Ormož, 07.11.2003 Letnik 1 Številka 11/I VSEBINA 39. PRORAČUN Občine Ormož za leto 2004 – predlog Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Proračun Občine Ormož za leto 2004 - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi predloga proračuna sodeloval: - Pavla Ivanuša, vodja Oddelka za finance - Mirko Šerod, analitik-planer Ormož, dne 07.11.2003 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ TERMINSKI NAČRT SPREJEMANJA PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2004 39. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99 in 3/01) pošiljam občinskemu svetu v obravnavo predlog proračuna Občine Ormož za leto 2004. PRORAČUN OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2004 PREDLAGATELJ: Župan Občine Ormož Vili TROFENIK l.r. GRADIVO PRIPRAVIL: Občinska uprava Oddelek za finance Pavla IVANUŠA Mirko ŠEROD Na podlagi 28. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99 in 79/01) in na podlagi določil 89., 92., in 93. člena Poslovnika Občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož 13/99 in 3/01) obveščam Občinski svet, Nadzorni odbor ter neposredne in posredne uporabnike proračuna Občine Ormož o aktivnostih in rokih za sprejem občinskega proračuna za leto 2004: 1. Roki 17.10.2003 2. do vključno 22.10.2003 3. 07.11.2003 4. Do vključno 25.11.2003 Aktivnosti Predložitev predlogov finančnih načrtov krajevnih skupnosti Oddelku za finance Obdelava in usklajevanje finančnih načrtov krajevnih skupnosti Predložitev predloga proračuna občinskemu svetu Obravnava predloga proračuna v delovnih telesih občinskega sveta (razen v Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 5. 27.11.2003 6. 01.12.2003 7. 08.12.2003 8. 9. 10.12.2003 22.12.2003 10. 29.12.2003 2 odboru za premoženje, finance in gospodarske zadeve) Obravnava predloga proračuna v Odboru za premoženje, finance in gospodarske zadeve Predstavitev predloga proračuna v občinskem svetu Rok za predložitev pisnih pripomb in predlogov k predlogu proračuna občine Ormož Rok za opredelitev predlagatelja proračuna do predloženih pripomb in predlogov ter rok za predložitev dopolnjenega predloga proračuna občinskemu svetu. Rok za vložitev pisnih amandmajev k proračunu Obravnava in sprejem proračuna v občinskem svetu 07.11.2003 PREDLOG PRORAČUNA OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2004 Proračun Občine Ormož za leto 2004 se določa v naslednjih zneskih (brez prihodkov in odhodkov finančnih načrtov krajevnih skupnosti): Bilanca prihodkov in odhodkov (A) Prihodki Odhodki Primanjkljaj Presežek Zmanjšanje sredstev na računih Povečanje sredstev na računih 2.537.891.747 2.483.910.747 53.981.000 53.981.000 Račun Račun finančnih financiranja terjatev in (C) naložb (B) 24.100.000 17.730.000 60.351.000 60.351.000 6.370.000 60.351.000 6.370.000 - Prihodki in odhodki v bilanci prihodkov in odhodkov, računu finančnih terjatev in naložb ter računu financiranja so določeni v splošnem in posebnem delu tega proračuna. Ormož, 1.10.2003 Ormož, 07.11.2003 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 3 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 4 07.11.2003 PREGLED NAMENSKIH PRIHODKOV PRORAČUNA ZA LETO 2004 IN PORABA le - teh NAMEN Prihodki iz naslova sponzoriranja projekta »Ormoško poletje 2003« - za projekt »Ormoško poletje 2003« Republiška taksa za obremenjevanje vode - meteorna kanalizacija Podgorci - kolektor Ormož - delno - kanalizacija Sveti Tomaž - zadrževalni bazen RČN Velika Nedelja - kanalizacija Mihovci II. faza Požarna taksa - poraba požarne takse Vodarina - za nadomestilo po koncesijski pogodbi - za investic.vzdržev.na vodovodnih objektih - za vodno zajetje Mihovci - vodovod Rakovski vrh – Mezgovci - vodovod Rakovski vrh – Mezgovci - izgradnja vodovoda Ritmerk za smer Petek Savci - izgradnja vodovoda Lahonci – Hujbar – Lahonci (delno) Čiščenje odpadnih voda - za nadomestilo po koncesijki pogodbi - za investic.vzdržev.na čistilnih napravah Kanalščina - za nadomestilo po konc.pogodbi (delno) Prihodki iz naslova števnine - zamenjava števcev Ekološka taksa (državna) - za odplačilo glavnice najetega kredita za sanacijo odlagališča komunal.odpadkov - za ureditev odlagal.kom.odpadkov – 2. faza Prihodki iz naslova pobiranja komunalnih odpadkov - za nadomestilo za odvoz smeti - za nadomestilo za odvoz kosovnih in nevarnih odpadkov - za sanacijo odlagališča komunalnih odpadkov 1.faza - nadomestilo za odvoz odpadkov Prihodki iz naslova najemnin za stanovanja in kupnine - proračunski sklad - sredstva kupnin razporejena v javna sklade in agencije Prihodki iz naslova najemnin poslovnih prostorov - tekoče vzdržev.poslov.prostorov - investic.vzdržev.poslov.prostorov (delno) Prihodki iz naslova kotlovnic (kurjava) Prihodki iz državnega proračuna za investicije - za adaptacijo obstoječega objekta OŠ Podgorci 2. faza - izgradnja namakalnega sistema - 1.etapa 1.faze - izdelava študije Energetska zasnova občine (delno) - planska in urbanistična dokumentacija (delno) SKUPAJ PRIHODKI Proračunska šifra 5.500.000 08.2.01.2.1. 5.500.000 05.2.0.3.1.1.2.6. 05.2.0.4.2.1. 05.2.0.3.1.1.2.9. 05.2.0.3.1.1.2.8. 05.2.0.3.1.1.2.10. 3.900.000 13.500.000 9.100.000 25.000.000 13.500.000 03.2.0.2.1.1. 6.327.000 06.3.0.1.1.1.1. 06.3.0.2.2.2.1. 06.3.0.3.1.3. 06.3.0.2.2.1.5. 06.3.0.3.1.5. 06.3.0.2.2.1.7. 06.3.0.2.2.1.6. 112.200.000 12.098.265 22.000.000 14.000.000 5.100.000 2.800.000 18.201.735 05.2.0.2.1.1.1. 05.2.0.3.1.2.1. 17.900.000 5.100.000 05.2.0.3.1.2.2. 621.000 06.3.0.1.1.1.4. 11.800.000 Račun financiranja 8.327.000 05.1.0.3.1.1.1.4. 20.313.000 05.1.0.2.1.1.8. 05.1.0.2.1.1.10. 05.1.0.3.1.1.1.1. 56.994.000 8.999.000 13.701.000 05.1.0.2.1.1.3. 940.000 01.2.3.2.1.1.3. 16.3.1.1. 34.242.000 2.730.000 06.1.1.1.1.1.1. 06.1.1.2.1.2.1. 01.2.3.2.1.1.3. 2.000.000 2.020.000 29.000.000 09.1.2.3.1.2.3. 22.000.000 04.2.1.3.1.1.1. 06.2.0.1.1.1.1. 06.2.01.1.1.1.2. 111.133.520 3.450.000 1.500.000 65.000.000 6.327.000 186.400.000 23.000.000 621.000 11.800.000 28.640.000 80.634.000 36.972.000 4.020.000 29.000.000 138.083.520 615.997.520 Delež v proračunu Namenska poraba 24,8 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 5 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 6 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 7 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 8 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 9 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 10 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 11 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 12 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 13 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 14 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 15 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 16 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 17 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 18 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 19 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 20 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 21 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 22 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 23 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 24 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 25 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 26 OBRAZLOŽITEV 1. UVOD Predlog proračuna za leto 2004 je pripravljen na podlagi temeljnih ekonomskih izhodišč in predpostavkah za pripravo državnega in občinskih proračunov, ki jih je v proračunskem priročniku za sestavo občinskih proračunov za leti 2004 – 2005 pripravilo Ministrstvo za finance in jih posredovalo občinam dne 28.10.2003. Čeprav je v skladu z 22. členom Zakona o javnih financah predlagatelj proračuna dolžan pripraviti proračun in le – tega poslati v obravnavo občinskemu svetu najkasneje v 30 dneh od vložitve državnega proračuna v obravnavo državnemu zboru. Vlada Republike Slovenije še do tega trenutka danes ni sprejela sklepa o izračunu primerne porabe in zneskov finančne izravnave občinam za leto 2004. Letna stopnja inflacije (projekcija 2004) Povprečna letna rast cen (rast materialnih stroškov) Izhodiščna osnova za izračun plač Prispevki na plače Davek na plače - do 130.000 SIT - od 130.001 do 400.000 SIT - od 400.001 do 750.000 SIT - nad 750.000 SIT 07.11.2003 Zaradi navedenega niso v celoti izpolnjeni pogoji za pripravo občinskih proračunov. Poleg navedenega tudi niso dokončno znani lastni prihodki občin iz naslova nadomestila za uporabo stavnega zemljišča, ki predstavlja poglavitni lastni občinski proračunski vir, kakor tudi ne posledice tega proračunskega vira na izračun finančne izravnave. Kvantitativna izhodišča za pripravo proračuna: Občinski proračun za leto 2004 temelji na globalnih kvantitativnih izhodiščih za pripravo predloga proračuna in finančnih načrtov proračunskih uporabnikov, opredeljenih z usmeritvami Vlade Republike Slovenije za leto 2004, ki so razvidna iz spodnje preglednice: 4,3 % 4,3 % 53.255,00 SIT 16,10% 0% 3,8 % 7,8 % 14,8 % Regres za letni dopust Sredstva za delovno uspešnost Sredstva za prehrano delavcev Jubilejne nagrade 138.800,00 SIT 2 % od bruto plač 756,00 SIT/dan upošteva se povprečna letna rast plač v javnem sektorju – 1,6 % V višini treh povprečnih plač v RS na Sredstva za odpravnine zaposlenega oziroma v višini treh zadnjih plač zaposlenega, če je to prejemnika ugodneje Solidarnostne pomoči upošteva se povprečna letna rast plač v javnem sektorju – 1,6 % upošteva se določilo Aneksa h Kolektivno dodatno pokojninsko zavarovanje kolektivni pogodbi za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji (Ur.l. 73/2003) 2. SPLOŠNI DEL OBČINSKEGA PRORAČUNA A/1. BILANCA PRIHODKOV 2.1. PRIHODKI Ocena skupnega obsega prihodkov občinskega proračuna za leto 2004 znaša 2.537 mio SIT in temelji na višini primerne porabe na prebivalca, opredeljeni v 29. členu Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 (Ur.list RS, št. 118/02 in 63/03), ki znaša Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 27 95.234,00 SIT na prebivalca, ter lastnih prihodkih občine. Primerna poraba Občine Ormož za leto 2004 je ocenjena na 1.692 mio SIT po vrstah prihodkov iz naslednje preglednice: v SIT 2004 Primerna poraba na prebivalca 89.902,00 - PPi/prebivalca (povečanje za 4,6 87.222 % na leto 2003) - PPi/prebivalca za področje 868 kulture - PPi/prebivalca za področje 1.255 komunalnih dejavnosti - PPi/prebivalca za področje 557 stanovanjskega gospodarstva Korigirana PPi/prebivalca za 95.234 občino Ormož s korekcijskim faktorjem 1,059306 Primerna poraba 1.692.880.000 661.770.000 Lastni prihodki po 21. čl. ZFO 167.584.000 Lastni prihodki po 22. čl. ZFO 828.800.000 Skupaj lastni prihodki upoštevani za izračun primerne porabe 863.526.000 Finančna izravnava OCENA LASTNIH PRIHODKOV ZA LETO 2004 21. ČL. ZFO Dohodnina Davek na dediščine in darila Davek na promet nepremičnin Davek na dobitke od iger na srečo Posebna taksa na igralne avtomate Upravne takse Skupaj lastni prihodki po 21. čl. ZFO 22. čl. ZFO Davek na nepremičnine – davek od premoženja Turistična taksa Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest Nadomestilo za degradacijo in uzurpacijo prostora Požarna taksa Nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - fizične osebe - pravne osebe Kalkulativna ocena ostalih prihodkov po 22 .čl. ZFO 625.208.000 1.436.000 16.921.000 4.674.000 3.233.000 10.298.000 661.770.000 1.529.000 386.000 521.000 96.000 6.327.000 138.000.000 39.900.000 98.100.000 20.725.000 07.11.2003 Skupaj lastni prihodki po 22. čl ZFO Ocena lastnih prihodkov skupaj 167.584.000 829.354.000 Iz ocenjenih lastnih prihodkov, ki se upoštevajo pri izračunu primerne porabe in znašajo 829,3 mio SIT ali 49 odstotkov primerne porabe bi naj finančna izravnava tako po naši oceni znašala za občino Ormož 863,5 mio SIT ali 51 odstotkov primerne porabe. Poleg prihodkov iz naslova primerne porabe bo občina po predlogu proračuna za leto 2004 razpolagal še z ostalimi lastnimi prihodki, ki so ocenjeni na 845 mio SIT, iz česar sled,i da so skupaj proračunski prihodki za leto 2004 ocenjeni na 2.538 mio SIT. Višino ostalih lastnih prihodkov predstavljajo prihodki iz naslova gospodarskih javnih služb, drugi namenski prihodki proračuna in drugi lastni prihodki občine, kar je razvidno iz naslednjih preglednic: PRIHODKI OD GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB 80.634.000 Prihodki od pobiranja komunalnih odpadkov Vodarina Čiščenje odpadnih voda Kanalščina Števnina 186.400.000 23.000.000 621.000 11.800.000 Prihodki skupaj 302.455.000 NAMENSKI PRIHODKI PRORAČUNA IN DRUGI LASTNI PRIHODKI OBČINE Drugi namenski prihodki proračuna (najemnine od poslovnih prostorov, najemnine za stanovanja, komunalni prispevki, takse, pristojbine, sponzorstva, kapitalski prihodki, transferna sredstva iz državnega proračuna za investicije) Drugi lastni prihodki občine (nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča-delno, komunalne takse-delno, udeležba na dobičku, prihodki od obresti, prihodki iz naslova podeljenih koncesij, prihodki od prodaje blaga in storitev, drugi izredni prihodki) Prihodki skupaj Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 318.542.520 224.014.227 524.556.747 Poročevalec, št. 11/I 28 V strukturi skupnih načrtovanih prihodkov predstavljajo lastni prihodki občine 32,6 odstotkov. 2.1.1. Davčni prihodki Davčni prihodki predstavljajo v predlogu proračuna za leto 2004 poleg transfernih prihodkov najpomembnejši proračunski vir, ocenjeni pa so na 998.555.000 SIT ali 39,3 odstotkov skupnih proračunskih prihodkov, struktura načrtovanih davčnih prihodkov pa je naslednja: Davki na dohodek in dobiček (dohodnina) Davki na premoženje Domači davki na blago in storitve 625.208.000 SIT 62,6% 210.466.000 SIT 21,1% 162.881.000 SIT 16,3% Kot je razvidno iz preglednice, so najpomembnejši prihodki iz skupine davčnih prihodkov prihodki iz naslova dohodnine, ki izhaja iz predvidene rasti mase plač in drugih prejemkov, sledijo prihodki iz naslova davkov na premoženje, med katerimi so najvišje zastopani prihodki iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča – ocena le teh pa še vedno ni dokončna in domači davki na blago in storitve. Med domače davke na blago in storitve so vključene taksa za obremenjevanje vode in komunalne takse, ki so najpomembnejši vir iz te skupine davkov. Med domače davke na blago in storitve sodijo tudi davek od iger na srečo, posebna taksa na igralne avtomate, ter požarna in ekološka taksa. 2.1.2. Nedavčni prihodki V sklop nedavčnih prihodkov sodijo prihodki od udeležbe občine na dobičku in dividend javnih podjetij, prihodki od obresti, prihodki od premoženja, upravne takse in denarne kazni, prihodki od prodaje blaga in opravljanje storitev (lastni prihodki) ter druge vrste nedavčnih prihodkov. Le – ti so načrtovani v višini 496,9 mio SIT in predstavljajo slabih 20 odstotkov skupnih proračunskih prihodkov. V skupino drugih 07.11.2003 nedavčnih prihodkov sodijo prihodki iz naslova vodarine, čiščenja in odvajanja odpadnih voda, prihodki od pobiranja komunalnih odpadkov, prihodki iz naslova komunalnih prispevkov in v manjšem obsegu nekatere druge vrste nedavčnih prihodkov, kot so prihodki iz naslova kotlovnic, ter drugi izredni prihodki. Slednji so planirani v višini 338,3 mio SIT ali 14,1 odstotkov vseh proračunskih prihodkov. 2.1.3. Kapitalski prihodki V skupino kapitalskih prihodkov sodijo v predlaganem proračunu prihodki iz naslova prodaje stavbnih in kmetijskih zemljišč v skladu s programom prodaje občinskega premoženja za leto 2004. V strukturi skupnih proračunskih prihodkov predstavljajo le – ti 0,4 odstotke, načrtovani pa so v višini 10,5 mio SIT. 2.1.4. Transferni prihodki Transferni prihodki so v predlogu občinskega proračuna za leto 2004 ocenjeni na 1.002 mio SIT in predstavljajo v strukturi vseh prihodkov kar 39,5 odstotkov. V skupino transfernih prihodkov sodijo prihodki iz naslova finančne izravnave, ki je drugi po vrsti najpomembnejši vir financiranja tekočih nalog občine, sredstva državnega proračuna za sofinancirane investicije II. faze Osnovne šole Podgorci in namenska sredstva za izgradnjo 1. etape I. faze namakalnega sistema v Osluševcih. Načrtovana višina sredstev finančne izravnave je v predlogu proračuna za leto 2004 zgolj groba ocena, saj Vlada Republike Slovenije o predlogu Ministrstva za finance o izračunu primerne porabe in zneskov finančne izravnave občin za leto 2004 in 2005 še ni razpravljala oziroma ni sprejela sklepa. V skupini transfernih prihodkov so načrtovana tudi namenska proračunska sredstva iz programa SAPARD v višini 30,3 mio SIT za izgradnjo vodovoda Lahonci –Hujbar – Lahonci. Struktura proračunskih prihodkov za leto 2004 prejeta sredstva iz EU 1,2% davččni prihodki 39,3% transferni prihodki 39,5% kapitalski prihodki 0,4% nedavčni prihodki 19,6% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 29 07.11.2003 Primerjava proračunskih odhodkov plan 2004/03 1.400.000.000 1.200.000.000 1.000.000.000 800.000.000 plan 2003 plan 2004 600.000.000 400.000.000 200.000.000 0 tekoči odhodki tekoči transferi investicijski odhodki investicijski transferi Struktura vseh planskih prihodkov (A+B+C) za leti 2003 in 2004 100% 3,9 0,0 0, 9 1, 2 0, 0, 4 0 80% 39,0 39,1 zadolževanje C prejeta vračila danih posojil B 60% 1,4 18,0 0,4 19,4 prejeta sredstva iz EU transferni prihodki kapitalski prihodki 40% nedavčni prihodki davčni prihodki 20% 37,3 39,0 2003 2004 0% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 30 izdatkov. Prispevki so planirani v obsegu obstoječe prispevne stopnje (16,10 % od bruto osnove). A/2. BILANCA ODHODKOV 2.2. ODHODKI NAMENU PO EKONOMSKEM Skupni proračunski odhodki so v predlogu proračuna za leto 2004 po vrstah odhodkov po ekonomskem namenu ocenjeni, kot sledi: TEKOČI ODHODKI TEKOČI TRANSFERI INVESTICIJSKI ODHODKI INVESTICIJSKI TRANSFERI SKUPAJ 07.11.2003 Znesek v SIT Delež v % 591.403.584 23,8 1.248.029.174 50,2 547.657.189 22,0 96.820.800 3,9 2.483.910.747 100 2.2.1. TEKOČI ODHODKI V predlogu občinskega proračuna za leto 2004 so tekoči odhodki ocenjeni na 591,4 mio SIT kar predstavlja slabih 24 odstotkov vseh načrtovanih odhodkov. Planirana sredstva iz naslova tekočih odhodkov so namenjena za stroške dela neposrednih proračunskih uporabnikov, plačila obresti in rezerve. Plače in drugi izdatki zaposlenim V okviru načrtovanih sredstev za plače in druge izdatke zaposlenim se v predlogu občinskega proračuna zagotavljajo sredstva za plače, regres za letni dopust, povračila in nadomestila, ter druge tekoče izdatke neposrednih proračunskih uporabnikov. Sredstva so planirana v višini 145,7 mio SIT, kar predstavlja 5,8 odstotkov skupnih proračunskih izdatkov. Pri načrtovanju sredstev za plače in druge izdatke zaposlenim pri neposrednih proračunskih uporabnikih so bila upoštevana temeljna ekonomska izhodišča vlade in veljavni predpisi, ki določajo način in višino usklajevanja plač v prihodnjih dveh letih. Skladno z Dogovorom o višini in načinu uskladitve osnovnih plač, ter višini regresa za letni dopust za leto 2004 so zagotovljena sredstva neposrednim proračunskim uporabnikom za 1,56 odstotkov. Sredstva za plače zaposlenim v občinski upravi so planirana skladno z obstoječo strukturo zaposlenih. Skladno z dogovorjenimi proračunskimi izhodišči so za izplačila plač v letu 2004 planirana sredstva po povprečni izhodiščni osnovi 53.255,00 SIT. Prispevki delodajalca Za plačilo prispevkov za socialno varnost zaposlenih pri neposrednih proračunskih uporabnikih so za leto 2004 planirana sredstva v višini 23,5 mio SIT ali 0,9 odstotkov načrtovanih Izdatki za blago in storitve V skupino izdatkov za blago in storitve sodijo: - pisarniški material in storitve; - energija, komunalne storitve in komunikacije; - plačila prevoznih stroškov in izdatkov za službena potovanja; - stroški tekočega vzdrževanja in - drugi operativni odhodki. Za materialne stroške je v letu 2004 v predlogu proračuna planiranih 318,7 mio SIT. Delež izdatkov za blago in storitve v letu 2004 v skupnih odhodkih občinskega proračuna znaša 12,8 odstotkov. Plačilo domačih obresti Plačilo obresti zajemajo v predlogu proračuna za leto 2004 odplačevanje obresti dolga iz financiranja preteklih proračunov iz naslova zadolževanja z najemanjem kreditov za sanacijo odlagališča komunalnih odpadkov, dokapitalizacijo Centra starejših občanov Ormož in nakupa socialnih in neprofitnih stanovanj. V letu 2004 je za plačila obresti predvidenih 5.783.000 SIT ali 0,3 odstotke vseh proračunskih izdatkov. Rezerve Predvideni izdatki v predlogu proračuna za leto 2004, namenjeni oblikovanju rezerv v višini 97.782.958 SIT zajemajo tri vrste rezerv: - proračunsko rezervo občine; - splošno proračunsko rezervacijo in - sredstva proračunskega sklada. V predlogu proračuna za leto 2004 se zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo občine, ki deluje kot proračunski sklad in je namenjena programom pomoči v primerih naravnih nesreč, planirana pa je v obsegu 1 odstotka skupnih proračunskih prihodkov. Načrtovana sredstva splošne proračunske rezervacije so planirana v obsegu 0,5 odstotkov skupnih proračunskih prihodkov za leto 2004. Splošna proračunska rezervacija je v skladu z Odlokom o proračunu občine Ormož za leto 2004 namenjena za financiranje nepredvidenih nalog, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva in za namene, za katere se med letom izkaže, da v proračunu niso bila zagotovljena v zadostnem obsegu. Sredstva proračunskega sklada zajemajo namenska proračunska sredstva na strani prihodkov iz naslova najemnin od stanovanj, sredstva kupnin zmanjšana za izdatke iz naslova obveznosti do Stanovanjskega sklada Republike Slovenije in prihodke iz naslova kotlovnic, planirana pa so v višini 63,5 mio SIT. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I V strukturi skupnih proračunskih izdatkov za leto 2004 le – ta pomeni 3,9 odstotkov. 2.2.2. TEKOČI TRANSFERI Sredstva za tekoče transfere so v predlogu proračuna za leto 2004 načrtovana v višini 1.248 mio SIT in predstavljajo največji delež izdatkov v skupnih proračunskih odhodkih, kar 50,2 odstotka. Planirana sredstva za tekoče transfere so namenjena za subvencije, transfere posameznikom in gospodinjstvom, ter druge domače transfere iz občinskega proračuna. Subvencije Načrtovana sredstva v predlogu proračuna za leto 2004, ki se namenjajo za subvencije, vključujejo nepovratna sredstva, dana javnim in privatnim podjetjem ali zasebnikom. Subvencije so v predlogu občinskega proračuna načrtovana za subvencioniranje cen in pokrivanje izgub. Pretežni del subvencij, načrtovan za leto 2004 je namenjen za pospeševanje zaposlovanja in poklicnega izobraževanja, javna dela, podpore in regrese v - oskrba v vrtcih - regresiranje šolskih prevozov - oskrba v domovih za starejše občane - štipendije - drugi transferi SKUPAJ Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam V predlogu proračuna za leto 2004 so planirana sredstva za transfere neprofitnim organizacijam in ustanovam v višin 118,7 mio SIT ali 4,7 odstotkov skupnih proračunskih izdatkov. Največji delež v sklopu transferov neprofitnim organizacijam in ustanovam je namenjen področju športa, društvom na področju ljubiteljske kulture in v manjšem obsegu drugim institucijam. Drugi tekoči domači transferi Načrtovani proračunski odhodki iz naslova drugih domačih tekočih transferov v predlogu proračuna za leto 2004 obsegajo tekoče transfere v javne zavode in druge izvajalce javnih služb, tekoče transfere ožjim delom lokalnih skupnosti in sklade socialnega zavarovanja. Sredstva za druge tekoče domače transfere so planirana v višini 329,4 mio SIT ali 13,3 odstotkov vseh proračunskih odhodkov. Tekoči transferi ožjim delom lokalnih skupnosti zajemajo v predlogu proračuna za leto 2004 sredstva za delovanje krajevnih skupnosti in sredstva za tekoče vzdrževanje javnih poti in 31 07.11.2003 kmetijstvu, izvajanje ekoloških programov in oskrbe s pitno vodo, ter pokrivanje izgub izvajalcem javnih služb. V strukturi subvencij za leto 2004, ki so načrtovane v višini 264,1 mio SIT, predstavljajo kmetijske subvencije 5,6 odstotkov in druge subvencije 94,4 odstotkov. Transferi posameznikom in gospodinjstvom V predlogu občinskega proračuna za leto 2004 so predvidena sredstva za transfere posameznikom in gospodinjstvom v skupni višini 535,9 mio SIT oziroma 21,6 odstotkov vseh načrtovanih proračunskih izdatkov. Največji del planiranih sredstev je namenjen za oskrbo v vrtcih in oskrbo v domovih za ostarele, regresiranje šolskih prevozov, sledijo pomoč družini na domu – oskrba v tuji družini, pogrebnine, subvencije stanarin, doplačila za šolo v naravi in drugi transferi posameznikom. Pregled strukture transfernih posameznikom in gospodinjstvom: Znesek v SIT 383.400.000 76.910.000 45.000.000 18.270.000 12.288.000 535.868.000 Delež v % 71,5 14,4 8,4 3,4 2,3 100 odhodkov Delež v proračunu 15,4 3,1 1,8 0,7 0,6 21,6 zimsko službo. Sredstva za funkcioniranje lokalnih skupnosti so planirana v višini 62,7 mio SIT oziroma 2,5 odstotkov proračunskih izdatkov. Tekoči transferi v javne zavode in druge izvajalce javnih služb so v predlogu proračuna za leto 2004 namenjeni delovanju javnih zavodov na področju šolstva (osnovne šole, glasbena šola, gimnazija in izobraževanje odraslih), kulture (knjižnica, pokrajinski muzej) ter zavodov s področja zdravstva in socialnega varstva, informiranja ter predšolske vzgoje. Sredstva za funkcioniranje javnih zavodov in drugih izvajalcev javnih služb so načrtovana v višini 233,6 mio SIT kar predstavlja 9,4 odstotkov vseh načrtovanih proračunskih odhodkov. Največji delež sredstev za transfere javnim zavodom je v predlogu proračuna leta 2004 namenjen zavodom s področja socialnega varstva, sledijo osnovno šolstvo, kultura.. V sklopu te skupine proračunskih izdatkov so načrtovani tudi izdatki za področje zdravstva v sklad socialnega zavarovanja iz naslova prispevkov za zdravstveno zavarovanje brezposelnih oseb. Planirana sredstva v predlogu proračuna za leto 2004 znašajo 33.100.000 SIT, načrtovana pa so na Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I nivoju evidentiranega povprečnega števila nezaposlenih oseb v prvih desetih mesecih leta 2003. 2.2.3. INVESTICIJSKI ODHODKI Planirani obseg proračunskih sredstev za investicijske namene v višini 547,7 mio SIT je namenjen za novogradnje, rekonstrukcije in adaptacije, za nabavo opreme, ter za investicijsko vzdrževanje in obnove. V strukturi načrtovanih proračunskih odhodkov za leto 2004 pomenijo investicijski odhodki 22 odstotkov skupnih proračunskih odhodkov. Investicijski odhodki so v predlogu proračuna za leto 2004 načrtovani po področjih proračunske porabe v obsegu, ki je razviden iz priloge ODHODKI PO FUNKCIONALNI KLASIFIKACIJI. Za področje občinske uprave se v predlogu občinskega proračuna za leto 2004 načrtuje nakup opreme za nadgradnjo obstoječe računalniške in programske opreme, ter obnovo poslovnega objekta na Ptujski cesti 6, obseg sredstev pa je načrtovan v skupni višini 14 mio SIT. Na področju gospodarskih dejavnosti znašajo v predlogu proračuna načrtovani investicijski izdatki 200,4 mio SIT ali 36,6 odstotkov vseh investicijskih odhodkov. Največji delež investicijskih odhodkov predstavljajo investicijski izdatki na področju cestnega gospodarstva za izgradnjo pločnikov v krajevnih središčih, postavitev avtobusnih postajališč ter študije in projektno dokumentacijo za nadaljevanje izgradnje cestne infrastrukture. Na področju varstva okolja so v predlogu proračuna za leto 2004 predvidena sredstva za investicijske izdatke za sanacijo II. faze odlagališča komunalnih odpadkov, le – ti pa so načrtovani v višini namenskih sredstev iz naslova ekološke takse. V sklopu področja varstva okolja so v predlogu proračuna za leto 2004 načrtovana sredstva za investicijske izdatke na področju ravnanja z odpadno vodo, v sklopu katerega so planirana proračunska sredstva za nadaljevanje izgradnje kanalizacijskega omrežja in izgradnjo zadrževalnega bazena RČN v Veliki Nedelji. Skupni investicijski odhodki za načrtovane projekte so planirani v višini namenskih prihodkov iz naslova republiške takse za obremenjevanje vode. Za posamezne investicijske namene so planirana sredstva za investicije in investicijsko vzdrževanje, ter obnove razvidna iz posebnega dela predlaganega proračuna za leto 2004. V okviru načrtovanih sredstev za investicijska vlaganja je za področje 32 07.11.2003 varstva okolja namenjenih 108,9 mio SIT ali 19,8 odstotkov skupnih investicijskih izdatkov. Za področje stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja so v predlogu občinskega proračuna načrtovana sredstva v višini 146,4 mio SIT, namenjena pa so za nove investicije ter vzdrževanje in obnove na področju oskrbe z vodo, vodovodnega omrežja na območju krajevne skupnosti Sveti Tomaž in krajevne skupnosti Ivanjkovci ter na področju cestne razsvetljave za izgradnjo le – te v krajevnih središčih. Na področju drugih zadev s področja stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja so v predlogu proračuna za leto 2004 planirana sredstva tudi za obnovo zunanjih športnih objektov v višini 10 mio SIT. Pregled posameznih investicij in obseg načrtovanih sredstev na področju stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja je razdelan v posebnem delu predloga občinskega proračuna za leto 2004. Za področje 08 – rekreacija, kultura in dejavnosti neprofitnih organizacij in društev se v predlogu proračuna za leto 2004 načrtujejo investicije v kulturi za nadaljevanje obnov kulturnih objektov v občini, postavitev in vzdrževanje spominskih obeležij ter investicijskih vlaganj v knjižnici v višini 10,4 mio SIT, kar predstavlja 1,9 odstotka vseh investicijskih izdatkov. Za področje izobraževanja so v predlogu proračuna planirana sredstva za dokončanje dogradnje šole in novogradnje telovadnice pri osnovni šoli Podgorci (I. faza) ter za adaptacijo obstoječega objekta Osnovne šole Podgorci (II. faza). Izdatki za ta projekt so načrtovani v višini 58,4 mio SIT, skupni investicijski izdatki za področje izobraževanja pa predstavljajo 10,7 odstotkov vseh investicijskih odhodkov. Pri načrtovanih investicijskih odhodkih za šolo Podgorci je potrebno poudariti, da višina 58,4 mio SIT vključuje participacijo državnega proračuna v višini 22 mio SIT, iz neto proračunskih sredstev pa je potrebno zagotoviti razliko v višini 36,4 mio SIT. Na področju socialnega varstva se v predlogu občinskega proračuna za leto 2004 načrtujejo investicijski izdatki za nabavo opreme za civilno zaščito v višini 10 mio SIT ali 1,8 odstotka skupnih investicijskih odhodkov. 2.2.4. INVESTICIJSKI TRANSFERI V predlogu občinskega proračuna za leto 2004 se zagotavljajo sredstva za kritje stroškov investicijskega značaja posrednih proračunskih uporabnikov. Investicijski transferi so predvideni v skupnem obsegu 96,8 mio SIT, v strukturi Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I 33 07.11.2003 proračunskih odhodkov pa predstavljajo 3,9 odstotkov. Iz naslova investicijskih transferov se v predlogu proračuna načrtujejo sredstva za nabavo opreme in investicijsko vzdrževanje na področju osnovnega šolstva, za obnovo kulturnih spomenikov, za investicije in investicijsko vzdrževanje na področju oskrbe z vodo,za izgradnjo zbiralnika ob Dravi do čistilne naprave v Ormožu, nabavo opreme za področje protipožarne varnosti, v manjšem obsegu pa za najnujnejša investicijska vlaganja na področju predšolske vzgoje in kulture. Zaključek Investicijski del proračuna, ki zajema investicijske odhodke in investicijske transfere, je v predlogu občinskega proračuna za leto 2004 planiran v skupni višini 644,5 mio SIT, kar predstavlja 25,9 odstotkov vseh načrtovanih proračunskih izdatkov. Struktura proračunskih odhodkov za leto 2004 investicijski odhodki 22,0% investicijski transferi 3,9% tekoči odhodki 23,8% tekoči transferi 50,2% Primerjava proračunskih odhodkov plan 2004/03 1.400.000.000 1.200.000.000 1.000.000.000 800.000.000 plan 2003 plan 2004 600.000.000 400.000.000 200.000.000 0 tekoči odhodki tekoči transferi investicijski odhodki investicijski transferi Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 11/I B. RAČUN NALOŽB FINANČNIH 34 TERJATEV IN V predlogu proračuna za leto 2004 so v računu finančnih terjatev in naložb kot vir za financiranje izdatkov predvideni prejemki v višini 24,1 mio SIT, od tega 15 mio SIT iz naslova prejetih vračil danih posojil od finančnih institucij in 9,1 mio SIT sredstev kupnin iz naslova privatizacije. Načrtovani izdatki znašajo 17,7 mio SIT, kar pomeni, da je v računu finančnih terjatev in naložb v letu 2004 predviden presežek v višini 6,4 mio SIT. Naložbe občine v računu finančnih terjatev in naložb predstavljajo dana posojila v višini 15 mio SIT ter sredstva kupnin razporejena v javne sklade v višini 2,7 mio SIT. C. RAČUN FINANCIRANJA Načrtovana sredstva v predlogu proračuna za leto 2004 v višini 60,3 mio SIT so namenjena za odplačila domačega dolga, obsegajo pa: - odplačilo najetega kredita v višini 115 mio SIT za dokapitalizacijo Centra starejših občanov Ormož v znesku 41,8 mio SIT - odplačilo najetega kredita v višini 50 mio SIT za sanacijo odlagališča komunalnih odpadkov na Dobravi v znesku 8,3 mio SIT - odplačilo najetega kredita v višini 30 mio SIT za nakup socialnih in neprofitnih stanovanj na Ptujski cesti 8 v Ormožu v znesku 4,2 mio SIT - odplačilo najetega kredita za izgradnjo biološke čistilne naprave v Ormožu v višini 939 tisoč SIT - obveznost iz naslova danega poroštva za najetje kredita v višini 15 mio SIT za adaptacijo poslovnega objekta v Zdravstvenem domu Ormož v višini 5,1 mio SIT. POSEBNI DEL PRORAČUNA Podrobnejša razporeditev proračunskih izdatkov je razvidna iz priloženega posebnega dela občinskega proračuna za leto 2004. 07.11.2003 V skladu z metodologijo Ministrstva za finance za pripravo proračunov je potrebno pripraviti proračun po področjih po ekonomskem namenu le sintetično, kar pomeni, da je proračun za obravnavo na občinskem svetu pripravljen na nivoju štirimestnih kontov iz ekonomske klasifikacije javnofinačnih prejemkov in izdatkov. Opomba: Zaradi metodološke priprave splošnega dela proračuna je bilo potrebno pri določenih posameznih področjih proračunske porabe dopolniti proračun z novimi sintetičnimi skupinami po posameznih proračunskih področjih, ki do sedaj niso bile potrebne. Glede na navedeno je bilo potrebno številke nadomestiti z znakom x in y. Obstoječih proračunskih šifer pa ni bilo možno popravljati zaradi določene funkcionalne klasifikacije javnofinančnih izdatkov. Ormož, 7.11.2003 PRILOGE: NAČRT DELOVNIH MEST ZA LETO 2004 Skladno z določili 24. člena Zakona o javnih financah je župan pripravil predlog načrta delovnih mest za leto 2004. Načrt delovnih mest zajema predvideno število zaposlenih na dan 31.12.2003 in predvideno število delovnih mest za leto 2004 pri neposrednih proračunskih uporabnikov za proračunsko leto 2004. Župan sprejme načrt delovnih mest, ki mora biti usklajen s proračunom za leto 2004, v 30 dneh po uveljavitvi proračuna za leto 2004. PREDLOG NAČRTA DELOVNIH MEST ZA LETO 2004 Neposredni proračunski uporabniki Občinski organi Župan Podžupan Občinska uprava Urad župana Tajnik/ca občine Oddelek za družbene dejavnosti in splošne zadeve Oddelek za gospodarstvo Oddelek za okolje in prostor Predvideno število zaposlenih na dan 31.12.2003 3 1 2 37,5 3 1 9,5 4 6 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Predvideno število zaposlenih 2004 3 1 2 37,5 3 1 9,5 4 6 Poročevalec, št. 11/I 35 Oddelek za finance Občinski inšpektorat Ožji deli občine Krajevna skupnost Ormož Krajevna skupnost Miklavž pri Ormožu Krajevna skupnost Kog Krajevna skupnost Sveti Tomaž Krajevna skupnost Velika Nedelja Krajevna skupnost Podgorci Krajevna skupnost Središče ob Dravi Krajevna skupnost Ivanjkovci Skupaj 07.11.2003 8 6 4,5 1 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 8 6 4,5 1 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 0,5 42+3 42+3 Ormož, 7.11.2003 PRODAJA OBČINSKEGA PREMOŽENJA – PLAN 2004 Konto 7220 722000 7221 722100 Znesek v SIT Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč in gozdov Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč Prihodki od prodaje stavbnih zemljišč Skupaj 500.000 500.000 10.000.000 10.000.000 10.500.000 Ormož, 7.11.2003 FINANČNI NAČRTA STANOVANJSKEGA SKLADA za leto 2004 1. 1.1. 1.2. 2. 2.1. 3 1. 1.1. 1.2. 1.3. 1.4. 1.4.1. 1.4.2. 1.5. 2. 2.1. NAMEN PRIHODKI Prihodki od stanovanj v lasti občine Prihodki od najemnin za stanovanja Prihodki od kupnin iz naslova privatizacije Prihodki iz naslova ogrevanja stanovanj Prihodki iz naslova ogrevanja Drugi prihodki PRIHODKI SKUPAJ ODHODKI Odhodki za stanovanja v lasti občine Zavarovalne premije Tekoče vzdrževanje stanovanj Investicijsko vzdrževanje stanovanj Nakupi in izboljšave stanovanj Za nakup in izboljšave stanovanj Adaptacija stare šolske zgradbe Runeč Drugi tekoči odhodki Odhodki iz naslova ogrevanja Stroški kotlovnic ODHODKI SKUPAJ PLAN 2004 Ormož, 7.11.2003 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 34.242.000 27.872.000 6.370.000 29.000.000 29.000.000 300.000 63.542.000 13.200.000 700.000 5.500.000 7.000.000 21.342.000 10.842.000 10.000.000 500.000 29.000.000 29.000.000 63.542.000 Poročevalec, št. 11/I 36 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 37 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003 Poročevalec, št. 11/I 38 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 07.11.2003