Političen list za slovenski narod. P» polti prejemali velja: Za celo leto predpisan 15 gld., za pol leta 8 gld., za četrt leta 4 gld., za en mesec 1 gld. 40 kr. V administraciji prej eni an velja: Za celo leto 12 gld., za pol leta 6 gld., za četrt leta I fld., za en mesec 1 gld. V Ljubljani na dom pošiljan velji 1 gld. 20 kr. več na leto. Posamezne številke veljajo 7 kr. Naročnino prejema opravništvo (administracija) in e¿špedicija, Semeniške ulice it. 2,11., 28. Naznanila (inserati) se sprejemajo in velji tristopn» petit-vrsta: 8 kr.. če se tiska enkrat: 12 kr če se tiska dvakrat; 15 kr., če se tiska trikrat. Pri večkratnem tiskanji se cena primerno zmanjša Rokopisi se ne vračajo, nefrankovana pisma se ne sprejemajo. VredniBtvo je v Semeniških ulicah h. št. 2, I., 17. Izhaja vsak dan, izvzeuiši nedelje in praznike, ob */§6. uri popoludne. t^tev. 95. V Ljubljani, v petek 20. aprila 1889. Letnilt X VII. Naši kandidatje so: V prvem razredu, ki voli jutri dne 27. aprila: Dr. Moschč Alfonz, odvetnik in deželni poslanec; Murnik Ivan, ces. svetnik itd.; Fakič Mihael, hišni posestnik itd.; Ravnikar Fran, deželni knjigovodja. V Ljubljani, dne 18. aprila 1880. Narodni volilni odbor. Židovska nesramnost. A Dne 15. aprila, kakor so poročali nekateri dunajski listi, izročila je deputacija dunajske židovske verske občine pod vodstvom načelnika Arminija Cohna ministerskemu predsedniku grofu Taaffeju spomenico o „izgredih antisemitov" ter ga prosila, naj se ozira na izražene želje. Primanjkuje nam prostora, da bi v prevodu objavili celo spomenico, trditi pa smemo, da je do-tična spomenica dokaz židovske oholosti in največje nesramnosti. Spis je takorekoč za-tožba proti ministerskemu predsedniku, ker pusti kristijane živeti na Dunaji in v Avstriji sploh. Spomenica navaja po vrsti vse članke in shode, v katerih se piše in govori o „revnih" Židih v navzočnosti vladnih zastopnikov. To je zločin, ki ga dopušča avstrijska vlada, ker ne zabrani takih izgredov in napadov na „izvoljeni rod". Zid je zvit. Gospoda ministerskega predsednika hočejo prisiliti, da bi kristijane prisilil, naj brezpogojno vtaknejo tilnik v židovski jarem. Zii-se zahtevajo prostost in drugim kujejo verige. Oznanjevali so prostost na vseh poljih javnega življenja, iu ko narodi uporabljajo prostost tudi proti Židom, kličejo ti policijo na pomoč. Spomeuica je polna sovraštva proti posameznim osebam in krščanskim listom, ki šibajo in obsojajo židovsko predrznost in zatiranje. Semitje so si v kratkem času pridobili skoro neomejeno oblast v javnem življenji. Vsi stanovi, najbolj pa oni, ki žive ob delu svojih rok, čutili so neznosno židovsko moro. Zid se je že smatral kot sveto in nedotakljivo osebo ter kruto preganjal onega, ki se je drznil krščanski ljud opozarjati na nesramno početje semitskega plemena. Občinstvu je znauo, na kateri način si je židovstvo priborilo v državi in družbi toliko oblast. Židovski časnikarji in pisači so desetletja sistematično ruvali s strupenimi inlažnjivimi napadi krščansko ljudstvo, izpodkopali vero na Koga in udanost vladarski hiši. Povsod so židje v prvi vrsti skrivaj netili in plačevali nemire in vstaje ter nevedne tolpe ščuvali na večinoma nedolžne ljudi. Židovski skopuhi in bankirji so z lažmi in zvitostjo krščanskim narodom v potu obraza pridobljene milijarde izmikovali. In kdo je kmeta in obrtnika pritiral na rob propada? Semitska načela o prosti konku-renciji in razkosavanji so zakrivila sedanje pereče socijalno vprašanje, ko so delavci le beli sužnji v službi židovskega kapitala. Isti židovski časnikarji, ki sedaj policijo kličejo na pomoč, so v Avstriji najbolj netili narodnostni prepir ter z blatom ometavsli vsacega, kdor je le besedico zinil, kako si je pridobil premoženje ta ali oni žid. Židovski časnikarji, ki sedaj kriče o zatiranji, so stali na čelu bojevnikom proti cerkvi in veri, in zahtevajo še danes, naj vlada ali duhovniško oblastvo katoliški duhovščini prepove politično delovanje ter ji s ključavnicami zapre usta. Kako občutljivi so semitje postali, ko se zaveda krščanski ljud in spoznava svoje tlačitelje! Ako kdo napada katoliško cerkev, njene nauke in obrede, ploskajo mu; ako pa se antisemitje obračajo proti oderuštvu in goljufiji židovstva, ves Izrael toži o preganjanji. Ko so Rimljani leta 70 po Kristusu osvojili si Jeruzalem in Jude razpodili zaradi njihove nestrp-Ijivosti, gotovo niso toliko jokali in žalovali, kakor letos židovski časniki v velikonočnih člankih. Od prve „dunajske Židinje" doli do „ilustrovane motike" bil je krik proti antisemitizmu. Glasilo „Alliance Israditč" hoče vladi natvezti, da bodo vsi židje pri- stopili k socijalistom, ako ne bode kristijanom prepovedala „izgredov". Kdo se ne smeje? Židje so že itak po rodu v večini socijalisti, ker jim je prirojen revolucijonarni duh, s katerim hočejo doseči svetovno oblast. Kdo je na čelu socijalistiškemu gibanju? Žid Singer v nemškem državnem zboru in Žid Adler socijalistiškemu časnikarstvu v Avstriji. Žida sta bila so-cijalista Las s al le in Marx. Krščansko-socijalno gibanje hoče in mora delavce rešiti židovskega kapitala in suženjstva. V socijalistiški državi je „denar neomejen vladar." In to hočejo židje doseči. Mnogi delavci, ki sedaj služijo židovskemu kapitalu, bodo prepozno spoznali svojo zmoto. Ako židovski kapital preplavi vse vire dohodkov in zaslužka, potem delavcu ne preostaja druzega, nego delati za vsako ceno, ali gladii poginiti. Danes se vsaj država poteguje za delavce in jih brani proti židovskim krempljem. Treba je povsod le večje odločnosti proti izsesavanju. Zadnj a židovska spomenica pa bode imela za krščanske narode to dobro posledico, da bodo spoznali svojih tlačiteljev nesramnost in brezozirnost. Dan se svita in izšlo bode solnce osvobojenja iz nečastnih verig, v katere je židovstvo vkovalo človeštvo. Govor drž. poslanca Čuki je ja v državnem zboru dné 26. marca 1889" (Dalje.) V septembru 1S4S je bilo, ko je predlagal neki poslanec s Kranjskega, naj se pozove vlada, da ustanovi v Ljubljani slovensko vseučilišče, in to, gospoda moja, ni bil eden izmed onih divjih fanatikov, onih zaslepljenih strankarskih vodij, onih slovanskih navdušencev, kakor se zljubi gospodu poslancu baronu Dumreicherju nas imenovati. Da je moral mož v tem oziru biti precej ne-dvomljiv, posneti morete, gospoda moja, iz tega, da ga je Schmerling imenoval za kranjskega deželnega predsednika (Cujte! čujte! na desnici), to je namreč dr. Ulepič, ki je stavil ta predlog. Dné 5. oktobra 1848 je takratna vlada, ki gré bolj daleč kakor LISTEK. Kako se prisiljenih snubačev znebiti! Mlada deklica bogatih starišev je imela mnogo snubačev. Ani je bilo všeč stopiti v zakon. Trije gizdalini so tako silno pritiskali, da se jih odkrižati ni mogla. Premišljujočo, kako se jih znebiti, obide jo dobra misel. Na neko popoludne vse tri povabi, naj jo posamič obiščejo. Pa nobeden ni vedel, da so skupno povabljeni. Prvi, prav zgovoren gospodič, pride o določenem času s trdno nado, da mu bode roko obljubila. „O preljuba", ogovori jo, „pridem, kakor si ukazala, ter mislim, da mi ne bodeš odbila zaroke!" .Dragi moj", veli mu deklica, „ako me hočeš nevesto imeti, spolniti moraš, kar Ti zapovem!" „Vse, o vse do pičice bodem spolnil, če tudi že tako težavno." „Dobro, idi z menoj", reče mu deklica. — Pripelje ga v gornje nadstropje v prostorno sobano, kjer je stal mrtvaški oder. — „Ako me hočeš imeti, vleži se na ta oder, in le-tu leži kakor mrlič, dokler Te ne pokličem!" „O nič ložjega, kot to! Pripravljen sem še vse kaj težjega spolniti!" — Vleže se na mrtvaški oder. Deklica pa na svečnikih nataknjene sveče prižge, kakor je sploh pri mrličih navada, kropilnik z blagoslovljeno vodo poleg mrliča postavi ter odide t svojo navadno sobo. Takoj nato pride drugi. — „Tukaj sem, lepa golobičica, po dogovoru." „Dragi moj, ako mi spolniš, kar Ti velim, tvoja bodem." „O, ako treba, tudi v smrt grem, da le Tebo svojo zvati smem!" „Glej", reče mu, „v gornjem delu hiše imam mrliča na odru; idi ter ondi moli za dušo pokojnega, dokler ne pridem!" To rekši ga pelje po stopnjicah do vrat mrtvaške sobe. Gizdalin odpre, pokropi, poklekne in navidezno moli. Ravno stopi deklica zopet v svojo navadno sobo, in že pride tretji. „Evo me, kakor si zapovedala! Prišel sem s trdno nado, da mi ne odtegneš roke! O predraga, spolni mi željo, koja me muči noč in dan!" „Gotovo, ako mi spolniš ljubav, ki jo že dlje časa v srcu gojim !" „Ako je le v človeški moči jo spolniti, izvršil jo bodem, če mi gré tudi za življenje!" „Tukaj", veli mu deva, „tukaj imam obleko, v kakoršni navadno vraga slikajo. Ako se v to obleko oblečeš ter greš v gornji del hiše v odkazano sobo, smeš se zanesti, da bom tvoja soproga!" Brez ugovora se napravi v vraga: Kosmat plašč, volovska krinka z rogovi na glavi, dolg, rudeč iz ust moleč jezik, strašne oči itd. so očinile grozovito pošast. Tako napravljenega pelje do stranskih vrat omenjene mrtvaške sobe, kjer je navidezni mrlič ležal in drugi gizdalin kleče za dušo molil. „Tukaj notri stopi", veli mu deklica, „kaj imaš storiti, bode se ti notri povedalo." Deklica odide. — Vrag odprè vrata, vstopi in — o joj! Klečeči gizdalin — misleč, da ga je prišel iskat rogati za hudo dejanje, koprneč sega po kljuki pri vratih. Mrlič, misleč, da je škrat po-nj častiti gospod naučili minister, dejanjski obljubila, d» top ustanovila slovensko vseučilišče, ter je pozv#A# piititop ,Slov*i>ekP dryitvo* v Ljubljani, naj prelaga strokovnjake, ki bi »ogli takoj pričeti s predavanji o civilnem in kazeuskem pra?P Ottftfcring taukaz^lo, d» morijo biti r«e gostilne Ob $., fse »ayarne ob 9. uri ztgftp. Včej-#j po ngči so bili zopet peresi. V Favoritu je r»zburjen§ drubii bótela židovske prodajanjih or^ti. Predr yčer»j je redarstvo igrjkbilo nekegf delavca, ki je po vogalih nabijal liste z napisgip: fNieder mi( den Ji)4e«!" (Proč z jtidi!) Vsi nepjri imajo svoj prvotflt jjvjr unaji VII., Zieglergasse 27. Zastopnik Franc Jirfiekiier. Proti gotovi naročbi se n a j t o č n e j e izvršujejo vsakovrstne cerkvene oprave kot: kazule, pluviali, dalmatike, velumi, štole, baldahini, zastave itd., kakor tudi celi or na ti -ra- st® Odlikovan: 1873, 1881. äfe- lladenska kisla roda ob vznožji Slovenskih^ tjorie, ne zamenjati z Radgonsko, to je Hadkersburgnr. Čeravno Radenska kisla voda stoji več kakor jeden dan v odprti posodi, vendar so peni prav močno, ako se z vinom pomeša, ker ima v sebi spojene ogljikove kisline. To svojstvo pa jo odlikuje pred mnogimi drugimi kislimi vodami, katere imajo navadno le prosto ali manj trdno spojeno ogljikovo kislino, ki se pogubi in r.zkadi kakor se steklenica odrnaši. _________________________________________ kisla voda po natriju in litiju najbogatejša preskušeno zdravilno sredstvo proti mehurnim boleznim, protinu, kamenci v mehurju, dalje proti boleznim v želodcu, mokril, dolgotrajnem kataru rar1 met. M ....... Kot okrepčnjoča pijača vinom ali sadnimi soki in sladkorjem pomešana, je Radenska kisla voda v obče priljubljena. \> = 5 i «► rs < _ Perstene, mineralne in kemične barve. r "AAJLÄAÄAAA* r r * j r* t T t* * ** AK. v s a MAENICE z i I S tf • le tu izšle so pri MATIJI CERBERJU, založniku v Ljubljani. ..Venček krseanskill resnic" tO je: Berila pojasnjevana s primeri za majevo pobožnost", in tudi mašne in druge molitve. Spisal P. Hrisorjon Maj ar, duhoven. 10-9 -{h Ui^iffotržnlctuli. "5£8t