III. PODROČJE DRUŽBENIH 2- Polletni rezultati v SIS družbenih dejavnosti DEJAVNOSTI Polletni rezultati v SIS družbenih dejavnosti v ob- čini kažejo, da je določen presežek (17,5 mio din), ki Na področju družbenih dejavnosti so bili realizirani pa je pretežno fiktiven zaradi tega, ker niso v SlS-ih pri izvajanju resolucije o družbenoekonomski politiki realizirani finančni načrti odhodkov. To kaže in opo- in razvoju občine določeni pozitivni premiki, pred- zarja, da bodo morali v posameznih SlS-ih v skladu vsem glede uresničevanja sprejete stabilizacijske po- s sporazumom o temeljih plana realizirati v drugem litike in ukrepov na celotnem področju skupne po- polletju večji obseg nalog. rabe v SIS in OZD družbenih dejavnosti. V zvezi z ugotavljanjem presežkov v SlS-ih je bil 1. Obseg sredstev skupne porabe sprejet zakon (Uradni list SFRJ št. 40) o načinu raz- Obseg sredstev skupne porabe v letu 1981 je na- Polagan3a s presežki, ki zahteva, da je potrebno v črtovan v okviru 10 % zaostajanja za rastjo dohodka roku 30 dnl P° preteku trimesecja ugotoviti presezke. Na osnovi polletnih zaključnih računov je znašal v Zakon zavezuje vse SIS-e- da prvi obracun presezkov tem času pritok sredstev za skupno porabo 1436 712 ugotovijo za 6 mesecev v letu 1981 in da zmanjsajo tisoč din dohodkov, kar je za 32 % več kot v šestih Prispevno stopnjo za naslednjo obracunsko obdobje mesecih lanskega leta v sorazmerju z ustvarjemmi presežki. Glede na za- Sredstva za skupno porabo, ki so bila zbrana na konska določila morajo SIS na skupščinah v mesecu območju občine, so bila v polletju letos razporeiena septembru izvrsiti proracun presezkov, preventi vi- tako: šino prispevne stopnje m jo glede na presezke znizati. - Tisoč din Delež v % ^ • u • i i- - -i_ - w irvo« ,,.,. CTC Pn obravnavi zakljucmh racunov za leto 1980 so Z obHrim^TS ' 46,8 skupščine SIS sprejele sklepe o proračunu in prenosu obcinskim SIS 707.777 49,2 presežkov, kar je bilo realizirano s 1. 7. tako, da so se - ostalim uporabmkom 38.596 2,7 $ g]obalu pris^evne stopnje iz OD znižale za 0,28, Zaradi sprememb v programih SIS in v zvezi s pre- razen v zdravstvu, kjer so se povečale obveznosti do-nosom določenih nalog in sredstev med posameznimi hodka za 0,53. skupnostmi, ni mogoča realna primerljivost dohodkov vseh obdobij določenih SIS družbenih dejavnosti. Po podatkih je rast dohodkov v gospodarstvu ob- čine 40,4 %, in glede na to je nivo rasti skupne po- 3. Združevanje sredstev SIS družbenih dejavnosti rabe 36,4 %. To pomeni, da je priliv sredstev v reso- za finansiranje izvoza lucijskih okvirih, oziroma da morajo SIS glede na priliv sredstev sproti preverjati višino prispevne V skladu z dogovori in ukrepi za realizacijo nalog stopnje in jo glede na morebitne presežke znižati. s področja izvoza je potrebno v SIS družbenih dejav- BrUto vplačila v tisočih din jje_ OPIS_____________________IND Ra?p0" _____________RAZPOREJENO razpo_ 1Qsn 1Qft1 rejeno SIS SIS ostalim rejeno ia»u 19B1 republik občin UDS SKUPAJ 1,090.266 1,436.712 132 1,419.131 672.758 707.777 38.596 17.581 1. Prejemki za zdrav. zavarovanje 264.774 326.153 123 323.927 — 323.409 518 2.226 2. Dohodki pokoj. in inval. zavarovanja 353.890 464.421 131 461.731 460.992 — 739 2.690 3. Dohodki skupnosti za otroško varstvo 95.919 153.635 160 151.023 40.633 110.148 242 2.612 4. Dohodki izobraževalne skupnosti 263.387 333.426 127 327.029 118.734 117.742 36.553 6.397 5. Dohodki za kulturno dejavnost 41.803 65.134 156 63.193 21.861 41.111 221 1.941 6. Dohodki skupnosti za znanstveno dejavnost 23.468 30.799 131 30.790 28.371 2.311 108 9 7. Dohodki telesnokulturne skupnosti 19.111 25.209 132 24.467 2.139 22.242 86 742 • 8. Dohodki skupnosti za zaposlovanje 5.480 7.158 131 7.099 — 7.074 25 59 9. Dohodki skupnosti za socialno varstvo 22.434 30.748 137 29.844 — 29.740 104 904 Dohodki ostalih skupnosti —__________29_______—__________2jj__________2(5__________—_______9<)_________1 Prihodek n,, ,. RaJ^^a Prih.—odh. Fin. na % real. fin. n. 000 din Odhodek P.re°' 000 din mio prihodka odhodka r9cun.3 1. Zdravstvo 359.726 377.410 — 17.684 707,0 50,8 53,4 2. Otroško varstvo 112.847 98.841 + 14.006 226,5 49,8 43,6 3. Izobraževanje 175.622 172.033 + 3.589 348,2 50,4 49,4 4. Kultura 3.449 2.219 + 1.230 6,7 51,4 33,1 5. Raziskovanje 2.437 196 + 2.241 3,4 71,7 5,8 6. Telesna kultura 25.982 23.181 + 2.801 49,2 52,8 47,1 7. Zaposlovanje 9.216 5.847 + 3.369 16,0 57,6 36,5 8. Socialno skrbstvo_____________32.353 30.009__________+________2.344________63^________50^9_______ 47\5 Skupaj____________________ 721.632 709.736 _________+_______11.896 1.420,5________50^8________49^9 20 nosti v občini Ljubljana-Šiška predvidoma zagotoviti jem družbenega dogovora o razporejanju sredstev naslednja sredstva: za OD. Pospeševanje izvoza predvidoma Predvidoma bodo SIS za ta namen prispevale: 5. Razporejanje sredstev za OD v OZD 000 din % fin. načrt. Na osnovi podatkov iz polletnega zaključnega ra- -"rtroško varst™ 17*56 7~8~ čuna so doseženi naslednJi kazalniki: — izobi-aževanje 11.042 3,2----------------------------------------------------------------------------- — kultura 5.432 7,0 Družbene — telesna kultura 1.520 3,1 Gospod. dejav- — zaposlovanje 11.914 7,4 _______nosti — zdravstvo____________________18.535___________^L Indeks porasta sredstev za OD 122,1 122,1 Skupaj 54.185 3,25 Indeks porasta popr. OD____________126,9_______124^9 Ta obveznost je izračunana na osnovi izvirnih pri- Iz te,h podatkov je razvidno, da v globalu OZD niso hodkov občinskih SIS družbenih dejavnosti. presegle dolocemh kritenjev y druzbenem dogovoru Poprecm cisti OD na delavca je v gospodarstvu 11.160 4. Gospodarjenje v OZD družbenih dejavnosti in v družbenih dejavnostih 11.073 din Ugotavljamo, da je v posamezmh OZD druzbenih Pri obravnavi gospodarjenja v OZD je potrebno dejavnosti prišlo do preseganja pri razporejanju upoštevati določene specifičnosti. Tako v strukturi sredstev za OD. Kot pri poprecmh OD (11 OZD, od CP prevladujejo sredstva za OD (44 %), in manjši del te§a tn vec kot 10 %). To zahteya natancno proucitev za sklade v OZD. Viri prihodkov OZD na področju vzrokov in upravicenosti preseganja. družbenih dejavnosti so omejeni in po času statični, viri odhodkov pa podrejeni dnevni dinamiki cen. "• lzSuoa v OZD Časovni indeksi V prvem polletju je ugotovljena izguba 996 tisoč -----------------------------------------------------------------------------¦ din v Zavodu Tivoli, ki ie v sanacijskem postopku. Število OZD — 102,6 104,3 100 Število zaposlenih 100,7 102,7 100,1 105,8 OCENA IZVAJANJA RESOLUCIJE . Celotni pnhodek 150,4 129,4 119,4 144,2 po POSAMEZNIH PODKOCJIH DRUŽBENIH Porabljena sredstva 154,4 127,5 110,5 156,3 DEJAVNOSTI Dohodek 140,4 130,3 124,2 138,7 Doh. po namenu 147,6 209,4 181,6 262,1 1 Vzgoja in izobraževanie ČD: razpor. 137,0 120,0 114,6 127,1 .,,. , „. . „ , .. ČD: doseženi 137 0 1211 116 4 127 2 — Osnovnosolski pouk, COS m Pb se odvija v na-ČD za OD 1221 1221 1149 1313 črtovanem obsegu s poudarkom na razvijanju dolo--------------------------------------'-------------!------------'------------— čenih aktivnosti in proučitve možnosti za uvajanje T . , , . , , ., ., , ., eleraentov celodnevne šole v vseh OŠ. Iz tabele je razvidno, da se je stevilo zaposlemh _ Izvaja se načrtovano štipendiranje pedagoških povecalo za 2 % (nova osnovna sola; zdravstvo; nova kadrov kar se pozitiVno odraža v izboljševanju ka- enota VVZ) novih delavcev. CP se je povecal za drovske strukture v OŠ 29,4 %, vendar pa različno po dejavnostih, in sicer: v _ Na področJu ižvajanja svobodne menjave dela izobrazevanju, znanost in kultura za 19,3, zdravstvu je bil ^jet saJmoupravni spOrazum o skupnih osno- in socialnem varstvu za 44,2 (vecje stevilo zaposle- vah in merilih za uresničevanje svobodne menjave ' '" ,. . ., ,. , „ . - i i i i i dela v občinskih izobraževalnih skupnostih Ljubljane. Dohodek se je povecal za 30,3 % m vec kot dvakrat _ Na področju usmerjenega izobraževanja smo bili se je povecal dohodek po namenu, ker so v OZD na- f j p^ipraveJ in organiziranja informativnih dne- stopile nove obveznosti, placevanje pnspevkov iz ter vpisovanja učencev v šole srednje usmerje- dohodka. Toje nnelo za posledico, da se je ČD po- nega izob^ažeVanja. Rezultati vpisa kažejo, da smo vecai le za zu /c. dosegli zadovoljive rezultate, vendar pa bomo morali Pn razporejanju ČD ugotavljamo, da so OZD raz- razresšiti še razJne probleme predvsem glede organi- — za^OD 262.650 tisoč din (118,7) ^anJa in ^anciranja proizvodne prakse v izbranih — za skupno porabo 39.255 tisoč din (103,3) — za poslovni sklad 16.800 tisoč din (101,1) 9 otrnškn varstvn — za rezervni sklad 6.237 tisoč din (140) l' otrosko varstvo — za izboljšanje dela 793 tisoč din (56,8) — V prvem polletju je bilo vključenih v družbeno — za druge sklade 2.789 tisoč din (248,4) organizirano varstvo 4298 predšolskih otrok ali 49 % Skupaj ČD = 118,7 otrok. V strukturi čistega dohodka predstavljajo sredstva — Sprejet je bil samoupravni sporazum o skupnih za OD 79,4 % in za skupno porabo 12 %. To pomeni, osnovah svobodne menjave dela za opravljanje da je pretežni del čistega dohodka podvržen kriteri- vzgojnovarstvene dejavnosti v občinah Ljubljane v Družbene dejavnosti ig ss° ^ H t^ Število OZD 231 192 39 24 15 Število zaposlenih 32.761 29.763 2.998 1.592 1.406 Cel prihodek mio 27.203,8 26.612,1 591,7 324,8 266,9 Poraba sredstev mio 2.142,3 19.445 197,8 107,8 89,9 Dohodek mio 7.760,3 7.366,3 394,0 217,0 177,0 Dohodek po namenu 2.458,4 2.392 66,4 37,7 28,7 Čisti dohodek razmerij 5.301,6 4.937 328,6 179,3 148,3 Čisti dohodek dosežkov 5.248,5 4.921 327,5 179,2 148,3 Čisti dohodek za OD 2.948,1 2.685,4 262,7 139,7 123,2 Izguba 228,6 227,6 1,0 1,0 — 21 letu 1981. V načrtovanem obsegu se odvija celotna z občinsko resolucijo. Na koncu meseca maja je bilo programska dejavnost, ki je podrobneje opredeljena v Šiški v družbenem sektorju zaposlenih 34.438 de- v planu občinske skupnosti otroškega varstva za leto lavcev, kar je za 10 % manj kot v decembru 1980. 1981. Število delavcev v gospodarstvu se je zmanjšalo za — V prvem tromesečju so na področju otroškega 1,2 %, za razliko od negospodarstva, kjer je bilo v varstva izstopali problemi v zvezi s potrjevanjem mesecu maju zaposlenih za 0,4 % več delavcev kot novih cen storitev, ki so sicer bile potrjene na svetih v decembru 1980. staršev v VVO in skupščinah občinske skupnosti Večje število zaposlenih na področju gospodarstva otroškega varstva, vendar jih je zadržal sklep IS SM gre na račun preregistriranja in ne toliko novega za- Ljubljane. Zato je morala občinska skupnost OV iz poslovanja. presežkov za leto 1980 premostitveno pokriti razliko___________________________________________________ med staro in novo ceno. V okviru skupnosti je bilo Ind~k~ dogovorjeno, da se bo nova cena uporabnika uvelia- ol /,<> Qi ,^ Q, /K vila q 1 Q ol/LS 61/0 ai/o — Na področju zasedenosti prostorskih zmogljivo- Pano& 719.8° }f' Razlika *% sti v VVO glede na normative in standarde ugotav- *Atr ^ v °]ijL ljamo, da je še vedno okrog 40 prostih mest. Tako-------------------------------:--------------------------------------------- stanje zahteva proučitev možnosti prestrukturiranja 01—11 gosp. 30.822 30.444 —378 98,8 nekaterih oddelkov oziroma prostorov v VVO, ki naj 12—14 negosp. 3.978 3.994 +16 100,4 bi se namenjali vključevanju otrok iz prve starostne 14-DPS, SIS, DPO 469 467 __2 99,6 skupine, od 8 mesecev do 3 let, ker je v tej skupini 01—14 skupaj 34.800 34.438 —362 99,0 tudi največ odklonjenih otrok. ~---------------------------------------------:----------------------------- — OD delavcev na tem področju so najnižji v pri- Qdl k spremembah in dopolnitvah odloka o enot-merjavi z izvajalci na drugih podrocjih. Zato bo po- ^ 1^^^ dejavnosti (Ur. 1. SFRJ, štev. 22/80). trebno v IS oceniti to stanje m predlagati dolocene J J ' ' spremembe. 6. Socialno varstvo 3. Zdravstvo — V okviru prizadevanj za celovito razreševanje — Komite za družbene dejavnosti je v sodelovanju socialne varnosti občanov in delovnih ljudi je bil na s SIS in TOZD — osnovnega zdravstva analiziral in področju socialnega varstva sprejet pravilnik o po-kritično ocenil stanje na področju izvajanja osnov- gojih, kriterijih in postopku za uveljavljanje pravic ne^a zdravstvenega varstva občanov. Ta problemati- do varstvenega dodatka kmetov borcev NOV in ime-ka je bila obravnavana tudi na skupščini občine, kjer novan koordinacijski odbor za vprašanje socialne so bili sprejeti konkretni sklepi in predlogi s poudar- varnosti borcev NOV, drugih borcev in vojaških in-kom na krepitvi kvalitete izvajanja programa osnov- validov, izdelan je bil tudi pravilnik o skupni evi-nega zdravstvenega varstva v vseh treh zdravstve- denci prejemnikov socialno varstvenih pomoči v obči-nih enotah na območju občine. V TOZD-u osnovnega ni Šiška. zdravstvenega varstva so sicer sprejeli kvaliteten — Na področju svobodne menjave dela je bil spre- akcijski program, vendar pa ugotavljamo, da se dolo- jet osnutek samoupravnega sporazuma o ustanovitvi čene aktivnosti prepočasi razvijajo. občinske skupnosti socialnega varstva, kot to predvi- — Ocenjujemo, da je zdravstvo v dokaj težkem deva zakon o svobodni menjavi dela. družbenoekonomskem položaju, ki zahteva pogloblje- no analizo vzrokov za izgubo in oblikovanje ustreznih 7. Kultura ukrepov. — V okviru načrtovane programske dejavnosti je 4. Socialno skrbstvo bila izvedena kulturna akcija »Naša beseda« ter »Sre- čanje otroških in mladinskih pevskih zborov«, na ob- — Izvedena je bila revalorizacija družbenih denar- močju občine se je izvajal kulturni abonma v okviru nih pomoči, ki jo sprejemajo socialno prizadeti obča- amaterskih in profesionalnih gledaliških skupin. ni. V sodelovanju s skupnostjo socialnega varstva se __ v skladu z zakonom o svobodni menjavi dela je pripravlja enotna evidenca o družbenodenarnih po- bil pripravljen osnutek samoupravnega sporazuma o močeh v občini, ki naj bi zagotovila celovit pregled ustanovitvi občinske kulturne skupnosti. nad obstoječim stanjem. — V okviru svobodne menjave dela je občinska 8. Telesna kultura skupnost socialnega skrbstva sklenila 18 samouprav- nih sporazumov s socialnimi zavodi, s katerimi OSSS — Izvajanje telesnokulturnih dejavnosti se je od- sodeluje. vijalo v načrtovanem obsegu. — S strani Komiteja je bila dana pobuda Centru — Pripravljen je predlog normativov in kriterijev za socialno delo, da pripravi konkreten program po- za ugotavljanje povračil o svobodni menjavi dela na vezovanja in delovanja strokovnih delavcev s Komi- področju telesne kulture. sijami za zdravstveno socialno delo v KS z namenom, — V teku je samoupravna preobrazba telesne kul- da jim delavci Centra nudijo pomoč pri organizira- ture nasploh tako v občini kot v mestu Ljubljana. nju konkretnih aktivnosti. Prav tako je v pripravi tudi organiziranje določenih oblik nudenja pomoči 9. Raziskovanje starejšim občanom, ki niso v domski oskrbi. — Na področju izvajanja socialnega skrbstva so v V prvi polovici leta 1981 je bila ORS Ljubljana-Ši-prvem polletju izstopali naslednji problemi: poveča- ška izvedla ali pa so v teku naslednje naloge: nje mladoletniške delinkvence, nagel porast cen in __ Skupaj z ostalimi ORS mesta Ljubljane smo pri- s tem v zvezi porast materialnih stroškov, kar pre- pravili razpis za skupni medobčinski raziskovalni komerno obremenjuje razpoložljiva sredstva social- program (razpis bo predvidoma trajal do 30.8.1980). nega skrbstva tudi pri pokrivanju oskrbnih stroškov — Z zavodom SRS za produktivnost je izvedla šir- v socialnih zavodih. Zaradi pomanjkanja sredstev bo ši posvet o Pospeševanju gospodarske učinkovitosti ostalo vprašljivo financiranje letovanja starejših ob- v OZD v občini Ljubljana-Šiška. čanov. Na območju občine je bila v prvem trome- — V teku je akcija pripravljanja dvodomnosti sečju evidentirana tudi nezainteresiranost za izvaja- skupščine ORS in priprave na nove volitve v letu nje rejniške dejavnosti s strani občanov na dosedaj 1982. znanih območjih. — V pripravi je anketa o inovacijski dejavnosti v OZD v občini Ljubljana-Šiška, ki bo osnova za skup- 5. Zaposlovanje no zasedanje z ZZD skupščine občine Ljubljana-Ši- ška v oktobru 1981. Podatki o številu zaposlenih delavcev kažejo, da se — Začeli smo s pogovori o pripravi poljudnih pre- trend umirjanja rasti zaposlovanja, ki se je pričel davanj po KS v naši občinin o pomenu raziskovalne v letu 1980, nadaljuje tudi v letošnje leto skladno dejavnosti v naši sredini. 22 — V fazi predloga sta temeljna dokumenta ORS Ljubljana-Šiška, Statut in Samoupravni sporazum o ustanovitvi.