Več povezave z združenim delom Za šolako lato 1985/86 ao IJublJanake arednje šole uamarjenega Izobraževanja razplaale v prvlh letnlklh za mladlno 7186 meat, števllo vseh prljavje bllo 6436. V letošnjem letu so se nadalje-vale in poglobile aktivnosti na področju usmerjanja. IzboljSala se je usklajenost med osnovnimi nosilci, vedno bolj intenzivno je sodelovanje med osnovnimi in srednjimi šolami, šole se bolj ne-posredno povezujejo z organiza-cijami združenega dela. Informa-tivne aktivnosti, kot so odprti dnevi, informativni- dnevi, tek-movanje kovinaijev in vse oblike posvetovanj s svetovalnimi de-lavci, so boljše in beležimo večje število udeiežencev. Sprememba pravilnika o vpisu v srednje usmeijeno izobraževanje omogo-ča dodatni rok za prenos prijav, mladina se lahko odloči za alter-nativni program, hkrati pa obdrži pravice na šoli, kamor se je pr-votno prijavila. Ob pregledu prtfav po posa-meznih šolah so ugotovili, da so nekateri programi izrazito sufici-tarni (naravoslovno matematična tehnologija, tekstilni konfekci-onar, PTT promet, poslovno fi-nančna dejavnost, trgovinska de-javnost, turistična dela, kuhar-stvo). Zahtevnost pri usmerjanju le-tošnje generacije v Ljubljani je povečala struktura osmošolcev, saj je v tyej 52% deklet in 48% fantov oziroma 200 deklet več kot fantov. Največji viški prijav so bili na šolah, kjer so bila prija-vljena pretežno dekleta. V prete-klih letih smo imeli relativno ve-like možnosti preusmerjanja de-klet v sorodne programe na isti stopnji zahtevnosti v Ljubljani in regiji. Letos je bilo teh možnosti manj, kar je tudi posledica večje usklajenosti obsega razpisa z ge-neracijskim prilivom. Nekateri programi, kamor so šole v prejš-njih letih preusmerjale, so bili že v prvi fazi zasedeni, kot na pri-mer Srednja šola za trgovinsko dejavnost in Srednja upravnoad-ministrativna šola. Kljub temu, da so šole, ki so imele višek prijav po prostorskih možnostih, vpisale do 26 učencev na oddelek in povečale število oddelkov za 6, so bili sprejemni izpiti izvedeni v štirih programih in sicer v programu PTT promet, kjer je bilo po opravljenem po-stopku odklonjenih 12 učencev, v programu administrativna de-javnost, kjer je bilo odklonjenih 11 učenk, v programu tuhstična dela 36 učencev ter v programu naravoslovno-matematična teh-nologija, kjer je bilo odklonjenih 65 učencev. Učenci, ki so bili od-klonjeni, so se vključili v druge programe. Analiza letošnjih priprav je po-kazala, da se v globalu zmanjšuje število prijavljenih iz širSe regije in Slovenije; povečuje se Stevilo učencev, ki se želijo takoj po os-novni šoli zaposliti; učenci go se bolj ustrezno usmerjah na sred-nje šole; povečal se je interes de-klet za vključevaiye v programe proizvodnih usmeritev, obenem pa se povečuje feminizacija neka-terih neproizvodnih (učitelj, po-slovno flnantna dejavnost, zdrav-stveno varstvo); prijave so bile bolj usklajene z zastavljenimi globalnimi cilji. Letošnje stanje ponovno opo-zaija, da kljub velikim prizadeva-njetn in široko zastavljenim ak-tivnostim še vedno ostajajo pro-blemi, ki se pojavljajo že od za-četka uvedbe usmerjenega izo-braževanja: usmerjanje deklet, premalo uspešno preusmerjanje, naknadno spreminjanje števila oddelkov na posameznih Solah, še vedno ni razrešeno vprašanje sedeža Srednje agroživilske Sole, nesistematično sprotno razreše-vanje kadrovskih in prostorskih vprašanj. Zato bi se morali z vključitvijo vseh strokovnih in družbenih dejavnikov v pripra-vah srednjeročnih in dolgoročnih planskih dokumentov takoj lotiti strokovne presoje obstojete mre-že šol ter oblikovanja usmeritev za razrešitev odprtih problemov. Vlasta Kuntarič