Ocena Mazovih ročnih lačunai.* Pozivajoč se na člarrck g. A. Osterca v zadnji številki »Učit. TW.« si usojamo obja* viti v obrambo Mazove računalke nekatere ocene strokovnjiakov, ki so računalo terrvc ljito proučili in praktično preizikusili: Ooena strokovnjakov: V zadnjem desetktju skušamo ves pouk, posebno pa pouk začetnikov poenostaviti, prilagoditi otrokovi duši, hočemo igraje uve= sti malčke v šolo in rcsno ddo brez psihičnih prttresljajev, delamo jim most med domačo in šolsko sobo. Opažamo že precejšen na* predek, 'ker smo prilagodili metodiko otrokovi psihi. Taiko imamo pri nas za izačetni p.ouk v čitanju posebne ročne stavnice, po 'katerih so nauče učenci z lahkoto čitati. Za računanje pa pri nas še nismo irrKli primernih ročnih računalk. Mazovo računalo jo izurn, ki izborno služi učencem 1. in 2. šoh skic.ga leta pri računstvu v prištevanju, odšte« vanju in mno.ženju v obsegu do 100. To računalo je priročno, cnostavno, pa dovolj trpežno, vsekakor praktičneje nego sedanje Frcmove stavnicc za čitanje. Ker smo uvedli tudi v naše šole princip samodelavnosti, bomo ustregli vsem, ki scz.avzemajo za takozvano delovno šolo, ako uved:mo tudi v naše šole to učilo. Ako bi imel vsak učenec (ali vsaj dva po cncO tako računalo, bi slehern po_ učiteljevem navodilu izračunal račun istočasno z onim, ¦ki bi riačunal pri šolskem računalu. Vsak ra=° čun bi tvoril nazorno in vsi bi bili primorani delati istoeasno. Tako bi odložili nalogi samodelavnosti. To računalo ima še cno prcdnost pr:d vsemi dosedanjimi, namreč to, da pokažc otroku pravilen rezultat, ki ga mora dobiti pri pcnazoritvi računa. zato izborno služi pri domači vaji in izdelovanju domačih nalog. Zaradi praktičnosti in veliike udobnosti, ki jo nudi Mazovo računalo, bi bilo vsekakor želcti, da bi ga uvedli tudi v naše osnovne šole, kakor so ga uvedlo že vse državc, "ki Vorakajo na čelu praktične reforme osnovno» šolskcga pouka. (Francija, Nemčija, Belgija i. dr.). Z uvedbo Mazovega priročnega Kičunala bi stopili zopet za :korak dalje v reformi naSe osnovne šolc k delovni šoli. V Ljubljanli, 25. septembra 1928. A. Leniarčič 1. r., prof. na m. učiteljišču. Iskušao sam Maz*ovo računalo, to bi ga mogao kokgama >u 1. i 2. razr. osnovne škole tcplo preporučiti Ovaj mali format je vrlo zgodan iza djecu kod obuke kod kuče, samo da mu je cijena manja, da bi ga i najsiro mašnijc djete nabaviti moglo. Za ¦obuku u školi moralo bi biti barcm 1 m2 veliko. U Varaždinu, 5. oktobra 1928. Josip Šlehta 1. r., n. učitelj. Ovo računalo može, da služi kao priruč* nik š'\0'l. mladeži. Na posvc jednostavan na* čin, a što je najvažnije, nazorni način možo se učeniku prikazati sve octiri vrsti računa u krugu brojeva 100. Djete s ovim pomaga= lom postane aktivno, a sama obuka u račun« stv.u, koja je inače suhciparnia postane za» bavna tako, da učenrk igrajuči nauči ono, što bi inaee teškom mukom postigao. Ovo raču? nalo može se preporučiti ne samo roditeljima djece, več i osnovnim školam za nabavu. Ujedno. bi preporučio, da so isto raču* nalo poveči u omerju 1 : 10 a tako i table br. 3 i 2, da se umože tako, da s:, uzmcgne računati preko desetica Ovako povečano ra= eunalo istisnulo bi iz škola — Rusko računalo — kcjc je pruživjelo svoj vijek. Č^koTOC, 7. aktobra 1927. Gudelj s. r.. šolski razr Glej današnji oglas Mazovih računal.