Konkretne zadolžitve potrošniškim svetom Prav slaba založenost trgovin in pomanjkanje nekaterih osnovnih žfvljenjskih potrebščin je znova, predvsem v krajevnih skupnostlh, obudilo zanimanje za delo potrošniških svetov. Smo v času zaostre-nih gospodarskfh razmer in gotovo bodo ImeU potrošniški sveti še pomembnejšo vlogo. Krajevna skupnost, ki je temeljna skupnost za organiziranje in delovanje potrošniških svetov, se bo morala v prihodnje lotiti predvsem ustreznega kadrovskega sestava potrošniških sve-tov, da bodo odražali teritorialno, so-cialno strukturo in interese KS. Ustrezno bodo morali opredeliti sve-te potrošnikov v statutih KS in posve-titi vso skrb temu, da bodo sveti po-trošnikov opravljali in skrbeli za izvedbo tistega dela programa KS, ki opredeljuje varstvo delovnega človeka kot potrošnika v vseh pblikah. Po-membno vlogo bodo morali dobiti pri zagotavljanju kvalitetnih obrtnih in drugih storitev v KS ter pri pospeše-nem oblikovanju samoupravnih spo-razumov s trgovinskimi tozdi, s kateri-mi bodo določali medsebojna razmer-ja, pravice in obveznosti pri redni in kakovostni preskrbi z določenimi iz-delki, predvsem tudi s tistimi, ki jih trgovine dobivajo v omejenih količi-nah. Zakon nalaga organom upravljanja ozdov, da morajo na zahtevo organiza-cije potrošnikov skleniti posebne sa-moupravne sporazume in v njih dolo-čiti medsebojna razmerja, pravice in obveznosti o redni in kakovostni pre-skrbi z določenimi dobrinami, rednem opravljanju storitev, o določanju cen za proizvode in storitve ter o udeležbi potrošnikov pri doseženem prihodku OZD. Svet potrošnikov skrbi za pravoča-sno in pravilno obveščenost potrošni-kov in jih tudi ustrezno vzgaja. KS mora postati mesto, kjer se zbirajo pri-pombe, pritožbe in želje potrošnikov ter se o tem pripravljajo predlogi in stališča, ki jih posreduje pristoinim or-ganom in tozdom. Sveti potrošnikov so tudi pobudniki sklicevanja intere-snih zborov delovnih ljudi in občanov o preskrbi s storitvami in dobrinami v krajevni skupnosti. Potreben je tudi stalen stik s svetom za vprašanja preskrbe pri OK SZDL. Vseh vprašanj namreč ustrezno ni mo-goče rešiti na ravni svetov potrošnikov v KS, uresničujejo se s povezovanjem v občinske konference svetov potroš-nikov. Emil Troha