Reorganizacija kmetijskega pouka v naši državi.* Oddelek /a knut:js'kii pouk v rrviniststvu za kmetijstvo jt. izdelal program za temeljno -rtorganizacijo ikmetijskega pouka v državi. Minister za kmetijstvo g. dr. Oton Frag.š, znani kmetijski stro'kovnjak s>. je strinjal s tem programom in odločil, da se ukrene vsc potrebno radi izvajanja tega programa. Svojc zakonske projekte o pouku v raznih šolah bi moralo ministrstvo prosvete prilagoditi temu programu. Progiram je sledeči: Kmetij'Sk'i pouk med našim 80% ;kmets skim narodom se more najuspešnejše vršiti in širiti v nadaljevalni osn. šoili (V. in VI. razred), v zimskih kmetijskih šolah in na* izadnjc v specijalnih (cnoktnih) in nitžjih (dvoletnih) kmetijskih šolah. Učitelji za te šole naj s? izvežbajo na učiteljiščih, sri.dnjih kmttijskih šolah in na 'kmetijski fakulteti. Nadaljevalna osniovtnai št»la. V nadaljevalnicah osnovnih šol (višjih osnovnih šolah) na deželi mora prevladovati kmetijski, t v mestih trgovskosobrtni pouk. Učni .načrt za te podeželske šole jc treba se= staviti sporazumno z mintetrstvom za !kme== tijstvo, a za šole v mestu, sporazumno /. mi* nistrstvom za trgovino in industrijo. Vsaka od teh šol mora imeti šolski vrt z 1—2 hektara zemljišča, s potrebnimi ob* jekti za nazorni pouK: tople grede, vrt, sa= dovnjak, izbor sadnega drevja in trte, polje* delski oddelek, čebdnjak i. dr. »Kulturni na» črt« in organizacijo tega vrta je treba izdt = lati sporazumno z ministrstvom poljoprivri-5 de, ,a sprtmembe tega programa se morejo izvršiti le v krajih s specijalnimi ekonoms'kW mi irazmerami. V prvih razredih deških nadaljevalnih osnovnih šol se morajo poučevati naslednji kmetijski predmiti: poljedelstvo, vrtnar* stvo, gozdarstvo in gojitcv sviloprejk; v viš= jih razredih: živinoreja, mkkarstvo, čebelar= stvo, konzerviranJL- sadja in zadružništvo. Vinogradništvo, sadjarstvo in ribarstvo se poučuje le v onih krajih, kjer so podani po* goji za tt kulture. V dekliških nadaljevalnih osrrovnih šo= lah mora med predmeti /dominirati gosp'O» dinjstvo: delo in rcd v hiši, wdržev.anje čistote, kuhanje, nega deteta, ročna dela i. dr., a od kmctijskih predmetov: vrtnarstvo, žl» vinorija. mlekarst\o in svilarstvo. Nadaljevalne šok morajo .pirirejati čim potfostej« ekskurzije, posebno na sosednje vrtove, 'kmetijske šole, vzorna posestva. Ob priliki letnih izpitov se bodo prirejale; z na* firadami razstave kmetijskih obrtnih in roč« •nih proizvodov, ki so jih učenci sami doma naredili. Zimske kmetijskje šole. i Te >šok se morajo prirejati izmenoma v vsaki vasi poedfnih srezov, ko pridc nanjo vrsta. V prvi tečaj bodo sprejeti prostovoljno priglašeni obislkovalci v starosti od 16 let dalje. PredaVanja, v čim višji izimeri z d&monstracijami in svobodno diskusijo se vr= šijo zvečir (po 2—3 uz gojenci teh sol, a popoldnt bi se viršiU strokovnie vaje na šolskem posestvu. V vseh 25 'kmetijskih šolah bi se lahko sprejelo v tak tečaj Jetno 500 do 600 učiteljiščnikov. V skrajnem slu=> čaju bi se mogel rali pouoevati strokovni pa-edmeti iz kme» tijstva (poljedelstvo, vrtnarstvo, gozdarstvo, živinorejo, svilarstvo, uporaba sadja in zele= njavc in zadružništvo) po navedenem redu v vs*.h letnikih učiteljišča, in sicer po 4 ure tedensko, to je vsega 20 tedenskih ur v vseh pttih letnikih. Vsako učiteljišče bi dobilo sistematično organizirano posestvo, v kolli'kor ga sedaj nima, prcskrbljeno z všemi potreb^ nimi objckti za nazorni km-otijski pouk', tako da bi se tudi učencii sami delno pritegnili h organizaciji iin obdelovanju tega posestva. V tem slučaju je ncobhodno potrebno, da ima vsako učiteljiš'6: nastavljenega agrono= ma, ki je dovršil kmetijsko fakulteto in, ki je položil profesorski izpit iz te skupinc predm^etov. Ta nastavnik bi moral predavati tudi nckatere predmete iz prirodoznanske grupe, da bi izp'o-lnil predpisano število učnih ur, a poleg tega bi moral upravljati šolsko po^ sestvo in voditi everitualno tudi račune o PTehrani dijakov v intetnatu ali menzi, če jih bodo dotične šole irrule. Bogoslovje. Isti predlog kot za reorganizacijo dela na učiteljiščih. Pripomba: Stavljen je prcdlog, da morejo biti učitelji v kmetsko nadaljtvalnih šolah tudi absolventi srednjih kmetijskih šol.