Po lcatollšlcem svelu Veri sovražno čtivo prepovedano. Škoda, ki jo povzročajo nekrščanski dnevniki, tedniki in mesečniki, je ogromna in za vsakega človeka, zlasti za mladino nepopravljiva. Mlad človek, ki redno prebira slabe časnike in knjige, postane kmalu rekrut one velike armade, ki je proti krščanstvu sovražno razpoložena. Prav velika nevarnost preti v tem pogledu katoliški mladini v Nemčiji. Narodni socializem napada vedno češče in vedno strupenejše katolicizem in njegove vernike, predvsem duhovnike. Katoličani nimajo proti temu nobenega obrambnega sredstva, ker so vsi katoliški listi zatrti. Zato pa izdajajo geslo: »Ne čitajmo nekrščanskih časnikov in listov!« Ta opomin je naslovil na svoje škofljane miinchenski nadškof kardinal dr. Faulhaber v svojem postnem p^astirskem listu, ki je bil prebran zadnjo predpostno nedeljo s prižnic vseh katoliških cerkva. V tem listu poudarja g. kardinal med drugim to-le: »Sovražniki cerkve se trudijo, da bi katoliško vero z razširjanjem obrekovalnih in sramotilnih spisov porušili in čast duhovščine umazali. Ko so vsi dosedanji poskusi, omajati z nasiIjem temelje krščanstva, propadli, se je sedaj začela borba z umazanim obrekovanjem duhovščine. Po predpisih konkordata, ki ga je neraška vlada podpisala, ima duhovniška obleka pravico do istega spo- štovanja kakor obleka nemške armade. Gorje narodu, ki ne spoštuje božje besede in dovoljuje sramotenje svoje duhovščine!« Kardinal prepoveduje vernikom čitanje vseh časnikov in listov, ki napadajo katoliško duhovščino, in tudi naročanje narodno-socialističnih spisov, ki prednjačijo v umazani borbi zoper krščanstvo. Katollški učitelji. Starši, ki izročajo svoje otroke učiteljem v vzgojo, pričakujejo od njih, da jim bodo otroke vzgojili v smislu katoliške vere in nravnosti. Ker se to po nekaterih krajih ne dogaja, marveč se vrši vzgoja v nasprotni smeri, zato nezadovoljstvo staršev s šolo in vzgojiteIji. Katoliški učitelji, ki svojo vero izpovedujejo ter po njej živijo, pa so zmeraj bili deležni spoštovanja veri vdanih staršev. Prav lep primer katoliškega učiteljstva dajejo učitelji v Argentini (v Južni Ameriki). V tej državi je kardinal nadškof v Buenos-Airesu ustanovil katoliško profesorsko in učiteljsko zvezo. V njo je zadnji čas vstopilo 40.000 uStelje*. To jc 80 odstotkov vseh učiteljev, ki delujejo na javnih šolah v Argentini. Kdaj bo SIovch nija uresničila tak primert Čehi zapuščajo brezkonfesionalnost. Po svetovni vojni se je na Ceškem jako razmahnila agitacija za brezkonfesionalnost, to je za izstop iz vsake pozitivne veroi*povedL Ta agitacija je končala s tem, da je število brezkonfesionalcev — Ijudi brex javno priznane vere — naraslo na tisoče in stotisoče, zlasti med razumništvom in delavstvom. Ko so se Bogu, veri in cepkvi sovražne strasti polegle, so ljudje zopet začeli trezno presojati vprašanje religije ter začeli uvidevati pomen vere za poedinca in ves narod. Vračali so se v religijo. Ta povratek še vedno traja, Največ koristi od njega ima katoliška cerkev, ki je prej imela največ škode od brez- in protiverske agitacije. V samem glavnem mestu Pragi se je v mesecu oktobru 1937 vrnilo v katoliško cerkev 223 Ijudi, in sicer 106 iz vrst brezkonfesionalcev in 91 iz čehoslovaške narodne cerkve. Čehoslovaški katolicizem napreduje v vsakem oziru.