Za kakovost in varstvo Izvršni svet o problematiki in razvojnih možnostih mest-nega potniikega prometa v Ljubljani Izvršni svel naše občinske skupščine je na S' oji 175. seji konec januaija spre-jel naslednja stališča o aktualnih problemih mestnega potniškega prometa v Ljubljani z usmerilvami za njegov nadalja)i razvoj. Ljubljanski mestni potniški pro-met je polrebno bolj obravnavati kot dejavnost posebnega družbenega pomena in kot neločljivo sestavino ceiotnega komunalnega gospodar-stva. Zato je potrebno dosledno za-gotavljati odločanje z upoštevanjem združevanja sredstev na samou-pravni planski osnovi in z vidika izva-janja funkcije samoupravnega nad-zora nad porabo združenih sredstev tako, kot to velja za celotno komu-nalno gospodarstvo. Mestni in primestni potniški pro-met je potrebno obravnavati kot tehnološko, funkcionalno in dohod-kovno povezano celoto. Iz tega izhaja tudi poraba po nadaljnjem us-klajevanju prometnega režima predvsem s potrebami dnevne mi-gracije delavcev na relaciji dom — delo na vseh progah in voznih redih. Predlagano konstituiranje sisa za mestni promet ni podrobneje obrav-navano, niso dovolj definirane nje-gove naloge, ki bi omogočale oceno, da ne bo prihajalo do prekrivanja z nalogami in funkcijami v procesu us-klajevanja in spremljanja razvojnih. načrtov, za katere so odgovorne sa-. moupravne komunalne interesne skupnosti občin in mesta, kot tudi sis za železniški in luški promet v SR Sloveniji. Za določanje o uvajanju stopniča-stega delovnega časa je potrebno or-ganiazcijam združenega dela posre-dovati konkretne predloge, ki naj izhajajo iz predhodne, širše verifici-rane strokovne analize o učinkih uvajanja novega sistema. Ti predlogi se morajo nanašati na konkretne or-ganizacije združenega dela po poSa- meznih lokacijah na celotnem ob-močju, ki ga pokriva mestni potniški promet. Predlog mora upoštevati, da sistema stopničastega delovnega časa ni možno ueinkovito izvajati v tistih organizacijah zdniženega dela, ki so uvedle premakljiv delovni čas. Pred-log mora upoštevati tudi variacije de-lovnega časa v vseh tistih dejavno-stih, od kaierih so delavci odvisni ob prevozu na delo in ob povratku z dela, kot npr. varstvo otrok, nižji ra-zredi osnovnih šol in druge po-membnejše dejavnosti, ki se nana-šajo na možnosti delavcev za odhod na delo in za povratek z dela. Predlog o diferenciranih cenah se mora otnejevati na rešitve, ki zaradi dodatnega dela ali potrebnega nad-zora ne zmanjšujejo celotne eko-nomske upravičenosti. A variantni predlog je sicer ekonomsko uteme-ljen, ni pa še kvantitativno oprede-Ijen tako, da bi omogočal tudi oceno drugih spremljajočih stroškov. Razvojni koncepti morajo izhajati « temeljne zahteve uporabnika, da morajo biti konkretni vozni redi po-stopno postavljeni na vseh postaja-liščih. Takšni vozni redi morajo biti povsem determirani, tj. podani v času konkretnih odhodov vozil in ne le s časovnimi intervali. Na osnovi takšnih voznih redov bo tudi omogo-čena ocena prekrivanja ali pomanj-kanja prevozov v posameznih ob-dobjih. Sredstva za pokritje stroškov eno-stavne reprodukcije naj zagotavlja prodajna cena vozovnic, medtem ko je potrebno predvsem sredstva za razširjeno reprodukcijo, ki so pove-zana z zagotavljanjem mestnega prometa v novih soseskah, zagotoviti na planskih osnovah in po samou-pravni poli. Zato velja tako na po-dročju stanovanjske gradnje v okviru novo načrtovanih naselij kot pri gradnji novih industrijskih in po-slovnih objektov upoštevati potrebo po novih prevoznih zmogljivostih koi seslavnem delu celotne infrastruktu-re. Sistem financiranja razširjene re-produkcije za potrebe novih naselij in industrijskih con jertorej potrebno obravnavali kot sesiavino sislema fi-nanciranja gradnje celolnega bival-j nega okolja. 1 Fredvideni projekt nadaljnjega ra-zvoja sislema mestnega in primesl-nega potniškega prometa je po-trebno definirati v obliki akcijskega programa tako, da bo na osnovi opredeljenih nosilcev in rokov možno spremljali njegovo realizaci-jo.