Šola kmalu bo zaprta... ... zato smo še pred koncem šolsksga lata oblskall osnovnl šoll Toneta Čufarja In Pru'e, da bl zvedell, kako so zadovoljnl z dalom In kakšon uspeh pričaku-Jejo. Številke kažejo (In to so na šolah že od nekdaj ocene), da se uspeh Iz leta v leto izboljšuje. Za letos pričakujejo, da bo uvpeh vsaj tak kot lanl all celo boljšl, kar pomenl, da Ja lanl na OŠ Toneta Čufarja uspešno Izdelalo razred S9,36 odstotka učencev ali da so od 628 učencev ponavljall razred samo štlrje. Ni treba seči niti desetletje nazaj, ko se je število pozitiv-nih učencev gibalo okrog 70 odstotkov in so v primerjavi s temi uspehi zadnjih let zelo vzpodbudni. Zanimalo nas je predvsem to, kako so jih dosegli: Rado Hlebec, ravnatelj OŠ Toneta Šufarja: Verjetno so k tako dbbremu uspehu veliko pripomogli učitelji, ki so po-leg tega, da so dobro strokov-no usposobljeni, tudi dobri pedagogi, ki znajo učence pri-tegniti in jih motivirati za de-lo. Ves trud, ki so ga vložili v sodobne metode poučevanja, v nove oblike dela, se je boga-to obrestoval. Tudi sodobni učni pripom^ki in oprem-ljeni prostori ^a delo so opra-vili svoje. Pomemben delež podaljšanega bivanja Naša šola je znana po tem, da so skoraj vsi učenci od prvega do četrtega razreda vključeni v podaljšano biva-nje. Imamo 14 takih oddelkov od 1. do 6. razreda. Tu dobijo učenci poleg strokovne po-moči pri učenju in organizira-nega preživljanja prostega ča-sa tudi tople obroke hrane. Oddelke jutranjega varstva pa obiskuje več kot sto otrok. S tem gremo zelo na roke star-šem, ki začnejo svoj delovni dan ob šestih zjutraj in jim prevzamemo skrb za otroke. Korlstno sodalovanje s staršl Jutranje varstvo je le ena od oblik sodelovanja z delovnimi organizacijami, v katerih so zaposleni starši naših otrok. Svet staršev, ki ima svojo de-legacijo v svetu šole, daje ko-ristne predloge pa tudi pri-pombe ter nam precej poma-ga pri učno-vzgojnem delu. Po drugi strani pa tudi mi staršem velikokrat koristno svetujemo in pomagamo pri delu z otroki, in na predmetni stopnji tudi pri poklicnem usmerjanju. Poklicno usmerjanja ja odgovorna naloga S poklicnim usmerjanjem se na šoli še posebej ukvarja psihologinja, ki sodeluje s skupnostjo za zaposlovanje, s poklicnimi svetovalci, social-nimi delavci, psihologi in starši. Pomembnosti svetova-nja za poklic, za nadaljnje šo-lanje, skratka za življenje, pa se zavedamo prav vsi pedago-gi na šoli. Zato učence usmer-jamo v razne interesne dejav-nosti, ki so na šoli ali pa izven nje. Ne bom našteval vseh krožkov, ki so na šoli, veliko naših otrok pa se še dodatno izobražuje v Pionirskem do-mu in v Pionirski knjižnici. Načrtno pa začnemo sprem-ljati njihove interese in ugo-tavljati sposobnosti na pred-metni stopnji, torej v petem razredu, tako da v osmem ra- zredu lahko le še svetujemo tistim, ki se še morejo do-končno odločiti ali pa korigi-ramo tiste učence, ki se niso pravilno odločili glede na svo-je sposobnosti. Učence sez-nanimo tudi z različnimi po-klici, z načinom študija ter s potrebami po določenih po-klicih. O tem, kako se učenci vključujejo v delo šole, je pri-povedoval Rok Orel, učenec 8. a razreda in predsednik šolske skupnosti učencev: Šolska skupnost učencev vključuje po tri delegate iz vsake razredne skupnosti. Naša naloga je predvsem, da skrbimo za čimboljši uspeh vseh učencev, da si pridobi-mo trdno znanje in delovne navade. Po razredih se organi-ziramo tako, da pomagamo sošolcem, ki jim gre učenje nekoliko slabše. Na sestankih razredne skupnosti skušamo ugotoviti tudi TOroke, zakaj imajo učenci nezadostne oce-ne, kje so vzroki, da se težje učijo in jih skušamo skupaj odpraviti. Skupaj z mladin-sko in pionirsko organizacijo pomagamo sestavljati pro-gram dela krožkov, priprav-ljamo kulturne prireditve, proslave, športne dneve in se vključujemo v razna tek-movanja. Izdajamo tudi svoje šolsko glasilo Mladi plamen. Vodim uredniški odbor v katerem aktivno sodeluje okrog deset učencev, prispevkov pa je kar veliko, saj bi se vsak rad pred-stavil s svojim spisom ali pesmico. OŠ Prule - čudovit kolaktiv Tako sta predstavila svojo šolo ravnatelj Bogomir Javor-nik in pomočnica ravnatelja Vida Bobera. Res je, da ubra-nost pri delu veliko pomeni in da jo je včasih težko doseči pa s tem še ni rečeno, da na Pru-lah nimajo problemov. Radi bi razširili kuhinjo, jedilnico, predvsem pa knjižnico in či-talnico, prostore za kabinetni pouk in še marsikaj preuredi-li, saj njihova šola nosi letnico 1911. Šolo obiskuje okrog 730 otrok in to samo v dopol-danski izmeni. Imajo tudi 12 oddelkov podaljšanega bivanja. Ocene kažejo, da bo tudi le-tošnji uspeh precej visok, saj je bil že v tretji redovalni kon-ferenci v nekaterih razredih sto odstoten. Tovariš ravnatelj je še skro-mno dodal, da je za uspešno delo dobila šola letošnje ob-činsko priznanje OF, ve6 o vsem pa so pripovedovali učenci: Aleš Torkar iz 3. a, Olja Krpovič in Miha Petrov-čič: - Vsi na šoli samouprav-ljamo. V razredu imamo pred-sednika, tajnika in blagajnika razredne skupnosti. Ostali smo člani. Vsak drugi torek imamo sestanek, na katerem se pogovorimo, kako bomo delali. Med seboj si pomaga-mo pri učenju, imamo akcije za zbiranje papirja, kostanja, torbice za otroke iz Palestine. Doslej smo največ zbrali za gradnjo doma pionirjev v Do-lenjskih Toplicah. Tekmuje-mo za srebrni znak pionirskih enot (obiskali smo tiskarno Podmomico in Gramozno jamo). Naš pionirski bdred Zlato-rog ima svoj štab, ki se sestaja enkrat na teden. Tesno sode-lujemo z mladinsko organiza-cijo na šoli, predvsem pa z borci v krajevni skupnosti in tudi z drugimi organizacijami. Nastopamo na proslavah, po-magamo slepemu človeku v naši krajevni skupnosti tako, da mu vsak dan' prinašamo hrano. Okoljajenaše ogledalo so poudarili mladi sogovor-niki. S tem pa niso mislili sa-mo na to, da je njihova šola v cvetju in zelenju na bregu Ljubljanice ampak na to, da skrbijo za čistočo v šoli in okoli nje in če je potrebno tu-di sami večkrat očistijo dvori-šče in ulico. Tekmujemo, sodelujemo, dobivamo priznanja... Skoraj ni tekmovanja, ki se ga ne bi udeležili: Vesela šola, Vegova priznanja za najboljše računarje, prehodna zastavi-ca za najboljšo šolsko hranil-nico in še in še. Seveda pa pri tem ne smemo pozabiti na učenje: odličen uspeh na kon-cu vsakega šolskega leta pri-nese značko bratov Ribar. Ti-sti učenci, ki so odlični vseh osem let pa dobijo medaljo iz tega sklada. Sonja Seljak