Anton Medved: Večer. — Dr. Fr. Sedej: Klinopisni spominiki in sv. pismo. 473 obiskava samo naše selo; drugod ničesar ne znajo o njem. Mi res mnogo trpimo; nihče si ni svest svojega življenja. — Kaka radost nas je tedaj prešinila, ko si prijezdil ti v vas in s svojim drznim vedenjem vzbudil sumnjo, da si ti oni tolovaj —." „Vraga, ali sem mu tako podoben?" „Ne vem. I njega nihče ne pozna. Pravijo pa, da je mlad, da nosi tujo obleko, siv klobuk s širokimi kraji in jezdi vranca . . . vse, kakor ti!" „Pa zakaj se nisi hotel prepričati iz mojega fermana?" „Pravijo, da hoče s tem le varati, a mu ni verjeti." „Tako. Glej, kako bi bil jaz lahko postal žrtva te nevednosti. Malo, dame niste raztrgali." „Tako hudo je bilo?" »Poglej polomljena vrata svojega hana in ta dva ranjenca. Da mi niso prišli tovariši na pomoč, bilo bi po meni." ,,A mnogo si sam kriv, gospodine!" „Kako to?" „Udaril si me, kar si upa samo brezbožen razbojnik." „Zakaj si me psovak" „Ker sem mislil, da si kesedžija Marko !" „To je bilo ravno najbolj neumno od tebe. Recimo, da bi bil prijezdil pravi kesedžija (Dalje.) Lit iz navedenih vzgledov čitatelj lahko razvidi, kakšna je bila pisava s klini. Treba pa je zaradi celote in pregleda nekatere stvari povzeti in dodati novih, da se spoznata značaj in sestava klinopisa. Tudi Babilonci so kakor sploh vsi prastari narodi n. pr. Egipčani, Kitajci, stari Marko, tedaj bi bil ti s svojimi besedami naravnost provzročil, da bi oni zabrnil konja in zbežal, videč, da si ga spoznal. Ce si hotel tolovaja ujeti, tedaj bi ga bil moral prijazno zvabiti v han in se ga ondi polastiti. Vsekako ni bilo tvoje ravnanje prebrisano. Da ste me pa zajeli, to izvira iz tega, ker jaz nisem bojaz-ljivec in ker nisem vedel, kom me smatrate. A sedaj si uverjen, da jaz nisem kesedžija Marko?" „Da. Oni nima nič tovarišev, je vedno sam, in tudi sem prepričan, da bi bil on na moje besede zbežal, a me ne udaril." „In nisi razžaljen radi udarca.'" „Ne. Sam sem vsega kriv ... A ne bodi srdit, da sem te tako krivo obsodil; glej, cela vas je menila, da si kesedžija Marko." „Je že dobro. Da se je le vse tako srečno izšlo. Sedaj imamo pa pri tebi nekaj drugih opravkov in želj." „Oj, le zapovej, vse ti bo streglo, cela vas te bo nosila na rokah; a jaz prvi." Možicek je bil pravzaprav dobra, krotka duša in le v svoji zmoti je bil tako hud in brezobziren. Videti je bilo, da se bova ločila najboljša prijatelja. Kar se tiče kesedžije Marka, hotel sem o priliki o njem pozvedeti kaj več. (Dalje.) Američani, izražali pojme najprej s takoimeno-vanimi i de j o grami, ki z debelimi obrisi predstavljajo podobo kake konkretne stvari ali pa znaČijo kako abstraktno idejo. Da bi število idejogramov preveč ne narastlo, rabili so Babilonci in Asirci jeden in isti idejogram za znaČilo več besedij, oziroma pojmov, kateri so si bili V edno tise in tise Zvonci s planin se glase, Somrak ovija hiše, Mesec spe nad gore. Večer. Manj in manj se Čimdalje Loči stvar od stvari', Zemlja od nočne halje Črna jednako se zdi. Kadar se bliža človeku, Srečnemu tukaj nikjer, Konec nemirnemu teku, Hladni življenja večer: Svoje premišlja izkustvo, Truden od pota in star; Časih se loti ga čustvo, Kot bi ne živel nikdar. Trnje minulega Časa, Cvetje presnivanih sanj Zdaj brez bodic in brez krasa: Ktere razlike sta zanj —•? Anton Medved. Klinopisni spominiki in sv. pismo. (Spisal dr. Fr. Sedej)