Obrazložitev k pravilniku o oddajanju poslovnih prostorov Občina Ljubljana Center ima pravico razpolaganja nad 1061 poslovnimi prostori. Pravico iz 37. čl. zakona o poslovnih stavbah in poslovnih prostorth (Ur. I. SRS 18/74), po katerem se poslovni prostori pod določe-nimi pogoji prenesejo v osnovna sredstva najemnika, ki te prostore uporablja za svojo dejavnost, je uvelja-vilo 188 družbenopravnih oseb. V t. i. občinskem fondu je torej ostalo še 873 poslovnih prostorov, glede katerih je morala občina sprejeti postopek in način razpolaganja in oddajanja. Zakon o združenem delu namreč v svojem 234. členu določa, da je po-trebno opredeliti pogoje, med kateriml se lahko da-jejo osnovna sredstva v uporabo. Dalje velja opozoriti na 40. čl. zakona o stanovanjskem gospodarstvu. (Ur. I. SRS, 3/81), po katerem družbenopolitična skupnost zadrži pravico razpolaganja in oddajanja tistih stano-vanj, ki jih je sama zgradila ali kako drugače prido-bila. Po analogiji velja ta določba tudi za poslovne prostore. V dosedanji praksi je poslovne prostore oddajala v najem komisija pri SSS Ljubljana Center. Po novih zakonskih predpisih pa to nl več možno. Zato tudi predlog samoupravnega sporazuma o ustanovitvi SSS Ljubljana Center za razliko od sedaj veljavnega samoupravnega sporazuma Iz leta 1974 ne določa, da se pravica oddajanja poslovnih prostorov, katerih imetnlk pravice uporabe je občina, prenese na stano-vanjsko skupnost. Seveda pa po zakonu o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih s temi poslovnimi pro-stori še vedno upravlja stanovanjska skupnost, go-spodarjenje pa v skladu z zakonom o stanovanjskem gospodarstvu prevzemajo skupnosti stanovaicev. Izhajajoč iz nove zakonske ureditve ter nove sa-moupravne organiziranosti stanovanjske skupnosti je Izvršnl svet skupščine občine Ljubljana Center dne 15. 9. 1982 sprejel sklep, da se Izdelajo krlteriji za oddajanje poslovnlh prostorov, nad katerlmi Ima raz-polagalno pravico občina Ljubljana Center in način izvrševanja funkclje izvršnega sveta glede oddaja-nja. V ta namen je bil sestavljen osnutek pravilnika o oddajanju poslovnlh prostorov v najem in posredo-van v obravnavo pristojnim organom. Do postavlje-nega roka so osnutek pravllnika obravnavall: SSS Ljubljana Center, Staninvest, Ljubljanski regionalni zavod za varstvo naravne In kulturne dediščine, Kcordinacijski odbor za prenovo Stare Ljubljane, Obrtno združenje občine Ljubljana Center, Gospodar-bornlca občin Ijubljanskega območja, komite za družbeno planiranje in gospodarstvo, komite za urba-nizem, komunalo in gradbene zadeve, komite za družbene dejavnosti ter sveti KS Stara Ljubljana, Trg osvoboditve, Kolodvor, Josip Prašnikar, Gradišče, Aj-dovščina in Tabor. Na osnutek je podalo svoje pri-pombe tudi Javno pravobranilstvo mesta Ljubljane. Udeleženci v razpravah so večinoma podprli predla-gane rešitve ter se opredelili do načelnih vprašanj. Upoštevana je večina predlogov, mnenj in stališč, ki so jih dali razpravljalci v fazi osnutka pravilnika. Izvršni svet je predlog pravilnika obravnaval in ga dne 15.12.1982 sprejel. Pravilnik se začne uporabljati s 1.1.1983. Določbe tega pravilnika se ne uporabljajo samo za oddajo poslovnih prostorov, na katerih ima pravico uporabe občina Ljubljana Center, pač pa tudi za oddajo tistih prostorov, ki se po zakonu ne štejejo za poslovne prbstore kot npr. garaže, kioski, zimski vrtovi ipd. O oddaji v najem odloča komisija, v kateri so udeie-ženi predstavniki 3 upravnih organov, ki odgovarjajo za stanje na področjih, kamor se ga, predvsem z ekonomskega In prostorskega vidfka, tudi oddajanje poslovnih prostorov. V komisijo je vključen še pred-stavnik SSS Ljubljana Center oz. Komunalne skupno-sti Ljubljana Center, glede na to ali gre za oddajo poslovnega prostora ali za oddajo javnih površin, predstavnik KS, na območju katere se oddaja po-slovni prostor ter predstavnik obrtnega združenja oz. gospodarske zbornice odvisno od tega, ali gre za oddajo občanu ali družbenopravni osebi. Izvršni svet je ob tem, ko je sprejel pravilnik, tudl že imenoval komisijo. Poslovni prostori se oddajajo v najem ali z javnim natečajem ali brez javnega natečaja neposredno s pogodbo. Pravilnik taksativno našteva primere nepo-sredne oddaje. Pravltnik določa tudi razloge za odpoved pogodbe o oddaji, izrecno pa so navedeni razlogi za odstop od pogodbe ob vsakem času, ne glede na zakonske ali pogodbene obveznosti o trajanju oddaje. V pravilniku je sprejeto načelo, da se poslovni pro-stori oddajajo v najem za določen čas. Ekonomska varnost je najemniku zagotovljena z določbo, da doba oddaje ne sme biti krajša od dobe, v kateri se vložena sredstva ekonomsko ne amortizirajo. Izdaja tega pravilnika pomeni nov način uveljavlja-nja upravljalskih upravičenj, ki jih ima občlna na po-slovnih prostorlh, ki so prešll v družbeno lastnino z nacionalizacijo ali zaplembo.