URADNE OBJAVE Leto XVI Murska Sobota, dne 4. februarja 1982 št.: 4 URADNE OBJAVE OBČINSKIH SKUPŠČIN: GORNJA RADGONA, LENDAVA, LJUTOMER IN MURSKA SOBOTA Odgovorni urednik: Martin Vinčec 36. Resolucija o izvajanju družbenega plana občine Lendava za obdobje 1981 — 1985 v letu 1982 37. Popravek odloka o višini prispevnih stopenj za financiranje propramov SIS družbenih dejavnosti v občini Ljutomer za leto 1982 STRAN 19 VESTNIK, 4. FEBRUARJA 1982 36 _ Na podlagi 156. člena Zakona o sistemu družbenega planiranja in o družbenem planu Slovenije ter 265. členu Statuta občine Lendava (Uradne objave, št. 37/81) sta zbor združenega dela in zbor krajevnih skupnosti dne 28. 12. 1981 ter družbenopolitični zbor dne 28. 12. 1981 sprejela RESOLUCIJO o izvajanju družbenega plana občine za obdobje 1981—85 v letu 1982 L TEŽIŠČE POLITIKE DRUŽBENOEKONOMSKEGA RAZVOJA OBČINE V LETU 1982 Upoštevajoč dogovor o temeljih družbenega plana občine za obdobje 1981—1985, dogovorjene cilje skupne politike ekonomskega in socialnega razvoja občine, sprejete v družbenem planu občine za obdobje 1981—1985 ter ključne probleme razvoja v letu 1981, bo težišče politike družbenoekonomskega razvoja občine v letu 1982 usmerjeno na: 1 . nadalnje uveljavljanje socialističnega samoupravljanja kot bistvena predpostavka za uresničitev ciljev in nalog razvojne politike in zlasti ekonomske stabilizacije, kar zahteva: — uveljavljanje ustavne vloge delavcev na vseh področjih družbenega življenja ter krepitev delegatskih odnosov; — uveljavljanje dohodkovnih odnosov v procesu družbene reprodukcije na osnovi medsebojne soodvisnosti in povezanosti gospodarskih in družbenih dejavnosti; — dosledno izvajanje sistema samoupravnega družbenegaplaniranja. 2 . Dosledno uresničevanje zastavljene politike ekonomske stabilizacije, kar zahteva: — večji obseg proizvodnje na podlagi večje produktivnosti dela ter uveljavljanju drugih kvalitetnih dejavnikov gospodarjenja, kot so: produktivno zaposlovanje; večje varčevanje; boljše in učinkovitejše izkoriščanje delovnega časa; racionalnejša izraba razpoložljivih zmogljivosti in drugih proizvodnih dejavnikov; večje angažiranje znanstvenih potencialov, itd. — krepitev sposobnosti gospodarstva za večje vključevanje v izvoz, da bi s tem prispevali k izboljševanju razmerja med izvozom in uvozom v republiki in državi, ter k možnostim večje oskrbe s surovinami iz uvoza, — obvladovanje vseh oblik porabe v okviru razpoložljivega dohodka ter krepitev materialne osnove združenega dela, — združevanje sredstev za reševanje prioritetnih razvojnih nalog na področju gospodarstva in družbenih dejavnosti. II. MATERIALNI OKVIRI RAZVOJA V LETU 1982 Na podlagi gospodarskih gibanj, ki se prenašajo iz leta 1981 v leto 1982 ter nadaljevanju intenzivne aktivnosti za stabilizacijo gospodarstva, ocenjujemo, da bo v letu 1982 možno doseči naslednje materialne okvire razvoja: stopnja rasti v % rast skupne porabe za SIS družbenih dejavnosti 17,3 sredstva za splošne družbene potrebe (% zaostajanja glede na rast dohodka) — 10 rast splošne porabe (občinskega proračuna) 16,6 življenjski stroški 18 STRAN 20 VESTNIK, 4. FEBRUARJA 1982 V letu 1982 bomo zagotovili, da se bo rast cen iz občinske pristojnosti gibala v mejah dogovorjenih odstotkov rasti cen na ravni republike. Politike cen bomo izvajali na temelju programa o spremembah cen, ki ga bo sprejela občinska skupnost za cene. Ob tem bomo vspodbujali samoupravno urejanje cen in dosledno uveljavljanje meril in kriterijev za oblikovanje cen po zakonu o cenah. V primeru odstopanja od sprejete politike cen bo izvršni svet v skladu s svojimi pristojnostmi sprejel potrebne ukrepe neposredne kontrole cen. Zaradi stabilnosti na področju preskrbe bomo povečali obseg občinskih blagovnih rezerv. V ta namen bomo pristopili k izgradnji potrebnih skladiščnih prostorov za potrebe blagovnih rezerv. V I. SPLOŠNA LJUDSKA OBRAMBA IN DRUŽBENA SAMOZAŠČITA Temeljne naloge na področju splošne ljudske obrambe in družbene samozaščite bodo: — posodabljanje in razvoj teritorialne obrambe, zagotavljanje sodobne oborožitve in opreme s poudarkom na protizračni in protioklepni obrambi, zadostne količine streliva in minsko-eksplozivnih sredstev z ustreznim skladiščnim prostorom, izvajanje vzgoje in urejanje enot in štabov teritorialne obrambe, — organiziranje, usposabljanje in opremljanje narodne zaščite v krajevnih skupnostih in OZD kot najširše oblike organiziranja delovnih ljudi in občanov za opravljanje določenih nalog družbene samozaščite in za vključevanje v splošni ljudski oboroženi odpor, — organiziranje, opremljanje in usposabljanje enot in štabov civilne zaščite, povečanje števila v civilno zaščito vključenih delovnih ljudi in občanov in krepitev preventivnega delovanja civilne zaščite, — izpolnjevanje avtonomnega sistema zvez za organe in organizacije družbenopolitičnih skupnosti ter nadaljnji razvoj sistema za opazovanje, obveščanje in alarmiranje, opremljanje in usposabljanje za to potrebnih kadrov, — opremljanje, oboroževanje in usposabljanje organov in organizacij družbenopolitičnih skupnosti za delovanje v izrednih in vojnih razmerah in — vzgoja in izobraževanje delovnih ljudi, občanov in izvenšolske mladine za obrambo in zaščito v skladu s potrebami okolja, kjer delujejo in živijo, pridobivanje mladih za vojaške šole in obrambne poklice ter dodatno usposabljanje delavcev, ki delajo na obrambnih in samozaščitnih nalogah v organizacijah in drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih. VIL SPREMLJANJE URESNIČEVANJA PLANA IN RESOLUCIJE Za uspešno izvajanje dogovorjene razvojne politike in tekočih nalog so odgovorni vsi dejavniki, od TOZD, samoupravnih interesnih skupnosti, DPO in organov skupščine. Izvršni svet skupščine občine bo skupščini občine poročal najmanj dvakrat letno o uresničevanju resolucije. Vse samoupravne organizacije in skupnosti morajo pričeti s preverjanjem svojih srednjeročnih planskih dokumentov zaradi zaostrenih družbenoekonomskih razmer. V tem smislu morajo v smislu kontinuiranega planiranja izpeljati postopke spreminjanja svojih planskih dokumentov, v primeru da zoženi materialni okviri terjajo večje zamike v dinamiki uresničevanja nalog iz planskih dokumentov. PRILOGA K RESOLUCIJI IZVAJANJE NALOG IZ DOGOVORA O TEMELJIH DRUŽBENEGA PLANA OBČINE ZA OBDOBJE 1981—85 V LETU 1982 I. GOSPODARSTVO OZD bodo v letu 1982 svoja investicijska vlaganja usmerila v veliki meri v rekonstrukcijo in modernizacijo in razširitev obstoječih proizvodnih zmogljivosti s čimer bi zagotovilo nemoteno in večjo proizvodnjo, večji dohodek na delavca in kar je zelo pomembno tudi večji izvoz. DO INA Nafta TOZD Petrokemija bo vložila 0,8 mio din v izgradnjo rezervoarjev za umetna lepila, TOZD Strojne delavnice v opremo 4 mio din. Na novo bodo zaposlili 8 delavcev, vse v TOZD Strojne dejavnosti. V letu 1982 bodo izvozili 141,2 mio din. Iz sredstev ISNAP-a bo vloženo v meritve na področju Ormoža, Ptuja in Ljutomera 40,8 mio din, v globoko vrtino PG-6 in PG-5 15 mio din, skupaj torej 399,2 mio din. — DO Gorenje Varstroj bo vložila v modernizacijo obstoječih proizvodnih programov 239 mio din, od tega v osnovna sredstva 180 mio din. Obseg investicij po TOZD je sledeče: TOZD TVO 95 mio din, TOZD Montaža 13 mio din, TOZD Varis 84 mio din in TOZD Purlen47 mio din. S temi naložbami bodo vsi TOZD bistveno povečali Obseg proizvodnje. Izvozili bodo proizvodnjo v vrednosti 158 mio din, in opravili investicijska dela v tujini v vrednosti 40 mio din, na novo pa zaposlili 27 delavcev, tako da bo konec prihodnjega leta zaposlenih 1281 delavcev. DO Gorenje Varstroj bo sovlagala v investicijo za proizvodnjo dodajnih materialov za varjenje v Črni gori v Plužinah v višini 70 milijonov din, ker je skupna investicija 640 milijonov. Po končani investiciji bo ta tovarna postala TOZD v okviru Gorenje Varstroj. — SGP Konstruktor TOZD Gradbenik bo naložbe v višini 8 mio din vložil v izgradnjo objektov za nove stranske obrate in 6,8 mio din za nakup gradbene opreme. — Povprečno bo v naslednjem letu zaposlenih 446 delavcev, oz. 10 več kot v letu 1981 od tega bo 86 delavcev delalo v tujini. — ABC Pomurka TOZD Poljedelstvo in govedoreja Lendava bo v letu 1982 vložila v nakup zemlje (200 ha) in melioracije (419 ha) 111 mio din, za adaptacijo in izgradnjo hlevov za pitanje živine 51,8 mio din (celotna predračunska vrednost je 103,6 mio din), izgradnja prevzemnega mesta za grozdje kot zaključna faza primarne proizvodnje, za nakup kmetijske me hanizacije 10 mio din in ureditev šupe in garai 4 mio din, ter za trajna obratna sredstva 15 mio din. Število zaposlenih bodo povečali za tri delavce. — ABC Pomurka TOZD Predelava mesa bo vložila 0,6 mio din v toplovodne inštalacije. Število zaposlenih bo ostalo nespremenjeno. — SGP Konstruktor TOZD Opekarna Dolga vas, bo vložila 4,6 mio din za nadomestitev dotrajale opreme. Novih zaposlitev ne bo. — Agromerkur TOZD Tovarna močnih krmil ho v let" L' zaposlila enega delavca, investicij v osnovna 'sreč-: proizvodnjo krmil pa bodo povečali za 3500 ton. — Primat TOZD Tovarna skladiščne opreme bo vložila v izgranjo proizvodnih prostorov v izmeri 1886 kvadratnih metrov do mio din, v nakup strojne opreme pa 23 mio din. Načrtujejo izvoz v višini 18.6 mio din, število zaposlenih pa bodo povečali za 24 delavcev, tako da bo konec leta zaposlenih 470 delavcev. — Delo za TOZD Konfekcija, Velika Polana za naslednje leto ne načrtuje investicij, število zaposlenih bodo povečali za 5 delavcev, proizvodnjo pa za 13.000 kosov. Izvoziti nameravajo proizvodnjo v vrednosti 5 mio din. — Integral TOZD Promet in delavnice bo vložil 12,8 mio din na nakup 2 specialnih prikolic, 2 vozil Raba in 4 kamione. S pievozom v tujino bodo ustvarili 4 mio din, na novo pa bodo zaposlili 13 delavcev. — Integral TOZD Gostinstvo bo v letu 19.82 porabil za dokončanje L in II. faze hotela 65,5 mio din. V letu 1982 bodo zaposlili 8 delavcev, od tujih gostov pa predvidevajo ustvariti dohodek v višini 5 mio din. — GIDSO bo vložil 4,5 mio din za nabavo opreme in servisnih vozil, zaposlili pa bodo 6 novih delavcev. — ELMA TOZD Elektromaterial bo investiral v nadomestitev dotrajane opreme in v obratna sredstva 10,2 mio din, s čimer bodo povečali proizvodnjo za 126 ton. Izvozili bodo proizvodnjo v vrednosti 5 mio din, novih zaposlitev ne bo. — ABC Pomurka TOZD Primarna predelava lesa, bo vložila v ureditev skladiščnega prostora v Lendavi v večje rekonstrukcije žage v Mačkovcih in nakup opreme 15 mio din, izvozili bodo za 11,6 mio din. Število zaposlenih ne bodo povečali. — Mercator Univerzal bo v naslednjem letu vloži; v izgradnjo prodajnega skladišča v Lendavi 29,6 mio din in marketa v Veliki Polani 16 mio din. Zaposlili bodo dva delavca. Z maloobmejno blagovno menjavo bo izvozil 18,6 mio din blaga in prav toliko tudi uvozil. — Planika TOZD Tovarna obutve, Turnišče bo vložila 17,9 mio din v modernizacijo proizvodne opreme. Proizvodnjo bodo povečali za 25.000 parov. Na konvertibilno tržišče bodo izvozili na 189 mio din obutve. V kolikor ne bo težav pri preskrbi s surovinami bo izvoz v letu 1982 večji. Na novo bodo zaposlili 10 delavcev. — INTES Maribor bo v letu 1982 začel z izgradnjo pekarne v Lendavi, ker sedanje ne ustreza sanitarno tehničnim predpisom. — CERTUS TOZD Avtobusni promet Murska Sobota bo v zvezi z izgradnjo nove avtobusne postaje v Lendavi realiziral L fazo, ki predstavlja ureditev peronov in najnujnejših pokritih prostorov, s čimer bi omogočili preselitev sedanjega postajališča iz središča mesta na bolj ustrezno lokacijo. — INDIP bo v naslednjem letu zaposlil 15 delavcev, izdelali pa bodo za 18 tisoč kom več dežnikov. Investicij v letu 1982 ne predvidevajo. — TOKO TOZD drobna galanterija Žižki bo vložila v modernizacijo proizvodnje 2,3 mio din, zaposlili bodo 9 delavcev, izvozili pa bodo proizvode v vrednosti 38 mio din. — ABC Pomurka Kmetijska zadruga, bo vložila 70 mio din v izgradnjo silosov za žito, 7 mio din v adaptacijo skladišč in 1,8 mio din za deponije za peso. Zaposlili bodo 4 delavce, izvozili pa bodo proizvode v vrednosti 13,8 mio din. II. RAZVOJNE NALOGE SIS DRUŽBENIH DEJAVNOSTI 1. OTROŠKO VARSTVO Obseg del in nalog s področja otroškega varstva bo v globalu ostal na ravni letošnjega leta. Iz leta 1981 se prenesejo v leto 1982 planirane investicije kot so: ureditev igrišč v Lendavi (Tomšičeva), Dolgi vasi in Veliki Polani. Te investicije pa bodo izvršene samo v primeru, če bodo zagotovljena sredstva za redno dejavnost. 2. OSNOVNO IZOBRAŽEVANJE Občinska izobraževalna skupnost bo nadajevala s prizadevanji za izboljšanje kvalitete vzgojno-izobraževalnega dela, poglabljanja marksistične idejnosti pouka in zagotavljanje boljših pogojev izobraževanja. Posebni povdarek bo v letu 1982 dan delovni vzgoji otrok in mladine ter aktivnosti pri ustanavljanju šolskih pionirskih zadrug. Posebne naloge v letu 1982 bodo zastavljene za doseganje naslednjih ciljev: — izboljšanje delovnih pogojev vzgojno-izobraževalnega procesa, — dodatno izobraževanje v okviru aktivov na šolah, DO Vzgojno izobraževalnega zavoda Lendava in Zavoda za šolstvo Ljubljana, — razširitev sodelova-nja s pobratenimi šolami v domovini in tujini, - — realizacija narodnostnega programa v šolah z dvojezičnim programom in razvijanja dvojezičnega srednješolskega izobraževanja, — izgradnja sistema svobodne menjave dela, — kvaliteten premik v obračunavanju osebnih dohodkov s prehodom na obračunavanje bruto delovne ure, — poseben povdarek kontroli pouka, da bi zagotovili večjo učinkovitost izobraževalnega procesa, — štipendiranje pedagoških kadrov za narodnostno mešano področje, — za realizacijo navedenih ciljec bodo izvedene investicije kot sledi: — uveljavile stimulativnejši sistem materialnega in moralnega priznanja za doseženi uspeh na področju razvojnega in inovacijskega dela, zlasti na področju z energijo in surovinami ter izboljšanjem organizacije dela in uvajanja sodobne proizvodnje na bazi večje produktivnosti dela. Vsi porabniki si bodo morali prizadevati za racionalnejšo porabo vseh vrst energije ter v ta namen izdelovati .konkretne programe varčevanja in racionalizacij V letu 1982 bomo nadaljevali z raziskovanjem nahajališč nafte, plina in premoga na Petišovskem polju z * ustanovitvijo posebne DO za te namene. Na področju izvoza bodo najpomembnejše naloge naslednje: — Glede na težave, ki se bodo pojavljale z uvozom opreme in repromateriala, bodo se morala OZD, ki pretežno uvažajo, postopoma preusmeriti na domače surovine, oziroma postopoma preusmeriti svoje proizvodne programe. — OZD bodo okrepile dohodkovno povezovanje in samoupravno sporazumevanje o skupnem ustvarjenem deviznem prihodku ter o skupnem prihodku, z nameno zagotoviti stabilnejše pogoje v oskrbi s surovinami ter s tem kontinuiteto proizvodnje, zlasti namenjene za izvoz ali v nadaljnjo proizvodnjo za izvoz. — vse OZD, ki že pridobivajo del celotnega prihodka z izvozom blaga ali storitev, si bodo prizadevale, da ta delež še povečajo. — vse OZD, ki še ne pridobivajo celotnega prihodka z izvozom, bodo proučile možnosti nastopanja na tujih tržiščih, ter v primeru možnosti, pripravile programe ukrepov za zagotavljanje pogojev za izvoz. Pomemben predpogoj za povečanje industrijske proizvodnje v občini ter s tem pozitivno gospodarsko rast bo uresničitev oziroma izvajanje sanacijskih ukrepov za izboljšanje poslovanja v INA Nafti Lendava. Med ostalim bo zelo pomembno zagotoviti tildi: — maksimalno izkoriščanje že izgrajenih proizvodnih zmogljivosti; — definiranje in začetek uvajanja novih — nadomestnih programov pri INA Nafta Lendava, — ustanovitev nove delovne organizacije za raziskave in vrtanje nafte, plina in premoga. Na podlagi analize razvojnih možnosti gospodarstva občine ugotavljamo, da je možno z večjim medsebojnim poslovno tehničnim in proizvodnim sodelovanjem nekaterih industrijskih OZD v občini (kot so INA Nafta, Gorenje — Varstroj, Primat, Elma) razviti nekatere nove vrste proizvodnje, ki bi bile skupnega pomena za te OZD. Zato bomo v letu 1982 konkretizirali te možnosti.'Pri tem bomo pritegnili in v večji meri izkoristili šolski kovinarski center Lendava ter njihove proizvodne in kadrovske zmogljivosti. । Zaradi določenih motenj v proizvodnji in zastojev, ki se bodo utegnili pojaviti, bodo organizacije združenega dela okrepile medsebojno sodelovanje ter se dogovarjale o začasnem premeščanju presežka delovne sile na področju, kjer so možnosti za povečevanje proizvodnje.' Z namenom čimvečje proizvodnje hrane in zagotovitev večje stopnje samooskrbe bodo temeljne naloge kmetijske proizvodnje naslednje: — povečanje tržne usmerjenosti kmetijske proizvodnje; — nadaljevanje modernizacije proizvodnih zmogljivosti v družbenem sektorju in kooperaciji; — intenzifikacija rastlinske proizvodnje, z boljšim izkoriščanjem mehanizacije in večjo povprečno uporabo gnojil; — povečanje proizvodnje kvalitetne osnovne hrane zlasti v zasebnem sektorju; — nadaljevati z usposabljanjem zemljišč za večjo kmetijsko proizvodnjo (melioracije, komasacije); — nadaljevati z vključevanjem opuščenih kmetijskih zemljišč v proizvodnjo ter oddajanjem kmetijskih zemljišč (zaradi ostarelosti) preko preživninskega varstva; Izvršni svet se bo v zvezi z izvajanjem nalog na področju kmetijstva zavzemal: — da bo v začetku leta 1982 zaživel samoupravni sklad za intervencije v kmetijstvu, za katerega bodo sredstva združevali delavci v organizacijah združenega dela ter občinski proračun; — da se pripravi takšne interventne ukrepe za pospeševanje kmetijstva, ki bodo spodbujali kooperacijsko proizvodnjo v okviru kmetijske zadruge in večanje družbeno organizirane kmetijske proizvodnje; — da se bodo pravočasno sprejeli setveni plani, ki bodo vsklajeni s cilji družbenega plana in z družbenimi potrebami; — da se izdela razvrstitev kmetijskih zemljišč v skladu z zakonom o kmetijskih zemljiščih in agrokarte; — da se v okviru živilsko predelovalne industrije na podlagi delitve dela doseže optimalna proizvodnja in s tem ustvarjanje večjega dohodka in povečanje materialne osnove dela. Ocenjujemo, da se bo kmetijska proizvodnja povečala približno za 4 %, s čimer bo moč uspešneje zadovoljevati domače potrebe, poleg tega pa se uspešne je vključevati v izvoz hrane. Letos smo pšenico posejali na 3460 ha od tega v družbenem sektorju na 580 ha ter v zasebnem sektorju na 2880 ha. Z organizirano akcijo bomo v letu 1982’zagotovili odkup 3060 ton pšenice. Proizvodnja koruze in sladkorne pese se bo še nadalje povečevala, po eni strani zaradi povečevanja posejanih površin s temu kulturami, po drugi strani pa zaradi intenziviranja proizvodnje. Ocenjujemo, da bomo v letu 1982 pridelali okrog 21.000 ton koruze ter 20.000 ton sladkorne pese. Na področju živinoreje bo prednostna naloga povečanje osnovne črede, s čimer bi si zagotovili stabilnejšo proizvodnjo v naslednjih letih. Melioracije bomo izvršili na 420 ha. V letu 1982 bosta Kmetijska zadruga Lendava in Kmetijska zemljiška skupnost vodili intenzivnejše aktivnosti glede melioracij v zasebnem sektorju v letu 1982 bodo se nadaljevale aktivnosti glede komasacije v Pincah, začeli pa bomo tudi z altivnostmi glede komasacij na drugih območjih, ki so predvidena v družbenem planu. V letu 1982 bo družbeni sektor odkupil 250 ha zemljišč, s čimer bo povečana družbena kmetijska proizvodnja. V letu 1982 bo kmetijska zadruga konkretneje pristopila k uveljavljanju nekaterih oblik kooperacijske proizvodnje kot so skupna obdelava kmetijskih zemljišč, strojne skupnosti, proizvodnja v skupnih hlevih, itd. Težišče gradbene dejavnosti bo spreminjanje družbenoekonomskih odnosov na področju stanovanjske in druge gradnje v smislu uveljavljanja dohodkovnih odnosov v celotni verigi od nastajanja urbanistične dokumentacije, projektiranja, gradnje in zaključnih del. Gradbeništvo v občini se bo moralo v večji meri povezovati v smislu delitve dela in skupnega nastopanja pri gradnji objektov. Svojo dejavnost mora še v večji meri usmeriti na opravljanje storitev v tujini. V letu 1982 se bo na osnovi stališč Skupščine občine o razvoju gradbeništva nadaljevalo z iskanjem in uvajanjem novih racionalnejših obljk povezovanja gradbeništva. , Na področju cestnega prometa bo težišče na racionalizaciji pretoka blaga in ljudi. Trgovina na drobno mora skrbeti za nemoteno oskrbo ljudi in občanov z vsemi življenjskimi potrebami. V letu 1982 se mora povečati aktivnost na področju obmejnega gospodarskega sodelovanja z Madžarsko, zlasti aktivnosti za razvijanje višjih oblik gospodarskega sodelovanja. Na področju turizma in gostinstva bo treba doseči večjo izkoriščenost izgrajenih zmogljivosti — z usklajeno akcijo vseh dejavnikov, ki lahko vplivajo na razvoj te dejavnosti. Podpreti in ustvariti moramo pogoje za večji razvoj drobnega gospodarstva tako v družbenem sektorju in v okviru samostojnega osebnega dela, zlasti razvoj deficitarnih dejavnosti ter kooperacijskih odnosov malega gospodarstva z industrijskimi organizacijami. Prizadevali si bomo, da bomo naloge in ukrepe za hitrejši razvoj drobnega gospodarstva v občini določili s posebnim družbenim dogovorom, preko katerega bomo zlasti spodbujali: — zagotavljanje ustreznih lokacij za potrebe drobnega gospodarstva; — selektivno davčno politiko in ustrezno politiko cen; — širjenje proizvodne kooperacije enot drobnega gospodarstva z organizacijami združenega dela v občini; — usmerjanje mladine v izobraževanje za poklice, ki so značilni za drobno gospodarstvo, — ustanovitev pogodbenih organizacij združenega dela. Podpreti bo treba akcije za zbiranje in predelavo odpadnih surovin. Ta naloga mora zajeti vse strukture gospodarstva in negospodarskih dejavnosti. IV. NALOGE NA PODROČJU RAZPOREJANJA DOHODKA Nujnost krepitve reprodukcijske sposobnosti združenega dela kot osnove za nadaljnji razvoj narekuje: — relativno zmanjševanje stroškov v primerjavi z rastjo celotnega prihodka, ker omogoča hitrejšo rast bruto dohodka. Hitro naraščanje materialnih stroškov v OZD je eden od razlogov za poslabševanje reprodukcijske sposobnosti gospodarstva; — racionalnejše razporejanje bruto dohodka v gospodarstvu v korist sredstev akumulacije; — počasnejša rast vseh oblik porabe, to je osebne, skupne, splošne in investicijske v primerjavi z rastjo dohodka. Ob upoštevanju pogojev zaostrenega gospodarskega položaja in nujnosti, da se vse oblike porabe vključijo v prizadevanja za stabilizacijo gospodarstva, bo osebna poraba zaostajala za rastjo dohodka v povprečju za 8 %, skupna poraba SIS družbenih dejavnosti (brez skupnosti pokojninskega zavarovanja) bo zaostajala za rastjo dohodka za 25 % ter splošna poraba za 28 %. Na osnovi takih razmerij v delitvi dohodka se bo povečal delež dohodka za razširitev materialne osnove dela (ob tem niso upoštevane spremembe zakona o amortizaciji in povečanje sedanjih amortizacijskih stopenj). Pri razporejanju dohodka se bomo delavci v OZD in delovnih skupnostih držali republiškega dogovora o družbeni usmeritvi razporejanja dohodka. Vse OZD in delovne skupnosti bodo najkasneje do 28. februarja 1982 ob sprejemanju zaključnih računov za leto 1981 sprejele plane razporejanja dohodka za leto 1982, ki bodo usklajeni z usmeritvami iz resolucije in dogovora o družbeni usmeritvi razporejanja dohodka za leto 1982. Samoupravne interesne skupnosti in OZD družbenih dejavnosti bodo v okviru stabilizacijskih prizadevanj racionalizirali stroške svojega poslovanja, vodili politiko racionalnega zaposlovanja in skrbele za večjo učinkovitost svojega dela. Glede zaposlovanja v OZD družbenih dejavnosti bomo izhajali iz omejenih materialnih možnosti, tako da bomo dodatno zaposlovali samo v izjemnih primerih, zaradi razširitve dejavnosti — za katero so se predhodno izvajalci in uporabniki dogovorili v okviru interesnih skupnosti. Pri sprejemanju odločitev v splošni porabi v letu 1982 mora biti eno od temeljnih izhodišč učinkovitejša vključitev te porabe v napore gospodarske stabilizacije. Zato morajo organi družbenopolitične skupnosti s smotrno uporabo sredstev izboljšati kvaliteto v opravljanju svojih funkcij. V. UKREPI IN NALOGE NA PODROČJU TRŽIŠČA IN CEN Za zagotovitev večje stabilnosti gospodarstva je nujno, da se vsi nosilci politike in oblikovanja cen zavzemajo za nadaljevanje zaviranja rasti inflacije ter za takšno stopnjo rasti cen, ki bodo bistveno nižje od rasti cen v letu 1981. 1. adaptacija osnovne šole v Odrancih, 2. gradnja prizidka pri OS D. Lugarič Lendava, 3. posodobitev ogrevanja na podružničnih šolah Centiba, Gaberja Dolina, obnavljanje šolske opreme v OS Dobrovnik in Genterovcih, (prioritetni red določi sk-upščina izobraževalne skupnosti). 3. USMERJENO IZOBRAŽEVANJE Na področju usmerjenega izobraževanja bo potrebno več pozornosti posvetiti naslednjim nalogam: — zaposlitev ustreznih pedagoških kadrov na Šolskem kovinarskem centru Lendava, — v čimkrajšem času si morajo zaposleni pedagoški delavci pridobiti zahtevano strokovno izobrazbo, — usposobitev telovadnice za učinkovit pouk telesne vzgoje in zagotovitev vseh pogojev usmerjenega izobraževanja. 4. KULTURA Posebno skrb bo občinska kulturna skupnost v letu 1982 namenila kakovosti muzejske in galerijske dejavnosti, knjžničarstvu, spomeniškemu varstvu in kinematografiji. Posebna naloga te skupnosti bo tudi zbiranje sredstev za vzdrževanje muzeja Ljudske pravice v Veliki Polani, končana pa bo tudi obnova rojstne hiše Štefana Kovača v Nedelici. Zveza kulturnih organizacij bo aktivno sodelovala pri aktivnosti kulturnih društev, izpopolnjevanju njihovega članstva, organizirala bo več prireditev v Lendavi in krajevnih središčih, sodelovala pa bo tudi z društvi naših zdomcev. 5. TELESNA KULTURA Občinska telesno kulturna skupnost bo v letu 1982 nadaljevala z razvojem koncepta množičnosti in racionalnosti v športu in rekreaciji. V krajevnih skupnostih bo aktivno sodelovala s ciljem povezovanja klubov in. sekcij v športna društva in si prizadevali da bodo KS in OZD postali središče rekreativne dejavnosti. Povečati bo potrebno število športno rekreativnih prireditev in v telesnokulturne aktivnosti vključiti čim širši krog občanov. Programi selektivnega športa bodo izvajani po sprejetih normativih za prioritetne športne panoge in v okviru finančnih možnosti TKS Lendava. TKS bo nosilec aktivnosti pri uresničevanju naslednjih nalog: — usposobiti potrebne strokovne delavce, ki bodo nosilci telesnokulturne aktivnosti v klubih in društvih, — izboljšati uporabnost in izkoriščenost športnih objektov, — nadaljevati sodelovanje s športnimi kolektivi in društvi naših zdomcev, — v okviru razpoložljivih finančnih sredstev pomagati pri izgradnji športnih objektov v krajevnih skupnostih in izgradnji trim steze v Lendavi. 6. ZDRAVSTVO Osnovna naloga zdravstvenega varstva v letu 1982 bo v prizadevanju za enakomernejši razvoj te dejavnosti v občini. Stremeti bo treba za na-dalnje izboljšanje kadrovske zasedbe, v ta namen bo potrebno zagotoviti kadrovske štipendije za šolanje na višjih in visokih šolah. V letu 1982 bo realizirana izgradnja zdravstvene postaje v Turnišču. Prednost v zdravstvenem varstvu je treba dati medicinskim panogam, ki so kot prioritetne obravnave že v resoluciji SRS. Gre za prednostne naloge v dejavnostih, ki so za razvoj osnovne zdravstvene dejavnosti tudi v naši občini izredno pomembnega značaja. Eden od osnovnih ciljev zdravstvenega varstva v občini je zadržati obseg pravic izhajajoč iz racionalizacije procesa zdravljenja in zaviranja rasti cen zdravstvenih storitev. 7. SOCIALNO SKRBSTVO Na podlagi svobodne menjave dela med uporabniki in izvajalci ter združevanja sredstev za socialno-skrbstveno dejavnost, bo skupnost socialnega skrbstva Lendava v letu 1982 dala prioriteto naslednjim nalogam: — nadaljnjemu zagotavljanju socialne varnosti občanov v obliki solidarnostnega in dopolnilnega vira za preživljanje, — zagotavljanju boljših socialnih pogojev invalidnim osebam, njihovemu usposabljanju in zaposlovanju, — v skladu s sprejetim programom o sanaciji življenjskih razmer Romov z večjim vključevanjem otrok v predšolsko varstvo in šolstvo, preventivnim zdravstvenim varstvom, izboljšanjem stanovanjskih razmer v Crcnšovčih in Dolgi vasi, večjim zaposlovanjem, predvsem pa s preprečevanjem asocialnih pojavov Romov kot faktorju njihovega hitrejšega prilagajanja družbenim normam ter z aktivnim sodelovanjem z vsemi nosilci nalog pri izboljšanju njihovega socialnega položaja, — z ustanovitvijo Centra za socialno delo kot izvajalske organizacije bo v dejavnosti te službe prisotno več strokovnosti, in preventivnega dela, boljše sodelovanje s KS, OZD, SIS in strokovnimi službami ter s socialno humanitarnimi organizacijami in društvi. 8. ZAPOSLOVANJE Zaradi vse večjega razkoraka med potrebami združenega dela glede novih zaposlitev in številom iskalcev zaposlitve bo potrebno intenzivnejše sodelovanje med Skupnostjo za zaposlovanje in združenim delom. Skupnost za zaposlovanje bo v ta namen izdelovala tromesečne bilance zaposlovanja na podlagi bilanc zaposlovanja OZD. PosebnO skrb bo potrebno v letu 1982 posvetiti zaposlovanju priliva mladih iz šol, delavcev, ki so na začasnem delu v tujini ter zaposlovanju latentne delovne sile v kmetijstvu. Z stimulativno štipendijsko politiko in nagrajevanjem po delu bo potrebno pridobiti mlade za proizvodne poklice. Angažirati se bo potrebno pri izobraževanju kadrov na vseh nivojih usmerjenega izobraževanja, skladno s potrebami OZD, za usposabljanje in zaposlovanje invalidov, Romov, učencev s posebnim programom ter pri zagotavljanju selektivne štipendijske politike giede na potrebe združenega dela. 9. RAZISKOVALNA DEJAVNOST Občinska raziskovalna skupnost bo še naprej združevala sredstva iz dohodka organizacij združenega dela. Sredstva bodo usmerjena predvsem za'sofinanciranje razvojno — raziskovalnih nalog, ki so skupnega pomena, za področja ki so opredeljena po samoupravnem sporazumu o temeljh plana za obdobje 1980—85. Občinska raziskovalna skupnost se bo aktivno vključevala pri ustanavljanju raziskovalnih enot pri INA Nafti in Gorenje Varstroju ter pri vspodbujanju inovacijske dejavnosti. IH. RAZVOJNE NALOGE SIS MATERIALNE PROIZVODNJE 1. KOMUNALNA DEJAVNOST Komunalna skupnost Lendava bo nosilec aktivnosti za realizacijo programa pri reševanju problema odpadnih voda v Lendavi in večiih naseljih v občini, ureditvi hudournikov v Lendavskih goricah (Benec) in združevanju cest na območju občine. Za uresničitev teh ciljev bodo v letu 1982 realizirane naslednje naloge: — pridobitev likacijske in gradbene dokumentacije za Čistilno napravo v Lendavi in izgradnjo kolektorja do L faze, — izgradnja hudournikov in vodohrama v Lendavskih goricah, — vzdrževanje cest (najnujneša dela na makadamskih cestah). Modernizacija cest se preloži zaradi pomanjkanja finančnih sredstev, ki bodo angažirana pri odplačevanju obveznosti za kredite občinskega cestnega sklada, ki je prenešen na komunalno skupnost. V letu 1982 bodo zaključene aktivnosti glede sklepanja samoupravnega sporazuma o združevanju sredstev za celotni projekt čistilne naprave in kolektorjev v Lendavi ter glede razširitve vodooskrbe iz centralnega vodovoda Lendava še na krajevne skupnosti Orešje — Dolina in Gen-terovci. 2. STANOVANJSKA GRADNJA Stanovanjska skupnost bo nadalje uveljavljala družbenoekonomske odnose v stanovanjskem gospodarstvu. V letu 1982 se bodo nadaljevala gradbena dela v centralni coni v Lendavi, tako da bo v 1. polovici leta vseljivih 50 stanovanj. Ostale naloge te skupnosti bodo zajele naslednje aktivnosti: — priprave na reorganizacijo oblike združevanja sredstev za gradnjo družbenih stanovanj — investitorstvo, — povečanje števila družbene pomoči (subvencij), — priprave za dograditev stanovanjske soseske v centralni coni ((107 stanovanj), — prilagoditev upravljanja in vzdrževanja stanovanjskega fonda v skladu z novim zakonom, — postopni prehod na ekonomske stanarine. Vsporedno s potrebami za zasebno gradnjo bo potrebno nadaljevati s komunalnim urejanjem zemljišč. 3. PTT DEJAVNOST Na področju PTT prometa bo delno realizirana naloga iz leta 1981. Tako bo v letu 1982 razširjena telefonska centrala v Crenšovcih za 100 priključkov in razširjeno telefonsko omrežje v okviru finančnih možnosti. 4. ELEKTROGOSPODARSTVO V letu 1982 bo aktivnost elektrogospodarstva usmerjena v izgradnjo 110 KW elektrodaljnovoda Ljutomer — Lendava. V tem letu bo posebna skrb namenjena zagotavljanju potrebnih finančnih sredstev za izgradnjo daljnovoda. Določena je že trasa, izdana so vsa potrebna soglasja. Izboljšanje oskrbe z električno energijo je sestavni del planov krajevnih skupnosti. V letu 1982 bodo zgrajene transformatorske postaje po nrioritetnem redu kot je: Centiba, Staro Mostje, Kobilje, Odranci, Dolnji Lakoš, Dolgovaške gorice Lendavske gorice, Hotiza. V odvisnosti od časa izgradnje 110 KW daljnovoda se bo investiralo tudi v izgradnjo 20 KV napajalne mreže v občini (sedaj 10 KV). 5. VODNO GOSPODARSTVO Na področju ukrepov za izboljšanje vodnega režima bodo izvedeni ukrepi v skladu s prioritetami iz sporazuma o temeljih plana. Območna vodna skupnost bo zagotovila sofinanciranje izgradnje čistilne naprave v Lendavi. Pri izboljšanju oskrbe s pitno vodo ter gradnji vodooskrbnih objektov zlasti na manjrazvitih obmejnih predelih občine bo Območna vodna skupnost Mura sodelovala z občinsko komunalno skupnostjo. Številka: 30-2/82 Lendava, dne 26/1-1982 Predsednik Skupščine občine Lendava Stanko LEBAR, 1. r. POPRAVEK 37 odloka o višini prispevnih stopenj za financiranje programov SIS družbenih dejavnosti v občini Ljutomer za leto 1982 L V 2. členu odloka o višini prispevnih stopenj za financiranje programov SIS družbenih dejavnosti v občini Ljutomer za L 1982 (Uradne objave, št. 1 /82) se pravilno prispevna stopnja glasi: L Občinska izobraževalna skupnost 6,25 %