GRADIVO ZA SEJO SKUPŠČINE OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK, Kl BO V APRILU 1. POROČILO O DELU IN PROBLE- 4. OSNUTEK ODLOKA O ORGANIZA- MATIKI SKUPNOSTI OTROŠKEGA CIJI IN DELOVANJU CIVILNE ZAŠ- VARSTVA OBČINE LJUBLJANA ČITE VIČ-RUDNIK 2. INFORMACIJA O POSLOVANJU 5. INFORMACIJA O OSKRBI S PLI-ORGANIZACIJ ZDRUŽENEGA NOM NA OBMOČJU OBČINE LJUB-DELA V OBČINI LJUBLJANA VIČ- LJANA VIČ-RUDNIK RUDNIKZA LETO 1978 3. ZAKUUČNI RAČUN SKLADA 6. ODGOVORI NA VPRAŠANJA DE-LJUBLJANSKIH OBČIN ZA GRAD- LEGATOV NJO OSNOVNIH ŠOL IN VZGOJNO-VARSTVENIH ZAVODOV ZA LETO 1978 4hn>viii rvtli svjj — dnvrni rvdi svj — dnvrni svjja zbora z SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3-78 Datum: 3. 4. 1979 VABILO Na podlagi 188. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni listSRS, št. 2-81/78) s k I i cu jem 12. skupno zasedanje zbora združenega dela in zbora krajevnih skupnosti, ki bo v torek, dne 17. aprila 1979 s pričetkom ob 16. urf v veliki sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji unevni red: 1. Ugotovitev sklepčnosti in verifikacija pooblastil 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 11. skupne seje 3. Obravnava in sprejem poročila SIS za otroško varstvo, 4. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o štipendiranju v SR Sloveniji 5. Obravnava in sprejem poročila o stanju obrambnih priprav v občini 6. Predlogi komisije za volitve, imenovanja in kadrovske zadeve PREDSEDNIK SOb: Vili Belič Skupnega zasedanja ZZD in ZKS se bodo udeležili kot enako-pravna skupščina tudi delegati skupščine samoupravne interesne skupnosti za socialno varstvo občine Ljubljana Vič-Rudnik. SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 * Datum: 3. 4. 1979 VABILO Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni listSRS, št. 2-81/78) s k I i c u j e m 13. sejo zbora združenega dela skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki bo v torek, dne 17. aprila 1979 po končanem skupnem zasedanju v veliki sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji dnevni red: 1. Ugotovitev sklepčnosti in verifikacija pooblastil 2. Odobirtev skrajšanega zapisnika 12. seje zbora 3. Obravnava informacije o poslovanju organizacij združenega dela v občini za leto 1978 4. Obravnava in sprejem osnutka odloka o organizaciji in delova-nju civilne zaščite 5. Obravnava in sprejem predloga sklepa o potrditvi zaključnega računa sklada Ijubljanskih občin za gradnjo OŠ in VVZ za leto 1978 6. Obravnava poročila in predloga o plinifikaciji območja občine 7. Vprašanja delegatov PREDSEDNIK ZZD: Stojan Gomezelj rvtii svjj — ihtvrni si\j — #/###»###/ #•#»#/# — dnvini zbora i nih SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK SKUPŠČINA OBČINE LJUBLJANA VIČ-RUDNIK Številka: 06-3/78 Datum: 3. 4. 1979 Številka: 06-3/78 Datum: 3. 4. 1979 VABILO V ABI LO Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni Na podlagi 192. člena statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 2-81/78) list SRS, št. 2-81/78) sklicujem sklicujem 13. sejo zbora krajevnih skupnosti skupščine občine Ljubljana 11. sejo družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik, ki bo Vič-Rudnik, ki bo v torek, dne 17. aprila 1979 po končanem skupnem zasedanju v mali sejni dvorani skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7. V sprejem predlagam naslednji dnevni red: 1. Ugotovitev sklepčnosti in verifikacija pooblastil 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 12. seje zbora 3. Obravnava in sprejem osnutka odloka o organizaciji in delova-nju civilne zaščite 4. Obravnava in sprejem sklepa o potrditvi zaključnega računa sklada Ijubljanskih občin za gradnjo Oš in VVZ za leto 1978 5. Obravnava sejnega gradiva SM Ljubljana in določitev delega-tov za sejo SML 6. Vprašanja delegatov PREDSEDNICA ZKS: Jožica Krištof v ponedeljek, dne 16. aprila 1979 ob 16. uri v sejni sobi skupščine občine, Ljubljana, Trg MDB 7 V sprejem predlagam naslednji dnevni red: 1. Ugotovitev sklepčnosti seje zbora 2. Odobritev skrajšanega zapisnika 10. seje zbora 3. Obravnava poročila o stanju obrambnih priprav v letu 1978 4. Obravnava in sprejem družbenega dogovora o štipendijski po-litiki 5. Osnutek odloka o organizaciji in delovanju civilne zaščite 6. Predlogi komisije za volitve, imenovanja in kadrovske zadeve 7. Vprašanja in predlogi delegatov PREDSEDNIK DPZ: Emil Dolčič porovilo ODELU IN PROBLEMATIKI v skupnosti otroškega varstva občine Ljubljana Vič-Rudnik Dejavnost skupnosti otroškega varstva obsega tiste naloge, ki so skupne otroku, družini, organizaciji združenega dela in druž-beni skupnosti. Otrokom naj bi zagotovili pravilen in popoln oseb-nostni razvoj, usklajen z družbenimi smotri in možnostmi, da bi se razvijali v dejavnike nadaljnjega napredka socialistične družbene skupnosti, njihovim staršem pa naj bi zagotovili možnost za bolj produktivno delo, strokovno usposabljanje in družbeno udejstvo-vanje. I. OCENA IZVAJANJA SREDNJEROČNIH PLANSKIH NALOG Samoupravni sporazum otemeljih plana družbene vzgoje in varstva otrok v obdobju od leta 1976-80 je usklajen s programom družbeno-ekonomskega razvoja občine, mesta in republike. V letnih programih 1976, 1977 in 1978 so bile prednostne naloge sledeče: — pridobivanje novih prostorskih zmogljivosti s sredstvi, zdru-ženimi za dokončevanje objektov iz programa samoprispovka I in II, — združevanje sredstev za nove objekte ali adaptacije objek- tov v VVZ skupaj s TOZD in KS ter družbenopolitičnimi skupnost-mi, — prevzemanje novo odprtih vzgojnovarstvenih oddelkov s ta-kojšnjo vključitvijo v delovanje, — izvajanje varstva otrok v starosti od 0 do 3 let v varstvenih družinah, — zagotovitev enakih pogojev za sprejem otrok v VVZ z enot-nimi kriteriji ne glede na kraj bivanja otroka, — uveljavitev medsebojnih razmerij med izvajalci in uporabniki v svobodni menjavi dela, — analiziranje kvantitete in kvalitete storitev v okviru medse-bojnih dogovorov z izvajalci in uporabniki, — programiranje in skrb za izvajanje 80-urnega vzgojnega programa za 5-letne otroke, ki niso vključeni v VVO, — sodelovanje pri načrtovanju in financiranju počitniških leto-vanj, otroških igrišč, AST in izobraževanju staršev, — pridobivanje strokovnega kadra za vzgojnovarstveno de-javnost ob izvajanju družbenega dogovora o kadrovski in štipen-dijski politiki, — sodelovanje z Mestno skupnostjo otroškega varstva Ljub-Ijana v izvajanju nalog in ciljev, ki so skupnega pomena za vse ob-čine mesta Ljubljana. V letu 1976 so se občinske skupnosti otroškega varstva in skup-nosti za izobraževanje sporazumele, da se celotna dejavnost za predšolske otroke izvaja v skupnostih otroškega varstva. Tako so z letom 1977 vse skupnosti otroškega varstva tudi v občini Ljub-Ijana Vič-Rudnik vnesle v svoje programe še načrtovanje in zago- tavljanje sredstev za izvajanje vzgojnovarstvene dejavnosti v vzgojnovarstvenih organizacijah. Na podlagi sprejetih programov in samoupravnega sporazuma o osnovah svobodne menjave dela za opravljanje vzgojnovarstvene dejavnosti sklepa skupnost otroškega varstva z vzgojnovarstvenimi organizacijami pogodbo o pridobivanju prihodka iz povračil za opravljanje programa vzgoj-novarstvene dejavnosti. V samoupravnem sporazumu o temeljih plana skupnosti otro-škega varstva za srednjeročno obdobje od 1976 do 1980 so de-lavci — uporabniki skupaj z delavci-izvajalci določili obseg dejav-nosti in zbiranje sredstev za izvajanje dejavnosti v treh programih otroškega vacstva: 1. ENOTNI (zajamčeni) program vzgoje za predšolske otroke zajema program vzgojnega dela za otroke, vključene v vzgojno-varstvene organizacije in 80-urni program za 5-letne otroke, ki niso vključeni v vzgojnovarstvene organizacije. 2. DOPOLNILNI program otroškega varstva obsega investici-je, sofinanciranje urejanja igrišč in rekreacijskih površin, letovanja oz. zimovanja otrok, izobraževanja in drugih oblik otroškega var-stva. 3. Program SKUPNIH NALOG družbenega varstva otrok v SR Sloveniji obsega tiste naloge, ki se po načelu vzajemnosti in soli-darnosti po enakih osnovah in merilih izvajajo v republiki (nado-mestilo osebnega dohodka za podaljšan porodniški dopust, de-narna pomoč za opremo novorojenca, otroški dodatki, posebni dodatki in pospeševanje razvoja vzgojnovarstvene dejavnosti). Enotni in dopolnilni program se izvajata na ravni občine in mesta, skupni program pa v okviru programa Zveze skupnosti otroškega varstva SRS. V Mestni skupščini otroškega var-stva Ljubljana se izvajajo torej skupno dogovorjene naloge za vse SOV v Ljubljani z namenom, da v njej delovni Ijudje in občani, združeni v okviru občinsl. raat. 54,7 45,3 66,9 33,1 11. DO Elektromontaža 50,6 49,4 52,1 47,9 SKUPAJ: 63,9 36,1 62,1 37,9 V 64 odstotkih vzorčnih delovnih organizacij se je delitveno ra-zmerje čistega dohodka na osebne dohodke in sklade zboljšalo, saj je delež osebnih dohodkov padel, v 9 odstotkih je ostalo isto, medtem ko se je v 27 odstotkih poslabšalo. Analiza podatkov za vseh 11 vzorčnih organizacij kaže, da je udeležba osebnih dohodkov v čistem dohodku padla in se je ude-ležba sredstev za sklade povečala. V analiziranem obdobju se dokaj ugodna gibanja v ustvarjanju ter delitvi finančnega rezultata ugodno odražajo tudi na kazalcih uspešnosti poslovanja. Ekonomičnost poslovanja, računano po metodologiji SDK (celotni prihodek na porabljena sredstva) je ostala skoraj na isti ravni kot v obdobju 1977/76, saj znaša indeks 100,7. Rentabilnost poslovanja (ustvarjeni dohodek na poprečno porabljena sredstva) je porastla — indeks je 108,8. Medtem ko je pokazatelj za produktivnost računan po metodologiji SDK (ustvar-jeni dohodek na poprečno število zaposlenih po vkalkuliranih urah dela) zaradi spremenjenih finančnih predpisov in sprememb v samoupravni organiziranosti organizacij združenega dela nerea-len in ga ne gre navajati. Kljub temu pa lahko na osnovi povečanja količinskega obsega proizvodnje v primerjavi z doseženo rastjo zaposlovanja ugotavljamo, da se je produktivnost realno poveča-la. Kot je uvodoma nakazano, so bila gospodarska gibanja v letu 1978 dokaj ugodna, kar velja tako za gospodarstvo v Sloveniji kot v občini Ljubljana Vič-Rudnik. Nadalje ugotavljamo, da gospodar- ska gibanja v občini ne odstopajo bistveno od ugotovljenih v pre-teklem letu v drugih Ijubljanskih občinah, pri čemer so določeni odmiki le posledica specifične strukture gospodarstva v občini. Na koncu naj še omenimo, da posamezne organizacije združenega dela z nekaterimi izjemami izkazujejo tudi uspešne premike v re-zultatih poslovanja, saj je zaslediti relativno ugodno gibanje ka-zalcev uspešnosti oziroma rezultatov dela skladno s 140. členom ZZD. PBOCEHT IZPOLHJEVANJA PLANA PIKANČNIH POKAZATELJEV Celotni prlhodek Dohodek Cisti dohodek Osebni dohodki Tovil 105,5 105,2 107,5 ioe,6 Kovinska ind.Ig 108,5 116,8 122,7 112,8 IGO 99,0 98,0 106,2 102,0 Utenailia 100,1 84,7 85,5 90,9 Ilirija Vedroc 112,9 102,2 94,0 74,5 Hoja 95,9 113,6 96,5 94,0 TTL-TOZD Proiivodnja 105,4 124,7 157,5 105,8 L;jubl;janske mlekarne TOZD Posestvo 106,5 106,9 115,0 114,0 Elektromontaža 102,7 95,7 95,5 88,9 SloveniJales-TOZD Lesni in gradbeni material 129,7 126,1 121,6 99,4 Mercator-TOZD Gro-aist 1?4,1 120,6 155,9 117,7 18 4.1. Izgube I-XII/77 I-XII/78 v din 1. DO Iskra TOZD Tovarna elek. inštrumentov Horjul 2. SOZD KIT DO Ljubljanske mlekarne TOZD Posestvo 3. DO Hoja TOZD Pohištvo 14.387,201 SKUPAJ: Pokritje izgub: ad 1) DO Iskra TOZD Horjul Tovarna električnih inštrumentov Horjul — izgubo bo pokrila v višini 35% ali v znesku 2.036.940 iz lastnih sredstev, ostalih 3.770.629din ali 65 % iz sredstev skupnih rezerv OZD ad 2) DO Ljubljanske mlekarne TOZD Posestvo — izgubo bo pokrila v vrednosti 47.757 din ali 2,6% iz lastnih sredstev rezerv, ostalih 1.772.858 din ali 97,4 % pa je pokritih v okviru DO Ljubljan-ske mlekarne oziroma SOZD KIT; ad 3) DO Hoja TOZD Pohištvo — izgubo bo pokrila v znesku 1.192.060 din ali 58 % iz lastnega rezervnega sklada, ostalo pa iz sredstev rezervnih skladov ostalih TOZD. 14.373.201 5.607,570 1.820.615 2.044.863 9.673.047 67 % Pregled vrednostnega obsega izgub po četrtletjih: I-III/78 I-VI/78 I-Iž/78 I-ŽII/78 ˇ ooo din - vrednost - Stevilo organizacij 31-258 14 11.817 15.041 4 9.673 3 PREGLED IZGUB V ZADNJIH DVEH ČETRTLETJIH LETA 1978 v ooo din I-IX/78 I-XII/78 str.% IND V-IX 1. DO Ljubljanske mlekarne TOZD Posestvo 1.345 2. DO Žičnica 1.831 3. DO Hoja-TOZD Pohištvo 3.146 4. DO Iskra TOZD Tovarna ele-trič.industrumentov Horjul 8.719 1.821 2.045 5.808 18,8 21,1 60,1 135,3 65 66,6 SKUPAJ: 15.041 9.674 100 64,3 Kot osnovni razlog nastalih izgub v DO Ljubljanske mlekarne TOZD Posestvo navajajo: povečanje stroškov repromateriala od 30 do 100 %, osebnih dohodkov za 22 %, medtem ko so ostale prodajne cene nespremenjene. V ostalih dveh organizacijah je razlog nastalih izgub: slaba no-tranja organizacija, slaba tehnična opremljenost ter s tem pove-zana nizka produktivnost dela. 4.2. Osebni dohodki V zajetih vzorčnih organizacijah s področja gospodarstva ob-čine so znašali poprečni neto osebni dohodki na zaposlenega 5.911,95 dinarjev, kar znaša 18,9 odslotka več kot v letu 1977. Realna rast osebnih dohodkov je 2,7-odstotna in presega plani-rano rast za 0,7 indeksne točke. V nekaterih organizacijah so se osebni dohodki oblikovali neodvisno od dogovorjene mase po panožnih sporazumih ter od rasti produktivnosti. Značilno je, da se med temi organizacijami pojavljajo tudi tiste, ki poslujejo z izgubo oziroma na meji rentabil-nosti. Od zajetih 77 gospodarskih organizacij s področja občine so presegle dogovorjeno maso po panožnih sporazumih naslednje: 19 Indeks preseganja 0 p o m b e 1. DO Iskra-TOZD Tovarna elektron. instrumentov Horjul 2. DO Iskra TOZD Elektrooptika 3. DO IGO 4. DO Žičnica TOZD Proizvodnja 5. DO Utensilia 6. DO Zmaga;.. 7. DO LM TOZD Posestvo 8. DO Podjetje za PTT promet TOZD PTT Ljubljana 9. Zavod za urejanje stavbnih zemljišč 10. Slovenija avto TOZL Zastava servis 11. Mizarstvo Vič 12. DO Volan TOZD Sepro 13. IKP DO Livar TOZD Livarna barv.kovin X XX XX X XX XX XX X XX - Ima izgubo - Ima izgubo OPOMBA: 1 organizacija je presegla dogovorjeno maso tudi v tretjem če-trtletju 2 organizacija je presegla dogovorjeno maso v polletju in tret-jem četrtletju Možne so še druge delovne organizadje, ki prekoračujejo pa-nožni sporazum, ker vseh zaključnih računov še nismo prejeli. Seznam organizacij združenega dela iz gospodarstva, katerih rast poprečnih osebnih dohodkov je hitrejšt od rasti produktivno-sti — ekonomski pokazatelji so izračunani iz finančnih pokazate-Ijev iz zaključnih računov po že omenjeni metodologiji SDK: Naziv organizacije 1. DO KIP montažno industrijsko podjetje 2. DO Livar — TOZD Livarna barvnih kovin 3. DO IGO industrija gostinske opreme 4. DO Rašica TOZD Konfekcija Horjul 5. DO Zmaga 6. DO Tobačna tovarna Ljubljana — TOZD Proizvodnja 7. DO Gradbeno obrtno podjetje Trnovo 8. DO Komunalno podjetje — TOZD Komunalne gradnje 9. DO Elektromontaža 10. DO Pleskoobloga 11. DO Mercator — Rožnik, DSSS 12. DO Slovanijales — TOZD Lesni in gradb. mat. 13. DO Gostinsko podjetje Vič 14. DO Kovinoservis 15. DO Mizarstvo Vič 16. DO Žimnica 17. DO RS Inženiring 18. DO Gozdno gospodarstvo Ljubljana, DSSS 19. DO GG Ljubljana, TOZD Obrat za kooperacijo, Gozdarstvo Škofljica 20. DO GG Ljubljana, TOZD Obrat za kooperacijo — Gozdar- stvo Ljubljana Opomba: Poprečni osebni dohodki so računani na podlagi za-poslenih iz vkalkuliranih ur; produktivnost je računana \z dohodka in število zaposlenih na podlagi vkalkuliranih ur. 20 II. INFORMACIJA O POSLOVANJU VIŠKIH ORGANIZACIJ S PODROČJA NEGOSPODARSTVA anaifze izločimo zaposlene v letu 1978 v zgoraj navedenih poro-čevalskih enotah, pa znaša povečanje števila zaposlenih le &,7 %. 1. Zaposlovanje Po podatkih Zavoda SRS za stattetiko se je število zaposlenih na pqdročju negospodarstva povečalo v letu 1978 (stanje na dan 31.12.) v primerjavi s predhodnim letom od 5.744 na 5.927, to je za3,2%. Tolikšno povečanje števila zapostenift je posledica nepopot-nega zajetja poročevalskih enot v letu 1977. \z obdelave so v letu 1977 izpadle krajevne skupnosti (s skupno 38 zaposlenimi v letu 1978), Republiški sekretariat za pravosodje — KPD Ig) z 31 zapo-slenimi v letu 1978) in še nekaj drugih poročevalskih enot z manj-šim številom zaposlenih. Od teh poročevalskih enot namreč 2. Finančni rezultat poslovanja organizacij s področja negospo-darstva vključuje le podatke iz zaključnih računov znanstve-no-raziskovalnih organizacij. V analizi so zajete naslednje or-ganizacije: Inštitut za metalne konstrukcije, Metalurški inštitut, Tehniška založba Slovenije, Iskra — Inštitut za prenosno teh-niko, Inštitut za geodezijo in fotogrametrijo, Kemijski inštitut Boris Kidrič, InStitut za celulozo in papir, Urbanistični inštitut, Elektroinštitut Milana Vidmarja, Vodnogospodarski laboratorij, Inštitut Jožef Štefan. Način pridobivanja dohodka le-teh organizacij se bistveno ra- zlikuje od načina pridobivanja prihodka ostalih organizacij s po- dročja negospodarstva. v ooo din Elementi I-XII/77 I-XII/78 IND 1. Celotni prihodek 476.847 583.124 122,3 2. Druzbeni proizv. 319.431 406.780 127,3 3. Čisti dohodek 238.137 313.583 131,7 - masa bruto OD 188.926 229.809 121,6 - sklad skupne pora"be 22.4-77 39-559 176,0 - poslovni sklad 19.036 34.026 178,7 - rezervni sklad in drugo 7.698 10.189 132,4 nismo dobili izpolnjenega poročila RAD-1, iz katerega smo v ana-lizi izhajali. Za primerljivost podatkov moramo torej v letu 1979 etiminirati 92 zaposlenih v teh poročevalskih enotah, da dobimo realno sliko povečanja zaposlenih v občini na področju negospo-darstva. V tem primeru znaša to povečanje 1,6%. V organizacijah s področja izobraževanja, znanosti, kulture in informacij je število zaposlenih poraslo za 2,2%, v organizacijah zdravstva in socialnega varstva pa se je število zaposlenih zmanj-šalo za 2,9 %. število zaposlenih se je najbolj povečalo v organi-zacijah družbenopolitičnih skupnosti, samoupravno interesnih skupnosti in družbenopolitičnih organizactj, »n sfcer za 22,4 %. To-likšno povečanje števila zapostenih je posledica zgoraj navede-nega nepopolnega zajetja poročevalskih enot v letu 1977. Če iz Celotni prihodek je v teh organizactjah porastel v letu 1978 v primerjavi z letom 1977 za 22,3%, družbeni proizvod pa za 27,3%. Čisii dohodek je porasel za 31,7% in je za 9,4 indeksne točke večji od celotnega prihodka. V čistem dohodku je dosežena hi-trejša rast skladov kot mase bruto OD. Delež skladov v čistem do-hodku je v letu 1978 26,7 % in je za 6 indeksnih točk večji kot v letu 1977. V delitvi skladov je tako kot v gospodarstvu prisotna hitrejša rast sklada skupne porabe, kar je v veliki meri posledica spremembe zakonsklh predpisov na področju formiranja tega sklada. Tolišna rast cetotnega prihodka je bila dosežena v zgoraj na-vedenih znanstveno-raziskovalnih organizacijah s področja ne-gospodarstva s 3,5% povečanjem števila zaposlenih. 21 asnuiek ZAKLJUČNI RAČUN Sklada Ijubljanskih občin za gradnjo osnovnih šol in vzgojnovarstvenih za-vodov za leto 1978 Na podlagi 11. člena Odloka skupščine mesta Ljubljane o usta-novitvi Sklada Ijubljanskih občin za gradnjo osnovnih šol in vzgoj-novarstvenih zavodov pri Temeljni izobraževalni skupnosti Ljub-Ijana (v nadaljnjem besedilu: Sklada) ^Uradni list SRS št. 49/71 z dne 24/12-1971), je upravni odbor na svoji seji dne... potrdil ki izkazuje: ZAKLJUČNI RAČUN SKLADA za leto 1978 stanje 1.1.1978 din 16.944.191,29 sredstva - prihodke din 63.770.288,92 razpored sredstev - odhodke din 56.663.815»06 stanje žiro računa 31/12-1978 din 24.050.665,15 22 A. SREDSTVA - PRIHODKI 5fp V R S T A Realizirano stev. I. Prenešena sredstva po zakl.jučnem računu 1977 od tega: 16.944.191,29 sredstva Sklada 15.859.771,96 sredstva SOB Šiška 3.000.000,00 sredstva SOB Vič-Rudnik 84.419,33 II. PRIHODKI 1. Prispevki: - Mestna skupnost OV 24.000.000,00 - SOB Šiška 3.720.671,00 - Tel.kult.skup.Lj Šiška 271,900,00 - Tel.kult.skup.Lj Center 146.700,00 - SOB Center 4.120.948,90 - SM Ljubljane 7.793.000,00 - Skupnost za zaposlovanje 1.000.000,00 - SOB Bežigrad 6.330.534,25 - SOB Vič-Rudnik 4.487-464,70 - SOB Moste-Polje 2.347.850,40 - RZS Ljuhijana 6.000.000,00 S K U P A J 60.219.069,25 2. Lastni prihodki 744.128,27 SKUPAJ II 60.963.197,52 III. PRIHODKI PO FN 1977 l.SML Ljubljana 2.S0B Ljubljana-Bežigrad 2.022.000,00 177.500,00 SKUPAJ III r 2.199.500,00 IV. VRNJENA SREDSTVA IZ NEPORABLJE- NIH AKREDITIVOV 1. OŠ Črtomirova 607.591,40 SKUPAJ I, II, III, IV 80.714.480,21 23 24 B. RAZPOEED SEEDSTEV - ODHODKI iS;. V E S T A Realizirano I, ' Porabl.ieno ali izločeno 1. OŠ PRULE 1 , 5 .151 .345 ,73 2. OŠ TONE TOnŠIČ 291 .861 ,29 3. OŠ dr.JOŽE POTRČ 1 .615 .044 ,79 4. OŠ VODICE 894 .322 ,29 5. VVZ ŠENTJAKOB II 2 .592 .975 ,83 6. WZ SLAPE-POLJE 201 .151 ,70 7. VVZ KOSEZE 452 .093 ,73 8. WZ POLJANSKA CESTA I 931 .419 ,15 9. VVZ BS-III 44 .619 ,29 10.VZ JANEZ LEVEC 11 .309 .627 ,95 ll.VVZ AJDOVŠČINA 12 .361 ,93 12.OŠ KOSEZE 4 .894 .214 ,87 15-VVZ MJRGLE 661 .200 ,35 14.OŠ VIČ 58 .236 ,20 15.0Š VRHOVCI 5 • 358 ,21 16.VVZ LITOSTROJ 714 .539 ,10 17-OŠ BREZOVICA 76 .790 ,65 18.VVZ BROD 9 .960 ,95 19-WZ MEDVODE 14 .412 .813 ,50 20.OŠ VALENTIN VODNIK 995 .226 ,00 21.OŠ PREŽIHOV VORANC 1 .200 ,00 22.OŠ NOVO KODELJEVO 1 .200 ,00 23.WZ POLJANSKA CESTA II 7 .148 .560 ,50 24. WZ ANA ZIHERL 799 .601 ,95 25.VVZ VRHOVCI 4 .800 ,00 26.OŠ ZVONKA RUNKA 102 .296 ,15 27.OŠ ČRTOMIROVA 178 .716 ,20 - 28.OŠ HORJUL 112 .137 ,00 SKUPAJ I 53. 653 .675 ,31 II OSTALA IZPLAČILA 1. Iz sredstev SOB Šiška za WZ Medvode 3- 000 .000 ,00 2. Iz sredstev SOB Vič-Rudnik 10 .139 ,75 SKUPAJ II 3. 010 .139 ,75 SKUPAJ I, II 56. 663 .815 ,06 SALDO ŽIRO RAČUNA PER 31/12-1978 24. 050 ,665 ,15 SKUPAJ PROMET 80. 714 .480 ,21 ¦ ======= ==========s=s obraziožitev A. SREDSTVA — PRIHODKI I. Prenešena sredstva po zaključnem računu 1977 izkazujejo stanje žiro računa na dan 31. decembra 1977. Od tega so sredstva Sklada 13.859.771,96 din, sredstva SOB Šiška 3.000.000,00 din in sredstva SOB Vič-Rudnik 84.419,33 din. II. Prlhodki Sredstva pod točko 1) predstavljajo dohodek v višini 60.219.069,25 din in so v skladu z dogovorom sprejetim v komisiji za skupno in splošno potrošnjo pri Skupščini mesta Ljubljane. 2. Lastni prihodki predstavljajo anuitete od danih posojil ter prihodke od obresti na dane avanse. III. PRIHODKI PO FN 1977 Sredstva pod točko 1) in 2) predstavljajo realizacijo obveznosti SOBiz leta 1977. IV. Vrnjena sredstva iz neporabljenih akreditivov Dohodek v višini 607.591,40 din predstavlja vrnjena sredstva iz posebnega računa za OŠ črtomirova. B. RAZPORED SREDSTEV — ODHODKI I. Porabljeno ali izločeno Sredstva v višini 53.653.675,31 din so bila porabljena ali izlo-čena za zagotavljanje plačil za dokončanje objektov, ki so bili gradbeno pričeti v prejšnjih letih. II. Ostala izplačila 1. Sredstva v znesku 3.000.000,00 din je SOB Šiška nakazala za zunanjo uredilev VVZ Medvode in so bila izločena na poseben račun za zagotavljanje plačil. 2. Iz sredstev SOB Vič-Rudnik 84.419,33 din je bilo po nalogu omenjene SOB izplačano Skupščini mesta Ljubljane 140,00 din kot poravnava računa 2/171-77; znesek 9.999,75 din pa je bil na-kazan tov. Čepon Alojzu kot honorar. OBRAZLOŽITEV SALDA Saldo žiro računa na dan 31/12-1978 je 24.050.665,15 din. Od tega so sredstva Sklada 23.976.385,57 din, sredstva SOB Vič-Rudnik pa 74.279.58 din. Številka: UO-114-129/79-DŠ Datum: 7/2-1979 Sekretar UO Sklada Ludvik ČINČ l.r. Predsednik UO Sklada Natan ing. BERNOT l.r. p&rottlo POROČILO UPRAVNEGA ODBORA Sklada za obdobje 1972—1978 Izteklo se je sedmo leto izvajanja izgradnje objektov po pro-gramu I. samoprispevka v Ljubljani. Ob tej priliki naj na kratko na-vedemo, kje se ta trenutek nahajamo pri uresničevanju omenje-nega programa. Do danes je zgrajenih in oddanih v uporabo 24 osnovnošolskih objektov in to: — v občini Ljubljana-Bežigrad: — OŠ F. Ravbar — Dol pri Ljubljani — osnovna šola Črtomirova — osnovna šola Soseska 7 — Vzgojni zavod Janez Levec — v občini Ljubljana-Center: — osnovna šola Prežihov Voranc — osnovna šola dr. Jože Potrč — osnovna šola Tone Tomšič — v občini Ljubljana Moste-Polje: — osnovna šola Zalog — osnovna šola Novo Polje — osnovna šola Sostro — osnovna šola Novo Kodeljevo — v občini Ljubljana-šiška: — osnovna šola V. Vodnik (telovadnica) — osnovna šola Preska (telovadnica) — osnovna šola Brod — osnovna šola Pirniče — osnovna šola Zvonka Runka — osnovna šola Vodice — osnovna šola Koseze — Vzgojna posvetovalnica — v občini Ljubljana Vič-Rudnik: — osnovna šola Dobrova — osnovna šola Brezovica — osnovna šola Horjul — osnovna šola Vič — osnovna šola Vrhovci. V občini Ljubljana-Center je v gradnji osnovna šola Prule, ki bo gradbeno končana v mesecu februarju, izročena v uporabo pa marca letos. 25 Od 25 vzgojnovarstvenih zavodov je zgrajenih in danih v upo-rabo 24, in sicer: — v občini Ljubljana-Bežigrad: — VVZ Soseska 7 — VVZ Šentjakob I. faza — VVZ Savsko naselje — V\/z Soseska III — VVZ Šentjakob II. faza — v občini Ljubljana-Center: — VVZ Ana Ziherl — VVZ Poljanska cesta I — VVZ Ajdovščina (v VVZ Ana Ziherl) — v občini Ljubljana Moste-Polje: — WZ Vevče — VVZ Zadvor — VVZ Nove Jarše — VVZ Novo Kodeljevo — VVZ Selo-Moste — WZ Polje — v občini Ljubljana-Šiška: — VVZ Brod — VVZ Andersen III — VVZ Šentvid — VVZ Litostroj — VVZ Koseze — v občini Ljubljana Vič-Rudnik: — VVZ Škofljica — VVZ Malči Belič — VVZ Vič-Soseska 6 — VVZ Vrhovci — VVZ Murgle V gradnji je samo v občini Ljubljana-Šiška VVZ Medvode, ki bo oddan v uporabo marca letos, v občini Ljubljana-Center pa VVZ Poljanska cesla II, ki ga gradimo na Šaranovtčevi ulici ter pred-stavlja 51. objekt, saj jeznano, dasmozaradi lokacije VVZ Poljan-ska cesta morali razdeliti v dva ločena objekta. VVZ Poljanska II bo zgrajen in izročen v uporabo letos aprila. Upravni odbor kot odgovorni investitor bo moral v prvi polovici 1979. leta še sprejeti končne obračune za posamezne objekte iz zadnjega obdobja gradnje ter izvršiti likvidacijski postopek Skla-da. S tem bo končano veliko I. dejanje na področju Ijubljanskih samoprispevkov, ki nam je prineslo novih 50 objektov za osnov-nošolskc in predšolsko vzgojo naših otrok. Štev.: Datum: Sekretar UO Sklada Ludvik ČINC l.r. Izvršni svet predlaga delegatom občinske skupščine, da potr-dijo predloženi zaključni račun sklada za leto 1978. IZVRŠNI SVET osnutefc Na podlagi 6. točke 107. člena Zakona o Ijudski obrambi SFRJ (Uradni list SFRJ, s\ 22-74), 52. in 145. člena Zakona o Ijudski obrambi SRS (Uradni listSRS, št. 23-76) in 174. člena Statuta ob-čine Ljubljana Vič-Rudnik je skupščina občine Ljubljana Vič-Rud-nik na... seji zbora združenega dela dne..., na seji zbora krajev-nih skupnosti dne... in na... seji družbenopolitičnega zbora dne... sprejela ODLOK o organizaciji in delovanju civilne zaščite 1. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok ureja ustanavljanje, organizacijo in delovanje občin-skih enot in občinskega štaba za civilno zaščito, enot in štabov ci-vilne zaščite v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih organiza-cijah združenega dela ter v drugih organizacijah in skupnostih ter državnih organih. 2. člen V občini Ljubljana Vič-Rudnik se kot posebno organiziran, teh-nično opremljen in strokovno usposobljen del civilne zaščite usta-novijo združene, specializirane in splošne enote civilne zaščite, namenjene zaščiti in reševanju Ijudi ter materialnih dobrin ob voj-nih akcijah, ob naravnih in drugih hudih nesrečah ter v drugih izrednih razmerah. 3. člen Za organizirano usmerjanje in pripravljanje delovnih Ijudi in ob-čanov za samozaščito, za vodenje in usposabljanje enot civilne zaščite ter za odrejanje in usmerjanje zaščitnih in reševalnih ukre-pov se ustanovijo štabi za civilno zaščito. II. PRISTOJNOSTI IN OBVEZNOSTI MESTA LJUBLJANE 4. člen Mestni štab za civilno zaščito opravlja zlasti naslednje naloge s področja civilne zaščite: — Proučuje organiziranje in pripravljenost civilne zaščite na območju mesta Ljubljane in daje ustrezne predloge Izvršnemu svetu Škupščine mesta Ljubljane. — Izdela načrt mestnega šlaba za civilno zaščito. I — Usklajuje med občinami akcije za zaščito in reševanje ob vojnih akcijah, ob naravnih in drugih hudih nesrečah. Po potrebi neposredno vodi te akcije. — Vodi mestne enote civilne zaščite in usklajuje delo občinskih štabov za civilno zaščito. — Usklajuje ukrepe civilne zaščite v mestu in skrbi za enotno načrtovanje ukrepov zatemnjevanja, zaklanjanja, evakuacije in radiološko, biološko, kemične zaščite. 5. člen V dejavnosti civilne zaščite pri odpravljanju posledic vojnih akcij, naravnih in drugih hudih nesreč in V drugih izrednih razme-rah sodelujejo komunalne, zdravstvene, veterinarske in druge or-ganizacije, ki so posebnega pomena za zaščito in reševanje Ijudi in materialnih dobrin. Te organizacije delujejo pod vodstvom mestnega štaba, upoštevajoč potrebe oziroma zahteve občinskih štabov. H.člen Za opravljanje nalog iz 3. člena odloka se ustanovi občinski štab za civilno zaščito. Imenuje ga Izvršni svet Skupščine občine. Ob-činski štab je operativni in strokovni organ za organizacijo, pri-pravljanje in vodenje civilne zaščite v vojni, naravnih in drugih hudih nesrečah ter v izrednih razmerah. Za svoje delo je odgovo-ren Izvršnemu svetu Skupščine občine in Svetu za Ijudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito Skupščim občine. Občinski štab za civilno zaščito izdela načrt civilne zaščite. Občin-ski štab ima poveljnika, namestnika poveljnika, načelnika, po-močnika načelnika in določeno število članov. Štab opravlja svoje naloge na podlagi Zakona o Ijudski obrambi SRS (Uradni listSRS, št. 23-76) in določb tega odloka. 12. člen Občinski štab za civilno zaščito v spornih primerih odloča o raz-poreditvi obveznikov civilne zaščite v posamezne enote in štabe za civilno zaščito v občini. III. OBČINSKE ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZAŠČITE 6. člen Zahtevnejše naloge in ukrepe pri zaščiti ter reševanju prebival-stva in materialnih dobrin izvajajo občinski odred civilne zaščite in občinske specializirane enote civilne zaščite. Te enote ustanovi Izvršni svet Skupščine občine in delujejo pod vodstvom občin-skega štaba za civilno zaščito. 7. člen Občinski združeni odred civilne zaščite sestavljajo naslednje enote: poveljstvo, tehnično reševalna enota, gasilska enota, enota za radiološko — biološko — kemično zaščito, enota za prvo medicinsko pomoč in pomožne enote. Podrobnejšo osebno in materialno formacijo določi Izvršni svet Skupščine občine na predlog občinskega štaba za civilno zaščito. Občinski združeni odred civilne zaščite sestavljajo vojaški ob-vezniki ustreznih specialnosti. 8. člen Na podlagi ocene ogroženosti, ter v skladu s potrebami in mož-nostmi, se v občini ustanovijo specializirane enote s področja re-ševanja iz ruševin, nudenja prve medicinske pomoči, gašenja po-žarov, radiološko — biološko — kemične zaščite, zvez v civilni zaščiti, identifikacije in asanacije, uničevanja neeksplodiranih eksplozivnih teles in za izvajanje drugih ukrepov civilne zaščite. 9. člen Občinske specializirane enote iz osmega člena ustanovijo tiste organizacije združenega dela, ki jih določi na predlog občinskega štaba za civilno zaščito Izvršni svet Skupščine občine. S sklepom o ustanovitvi se določi tudi osebna in materialna formacija. 10. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela morajo dati občinskemu štabu za civilno zaščito na voljo strokovne kadre, prostore in materialna sredstva za reševanje in odpravljanje po-sledic vojnih akcij, naravnih in drugih hudih nesreč. IV. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZAŠČITE V KRAJEVNIH SKUP-NOSTIH 13. člen V krajevnih skupnostih ustanovijo njihovi sveti specializirane enote za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za nudenje prve medicinske pomoči, za radiološko — biološko — kemično zaščito, za veterinarsko pomoč, za vzdrževanje reda, za socialno delo, za zveze v civilni zaščiti in enote za izvajanje drugih ukrepov civilne zaščite. • 14. člen Krajevne skupnosti, ki nimajo pogojev za ustanovitev specializi ranih enot, ustanovijo splošne enote civilne zaščite. 15. člen Poleg specializiranih enot ustanovijo krajevne skupnosti tudi splošne enote civilne zaščite v posameznih stanovanjskih blokih ali skupinah stanovanjskih hiš na osnovi samoupravne organizi-ranosti stanovalcev in v določenih predelih oziroma ulicah, vaseh in zaselkih Za vodenje teh enot se lahko ustanovijo področni štabi za civilno zaščito. 16. člen Število in opremljenost specializiranih ter splošnih enot v kra-jevni skupnosti se določi v načrtu civilne zaščite krajevne skupno-sti na podlagi ocene ogroženosti. Soglasje za ustanovitev enot civilne zaščite v krajevnih skupno-stih daje občinski štab za civilno zaščito. 17. člen Svet krajevne skupnosti ustanovi šlab za civilno zaščito. Štab je za svoje delo odgovoren odboru za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, ob neposredni vojni nevarnosti in v vojni pa Svetu krajevne skupnosti, v strokovnem pogledu pa tudi občinskemu štabu za civilno zaščito. V krajevnih skupnostih, ki nimajo pogojev za ustanovitev spe-cializiranih enot, opravlja naloge štaba komandir splošne enote oziroma njegov namestnik. 27 18. člen Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti vodi delo civilne zaš-čite na vsem območju krajevne skupnosti, skrbi za usposabljanje štabov in enot civilne zaščite in za usposabljanje prebivalstva in izvajanje zaščitnih in reševalnih ukrepov ter opravlja druge naloge, določene z zakonskimi predpisi. Štab za civilno zaščito krajevne skupnosti usklajuje, ob reše-valnih akcijah pa tudi vodi delo vseh štabov za civilno zaščito na območju krajevne skupnosti. Sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih krajevnih skupnosti in službo za opazovanje, javljanje, obveščanje in alarmiranje v pripravah za reševanje in v reževalnih akcijah. 19. člen Štab za civilno zaščito v krajevni skupnosti ima poveljnika, rta-čelnika in določeno število članov. Število članov štaba se določi s sklepom o imenovanju oziroma na potrebe usmerjanja in izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V. ENOTE IN ŠTABI CIVILNE ZAŠČITE V ORGANIZACIJAH ZDRUŽENEGA DELA, DRUGIH ORGANIZACIJAH, SKUPNO-STIH IN DRŽAVNIH ORGANIH 20. člen V temeljnih in drugih organizacijah združenega dela ter v drugih organizacijah, skupnostih in državnih organih ustanovi delavski svet cziroma drugi organ upravljanja enote in štabe civilne zaščite na osnovi ocene ogroženosti. 21.člen V naštetih organizacijah se ustanovijo specializirane enote ali splošne enote civilne zaščite. Formacija in oblika enot civilne zaš-čite sta odvisni od notranje organiziranosti in možnosti za organi-zacijo enot in štabov civilne zaščite. 22. člen Temeljne in druge organizacije združenega dela, ostale organi-zacije ter državni organi lahko ustanovijo specializirane enote ci-vilne zaščite za gašenje požarov, za reševanje iz ruševin, za prvo medicinsko pomoč, za radiološko — biološko — kemično zaščito, za veterinarsko pomoč, za vzdrževanje reda, za zveze v civilni zaščiti in za izvajanje drunih ukrepov civilne zaščite. 23. člen Specializirane enote civilne zaščite morajo ustanoviti organiza-cije če to določa občinski načrt ali načrt civilne zaščite krajevne skupnosti, v skladu z 9? členom odloka. 24. člen V stanovanjsko-poslovnih objektih, v katerih deluje več organi-zacij in skupno število zaposlenih ne presega 100, se vse organi-zacije samoupravno sporazumejo o ustanovitvi skupne splošne enote civilne zaščite. Če je v stavbi zaposlenih več kot 100 delov-nih ljudi,pa se na podlagi ocene ogroženosti ustanovijo specializi-rane enote civilne zaščite in skupni štab za civilno zaščito. Nosilec organizacije civilne zaščite je lastnik ali upravljavec ob-jekta oziroma organizacija z največ zaposlenimi. 25. člen Delavski svet oziroma drugi organ upravljanja ustanovi štab za civilno zaščito. štab je za svoje delo odgovoren organu, ki ga je imenoval in odboru za Ijudsko obrambo in družbeno samozaščito, v strokovnem pogledu pa občinskemu štabu in štabu za civilno zaščito krajevne skupnosti. 26. člen Štab za civilno zaščito v organizacijah združenega dela, skup-nostih ter v državnlh organih ima: poveljnika, načelnika in dolo-čeno število članov. število članov se določi ob imenovanju glede na potrebe usmerjanja in izvajanja ukrepov civilne zaščite ter vrste in števila enot civilne zaščite. V organizacijah, kjer so ustanovljene samo splošne enote ci-vilne zaščite, opravlja naloge štaba komandir splošne enote ci-vilne zaščite. 27. člen Štab za civilno zaščito v organizacijah združenega dela, skup-nostih in državnih organih vodi delo civilne zaščite, skrbi za uspo-sabljanje enot civHne zaščite in delovnih Ijudi ter opravlja druge naloge, ki so dotočene z zakonskimi predpisi. štab sodeluje s štabi za civilno zaščito sosednjih organizacij, s štabom civilne zaščite v krajevni skupnosti in občinskim štabom. Ob reševalmh akcijah deluje pod vodstvom štaba za civilno zaščito krajevne skupnosti, izjemoma pa pod vodstvom občinskega štaba za ci-vilno zaščito. štab izdela načrt civllne zaščite. VK KONČNE DOLOČBE 28. člen Izvršni svet Skupščine občine izda potrebne predpise za izva-janje tega odloka s področja usposabljanja in opremljanja enot ci-vilne zaščite ter o drugih vprašanjih, pomembnih za delovanje ci-vilne zaščite v občini. Občinski upravni organ za Ijudsko obrambo skrbi za izvajanje tega odloka in v ta namen izdaja strokovna na-vodila. 29. člen Za kršitev določb tega odloka se uporabljajo kazenske določbe Zakona o Ijudski obrambi SFRJ (Uradni list SFRJ, šl. 22-74) in ka-zenske določbe Zakona o Ijudski obrambi SRS (Uradni list SRS, št. 23-76). 30. člen S tem odlokom se razveljavi odlok o ustanovitvi in organizaciji enot civilne zaščite na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik št. 021-21/75 z dne 23. decembra 1975. 31. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem listu SR Slovenije. številka: Datum: Predsednik Skupščine občine Ljubljana Vič-Rudnik Vili Belič obrazioiitev Občina Ljubljana Vič-Rudnik je edina med Ijubljanskimi občina-mi, ki je sprejela navedeni odlok. Določila tega odloka pa so glede na nova zakonska določila Zakona o Ijudski obrambi v SR Slove-niji (Uradni list SRS, št. 23/76), Statuta občine Ljubljana Vič-Rud-nik in Statuta mesta Ljubljane nepopolna. Skoraj vsa določila bi bilo potrebno dopolniti, zato predlagamo osnutek odloka. Odlok o organizaciji in delovanju civilne zaščite (v nadaljnjem besedilu odlok) ureja ustanavljanje, organizacijo in delovanje ob-činskih enot ci vilne zaščite, občinskega štaba za civilno zaščito ter enot in štabov civilne zaščite v krajevnih skupnostih, organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah in skup-nostih. Odlok urejatudi obveznosti in pristojnosti mesta Ljubljane. V prvem poglavju, toje v Splošnih določbah, urejaodlok namen ustanovitve enot in štabov civilne zaščite v vseh samoupravnih skupnostih. V drugem poglavju so navedene pristojnosti in obveznosti mesta Ljubljane. Te pristojnosti \n obveznosti izhajajo \z določit Statuta občine Ljubljana Vič-Rudnik in Statuta mesta Ljubljane. Enotno vodenje civilne zaščite v mestu Ujubljani je potrebno za-radi koordinacije reševalnih akcij oziroma enotnih priprav za po-sarnezne ukrepe civilne zaščite. V poglavju Občinske enote in štabi civilne zaščite je navedena sestava združenega odreda civilne zaščite občine Ljubljana Vič-Rudnik. Nato področja, za katera se lahko ustanovijo občinske spedali-zirane enote, obveznosti delovnih organizacij, ki s določene s sklepom Izvršnega sveta za ustanovitev specializiranih enot ter pristojnosti, obveznosti in odgovornost občinskega štaba za ci-vilno zaščito. V poglavju enote in štabi civilne zaščite v krajevnih skupnostih so navedene enote civilne zaščite: splošne in specializirane, ki se lahko ustanovijo v krajevnih skupnostih, nadalje na kakšni osnovi se ustanavljajo, kdo daje soglasje za ustanovitev, pristojnosti, ob-veznosti in odgovornosti štaba za civilno zaščito krajevne skup-nosti. V petem poglavju je regulirano ustanavljanje enot in štabov ci-vilne zaščite v organizacijah združenega dela, drugih organizaci-jah in skupnostih ter državnih organih. Določeno je tudi ustanav-Ijanje enot civilne zaščite v zgradbah, kjer deluje več organizacij. Navedene so tudi pristojnosti, naloge in odgovornost štabov ci-vilne zaščite v navedenih organizacijah. V končnih določbah se ureja izvajanje tega odloka, kazenska odgovornost zaradi kršitve določb tega odloka in razveljavitvi od-loka o ustanovitvi in organizaciji civilne zaščite na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik. Navedeni odlok je obravnaval na svoji seji dne 14.2.1979 Izvršni svet skupščine občine, dne 26.2.1979 pa tudi svet za Ijud-sko obrambo, varnost in družbeno samozaščito, ki sta sprejela sklep, da se osnutek predloži skupščini v obravnavo. IZVRŠNI SVET 29 informarij O OSKRBI S PLINOM na območju občine Ljubljana Vič-Rud-nik I. UVOD V programu družbeno-ekonomskega razvoja občine Ljubljana Vič-Rudnik za obdobje 1976—1980 je v poglavju »energetika« predvideno, da se vsa stanovanjska izgradnja, kakor tudi izgrad-nja spremljajočih infrastrukturnih objektov ter gospodarskih ob-jektov priključi na povezovalni plinovod Koseze-Trnovo. Programirana stanovanjska izgradnja v stanovanjskih sose-skahVS-6, VS-4, VS-103inVS-1 sevsmisluenergetskeoskrbe navezuje na plinovodsko omrežje iz primarnega plinovoda Kose-ze—Trnovo, medtem ko se za stanovanjsko izgradnjo, ki je pred-videna v stanovanjskih soseskah RP 1, RP 2 zgradi posebna lo-kalna plinska postaja. Ravno tako je oskrba s plinom predvidena za vso stanovanjsko izgradnjo na območju Kozarij, kjer se v ta namen zgradi tudi lokalna plinska postaja. Po programu razvoja občine za obdobje 1976—1980 izhaja, da bomo pripravili industrijske cone VP 3/3, VP 4, VP 6, RP 1 ter obrtno-servisna cona VM 1, kakor tudi niz infrastrukturnih objek-tov, to so osnovne šole in vzgojnovarstvene ustanove po pro-gramu samoprispevka I. in II., dom za ostarele osebe v Koleziji, dom srednjih gradbenih šol, športni park Svoboda s centralnim objektom ter še niz drugih objektov. Za omenjene objekte predvi-deva program razvoja v poglavju »varstvo okolja«, da morajo in-vestitorji predvideti vse ukrepe za čim manjše onesnaževanje okolja, zagotoviti ustrezne čistilne naprave, kar velja posebej za vse investicije v mestnem področju. Izhodišče, ki izhaja iz pro-grama, je, da za te investicije zagotovimo energetski vir iz plino-vodskega omrežja. II. PROBLEMATIKA OSKRBE S PLINOM V smernicah razvoja do leta 2000 in politiko oskrbe Ljubljane s plinom, ki jih je izdelala IPK TOZD Plinarna v januarju 1979, izhaja osnovno: — da je Ljubljana energetsko pasivna, — da je nadaljnji razvoj Ljubljane tesno povezan z razvojem energetike, — da je stopnja onesnaženosti okolja in zraka vse večja. Glede na stalen deficit pri oskrbi z električno energijo, ogrevanje z elektriko v večji meri ne pride v poštev, čeprav je ta glede na var-stvo zraka najugodnejša. To sledi ludi iz študije »Nekateri pro-blemi ogrevanja urbanističnih naselij z električnimi termoakumu-lacijskimi pečmi«, ki jo je izdelal Elektroinštitut Milana Vidmarja v oktobru 1975. Iz te študije je razvidno, da je v slbvensklh Mirinat-' skih razmerah možno ogrevati s termoakumulacijskimi pečmi le do 3 % gospodinjstev. Glede na varstvo zraka je treba v Ljubljani zagotoviti ogrevanje z dvema vrstama energije: — plinom — s toplotno energijo preko sistema daljinskega ogrevanja Na osnovi teh ugotovitev sta Plinarna Ljubljana in Komunalna energetika izdelali osnutek programa dolgoročnega razvoja oskrbe Ljubljane s toplotno energijo in plinom. Preskrbovalno področje Plinarne Koseze zajema torej stano-vanjske soseske VS-4, VS-103 ter VS-1 ter je zajeto v predvi-deno potrošnjo plina, izhajajoč iz programa, ki ga je pripravila TOZD Plinarna. Glede na to, da iz tega programa lahko zasledimo, da za vsa področja, kjer je predvidena izgradnja gospodarskih, infrastruk-turnih in ostalih objektov, ni zagotovljena zadostna količina plina, je izvršni odbor komunalne skupnosti na seji dne 23. 2.1979 ugoto-vil ter predlagal izvršnemu svetu občine Ljubljana Vič-Rudnik, da zavzame ustrezno stališče glede na nakazano pomanjkanje plina. Izvršni svet je na 27. seji dne 14. marca 1979 ugotovil, da je glede na nakazano problematiko ogrožena vsa investicijska iz-gradnja na področju občine Ljubljana Vič-Rudnik ter predlaga skupščini in njenim irem zborom, da zavzamejo naslednja izhodišča, ki naj služijo vsem investitorjem kot usmeritev na ener-getskem področju do tistega časa, dokler ne bo področje občine Ljubljana Vič-Rudnik v celoti oskrbovano s plinom: 1. Vsa investicijska izgradnja v industrijskih conah VP3/3, VP 4, VP 6 ter obrtno-servisna cona VM 1 naj uporabljajo kot glavni vir toplotne energije lahko kurilno olje z vsemi predvidenimi varnostnimi in zaščitnimi ukrepi za čim manjše onesnaževanje zraka, projektno morajo investitorji zagotoviti dodatni vir ogreva-nja, to je ogrevanje s plinom. 2. Za vse spremljajoče infrastrukturne objekte v stanovanjskih soseskah ali na ostalih površinah, za katere se po generalnem planu, predvidenem za izgradnjo, predvideva in predlaga upo-raba Iahkega kurilnega olja kot glavni vir toplotne energije, s tem da investitor zagotovi projektno dodatni vir, to je plin. 3. Industrijska cona RP 2 ter industrijska cona Kozarje naj za glavni vir energije načrtuje in zgradi lokalno plinarno. 4. Omenjena priporočila skupščine vseh treh zborov veljajo za čas, dokler TOZD Plinarna ne zagotovi normalne oskrbe s pli-nom. Omenjena priporočila so potrebna, ker prihaja pri projektiranju in sami izgradnji industrijskih in spremljajočih objektov do resnih zastojev glede na to, da sanitarna inšpekcija Uprave inšpekcijskih služb Ljubljana vztraja, da se mora vsak objekt obvezno oskrbo-vati s plinom, to pomeni, da glede na problematiko, ki je na-vedena, izhaja dejstvo, ki onemogoča nadaljnjo izgradnjo na ob-močju občine Ljubljana Vič-Rudnik. Izvršni svet se zaveda, da omenjena priporočila ne vodijo k znani družbeni opredelitvi za izboljšanje varstva okolja, vendar opozarja na kritičnost v primeru zaustavitve vse investicijske iz-gradnje, ki je v tej informaciji našteta. V Ljubljani, dne 22. marca 1979 Izvršni svet 30 I #### rpntšattjft KRAJEVNA SKUPNOST TRNOVO: VPRAŠANJE postavljeno na seji ZKS dne 26. 12. 1978: Pred dvema letoma je bilo ugotovljeno s strani merodajnih or-ganov, da bo v Trnovem zgrajena trafo postaja. Glavna ovira za gradnjo je bil most čez Mali graben. Sedaj je ta zgrajen, v mostu je izvršena napeljava za kable, v programu pa ni zaslediti omenjene gradnje. ODGOVOR: Investitor Elektro Ljubljana ima v svojem programu na Viču \z-gradnjo dveh RTP, in sicer RTP Vič, ki je v gradnji na lokaciji ob Koprski ulici ter RTP Trnovo na lokaciji Rakove jelše. Slednja je vezana na pogoj izgradnje mostu čez Mali graben, katerega iz-gradnja je v zaključni fazi. Gradnja mostu vključuje tudi gradnjo elektro kolektorjev za potrebe bodoče RTP, ki bo zgrajena v na-slednjem srednjeročnem obdobju. Komunalna skupnost občine Ljubljana Vič-Rudnik: Predsednik IO: SREČO ZORN, dipl. inž. Kakor je znano, je trenutno področje Občinske skupščine Vič z vidika primarnega el. omrežja (110 oz. 35kV) močno deficitarno. Razpoložljiva transformacija 35/10 kV v obstoječi RTP Mirje znaša 16 MVA, medtem ko celotna obtežba področja znaša cca 37 MVA. Zato se trenutno primanjkljaj v transformaciji visoka napetost / srednja napetost krije iz RTP 110/10 kV Ljubljana-Center in RTP 110/10 kV Ljubljana-Šiška in se na področje prenaša po mreži 10 kV vodov. Zaradi reševanja te problematike smo že v letu 1976 pristopiti k izdelavi investicijske dokumentacije za novo RTP 110/10kV na področju ObS Vič. V predhodni Študiji smo ugotovili, da je glede na perspektivni razvoj področja potrebno rezervirati dve, oziromatri lokacije za bodoče razdelilne postaje (Trnovo, Vič in Kozarje), s tem, da sla v ožji izbor za prvo etapo reševanja problematike prišli lokactji Trnovo (Na »Mesarici«) in Vič (ob Koprski oz. Gerbičevi ul.). Lokacija »Na Mesarici« je pogojevala izgradnjo mostu preko Malega grabna in je glede na geološki sestav tal (povžarica) grad-beno zelo zahtevna. V pogledu srednje napetostne mreže (kabli 10kV) pa je bila glede na predvideno rešitev razklopišča 10kV Privoz, zaradi rekonstrukcije Karlovškega mostu v I. fazi ugod-nejša kot lokacija ob Koprski ulici. Definitivna rešitev rekonstrukcije Karlovškega mostu pa sedaj ne zahteva rušitev podrazdelilne postaje za 10kV omrežje »Privoz«. S tem je postala ugodnejša varianta, da se kot prva zgradi razdelilna postaja 110/10kV ob Koprski cesti, graditev druge postaje v Trnovem pa odloži do naslednje etape izgradnje primarnih (110 kV) objektov področja (okoli leta 1990). Na podlagi izdelane in potrjene investicijske dokumentacije smo v letu 1978 pričeli z izgradnjo RTP110/10kV Ljubljana Vič ob Koprski cesti s kapaciteto 63.5MVA (2x31,4MVA), ki bo v nave-denem obdobju pokrivala celotne potrebe napajalnega področja. Postaja bo dograjena predvidoma v 3. kvartalu tega leta. Izgra-jena kabelska kanalizacija v mostu preko Malega grabna bo slu-žila za polaganje kablov 10kV, ki bodo začasno priključeni na vrh v novi RTP Vič ter v končni fazi vzankani v drugi napajalni vir. DES LJUBLJANA, n.sub.o. ELEKTRO LJUBLJANA SKUPNOST TOZD, n.sub.o. J.JEVNIKAR, l.r., P.KOZINA, l.r. KRAJEVNA SKUPNOST DOBROVA VPRAŠANJE, postavljeno na seji ZKS dne 26. 12. 1978: Zakaj se je preložilo nadaljevanje gradnje tako nujne kanaliza- cije na Dobrovi v letu 1979, čeprav je za to urejena vsa dokumen- tacija in v večji meri zagotovljena finančna sredstva? Ali je morda odložena gradnja stanovanjske soseske nove Do- brove ovira za nadaljevanje gradnje kanalizacije? Kdo bo nosil stroške zaradi povečanih cen odložene gradnje kanalizacije? ODGOVOR: Posredujemo vam lahko samo podatke o izgradnji dela kanala »A« in »D« v Dobrovi, zainvesticijsko vrednost 1.500.000 din, ki je bila družbeno verificirana v planu za leto 1978 v juliju 1978. IPK TOZD Kanalizacija je dobila potrdilo o zagotovljenih sred-stvihšele 15. 11. 1978. Gradbeno dovoljenje je bilo izdano pri SOb Vič-Rudnik 28. 12. 1978, izvajalec pa ima v planu pričetek gradnje za to investicijo v mesecu februarju 1979, kar je zaradi vremenskih razmer prej tudi nemogoče. IPK LJUBLJANA, n.sol.o. TOZD Kanalizacija n.sol.o. Ljubljana, Ambrožev trg 7 V.d. direktor: ZEVNIKTOMO, l.r. KRAJEVNA SKUPNOST HORJUL VPRAŠANJE, postavljeno na seji ZKS, dne 21. 11. 1978 Na področju KS Horjul je bil za kanalizacijo odvajan samopri-spevek. Predlagamo, da dobimo na vpogled razmerje med pri-spevki krajanov in širše družbe za kanalizacijo v podobnih KS kot je naša. ODGOVOR: Glede izgradnje I. faze kanalizacije v naselju Horjul imamo po-datke in sicer: je bil sklenjen samoupravni sporazum o združeva-nju sredstev za izgradnjo I. faze kanalizacije dne 12. 5. 76 št. 14/76. Razmerje prispevka je bilo dogovorjeno tako, da KS krije 2/3 investicijske vrednosti, Kanalizacija pa 1/3. Po končanih delih se je to razmerje spremenilo in sicer je KS prispevala 48 %, Kana-lizacija pa 52% investicijskih sredstev. Obračunske situacije so na vpogled v našem arhivu, v računovodstvu pa vam lahko posre-dujejo višino in dalum nakazila sredstev KS Horjul. Na območju SOb Vič-Rudnik so bili slični aranžmaji še: — s KS škofljica za izgradnjo kanala »O« in črpališča v avgustu 1976. Realizirana je samo izgradnja kanala »O«, za kar je KS pri-spevala 172.433,00 din, Kanalizacija pa 519.650,00 din. KSseje tedaj obvezovala, da bo krila stroške izgradnje črpališča sama, ko bo možno pričeti graditi. — KS Kamnik — Podpeč — Preserje je sklenila v oktobru 1977 Samoupravni sporazum o združevanju sredstev za zgraditev ČN II. in kanala »A« s kanalizacijo. Prispevek s KS je bil dogovorjen v višini 2/3 invest. vsote, Kanalizacija pa 1/3. Iz tega samouprav-nega sporazuma KS še ni poravnala svojih obveznosti. — Dela so še v teku. — KS Vnanje Gorice — Notranje Gorice je sklenila septembra 1977 Samoupravni sporazum o združevanju sredstev za izgrad-njo kanalizacije v naselju Vnanje — Notranje Gorice s kom. podj. Kanalizacija. Prispevek KS je 2/3 invest. sredstev, Kanalizacije pa 1/3. — Investicija je v teku. — V pripravi sta bila tudi Samoupravna sporazuma o združe-vanju sredstev za izgradnjo kanalizacije v naselju Polhov Gradec 31 in Dobrova. Do realizacije le teh pa ni prišlo, ker KS niso uspele zbrati dogovorjenih sredstev in pa tudi zato, ker se je v letu 1978 spremenil način financiranja, kar pa je znano ludi vam. IPK LJUBLJANA, n.sol.o. TOZD Kanalizacija, n.sol.o. Ljubljana, Ambrožev trg 7 V.d. direktor: ZEVNIK TOMO, l.r. 1. Delegacija Krajevne skupnosti Malči Belič: VPRAŠANJE: (7. seja ZKS, 21. 11. 78). Med novo zgrajeno Gorjančevo ulico in Žirovnikovo ulico na zahodu VS-4 je ob Malem grabnu ohranjena skupina hrastov, pravzaprav hrastov gozdiček ki sedaj služi kot odlagališče in smetišče. Zanima nas, ali bi bilo mogoče na tem mestu urediti čuvano otroško igrišče in ali je v ne-posredni bližini možno predvideti lokacijo za VVZ? OOGOVOR: Po obstoječem urbanističnem programu in načrtu mesta Ljubljane (GUP) je navedeno območje v nezazidljivih povr-šinah za avtoceste, primarni in sekundarni cestni sistem. Iz sedaj znane dokumentacije za izgradnjo mestne obvozne av-toceste in njenega priključka (Vič) na Tržaško cesto na obravna-vanem območju in glede na predvideno gradnjo servisov »Crvena zastava« ob objektih servisa »Slovenija avto«, je mogoče sklepati, da bo možno, v delu tega območja zgraditi lokaciji ustrezno otro-ško igrišče, dočim je lokacija VVZ določena s sprejetim zazidalnim načrtom v centru nizke zazidave južno od Tomažičeve ulice — ob novi šoli. 2. Delegacija Krajevne skupnosti Horjul: VPRAŠANJE: (7. seja ZKS, 21.11. 78). Kakšno je sedanje sta-lišče do izvajanja odloka o plačilu 10% komunalnega prispevka, odkar je omenjeni odlok razveljavljen? ODGOVOR: Delegacija je pri postavitvi tega vprašanja imela prav gotovo v mislih »Navodilo o minimalnih pogojih, ki morajo biti izpolnjeni pred izdajo gradbenih dovoljenj, glede plačila komunal-nega prispevka za gradnjo komunalnih objektov in naprav v nase-Ijih, kijih urejajoKrajevneskupnosti«, kigaje izdal tukajšnji izvršni svet na podlagi pooblastila v 7. členu Odloka o urejanju in oddaja-nju stavbnih zemljišč na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik (Uradni list SRS, št. 9/70 in 8/76) in ki je bil objavljen v Uradnem listu SRS, št. 6/78 z dne 24. 3. 1978 in v Naši komuni dne 28. 3. 1978. V zvezi s postavljenim vprašanjem moramo opozoriti, da se z navedenim navodilom ni vzpostavljal nov sistem, temveč le dolo-čali minimalni pogoji za primer, če se krajevne skupnosti ne rav-najo v skladu s sistemom, ki je bil uveljavljen z dvema odlokoma občinske skupščine in sicer z odlokom o komunalnih objektih in napravah krajevnega pomena in z odlokom o urejanju in oddaja-nju stavbnega zemljišča na območju občine Ljubljana Vič-Rudnik (oba v Uradnem listu SRS št. 9/70). S tema dvema odlokoma so krajevne skupnosti zunaj ureditve-nega območja mesta Ljubljane (naselja Ljubljana) zadolžene, da se skladno s stanovanjsko in drugo gradnjo v nasefju gradijo tudi komunalni objekti in naprave. V ta namen morajo krajevne skup-nosti izdelovati večlelne in letne programe gradnje komunalnih objektov in naprav, o čemer morajo enkrat letno poročati tudi ob-činski skupščini. Te obveznosti, kot je znano, Krajevne skupnosti doslej niso iz-polnjevale v celoti. Oba navedena odloka še veljata in sta v skladu tudi z določili no-vega Zakona o upravljanju in razpolaganju s stavbnim zemljiščem (Uradni list SRS, št. 7/77) saj Zakon povzema sistem, ki je vzpo-stavljen z našima odlokoma, in ki pri usklajevanju z zakonom ne bosta doživela bistvenih sprememb (glej 8. člen zakona). Namen teh navodil je bil, da se zagotovi vsaj delno izvajanje obeh občinskih odlokov. Ker je bil namen navodila dosežen (večina krajevnih skupnosti je začelo dosledneje izvajati navedena občinska odloka) in ker so obstajali pomisleki o tem, ali je izvršni svet pristojen za izdajo takš-nega navodila, je izvršni svet konec preteklega leta navodilo uma-knil. S tem pa seveda ni prenehala obveznost prizadetih Krajevnih skupnosti, da dosledno izpolnjujejo odloke občinske skupščine v celoti. 3. Delegacija Krajevne skupnosti Škofljica: VPRAŠANJE: (7. seja ZKS, 21.11.78). V kakšni fazi je razlasti-tveni postopek za zemljišče za osnovno šolo Škofljica? ODGOVOR: Pripravljen je predlog Odloka o spremembi odloka o dopolnitvi odloka o urbanističnem programu mesta Ljubljana za lokacijo objektov osnovne šole in vzgojnovarstvene organizacije s pripadajočimi igrišči v območju VS-2457 Škofljica, katerega spre-jem je predviden na seji zborov SML dne 1- 3. 1979. S sprejemom tega odloka bo ugotovljen splošni interes kot pod-laga za izdajo odločbe za razlastitev. Takoj po uveljavitvi tega od-loka lahko razlastitveni upravičenec, to je investitor za gradnjo osnovne šole (Skupnost za izvedbo programa izgradnje objektov družb^nega standarda na območju Ijubljanskih občin, Ljubljana — II. samoprispevek), zahteva pri premoženjsko-pravnem organu izdajo odločb o razlastitvi. 4. Delegacija Krajevne skupnosti Vnanje Gorice: VPRAŠANJE: (10. sejaZKS, 23.1. 79). Zanimanas, ali je pred-videna razširitev zazidalnih otokov v Vnanjih Goricah v smislu predlogov iz leta 1976? Kdaj lahko pričakujemo nov zazidalni načrt? ODGOVOR: Predlog Krajevne skupnosti Vnanje Gorice za raz-širitev zazidljivih površin je bil vključen v nalogo podrobni urbani-stični (regulacijski) načrt širšega mestnega območja občine, ki se je začel izdelovati že v letu 1975. Prve spremembe prvotnih zamisli projektanta so nastale z ana-lizo kmetijskih zemljišč, zaradi izdelave kmetijskega prostorskega plana, nadaljnje spremembe pa bo zahtevala izgradnja športnega letališča Brezovica na barju na meji z občino Vrhnika glede na varnostne omejitve po predpisih o zračni plovbi in na predpise o varstvu pred hrupom v naravnem in bivalnem okolju. Takoj ko bo določena ožja lokacija letaliških objektov z dolet-no-odletno ravnino, predhodno ravnino, horizontalno in konusno ravnino, ter krogi letenja (kar je predvideno še v tem letu), bo možno dokončati načrte o urbanistični ureditvi Vnanjih Goric. 5. Delegacija Krajevne skupnosti Krim-Rudnik: VPRAŠANJE: (8. seja ZKS, 5. 12. 78). Kdaj bodo ustrezni upravni organi sprožili postopek rezervacije oziroma izvzema zemljišč za bodoči center vodnih športov v Ljubljani? ODGOVOR: Že sedaj veljavni Generalni plan urbanističnega razvoja Ljubljane (GUP) iz leta 1966 predvideva ob Ljubljanici večje urejene rekreacijske površine. S predlogi za spremembe GUP, ki smojih konec preteklega letaposredovaliSMLvsprejem, so ravno tako predvidene ob Ljubljanici večje urejene rekreacijske površine, namenjene seveda tudi predvidenem centru vodnih športov. 6. Ivan Kurent, delegat DPZ: VPRAŠANJE: (5. seja DPZ, 21. 11. 1978). Hoja — TOZD Te-sarstvo stoji na predelu, kjer razširitev obrata, po sedanji urbani-stični dokumentaciji — generalnem planu, ni bila možna. Zato po-stavljam vprašanje, ali je možna razširitev in razvoj obstoječega TOZD Tesarstvo oz. ali je predvidena sprememba namembnosti tamkajšnjega zemljišča. TOZD Tesarstvo bi pristopilo k večji investiciji in k posodobitvi svoje dejavnosti, vendar si zaradi nejasnosti ne upa pristopiti k večjim vlaganjem, ob sedanjem obsegu dejavnosti pa delavci TOZD ne vidijo perspektive. ODGOVOR: Poslovni prostori TOZD Tesarstvo stoje po gene-ralnem urbanističnem planu dejansko v območju večjih rekreacij-skih površin in zato ni smotrno povečevanje dejavnosti natej loka-ciji. Investicijsko vzdrževanje obstoječih objektov je možno, nadalj-nji razvoj TOZD Tesarstvo pa bi kazalo razvijati na drugi ustrezni lokaciji. . Nacelnik: JOŽE LEKŠAN 32