e-n«vičke maj 2009 Spoštovana bralka, cenjeni bralec, pred vami je četrta letošnja številka spletnega časopisa Andragoškega centra Slovenije. Njegov namen je obveščati, napovedovati, poročati in predstavljati dejavnosti s področja izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja ter vabiti na izobraževanja, strokovne dogodke, posvete. Prepričani smo, da boste našli kaj zanimivega tudi zase. Domače novičke ...........................................................................................................................................2-3 Povabilo k objavi v spletnem Pregledu ponudbe izobraževanja odraslih v šolskem letu 2009/2010 ...............2 Vlada je sprejela Program izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za leto 2009.....................................2 Teden vseživljenjskega učenja 2009 ...........................................................................................................3-5 V Novem mestu smo odprli Teden vseživljenjskega učenja 2009 ...................................................................3 Teden vseživljenjskega učenja 2009 je v polnem teku.....................................................................................4 Vabilo na 13. andragoški kolokvij ............................................................................................................................4 Mednarodno sodelovanje............................................................................................................................5-7 Studijskih obisk estonskih partnerjev...............................................................................................................5 Delavnica v okviru projekta Svetovanje na delovnem mestu............................................................................6 Izboljšanje spremljanja sektorja izobraževanja odraslih ..................................................................................6 Prvi rezultati evropske raziskave o izobraževanju odraslih..............................................................................6 Po svetu............................................................................................................................................................7 Konferenca CONFINTEA VI je preložena! .....................................................................................................7 Kotiček je vaš .............................................................................................................................................7-10 Odprli še dve borzi znanja................................................................................................................................7 O literarnem večeru bralnih krožkov ob Slovenskih dnevih knjige ..................................................................8 Komisije in sekcije Andragoškega društva Slovenije ......................................................................................9 Delovna skupina za izobraževanje odraslih v stranki Zares .............................................................................9 Posveti/konference........................................................................................................................................10 Novosti iz knjižnice ACS.........................................................................................................................10-11 domači: novičke Povabilo k objavi v spletnem Pregledu ponudbe izobraževanja odraslih za šolsko leto 2009/2010 Leto je naokoli in v spletnem Pregledu ponudbe izobraževanja odraslih (http://pregled.acs.si/) bomo tudi letos objavili izobraževalne programe številnih izvajalcev izobraževanja odraslih po Sloveniji, ki jih bodo izvedli v šolskem letu 2009/2010. V želji, da bi bile tudi letos objave tako številčne kot lani, vabimo vse izobraževalne ustanove, da se odzovejo našemu povabilu in v Pregledu objavijo svojo izobraževalno ponudbo za novo šolsko leto. Informacije o možnostih izobraževanja in učenja, zbrane na enem mestu, bodo tako dosegljive še širši javnosti, ki se zanima za nadaljnja izobraževanja in usposabljanja. Prijave v spletni Pregled so možne preko elektronskih obrazcev (http://pregled.acs.si/prijava/) ali s klasičnimi obrazci, kijih lahko posredujemo po elektronski ali klasični pošti. Zbrani podatki o izvajalcih izobraževanja in izobraževalnih programih ter druge informacije v zvezi z možnostmi izobraževanja odraslih bodo dostopni tudi prek spletne strani Ministrstva za šolstvo in šport ter portala http://www.mojaizbira.si/. Za morebitna vprašanja sva na voljo Erika Brenk (tel.: 01 5842 570, e-naslov: erika.brenk@acs.si) in Katarina Sešet (tel.: 01 5842 578, e-naslov: katarina.seset@acs.si). Erika Brenk (erika.brenk@acs.si), ACS Vlada je sprejela Program izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za leto 2009 Vlada RS je na svoji seji 7. maja 2009 sprejela Program izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji za leto 2009 (Program). Z njim se določajo izobraževalni programi in dejavnosti, ki se bodo izvajale in (so)financirale iz državnega proračuna v letu 2009. Z letnim Programom so predpisane prednostne naloge, ki bodo zagotavljale optimalno dinamiko uresničevanja opredeljenih strateških ciljev, določenih z Resolucijo o nacionalnem programu izobraževanja odraslih v Republiki Sloveniji do leta 2010. Iz veljavnega državnega proračuna Slovenije je za izvajanje Programa zagotovljenih 42.152.645 €, od tega pri proračunskem uporabniku Ministrstvu za šolstvo in šport (MSS) 16.680.250 €, pri Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve (MDDSZ) pa 25.472.395 €. V primerjavi s preteklim letom je MSS svoj delež sredstev povečalo za 19,72 odstotka, MDDSZ pa za 15,46 odstotkov. Sredstva bodo namenjena za splošno izobraževanje odraslih (20,2 odstotka), za izobraževanje za dvig izobrazbene ravni (23,9 odstotka), za izobraževanje in usposabljanje za potrebe dela (40,6 odstotka) ter za razvoj in dejavnosti, potrebnih za izvajanje izobraževanja (15,3 odstotka). a c s ■ s i A E KAM PO ZNANJE http://pregled,ac5,si Zaradi neugodne gospodarske situacije, ki se je pojavila že konec leta 2008, se število brezposelnih oseb zvišuje, posledično pa se to odraža tudi na sredstvih, namenjenih za pospeševanje vključevanja v programe informiranja, svetovanja, usposabljanja in izobraževanja za zaposljivost in zaposlitev brezposelnih oseb ter usposabljanju in izobraževanju zaposlenih oseb. Finančne in vsebinske napovedi izvedbe programov za ciljne skupine, tj. za usposabljanje in izobraževanje za potrebe trga dela, so odraz stanja in potreb na trgu dela v tem trenutku, se pa lahko med letom še spremenijo. Ministrstvo za šolstvo in šport je Program objavilo na svojih spletnih straneh: http://www.mss.gov.si/fileadmin/mss.gov.si/pageuploads/podrocje/odrasli/letni program izob odrasli 2009.pdf. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2009 V Novem mestu smo odprli Teden vseživljenjskega učenja 2009 Teden vseživljenjskega učenja, ki letos stopa že v štirinajsto leto, je v petek slovesno odprl dr. Igor Lukšič, minister za šolstvo in šport. Poleg ministra so udeležence nagovorili še mag. Andrej Sotošek, direktor ACS, Alojzij Muhič, župan MO Novo mesto, in dr. Anja Kopač Mrak, državna sekretarka na Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve. Na prireditvi, ki je potekala v organizaciji Razvojno izobraževalnega centra Novo mesto in Andragoškega centra Slovenije v veliki dvorani Grma Novo mesto - centra biotehnike in turizma, so podelili priznanja ACS za izjemne učne in strokovne dosežke pri učenju odraslih v Sloveniji za leto 2008 (na fotografiji: podelitev priznanja Mladenu Dudku). Njihove življenjske zgodbe in video predstavitve si lahko ogledate na spletni strani http://tvu.acs.si/priznanja/index.php?nid=300&id=153. V kulturnem programu prireditve so sodelovali otroci novomeškega vrtca Ringa raja, mladinski pevski zbor Mlinček iz Osnovne šole Vavta vas, Zala Košiček in Miha Tavčar - plesalca plesnega studia Novo mesto, Janez Lekše - virtuoz na harmoniki, Klavdija Kotar, ki je prebrala kratko zgodbo Nejca Gazvode, in Trio Via. Pred začetkom prireditve so se na ploščadi pred centrom predstavili dijaki Grma Novo mesto - centra biotehnike in turizma, po družabnem srečanju po zaključku slovesnosti pa je na pot do vrha Trške gore udeležence povabil RIC-ev pohodniški študijski krožek. Obiskovalci so si lahko ogledali tudi razstavi Darwinovi ščinkovci, ki so jo pripravili dijaki šolskega centra, ter Pogled skozi ..., ki so jo pripravili udeleženci RIC-evega programa PUM. Fotografije z odprtja si lahko ogledate na spletni strani: http://tvu.acs.si/odprtje/index.php?nid=700&id=166. Nacionalno odprtje predstavlja uvod v festival učenja - številne prireditve, ki potekajo v Sloveniji že od 1. maja in se bodo zvrstile vse tja do 30. junija. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS Teden vseživljenjskega učenja 2009 je v polnem teku Nekoliko manj kot polovica letošnjih festivalskih dogodkov je bila zgoščena v uradnem terminu TVU 2009, tj. od 11. do 17. maja (fotografija je iz dogodka na Študentski tržnici v Kopru - Zdravi maj 2009), drugi pa so se ali pa se bodo zvrstili vse od 1. maja pa tja do 30. junija. Sodeč po prijavah, katerih rezultati so na voljo v spletnem koledarju TVU 2009 (http://tvu.acs.si/koledar), naš skupni praznik učenja spet dosega zelo visoke kazalnike uspešnosti, saj je moči združilo več kot 700 prirediteljev, ti pa vabijo na okrog 4.650 izobraževalnih, promocijskih, informativno-svetovalnih, kulturnih, družabnih, športnih in drugih dogodkov po vsej državi. Dogodki namenjajo pozornost bodisi krajevnim izzivom bodisi kateri od treh vodilnih tem TVU 2009. Največ, okrog 25 odstotkov, se jih naslanja na temo Evropskega leta ustvarjalnosti in inovativnosti, blizu 20 odstotkov na izobraževanje starejših odraslih, 10 odstotkov pa na temo, ki smo jo vpeljali s sloganom Učenje - zanesljiva pot iz krize. Prav ta je zaradi svoje aktualnosti v največji meri nagovoril medije, saj smo v stikih z njimi pogosto odgovarjali na vprašanja o tem, kaj želimo s tem sloganom javnosti sporočiti in za kakšne dogodke gre. Sicer pa je bil medijski odziv ob nacionalnem odprtju (8. maja) in uradnem začetku TVU (11. maja) izjemen. K prepoznavnosti TVU so pripomogle tudi številne predstavitve na spletnih straneh prirediteljev, medijev, ministrstev in drugih prijateljev TVU. Po zaključku TVU in izpeljanem anketiranju bomo na Andragoškem centru analizirali končne podatke in pripravili poročilo, ki bo objavljeno na spletni strani http://tvu.acs.si/predstavitev. Do tedaj pa prirediteljem želimo uspešno izpeljavo dogodkov, obiskovalcem pa veliko priložnosti za pridobitev zanimivih informacij in znanj. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS Vabilo na 13. andragoški kolokvij Vabimo vas na andragoški kolokvij z naslovom Izobraževanje starejših odraslih v letu ustvarjalnosti in inovativnosti. Letošnje strokovno srečanje na državni ravni v okviru Tedna vseživljenjskega učenja 2009 (http://tvu.acs.si/) prirejamo v sredo, 20. maja 2009, v City hotelu v Ljubljani. Z letošnjim andragoškim kolokvijem želimo: • opredeliti družbeno-ekonomske razloge za pospešeno spodbujanje izobraževanja v poznejših letih življenja, • pregledati nacionalne politike v pomoč izobraževanju starejših odraslih, • predstaviti trenutno stanje in možnosti za delo v prihodnje na področju izobraževanja starejših odraslih, • zbrati dobre prakse, ideje, sporočila in usmeritve za prihodnost ter • oblikovati spoznanja in priporočila za področje izobraževanja starejših odraslih. Srečanje ni namenjeno le strokovnjakom, pač pa želimo slišati tudi glas praktikov in uporabnikov ter skupaj pogledati v prihodnost. Vabilo, prijavnica in preliminarni program srečanja so objavljeni na spletni strani: http://tvu.acs.si/ak/2009/. Za podrobnejše informacije vam je na voljo Darijan Novak (tel.: 01 5842 582, darijan.novak@,acs.si). Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS MEDNARODNO SODELOVANJE Študijski obisk estonskih partnerjev Med 19. in 26. aprilom 2009 smo na Andragoškem centru Slovenije gostili sedem direktorjev in odgovornih za izobraževanje odraslih iz estonskih izobraževalnih centrov za poklicno izobraževanje. Studijski obisk v Sloveniji je del širše naloge estonskih partnerjev v okviru projekta Leonardo da Vinci Mobility, saj bosta dve drugi skupini obiskali še Irsko in Nizozemsko, nato pa bodo izmenjali pridobljene izkušnje. Namen obiska je bil: • spoznati različne evropske mreže izobraževanja odraslih (na osnovi novih spoznanj bodo razvili svojo nacionalno mrežo), • spoznati organizacijo izobraževanja in usposabljanja odraslih v Sloveniji in sodelovanje različnih deležnikov znotraj organizacije, • s pridobljenimi izkušnjami vzpostaviti učne možnosti za odrasle (integriranje učnih možnosti za zaposlene in nezaposlene), • promovirati uporabo tujega jezika estonskih strokovnjakov izobraževanja odraslih in vzpostaviti stike s tujimi partnerji za sodelovanje v prihodnjih razvojnih projektih. Program študijskega obiska je bil sestavljen iz obiskov pristojnih ministrstev (ministrstvi za šolstvo in šport in za delo, družino in socialne zadeve) in drugih ustanovah na državni ravni (Andragoški center Slovenije, Center za poklicno izobraževanje, Nacionalni center za informiranje in poklicno svetovanje, Zavod RS za zaposlovanje), dva dni pa smo namenili obiskom ustanov za izobraževanje odraslih (Biotehniški center Naklo, Glotta Nova - fotografija je z obiska pri njih, Grm Novo mesto - center biotehnike in turizma, Ljudska univerza Jesenice, Ljudska univerza Kočevje, RIC Novo mesto, Višja strokovna šola za gostinstvo in turizem Bled, Zveza ljudskih univerz Slovenije), da jih spoznajo tudi v praksi. Gostje iz Estonije so predstavili svoj sistem izobraževanja med obiskom Andragoškega centra. Program je bil vsebinsko (pre)bogat, kljub temu pa so si udeleženci študijskega obiska vzeli čas še za spoznavanje Slovenije. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS Delavnica v okviru projekta Svetovanje na delovnem mestu 24. aprila smo pripravili delavnico Predstavitev pristopov vrednotenja in priznavanja znanja in izkušenj v izobraževanju odraslih v Franciji, ki so se je udeležili svetovalci v svetovalnih središčih za izobraževanje odraslih ter drugi strokovni delavci, ki sodelujejo pri delu v središčih in Centrih vseživljenjskega učenja. Na delavnici so bili predstavljeni pristopi vrednotenja in priznavanja na različne načine pridobljenega znanja, izkušenj in kompetenc odraslih, kijih razvija naš francoski partner - Centre Interinstitutionnel de Bilan de Competences Artois- CIBC (www.cibcarras.org) - v projektu Svetovanje na delovnem mestu (http://www.guidanceintheworkplace.eu/??id=3&lang=si). Z nami je bil Romain Mejean (na fotografiji), vodja tega projekta v CIBC. Mag. Andreja Dobrovoljc (andreja.dobrovoljc@acs.si), ACS Izboljšanje spremljanja sektorja izobraževanja odraslih V Akcijskem načrtu za izobraževanje odraslih Za učenje je vedno pravi čas (C0M(2007) 558 konč.) se zadnji od petih predvidenih ukrepov nanaša na izboljšanje spremljanja sektorja izobraževanja odraslih, saj 'obstaja nujna potreba po skupnem jeziku in dogovarjanju, da se presežejo nesporazumi in pomanjkanje primerljivih podatkov v sektorju'. Evropska komisija je v ta namen razpisala raziskovalno nalogo o evropski terminologiji v izobraževanju odraslih in jo zaupala britanski ustanovi The National Research and Development Centre for Adult Literacy and Numeracy (NRDC: http://www.nrdc.org.uk/). Center bo pripravil glosar ključnih definicij in predlagal niz temeljnih kazalnikov za boljše in učinkovitejše spremljanje sektorja izobraževanja odraslih. V svoje delo želijo v čim večji meri vključiti razvoj, ki je v teku drugje, in delo v zvezi s kazalniki v okviru Stalne skupine za kazalnike in ciljne vrednosti (SGIB) pri Evropski komisiji. V ta namen so člane SGIB povabili na seminar, ki bo 8. in 9. junija v Lyonu, Franciji, na katerem bodo predstavili dosedanje delo na projektu. Udeleženci bomo s sodelavci NRDC razpravljali o vprašalniku, ki so ga pripravili in ki bo razposlan članicam EU v juniju, zadeva pa pregled ključnih podatkovnih virov za izobraževanje odraslih v posamezni državi, njihov kratek opis, pregled kazalnikov in podatkovnih virov, ki so v rabi za sistem izobraževanja in usposabljanja na ravni EU (program Izobraževanje in usposabljanje 2010) ter seznam kategorij v izobraževanju odraslih, ki jih je pripravil NRDC. Seminarja se bom udeležila avtorica te novičke; več o tem boste lahko prebrali v eni od naših naslednjih izdaj. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS Prvi rezultati evropske raziskave o izobraževanju odraslih Oblikovalci politik potrebujejo za spremljanje vseživljenjskega učenja podatke o sodelovanju odraslih in o udeležbi v izobraževanju in usposabljanju v Evropi. Raziskava Adult Education Survey naj bi zapolnila veliko praznino pri zagotavljanju mednarodno primerljivih statističnih podatkov na področju formalnega in neformalnega izobraževanja ter priložnostnega učenja odraslih. Za tak namen je bilo tudi v Sloveniji izvedeno anketno raziskovanje o izobraževanju odraslih, in sicer prvič konec leta 2007. S to anketo, kije zajela vzorec 7200 oseb, starih od 25 do 64 let, naj bi pridobili primerljive in kakovostne podatke o tem, kako v Sloveniji uresničujemo cilje, ki jih je s šestimi osnovnimi načeli začrtal Memorandum vseživljenjskega učenja (http://linux.acs.si/memorandum/memorandum.doc), ki ga je sprejela Evropska komisija oktobra 2000 v Lizboni. Na spletni strani Statističnega urada RS so objavili prve rezultate raziskave: http://www.stat.si/novica_prikazi.aspx?id=2286. PO SVETU Konferenca CONFINTEA VI je preložena! Na Unescovi spletni strani (http://www.unesco.org/en/confinteavi/) so objavili uradno sporočilo, pod katerim sta podpisana generalni direktor Unesca, Koichiro Matsuura, in minister za šolstvo v brazilski vladi, Fernando Haddad. Z obžalovanjem sporočata, da morajo Šesto mednarodno Unescovo konferenco o izobraževanju odraslih (CONFINTEA VI), ki so jo načrtovali od 19. do 22. maj letos v brazilskem Belem, preložili zaradi nevarnosti pandemije gripe A(H1N1) v svetu. Odločitev je sprejela brazilska vlada po priporočilih svoje stalne skupine za javno zdravje in ob upoštevanju priporočil Svetovne zdravstvene organizacije. Ministrstvo za šolstvo brazilske vlade in Unesco potrjujeta svojo trdno zavezanost, da še letos organizirata konferenco CONFINTEA VI v Braziliji; datum bodo potrdili, kakor hitro bo mogoče. KOTIČEK JE VAS Odprli še dve borzi znanja Sistem in Mreža borz znanj Slovenije je edinstven primer v svetu, v katerega se brezplačno vključujejo ponudniki in iskalci znanja že od leta 1992. Borza znanja (http://www.borzaznanja.si/) je informacijsko središče, v katerem se zbirajo urejajo in posredujejo podatki o ljudeh, ki iščejo ali ponujajo različno znanje in informacije, hkrati pa obvešča javnost o aktualnem učnem povpraševanju in ponudbi v različnih javnih občilih. V aprilu seje družina borz povečala še za dve in zdaj šteje okroglih deset 'posredovalnic' znanja. 15. aprila so na Ljudski univerzi Postojna odprli Borzo znanja, ki bo delovala v sklopu Centra vseživljenjskega učenja Notranjsko-kraške regije. Na odprtju, ki so se ga med drugimi udeležili župan Občine Postojna, Jernej Verbič (na prvi fotografiji na str. 8 z vršilko dolžnosti direktorice Ljudske univerze Postojna, Tino Bazjako), 'idejni oče' borz znanja, dr. Zoran Jelenc, ter Katja Dovžak z Ministrstva za šolstvo in šport (MŠŠ), so prikazali, kako bo borza delovala v praksi: Romeo Volk, je predstavil stara zvočila in glasbila, ki so značilna za območje Reške doline, Brkinov in Zgornje Pivke; svoje bogate izkušnje pri pisanju knjig in izdelovanju filmov je predstavila Marija Vogrič; Helena Bizjak pa je na ogled postavila zanimive izdelke iz fimo mase. Namen Borze znanja Postojna je pridobiti čim več ponudnikov in povpraševalcev znanj, ki so tipična za okolje, v katerem bo nova borza zaživela. Že naslednji dan, 16. aprila, je odprla vrata Borza znanja Nova Gorica. Nastopu žonglerske skupine Cupakabra so sledili slavnostni nagovori Nade Uršič Debeljak (na fotografiji), direktorice Ljudske univerze Nova Gorica, kjer bo borza delovala, predstavnice občine Nova Gorica, Katje Dovžak, predstavnice MSS, in dr. Zorana Jelenca. V popoldanskih uricah so se obiskovalci razvajali, zabavali in izobraževali na zanimivih delavnicah. Tako se je tudi ta regija s pomočjo projekta Centri vseživljenjskega učenja pridružila ostalim osmim regijam po Sloveniji, ki borzo znanja že imajo. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS O literarnem večeru bralnih krožkov ob Slovenskih dnevih knjige Društvo slovenskih pisateljev je med 20. in 24. aprilom že štirinajsto leto zapored organiziralo Slovenske dneve knjige. Na glavnem prizorišču na Trgu francoske revolucije v Ljubljani se je odvijal knjižni sejem z vrsto koncertov, predstavitev in kulturno zabavnim programom. V spremljevalnem programu so pod geslom Knjiga v areni življenja? v prostorih Društva slovenskih pisateljev potekali literarni večeri, branja in okrogle mize; v Jazz clubu Gajo pa so se odvijali pesniški večeri. S posebnim otroškim programom je bilo poskrbljeno tudi za najmlajše bralce. V času Slovenskih dnevov knjige so potekali knjižni sejmi po vsej Sloveniji, tako na primer v Mariboru, Celju, Velenju, Kopru, Novem mestu in drugod. Srečanje udeležencev bralnih krožkov ob knjigah Francka Mukiča Crnošolec in Marka Sosiča Tito, amor mio je bilo spet nekaj posebnega. Prišli so od vsepovsod - iz Ajdovščine, Kočevja, Ljubljane, Logatca, Novega mesta, Ospa, s Prevalj, iz Preddvora, s Ptuja, iz Rogaške Slatine, Šenčurja, Skofje Loke, Smarij pri Jelšah in Trsta. Razdeljenih je bilo več kot sto knjig, ki so jih udeleženci bralnih krožkov skrbno prebrali in nanje odmevali. Razgovor z avtorjema, krožkarji in obiskovalci je vodila dr. Manca Košir, skrbnica bralnih krožkov že vse od njihove ustanovitve. Dvorana Društva slovenskih pisateljev je bila polna do zadnjega kotička. Večji del prisotnih se je dejavno vključeval v pogovor, ki je zato trajal pozno v noč. Pogovor je tekel o primerjavi med knjigama ter okoljem, iz katerih izhajata, o strahu, o doživetjih, ki jih mlajše generacije ne poznajo, a so jih dolžne iskati, beležiti, razumeti in spoštovati, o želji, da bi tudi tisti, ki rastemo v blaginji, vseeno bili močni in iznajdljivi, če se (morda spet) porodijo pritiski različnih izvorov. Nevenka Kocijančič (nevenka.kocijancic@acs.si), ACS Komisije in sekcije Andragoškega društva Slovenije V Novičkah smo že poročali, da skuša Andragoško društvo Slovenije (ADS) čimbolj decentralizirati svojo dejavnost, zaradi tega spodbuja nastajanje enot, ki lahko relativno samostojno razvijajo različna področja in dejavnosti društva. Izvršilni odbor je spodbudil nastajanje komisij in sekcij; sekcije razvijajo specifična področja andragoške dejavnosti, komisije pa organizacijsko dopolnjujejo delo Izvršilnega odbora. Delovanje teh organizacijskih enot je pomemben način za animiranje in aktiviranje članstva ADS. Na zadnji, 14. seji IO ADS, smo napravili nekakšno bilanco dozdajšnjega razvoja komisij in sekcij. Navedli smo njihove vodje in člane, tam kjer so že formirane: • Komisijo za sistem izobraževanja odraslih bo vodila mag. Vanda Rebolj, njeni člani pa so še: mag. Peter Beltram, dr. Angelca Ivančič, dr. Zoran Jelenc, mag. Brigita Kruder, dr. Janko Muršak, Bernarda Potočnik in Karmen Šemrl. • Komisijo za strokovne razprave in pogovore vodi dr. Petra Javrh, njene članice pa so še: dr. Sabina Jelenc Krašovec, mag. Ester Možina, mag. Tanja Možina in Ema Perme. • Sekcijo za odrasle z zmerno, težjo in težko motnjo v duševnem razvoju bo vodila mag. Alenka Golob, njeni člani pa so še: Barbara Hegeduš, Darja Lešnjak, Tanja Popovič, Maja Studenčnik in Erna Zgur. • Sekcijo za pravičnost v izobraževanju bo predvidoma vodila dr. Milena Bevc, za zdaj je članica le še Olga Drofenik, ki bo skušala še v tem letu skupaj s predsednico povabiti k sodelovanju še druge člane, ki so pristojni za to problematiko. Vabimo tudi bralke in bralce Novičk, če vas problematika zanima, da se pridružite. Komisija za materialno-finančna vprašanja za zdaj še nima članstva, njeno konstituiranje pa predvidevamo še v Na podlagi že izkazanega interesa je v IO ADS že potekal pogovor o ustanovitvi Sekcije za kakovost izobraževanja odraslih. Ta čas se zdi, da zainteresirani izražajo svoje interese predvsem v projektu, ki poteka v ACS, in zato ne razmišljajo toliko o delu v posebni sekciji ADS. Zaradi sorazmerno velikega števila študentov, ki so člani ADS (ta čas jih je 24) razmišljamo o ustanovitvi Sekcije študentov. Dr. Zoran Jelenc (zoran.j elenc@guest.arnes.si), ADS Delovna skupina za izobraževanje odraslih v stranki Zares Odbor za šolstvo in šport stranke Zares - nova politika je dal pobudo za ustanovitev Delovne skupine za izobraževanje odraslih v tej stranki. Oblikovala se je skupina, ki jo sestavljajo (o sestavi skupine smo se dogovorili skupaj z odgovornimi predstavniki stranke): dr. Zoran Jelene (vodja skupine), Polona Kelava, Sonja Klemenčič, Miran Lampre, mag. Klavdija Markež, dr. Janko Muršak, mag. Vanda Rebolj in Ida Srebotnik. S skupino sodeluje tudi mag. Silvestra Klemenčič, predsednica Odbora. Od članov Delovne skupini se ne zahteva, da so člani stranke. Skupina se je že sestala na svoji prvi seji in obravnavala programske dokumente stranke Zares - nova politika ter ocenila, kako je v njih zastopano izobraževanje odraslih. Sprejela je sklepe, kako vplivati na boljšo in ustreznejšo zastopanost tega področja v dokumentih. letu 2009. Delovna skupina je svoje delo in kompetence opredelila takole: • soustvarjanje, spremljanje in ocenjevanje programov in dejavnosti stranke Zares na področju vzgoje in izobraževanja, posebno izobraževanja odraslih, z zornega kota strategije vseživljenjskosti učenja; • dajanje pobud in predlogov ter njihovo uveljavljanje v programih in dejavnostih stranke; • usklajevanje stališč in predlogov Delovne skupine za izobraževanje odraslih z drugimi področji vzgoje in izobraževanja v okviru Odbora za šolstvo in šport za ustrezno udejanjanje vzgojno-izobraževalne politike v programih in dejavnostih stranke; • kritično ocenjevanje udejanjanja obvez iz koalicijske pogodbe in Programa ter pomoč stranki pri uveljavljanju njenih stališč v odnosu do drugih koalicijskih partneric. Delovna skupina bo imela možnost dajati pobude in predloge Kolegiju predsednika in predsedniku stranke. Dr. Zoran Jelenc (zoran.jelenc@guest.arnes.si), Ljubljana POSVETI/KONFERENCE Spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti z vseživljenjskim učenjem v visokem šolstvu Maribor, Slovenija, 19. junij 2009 Namen konference je razširjanje informacij o dobrih praksah v visokem šolstvu in tudi na drugih ravneh izobraževanja, ozaveščanje javnosti, spodbujanje razprav o inovativnosti in ustvarjalnosti kot ključnih kompetencah, ki jih morajo razvijati vse ravni izobraževanja. Podrobnejše informacije so na voljo na spletni strani: http://www.vpsm.si/konferenca. Active Citizenship in Europe (Aktivno državljanstvo v Evropi) Gothenburg, Švedska, 29. in 30. september 2009 Več o mednarodni konferenci, ki jo bosta gostili Švedsko združenje za izobraževanje odraslih (Swedish Association for Adult Education - SAEA) in Evropsko združenje za izobraževanje odraslih (European Association for Education of Adults - EAEA), lahko najdete na spletnem naslovu: http://www.eaea.org/doc/eaea/Invitation active citizenship-5.pdf. NOVOSTI IZ KNJIŽNICE ACS YARNIT, Martin Building local initiatives for learning, skills and employment : testbed learning communities reviewed / Martin Yarnit. - Leicester : National Institute of Adult Continuing Education (NIACE), cop. 2006. -46 str. : barvne fotogr. ; 21 cm BRENK, Erika Pregled ponudbe izobraževanja odraslih v Sloveniji v šolskem letu 2008/2009 : poročilo in analiza / Erika Brenk. - Ljubljana : Andragoški center Slovenije, 2008. - 45 str. : graf. prikazi, preglednice ; 30 cm. Dostopno tudi na: http://arhiv.acs.si/porocila/Pregled IO 2007-koncno porocilo.pdf CONNAISSANCES en mouvement: experiences et propositions = Knowledge transfer : experience and proposal. - Paris : Colin, 2008. - 120 str. : graf. prikazi, preglednice ; 24 cm. - (La revue de geographie alpine = Journal of alpine research ; Tome 96, 2, ISSN 0035-1121) GRANT, Carl A. Turning on learning : five approaches for multicultural teaching plans for race, class, gender, and disability / Carl A. Grant, Christine E. Sleeter. - 4th ed. - Hoboken (ZDA) : Wiley, cop. 2007. - VIII, 337 str. : ilustr.; 24 cm. - (Wiley/Jossey-Bass education) IMPLEMENTING intercultural learning activities : a methodological guide / [final editing Beate Schmidt-Behlau]. - Bonn : dvv international, 2008. - 77 str. : fotogr. ; 21 cm. Dostopno tudi na: http://www.eaea.org/nile/doc/NILE Methodolguide final.pdf INTERCULTURAL opening of organisations : guidelines / [final editing Beate Schmidt-Behlau]. -Bonn : dvv international, 2008. - 19 str. : fotogr.; 30 cm. INTERNATIONAL comparisons. - Paris : Ministry of National Education : Ministry of Higher Education and Research : Evaluation, Forecasting and Performance Directorate (DEPP), 2008. - 222 str. : graf. prikazi, preglednice ; 27 cm. - (Education and formations ; no 78, ISSN 0294-0868) INTERNATIONAL conference sustainable development, culture and education, 6 (2008 ; Eskisehir) Collaboration on education for sustainable development [Elektronski vir] : the 6th International conference sustainable development, culture and education, June 4-7, 2008, Eskisehir, Turkey : conference proceedings. - Eskisehir : Anadolu University, 2008. - 1 CD-ROM ; 12 cm Peter Moneti (knjiznica@acs.si), ACS Knjižnica ACS je za obiskovalce odprta - v sredo in petek od 10. do 12. ure - v ponedeljek in četrtek od 14. do 16. ure Fond knjižnice je uvrščen v COBISS/OPAC kooperativni online bibliografski sistem. Založnik: Andragoški center Slovenije, Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana | Uredniški odbor: mag. Andrej Sotošek, Sonja Klemenčič, mag. Zvonka Pangerc Pahernik in mag. Margerita Zagmajster | Urednica: Nevenka Kocijančič (tel.: 01 5842 595, e-naslov: nevenka.kocijancic@acs.si) | Jezikovni pregled: Nevenka Kocijančič | Oblikovanje: Larisa Hercog ISSN 1855-5942 Številkeje mogoče prebrati na: http://www.acs.si/e-novicke. Izdajo glasila e-Novičke denarno omogoča Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve.