muzikološki zbornik • musicological annual lviii/2 224 Helena Filipčič Gardina, ur. V zrcalu glasbene iskrenosti: Vladimir Lovec (1922–1992) Koper: Zavod lepih umetnosti, 2022. 84 strani. 19 €. ISBN: 978-961-95887-0-3. Monografija V zrcalu glasbene iskrenosti: Vladimir Lovec (1922–1992), ki jo je uredila muzikologinja Helena Filipčič Gardina, je nastala ob obeležitvi 100-le- tnice rojstva skladatelja, dirigenta, glasbenega pedagoga, publicista in vsestran- skega glasbenega organizatorja Vladimirja Lovca (1922–1992). Vsebina, ki osvetljuje različne vidike Lovčeve osebnosti, je smiselno razde- ljena v tri osrednje sklope. Prvi obsega poglavje Helene Filipčič Gardina »Ži- vljenjske postaje in razvejano delovanje Vladimirja Lovca.« Lovčevi glasbeni poti sledimo prek osrednjih mejnikov: zgodnja leta, glasbeno izobraževanje in skladateljski začetki, prve glasbene zaposlitve, delovanje na Glasbeni šoli Koper, glasbenopublicistično in glasbenoorganizacijsko delovanje, kratek oris skladateljskega opusa in navedba nekaterih pomembnejših izvedb. Prispevek, ki prinaša najpomembnejše poudarke iz Lovčevega življenja, je napisan siste- matično in pregledno ter temelji na ustrezno navedenih relevantnih primarnih (arhivskih) virih in razpoložljivi sekundarni literaturi; bibliografski seznam ob koncu prispevka nedvomno ponuja ustrezno izhodišče za morebitne nadaljnje raziskave Lovčevega življenja in glasbenega delovanja. V drugem obsežnejšem sklopu se Vladimirja Lovca v pogovorih s Heleno Filipčič Gardina in Marijo Gombač spominjajo njegovi nekdanji učenci, sode- lavci in prijatelji, večina katerih še danes na tak ali drugačen način pomembno sooblikuje glasbeno (in kulturno) življenje na Koprskem in širše; nekatere iz- med njih je k poklicnemu ukvarjanju z glasbo vzpodbudil prav Lovec. Vpraša- nja, ki sta jih postavljali avtorici, so premišljena in široko zastavljena: medtem ko so nekatera bolj informativnega značaja, druga sprašujejo o Lovčevih pe- dagoških pristopih, osebnih pogledih, razumevanju njegovega skladateljskega opusa in navsezadnje o vplivu, ki ga je imel na življenjske poti intervjuvan- cev. Skozi odgovore spoznavamo Vladimirja Lovca kot precej kompleksno in razgledano osebnost mnogih zanimanj, tako na glasbenem kot širšem huma- nističnem področju. Med drugim se kaže kot predan pedagog, ki mu je uspelo poiskati poti do učencev, pri katerih ni poudarjal le tehničnih vidikov igranja na instrument, temveč je z njimi o glasbi tudi veliko razpravljal in jim na ta način pomagal razumeti, kaj v resnici igrajo. Tovrstno odkrivanje skladateljeve MZ_2022_2_FINAL.indd 224 10. 02. 2023 13:52:25 recenzije • reviews 225 osebnosti, načina razmišljanja, miselnih obzorij in pristopov h glasbi je ned- vomno pomembno tudi pri celoviti presoji njegovega kompozicijskega delo- vanja. Sklop zaključuje priložnostni prispevek Anne Fink, muzikologinje in nekdanje glasbene urednice Radia Koper, ki se Lovca spominja predvsem prek sodelovanja pri pripravi radijskih oddaj, v katerih je obravnavala njegova dela. Zadnji vsebinski sklop prinaša nekatere podatke o Lovčevem sklada- teljskem opusu in je nepogrešljivo izhodišče za vse, ki se bodo v prihodnje ukvarjali s tem področjem njegovega glasbenega delovanja. V prvem delu je na- vedenih nekaj skladateljevih pričevanj o lastnih skladbah, ki ponujajo vpogled v njegovo skladateljsko poetiko. Temu sledita zelo uporabna podroben seznam Lovčevih skladb, ki ga je pripravila muzikologinja iz Glasbene zbirke NUK Lidija Podlesnik Tomášiková, in predstavitev Lovčevih posnetkov v zvočnem arhivu RTV Slovenija, ki jo je pripravila Lea Hedžet, muzikologinja in glasbe- na urednica na Radiu Koper. Besedilo je ustrezno dopolnjeno z bogatim in premišljeno izbranim slikov- nim gradivom, priložena pa je tudi zgoščenka z Lovčevo glasbo. Posebno vred- nost monografiji dajejo povezave do digitalnih vsebin, objavljenih na spletu. Tako zasnovana monografija osvetljuje Vladimirja Lovca in njegovo delo na različne načine, prek vključevanja digitalnih vsebin pa bo morda zanimiva tudi za mlajšo generacijo bralcev, ki jim je tak dostop do informacij bližji. Ob dejstvu, da Lovec do sedaj v strokovni in znanstveni muzikološki literaturi (z izjemo ene diplomske naloge in nekaterih omemb v preglednih besedilih) še ni bil ustrezno poglobljeno obravnavan, je monografija V zrcalu glasbene iskrenosti: Vladimir Lovec (1922–1992) nedvomno pomemben prispevek in izhodišče za nadaljnjo obravnavo Lovčevega življenja in glasbenega delovanja. Nejc Sukljan (nejc.sukljan@ff.uni-lj.si) Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani MZ_2022_2_FINAL.indd 225 10. 02. 2023 13:52:25