Tokratni Kaliber posvečamo ženam. In to tistim, ki so nastopile v filmih svojih partnerjev.Torej, možje/režiserji, ki režirajo svoje žene/igralke; pri čemer je privatno težko ostalo samo privatno, poslovno pa le poslovno. Umazane skrivnosti zakonov in razmerij so se pogosto izmuznile nadzoru in pristale na platnu. Ali pa vsaj njihove sledi - za vekomaj.. Quentin Tarantino je nekoč rekel, da so režiserji večinoma neprivlačna skupina bedakov, ki jih nobena spodobna ženska ne bi dvakrat pogledala, če ne bi bili režiserji. Ko sedijo na tistem stolčku in komandirajo naokoli, so majhni bogovi. In če se vladarji v neskončni milosti odločijo, da v svojo začasno kraljestvo pripustijo tudi soproge, se rado zgodi, da postane film nadaljevanje zakona (spalnice) z drugimi sredstvi. Fru-strirani možje nenadoma dobijo možnost, da uresničijo skrite fantazije in poravnajo račune z maščevanjem, nadlegovanjem, s poniževanjem, trpinčenjem in z raznovrstnim izživljanjem. Vse tiste želje, ki jih soprog nikoli ne bi mogel ali upal uresničiti, nenadoma postanejo dostopne in izvedljive. In veliko jih je to priložnost izkoristilo. Nekaj globoko perverznega je v tem, da možje/ režiserji razkazujejo svoje gole žene/igralke vsemu svetu, jih v filmih spolno degradirajo, posiljujejo, postavljajo v neprijetne položaje in/ali tuja naročja. Le kako se počuti režiser ob koreografiranju: daj roko sem, noge tja, postavi se v to pozo, zdaj mu ti naredi to, ti pa njej ono? Gre samo za posel? Za igro? Hja, pogosto zna fikcija prevzeti vajeti in postati realnost. In ko se fikctja spremeni v realnost, ta izpuhti v fikcijo. Mnogo filmskih zakonov in razmerij je doživelo svoj prezgodnji krah, ker so svojo intimo na pladnju ponudili vsemu svetu... Tudi Stanley Kubrick in Steven Spielberg sta soprogi spoznala na snemanju filmov; Stanleyja je omrežila Christiane Harlan na Stezah slave, Steve pa je padel na Kate Cap-shaw med snemanjem Indiane Jonesa in templja usode. Ko pa sta se oba zaljubila & shodila & poročila, jima še na misel nI prišlo, da bi ženi še kdaj vtaknila v svoj film, še v cameo vloge ne. In oba zakona sta obstala, Kubrickov do njegove smrti, Spielbergov pa še kar traja. Nekateri pač znajo potegniti črto med zasebnim in javnim. Kakorkoli, če se režiser in bodoča soproga spoznata in zaljubita na snemanju, še nista godna za naš seznam. Potreben je vsaj še en film, kjer sta se v zvezi zavestno odločila za tvegano pustolovščino. Ki pa se lahko včasih izteče tudi pozitivno. Tokratni Kaliber je torej posvečen trpinčenim in zlorabljenim soprogam, ki so jih možje eksploatirali v grozljivkah, trashu, erotičnih filmih ali pa v mainstream in avtorskih produkcijah. Silno redko je žena iz zakonskega dvoboja odkorakala kot zmagovalka, nekaj pa je tudi povsem »normalnih«, neekscesnih zakonov, kjer partnerja enakopravno ustvarjata solidne ali celo nepozabne filme. Vsaj videti je tako, saj vseh skrivnosti ne bomo nikoli odkrili. Zato pa gledamo filme. Pari so razporejeni po abecedi ženinega priimka, saj so tokrat ženske najpomembnejše, čeprav je prvo mesto tradicionalno rezervirano za režiserje. Nekaj parov so prispevali kolegi Gorazd, Andrej, Aleš in Tina. Hvala in naj vam zakoni postanejo diamantni! 1. Brian De Palma * Nancy Allen Kot njegov veliki vzornik Hitchcock je tudi De Palma užival v strasenju, spolnem nadlegovanju in mesarjenju lepih deklet, s posebnim veseljem pa je teroriziral svojo soprogo Nancy (poročena od 1979 do 1984), ki je nastopila v štirih njegovih filmih. V Come (1976) je bila pokvarjena punca, ki ga pofafa Johnu Travolti, v Oblečena za umor (Dressed to Kili, 1980) prostitutka, kiji pre-režejo vrat, v Strel ni bil izbrisan (Blow Out, 1981) pa spet dekle na poziv, ki ji strežejo po življenju, jo zalezujejo in nazadnje zadavijo. Tudi v premorih od nasilja jo je poniževal z raznimi domislicami, enkrat je nanjo nahuj-skal pijansko pohotnega Dennisa Franza v popackani majici. 2. John Derek v Ursula Andress + Linda Evans + Bo Derek Nekdanji stranski igralec in P lay boyjev fotograf, kije postal režiser, sije vbil v glavo, da bo iz vsake svoje žene naredil seks simbol. Z Uršulo Andress je tako posnel dva filma, z Lindo Evans enega, z mlado in naivno Bo Derek (vročo po komediji DesetkatfO, 1979]) pa štiri mehke porniče. Najbolj ambiciozen je bil Tarzan (Tarzan, the Ape Man, 1981), kjer je uspel nahecati Richarda Harrisa, da je igral v njem, za rahlo popestritev ob neskončnih posnetkih golih prsi Bo Derek pa je poskrbel šimpanz, ki ji je posesal brada-vičke. Kakorkoli, možakarje očitno pomešal Playboyjeve fotografije in filmsko režijo. Bo Derek prevzel krono najslabšega režiserja vseh časov? 3. Blake Edwards * Julie Andrews Čeprav je zaslovela v vlogah popolne varuške (Mary Poppins, 1964) in vesele guvernante {Moje pesmi, moje sanje [The Sound of Music, 1965]), se je Julie Andrews svoje aseksualne podobe tako naveličala, daje v filmih svojega moža Blaka Edwardsa (srečno poročena od 1969 do 2010, ko je umrl) ubrala ravno nasprotno pot: V Vohunka Darling Lily (Darling Lily, 1970) je bila nemška vohunka po vzoru Mate Hari, v Viktor, Viktoria (Victor, Victoria,! 982) je bila ženska, ki se pretvarja, da je moški, ki se pretvarja, da je ženska, najdlje pa je šla v Pasjih sinovih (S.O.B., 1981), kjer je na veliko presenečenje gledalcev javno razgalila prsi. Tisti, ki smo odraščali ob njenih pojočih filmih, smo se počutili tako nelagodno, kot bi gledali lastno mater pri striptizu. 4. Claude Chabrol * Stéphane Audran Na koncu 60. in začetku 70. let sta posnela serijo izvrstnih trilerjev, ki se strupeno norčujejo iz francoske buržoazije. Pod spodobno zunanjostjo se skrivajo laž, egoizem, hina-vščina, prevara, prešuštvo in zločin. Temu svetu je dala Audranova s svojo ledeno sen-zualnostjo popolno podobo, Chabrol pa jo je z veseljem spravljal v izjemno neprijetne, celo groteskne situacije (in poze), v katerih je bila njena brezizraznost huronsko smešna. Zakon je trajal od 1964 do 1978, vendar sta sodelovala tudi po ločitvi. Vrhunci: Košuti (Les biches, 1968), Nezvesta žena (La femme infidèle, 1969), Pogine naj zver (Que la bete meure, 1969), Mesar (Le boucher, 1970), Pred mrakom (Juste avant la nuit, 1971) in Rdeče noči (Les noces rouges, 1973). 5. John Carpenter v Adrienne Barbeau Mojster grozljivk je s pridom uporabil razkošne ženine atribute (dva, če smo natančni), s katerimi seje tudi sam pocrkljal v prostem času. V Megli (The Fog, 1980) ji je naklonil presenetljivo spodobno vlogo samohranilke, vlogo seksulje pa je prevzela Jamie Lee Curtis (obe ženski je pametno držal vsaksebi, saj se v filmu niti enkrat ne srečata). V Pobegu izNewYorka (Escape from New York, 1981) pa se je gospa Carpenterjeva spet vrnila na stara pota: razkazovala je globok dekolte, opletala z dvoumnimi seksualnimi namigi in vulgarno gladila cev tiste velike pištole. 6. Roger Vadim » Brigitte Bardot + Jane Fonda Vadim je trdil, da je on naučil Brigitte Bardot sprostiti zavrto spolno energijo, da je polno zasijala. Rezultat je bil uspešnica In Bog je ustvaril žensko (Et Dieu ... créa la femme, 1956), kije iz nje naredila seks simbol: postala je BB. V spominu je ostal žgečkljivi prizor, ko bosonoga igralka divje pleše na mizi,»In ravno ko sem jo spolno osvobodil, je najin zakon krenil navzdol,« je potarnal Vadim. Ločila sta se leto pozneje (1952-1957). Vadim je v 60. letih se enkrat uporabil preverjeno formulo: iz ZDA je uvozil mlado in svežo Jane Fonda, se z njo poročil in po dveh, treh neuspešnih poskusih zadel terno z ZF seksi farso Barbarella (1968), kije kljub neumni zgodbi vzburila kolektivno domišljijo. Mimogrede: pop skupina Duran Duran je dobila ime po liku iz tega filma, nek drug lik pa se imenuje Dildano. 7. Len Wiseman v Kate Beckinsale Brltanka Kate in njen dolgoletni partner, igralec Michael Sheen (Frost/Nixon, 2008} sta šla v ZDA, da bi skupaj nastopila v nadnaravnem trilerju Podzemlje (Underworld, 2003). Od tu pa je njeno srce in kariero prevzel režiser/producent Wiseman, ki jo je poslej konstantno tlačil v nova in nova nadaljevanja Podzemlja ter jo s tem obsodil na vegetiranje v črnem usnju in računalniških igrah. Kljub bolečini se je 'bivši' Sheen nehal kujati in nastopil v Podzemlju: Evolucija (Underworld: Evolution, 2006). 8. Roberto Rossellini » Ingrid Bergman Zaljubila sta se na snemanju filma Stromboli (1950), Bergmanova je zanosila, se odločila za Rossellinija ter zapustila moža in hčerko v ZDA. Občinstvo ji tega ni nikoli odpustilo. za vedno je ostala »angel, kije postal kur-ba«. Skupaj sta posnela pet filmov, kijih prežemajo teme krivde, trpljenja in kazni za storjeni greh. Nemara je najzanimivejši Ivana Orleanska na grmadi (Giovanna d'Arco al rogo, 1954), kjer vklenjena Bergmanova s pobožno vdanostjo, skoraj z užitkom sprejema odrešujočo smrt v ognjenih zubljih. Pl-amen. Leta 1957 sta se odtujena zakonca ločila. f r À P Cl J Li 9.Tim Burton v Helena Bonham Carter Razmerje, ki seje pričelo s tako obupnim filmom, kot je rimejk Planeta opic (Planet of the Apes, 2001), ni obetalo, poleg tega pa Bonhamova v filmu sploh ni pokazala obraza izpod debele maske. Nova ljubezen je pomenila tudi konec Burtonove desetletne zveze z »muzo in inspiracijo« Liso Marie (tista čudna blondinka iz Mars napada), Bonham Carterjeva pa je končala petletno razmerje z režiserjem Kennethom Branaghom (leta 1994 je igrala v njegovem Frankensteinu). Slabi popotnici in strtim srcem navkljub sta se Tim in Helena ujela; poleg Opic sta skupaj posnela še tri spodobne (Velika riba [Big Fish, 2003], Charlie in tovarna čokolade [Charlie and the Chocolate Factory, 2005], Alica v Čudežni deželi [Alice in Wonderland, 2010]) teren odličen film (Sweeney Todd: Hudičev brivec [Sweeney Todd: The Devil Barber of Fleet Street, 2009]) in sproducirala še dva otroka. zatem (1.1960) je 46-letna igralka tudi zares umrla - zaradi srčnega infarkta. Zagrenjeni Clouzotji je sledil leta 1977. 10. Olivier Assayas T Maggie Cheung Irma Vep (1996) - anagram besede vampire - predstavlja lep primer filma, kjer režiser igralko spremeni v svoj fetiš, se vanjo zaljubi in se z njo poroči. Eksotični spolni objekt, oblečen v oprijet črni lateks je fina fantazija, ki pa se v življenju nujno ne obnese. Po treh letih zakona je Maggie dokumente za razvezo podpisala kar na prizorišču filma Clean (2004), ki ga je tudi režiral njen (zdaj že nekdanji) mož. Sicer je Irma Vep priredba vplivnega nemega seriala Les vampires (1915-1916), katerega režiser Louis Feuillade je imel tudi bližnji odnos s kultno igralko Musidoro. 12. David Mamet * Lindsay Crouse + Rebecca Pidgeon Scenarist in režiser seje v prvencu Hiša iger (House of Games, 1987) kraljevsko zabaval, ko je svojo ženo v vlogi hladne, racionalne in preračunljive psihiatrinje s psihološkimi težavami poslal v leglo poklicnih prevarantov. Bolj ko jo je spravljal v kočljive situacije, bolj seje naslajal in težko je bilo vedeti, kje se končuje realnost In kje začenja fikcija. Ali obratno - očitno z zakonom ni bilo vse v najlepšem redu. Ločila sta se tri leta pozneje. Pri filmih, kijih je Mamet posnel z naslednjo ženo Rebecco Pidgeon, je ta napetost nekako uplahnila. Mogoče tudi zato Španski zapornik (The Spanish Prisoner, 1997), Med državno in glavno (State and Main, 2000), Rop (Heist, 2001), Edmond (200S) in Rdeči pas (Red Belt, 2008) nimajo več prave energije, ki jo je premogel Mametov eksplozivni prvenec. 11. Henri-Georges Clouzot *Véra Clouzot Brazilka Véra Gibson-Amado, poročena Clouzot, je igrala v treh filmih tiranskega režiserja, znanega po klofutanju igralk na snemanju. Še posebej zahteven je bil do žene; po mnenju nekaterih jo je zgaral do smrti. V Plačilu za strah (Le salaire de la peur, 1953) jo je postavil v izredno ponižujoč položaj: na začetku filma pomiva tla na kolenih, pri čemer veselo miga z ritjo in opleta z joški, da bi pritegnila pozornost ravnodušnega Yvesa Montanda. Pozneje jo ta odrine s kamiona med vožnjo, da pristane v blatu - Clouzot je zahteval, da padec izvede sama. Preroško vlogo je odigrala v Hudičevkah (Les Diaboliques, 1955), kjer jo zadene infarkt: Clouzot jo je med njenim počasnim »umiranjem« snemal s pikolovsko, klinično natančnostjo in prizor ponavljal v neskončnost. Le pet let ■t <<- ^^KH ET ^^fl k • ^Sf J 5» 1 13. Renny Harlin * Geena Davls Dokler se nista spoznala in poročila, je šlo obema kot po maslu: on seje lahko pohvalil z uspešnicama Umri pokončno 2 (Die Hard 2,1990) in Plezalec (Cliffhanger, 1993), ona je bila vroča po vlogi v Thelma in Louise (1991). Leta 1993 sta se poročila, ustanovila skupno produkcijsko podjetje The Forge r in se navdušeno lotila prvega projekta Brez besed (Speechless, 1994, Ron Underwood), ki je (lopnit. Renny seje odločil za še bolj ambiciozni gusarski akcioner Krvavi otok (Cutthroat Island, 1994), ki je flopnil še huje. Film je stal sto milijonov, prinesel pa jih je le deset (v ZDA) in nekaj časa veljal za največjo polomijo v zgodovini Holivuda. Sledil je Poljub za lahko noč (The Long Kiss Goodnight, 1996), po scenariju čudežnega dečka Shanea Blacka, ki je bil kritiški uspeh, a finančni flop. Šele ko sta se leta 1998 ločila, sta si nasedli karieri opomogli: Geena si je rane lizala s pomočjo Miška Stuart Little (Stuart Little, 1999), Renny pa je sapo zajel z Globoko modrino (Deep Blue Sea, 1999). 14. Josef von Sternberg * Marlene Dietrich Bil je njen režiser in ljubimec, edini, ki je razumel in znal predstaviti žensko in moško plat njene izjemne osebe. V sedmih filmih je iz nje naredil divo, legendo in boginjo: od Modrega angela (Der blaue Engel, 1930), kjer je bila še candrasta pevka iz beznlce, prek Morocca (1930), Onečaščene (Dishonored, 1931) in Shanghai expressa (1932), kjer je zrasla v glamurozno eksotično senzualno fatalko, do Svetlolase venere (Blond Venus, 1932) in Rdeče cesarice (The Scarlett Empress, 1934), kjer je dosegla vrhunec. Njun zadnji film je bil Hudič je ženska (The Devil isaVVoman, 1935) in naslov je lepo povedal, kaj si on misli o njej. Ko ga je pustila, se ni nikoli več pobral, ne osebno ne poklicno; njegovi kasnejši filmi niso bili niti senca tistih, ki jih je posnel z njo. Kreacija je tokrat ugriznila, prežvečila in izpljunila svojega ustvarjalca. AL CLIVER SILVIA DIONISIO JOHN STEINER ELIZABETH TURNER 16. Wim Wenders v Solveig Dommartin Krhka in graciozna lepotica je bila mokri sen mnogih intelektualcev v 80. letih. Ko seje z umetnimi krilci gugala na trapezu v Nebu nad Berlinom {Der Himmel über Berlin, 1987), je bila res podobna angelu. In prav zaradi nje se je pravi angel Damiel (Bruno Ganz) odrekel nebeškemu statusu in zaživel z njo kot človek. Dommartinova in Wenders sta scenarij za njun naslednji film Do konca sveta (Bis ans Ende der Welt, 1991) napisala skupaj, zgodbo pa ukrojila tako, da sta lahko med snemanjem prepotovala cel svet. Združitev prijetnega s koristnim se ni obnesla; film je bil polomija, še bolj klavrno pa je propadlo nadaljevanje Neba z naslovom Tako daleč, tako blizu (In weiter Ferne, so nah!, 1993). Ona je v njem odigrala le še epizodno vlogo, očitno konec zveze ni bil več tako daleč. Solveig je umrla leta 2007 v 45. letu starosti zaradi srčne kapi. Verjamemo, da je postala pravi angel. 15. Ruggero Deodato * Silvia Dionisio Čeprav Deodato slovi po zloglasnih grozljivkah {Cannibal Holocaust, 1980), je soprogi (1971-1979) prihranil kri, gorje in gravž in jo postavil »le« v (s)ekspolatacijski mehki pornič A Wave of Pleasure {Una ondata di piacere, 1975). Očitno jo je zelo spoštoval. To je hkrati edina odkrito erotična vloga njene kariere. Film je bil neke vrste rip-off Polanskega [Nož v vodi) na italijanski način. Vse ostalo je navaden seks, lezbični seks, seks v troje, nasilni seks, seks na barki, tan-trični seks (okej, hecam se) in seks kar tako. 17. Vincente Minnelli * Judy Garland Kaj dobimo, če se poročita homoseksualni režiser in duševno neuravnovešena igralka, ki je bila vse življenje videti kot dekletce? Llzo Minnelli. 18. James Cameron v Linda Hamilton Dokler je bila Linda v prvem Terminatorju (1984) še okroglolično dekle iz soseščine, Cameron ni trzal. Ogrel se je šele, ko jo je v Terminatorju 2: Sodni dan (Terminator 2: Judgment Day, 1991) temeljito preobrazil in Iz nje ustvaril sodobno amazonko. Šest let in enega otroka pozneje seje romanca zaključila, ko seje Cameron zagledal v Suzy Amis, igralko iz Titanika (1997). 19. Orson Welles * Rita Hayworth Odtujena zakonca sta namesto ljubezenskega žara v filmu Dama izšanghaja (The Lady from Shanghai, 1947) pokazala le apatijo in zamero. Za povrh jo je Welles (v trojni vlogi režiserja, producenta in glavnega Igralca) sabotiral tako, da je ukazal ostrici njene bujne lase in jih dal pobarvati na blond. Neuspeh ni izostal. Na koncu filma je Welles ravnodušno odkorakal od umirajoče Hay-vvorthove in tako pokazal, kaj si misli o njej. Film je končal Wellesovo holivudsko kariero (okej, 11 let pozneje seje še zadnjič vrnil z Dotikom zla), Hayworthovo pa so brcnili iz studia Columbia, saj so jo krivili za propad filma. Melodrama z nesrečnim koncem. 20. RainerWerner Fassbinder * Irm Hermann + Ingrid Caven Režiser, kije tako temeljito uničeval samega sebe, je tehnike mučenja uspešno uporabljal na svojih igralcih, tehnikih ... in nadomestni družini, s katero je frenetično štancal filme. Med najbolj voljnimi žrtvami sta bili igralki Irm Hermann in Ingrid Caven. Prvo je že leta 1966 prepriča! (oziroma prisilil), naj pusti službo tajnice in jo brez izkušenj postavil pred kamero v kratkem filmu Der Stadtstreicher, od takrat je v pomembnih vlogah nastopila v njegovih 19 filmih {najpomembnejša sta Trgovec z letnimi časi [Händler der vier Jahreszeiten, 1972] in Grenke solze Petre von Kant [Die bitteren Tränen der Petra von Kant, 1972]), pomembno vlogo pa je odigrala tudi v dolgoletni osebni (melo) drami z nestanovitnim, okrutnim in nasilnim režiserjem. Koje spoznala, da z obljubljeno poroko in otrokom ne bo nič, je zbrala pogum in ga zapustila, česar pa Fassbinder ni sprejel, saj jo je še leta zalezoval in izsiljeval, enkrat jo je na ulici pretepel skoraj do smrti. Z Ingrid Caven seje kmalu zatem, ko seje pri njem pojavila v vlogi prostitutke v filmu Ljubezen je hladnejša od smrti {Liebe ist kälter als der Tod, 1969), za kratek čas celo poročil (1970-1972), a so njegova nräv in številne zveze, predvsem z moškimi, hitro pokopale majavi zakon. »Rainer je bil homoseksualec, ki je potreboval tudi ženske. Tako preprosto je to in tako komplicirano,« ga je poskušala razumeti. 21. Luc Besson v Milla Jovovich + Anne Parillaud Če predstavlja Peti element (The Fifth Ele^ ment, 1997) slavolok veliki ljubezni med režiserjem in novopečeno igralko, potem je Ivana Orleanska (Joan of Are, 1999) mavzolej, posvečen njunemu propadlemu, leto dni trajajočemu zakonu. Milla seje pozneje spet poročila z režiserjem, Paulom W. S. An-dersonom, s katerim nas utrujata v franšizi Nevidno zlo (Resident Evil, 2002-2010). In ja, pred Millo je bil Besson poročen tudi z Anne Parillaud (1986-1991) in tudi pri tem zakonu je film (Nikita, 1990) označil konec zveze. Kot bi Besson in žene na filmu pokurili vse in jim za privatno življenje ne bi več ostalo nič. 22. Jean-Luc Godard * Anna Karina V čem je skrivnost ledene zapeljivosti Anne Karine? V slačenju oziroma pomanjkanju le-tega. Godard je hotel, da se sleče že v filmu Do poslednjega diha (À bout de souffle, 1960), kar je ogorčeno zavrnila. Leto pozneje se je par poročil, zakon je trajal šest let (1961 -1967) in osem filmov, Godard jo je ves ta čas prepričeval, naj se že enkrat pokaže v polnem sijaju. Ni šans.Tudi ko je v Živeti svoje življenje (Vivre sa vie, 1962) igrala prostitutko, je ostala zapeta do vratu. In ko je končno pristala, da bo gola nastopila v Poročeni ženski (Une femme mariée, 1964), je Godarda raje prevarala z nekim igralcem in začasno izginila, njeno vlogo pa je zasedla Macha Méril. Nazadnje je zakon razpadel, Karina pa seje takoj zatem slekla za nepomembno angleško dramo TheMagus (1968, Guy Green). Pa naj razume, kdor more. 23. Jean Rollin » Brigitte Lahaie Brigitte Lahaie je bila v 70. letih najbolj cenjena francoska porno igralka. Jean Rollin, ki jo je režiral v teh filmih (v tej branži je delala tudi zJessom Francom, glej št. 38), ji je ponudil priložnost, da igra v «normalnih« filmih, če prvemu francoskemu gore hororju The Grapes of Death (Les raisins de la mort, 1978), bizarni mešanici nasilja, spolnosti in nadrealizma, sploh lahko rečemo, da je normalen. Med njima je kliknilo, poleg tega se je v novi vlogi odrezala, zato je zaigrala tudi v njegovem naslednjem erotičnem horrorju Fascination (1979). Leta 1980 se je odločila zaključiti s hardcore kariero in se posvetiti tradicionalnim filmom, kot so / as in Icarus (I... comme Icare, 1979), kjer je igrala z Yvesom Montandom (v manjši vlogi striptizete) in Fora Cop's Hide (Pour la peau d'un flic, 1981) z Alainom De-lonom (bolniška sestra). Čeprav v tipskih vlogah je prilezla do filmov, kot so Diva (1981, Jean-Jacques Beineix), Henry in June (Henry & June, 1990, Philip Kaufman) in The Ordeal (Calvaire, 2004, Fabrice Du Welz). 24. Woody Allen * Louise Lasser + Diane Keaton + Mia Farrow Woody Allen je uveljavil nenavadno pravilo, ki pa je dobro funkcioniralo: od svojih žena (ali partnerk) seje najprej ločil, šele nato jih je angažiral v filmih. Z Louise Lasser je bil poročen tri leta (1966-1969), šele po ločitvi je nastopila v treh njegovih filmih. Z Diane Keaton sta bila par eno leto, po prekinitvi pa je z njo začel nizati svoje najboljše filme: PovampirjeniMiles (Sleeper, 1973), Ljubezen in smrt (Love and Death, 1975) ter seveda Annie Hall (1977), No tranjosti (Inte riors, 1978) in Manhattan (1979). Pri razmerju z Mio Farrow je to pravilo prekršil in v 12 letih skupnega življenja (1982- 1994) posnel z njo kar 13 filmov, zadnji je bil Možje in žene (Husbands and Wives, 1992), kjer so se že kazali obrisi grdega konca. Sledila je srdita sodna bitka, kjer je na površje priplavala vsa umazanija: izdaja, incest, sovraštvo ... Tokrat po ločitvi ni bilo več skupnih filmov.