STEZICE izdaja šolska skupnost osnovne šole heroja Brašiša v Tržiču Uredniški odhor sestavljajo: Maks Hornih, 5*®1* Milena Fornazarič, 5*U, Smiljana Brkljač, 5« Barja Markič, 6.a, Matija Radon, 6.h, Marta Staleo, 6.c Mojca Ovsenek in Andraž Legat, ?.a, Iztok Horvat,?.h, Vlasta Cizel, 8.a, Mija Ankele, 8.h Mentorji: Ježica Koder, Vida Bežman, Kamilo Legat Tehnično delo so opravili: Francka Markič, Janka Opalički, Marijana Rihič in Jože Pogačar Odgovorni urednik: Stanko Stritih Tisk: BU Tomo Brejo, Kranj I jaz razganem pred seboj papirje: glej - rodna zemlja, naša draga prsti Ko drugi grabijo vse dalje, sirje, boš rod, ki bivaš tod, boš v duši čvrst? 0, kaj bo z vami, vi mejniki štirje, Celovec, Maribor, Gorica, Trst?.,. V» Oton Zupančič Kadar se spomnim česa žalostnega, mi poleg Vietnama pridejo na misel krivice, ki so storjene našim rojakom v Avstriji. Leta 1955 je bila podpisana avstrijska državna pogodba, s katero je bila dana pravica do dvojezičnih napisov na Koroškem in za svobodno učenje ter uporabo slovenskega jezika v šolah, mestu, uradih in drugod. In kaj je ostalo od te državne pogodbe? Strah in negotovost pred sedanjostjo in prihodnostjo. Zaveden Slovenec v Avstriji ne ve, če bo lahko govoril svoj jezik, ne ve, če ne bo poškodovana njegova lastnina, če ga ne bodo sredi ceste v mraku zgrabili neznani ljudje, ga pretepli, opsovali, obrcali in mu zagrozili, da ne sme govoriti slovensko, da ne sme misliti s Slovenci. Grobovi padlih slovenskih partizanov so oskrunjeni, dvojezični napisi odstranjeni. Taka in podobna dela političnih skrajnežev se v Avstriji pojavljajo vsak dan. Zaveden Slovenec ne najde utehe. In kaj na to ukrene vlada? Praktično ničesar. Poleg nemškega postavijo še slovenski napis, ki je zjutraj že ves popacan. Kljub temu Slovenci v Avstriji ne obupujejo. Pogumno gledajo v prihodnost. Z vsem srcem stojimo na njihovi strani, jih bodrimo in demonstriramo za njihove pravice. Upajmo, da ni več daleč dan, ko bodo Slovenci v Avstriji lahko uveljavljali svoje pravice. Domovina,ti si vse. Ti si kakor moj nasmeh na ustih, ti si moja samota in moje upanje. Domovina, ti si nežna in lepa, kakor so lepe in nežne rože v topli spomladi. Domovina, ti si kakor srce in kakor dolina med gorami. Svoboda, to so visoka drevesa in široke ceste, to sta dve stvari, rože in ljubezen. Roža za danes, ljubezen za večno, svoboda,ti si naš vsakdanji kruh, ti si kakor dežna kaplja na soncu, ki trepeta, kdaj bo shlapela. Andraž Legat, 7-n razred Jožko Pehare, 5.a razred Pionir 30 Ißt wm*/ rioMAmr Letos praznujemo vsi jugoslovanski pionirji JO-letnico svoje organizacije. Osnovni pomen te obletnice je prav v tem, da bomo mi pionirji sami čimbolj spoznali delovanje pionirske organizacije med vojno, po osvoboditvi in takšno, kakršna je danes. Zveza pionirjev je bila ustanovljena na I. kongresu USAOJ v Bibaču, decembra 1942, kjer so se pogovarjali tudi o delu med pionirji in o organizaciji Zveze pionirjev. Tako so pionirji že v začetku narodnoosvobodilnega boja prenašali razna sporočila in obvestila, saj so bili za sovražnikove vojske irt^oticijo manj sumljivi. Junija leta 1942 so na pobudo mladincev ustanovili v Emarjeti, na osvobojenem ozemlju Dolenjske, četo pionirjev, v katero so bili vključeni skoraj vsi otroci od ?• do 14. leta iz Emarjete in okolice. Četa je bila ustanovljena na prvem sestanku pionirjev v šoli v Emarjeti. Že na tem sestanku so se pogovorili o delu pionirjev. Zbirali so zdravilna zelišča in druge sanitetne potrebščine ter raznašali letake in časopise. Nekateri pionirji pa so prevzemali odgovornejše naloge. Bili so obveščevalci in kurirji raznih partizanskih enot. Pravtako so se pionirji po vojni zavzeli, da bodo pomagali odraslim pri odstranjevanju ruševin, ki jih je zapustila vojna. Pomagali so urejati domove internirancem, ki so se vračali, in organizirali nabiralne nkcije zanje. Vsa leta po vojni so se pionirji združevali v manjše delovne brigade. Tako so odšle leta 194? pionirske brigade na Krško polje, kjer so mladi brigadirji na krompiriščih pobirali koloradskega hrošča. V letu 1948-49 pa je več brigad nabiralo zelišča. Brigade so med seboj tekmovale. Pionirji, ki so bili najbolj pridni, so svoji brigadi prislužili naslov "udarna brigada". Pionirji so se tudi množično vključevali v predkongresna tekmovanja. V teh tekmovanjih se je najbolj izkazal pionirski odred Ratitovec iz Železnikov. Ravno tako so se velikokrat udeleževali krosov pa tudi pionirskih pohodov. Leta 1950 so bile v Kranjski gori prve zimske igre. Na te igre se je prijavilo 200 pionirjev in pionirk iz vse Jugoslavije. Ko so leta 195? pionirji praznovali že 15-letnico pionirske organizacije, je v počastitev tega jubileja Zveza prijateljev mladine priredila pohode v kraje, kjer so delovali pionirski odredi in čete. Leta 1958 pa so se pionirji na pobudo RK ter Zveze prijateljev mladine lotili zbiranja sadja in drugih pridelkov za šolske kuhinje. Sodelovali pa so tudi na pohodu ob žici okupirane Ljubljane. Vsi pionirji, ki so se udeležili pohoda, so prejeli spominske plakete. Tako tudi vsako leto najboljšim pionirskim odredom v vsaki republiki podeli Zveza za vzgojo in varstvo otrok v Jugoslaviji najvišje jugoslovansko pionirsko priznanje, to je kipec kurirja Joviče. Letos, ko praznujemo že 30-letnico pionirske organizacije, si želimo le to, da bi še vnaprej uspešno izvrševali naloge in da bi bili res pionirji, ki bi bili vredni tega imena. Vsi učenci smo se zbrali na travniku pri gozdu in smo zakurili ogenj. Nekateri fantje so šli igrat nogomet. Dekleta smo pa pekla koruzo in skrbela za ogenj. Pri tem smo se lepo zabavale. Kar naenkrat zaslišimo neznani glas. Pogledale smo in videle staro ženico, ki je zmerjala fante, naj nikar ne trgajo jabolk z dreves. Fantje so nehali igrati ter se pridružili nam in tudi oni pekli koruzo. Toda to je trajalo le kratek čas. Kmalu smo morali domov. Pot do Kovorja po gozdu Ini bila več dolga, toda bolele so nas noge od dolge in naporne hoje. V Kovorju smo se ločili od tovarišic in odšli vsak proti svojemu domu. Janka Opalički, ?.a razred Barbara Ovsenek, 5»c razred Astmo; 29- november je največji praznik naše države. Kaša država je nastal., v najtežjih dneh narodnoosvobodilne vojne. 29- novembra 19^5*leta so se na drugem zasedanju AVNOJ-a v mestu Jajcu v Bosni zbrali odposlanci skoraj iz vse Jugoslavije in sklenili, da bo nova država zvezna in pravična za vse narode in delavne ljudi. Zato ta dan vsako leto praznujemo kot rojstvo nove Jugoslavije. V več krajih v naši državi na ta dan otvorjajo nove tovarne in ceste. Tudi v naši občini ta dan počastimo s proslavami. Na predvečer praznika je priredila šola heroja Grajzerja lepo in prisrčno slovesnost v Cankarjevem domu. Namenjena je bila vsem občanom. Ljudje so bili z nastopom pevskega zbora zelo zadovoljni. Učenci naše šole pa smo imeli proslavo že dopoldne, prav tako v Cankarjevem domu. Pevski zbor pod vodstvom tovarišice Puharjeve je najprej zapel našo himno Hej Slovani. Potem so bili cicibani sprejeti v Zvezo pionirjev. Nobili so pionirske rutice in kape. Nato je zbor zapel še nekaj pesmi, vmes pa so pionirji višjih razredov deklamirali. Ob tej priložnosti je poveljnik gasilcev izročil nagrade pionirjem za najboljše spise in risbe o delu gasilcev. Pred dvemi leti, ko sem hodila v prvi razred, sem bila za praznik 29* novembra sprejeta v pionirsko organizacijo. V šolski telovadnici smo se zbrali vsi učenci naše šole. Starejši učenci so izvedli kulturni program. Neka starejša pionirka nam je dala na glavo pionirsko kapico, za vrat pa pionirsko rutico. Nato je tovariš ravnatelj čestital vsem pionirjem ob sprejetju v pionirsko organizacijo. V govoru nam je povedal, kaj pomeni biti dober pionir. Dober pionir mora biti dober učenec. Zelo se trudim, da bi bila dobra učenka, potem bom tudi dobra pionirka, bobre pionirje in učence ima rad tovariš Tito. Še dolgo se bom spominjala tistega dne, ko sem bila sprejeta v pionirsko organizacijo. Bil je sončen dan dan, ko smo bili sprejeti v pionirsko organizacijo. Za ta namen je bila šolska telovadnica slovesno pripravljena. Sedli smo na pripravljene stole. Ctarejši pionirji so nam pripravili lep program. Po končanem programu smo dobili pionirske izkaznice, modre kape in rdeče rutice. Prisegli smo, da se bomo pridno učili, ljubili domovino in tovariša Tita. Ko smo se vrnili v razred, nas je tam čakala majhno presenečenje. Na klopeh so bile tortice. Smiljana Brkljač, 5.c razred * Barbara Grilc, 3-a razred Ta dan mi bo vedno ostal v spominu. Alenka Bedina, 3*& razred VESELA SEM, KER SEM PDMRKA. ŠOLI SE PRIDNO UČIM. DOMA POMAGAM MAMICI, MARGIT U RAZRED Öcl/ JvmßcfcJi' jjuA/rđov Acr N Ox> Ila visoki skali stoji grad. Lep je, rtzkošen(in v njem prebiva gospoda. Na drugi strani obzidja se srečamo s čisto dru.'ačno podobo. Borne hišice, krite s slamo, ob njih ozek pas obdelovalne zemlje, nad katero se sklanja starček, ob njem pa otroci. To je samo del življenja fevdalne dobe, v kateri so se rodili kmečki punti. Silni so bili in v upornikih -puntarjih se je tedaj pojavila velika moč. Z vilami, kosami, sekirami so napadali obzidja in zahtevali svobodo. Ko premišljujem, vidim pred seboj enega od upornikov, ki govori ostalim: "Vsi smo ljudje. Vsi imamo pravico do življenja, do poštenega življenja, ne pa( da eni garamoVkot črna živina", drugi pa sede v naslanjačih in se zabavajo. Čeprav smo revni, vam bomo nekega dne sneli krono z glave. Besede so se uresničile. Zmagali so in pognali gospodarje iz naših dežel, vendar za to je bilo prelite veliko krvi. Postali smo svobodni, vendar kaj kmalu se je pojavil drugi zatiralec. To so bili fašisti. Prišli so v deželo in fašistično nasilje se je zgrnilo nad našimi narodi. Bilo je tako, kot bi črni oblaki zakrili sonce svobode. Ljudje so se zbirali v gozdovih in se zopet začeli boriti za zlato svobodo. Fašisti so bili neusmiljeni. Ubijali so, izseljevali in pošiljali v taborišča smrti na stotine naših ljudi. Vendar naši ljudje niso klonili, ampak so se še pogumneje borili. Padli so številni hrabri borci, ki počivajo v večnem miru neznano kje. Veter jim šumi pesem in jesen jim poklanja listje namesto cvetja. Mija Ankele, 8.b razred tami' Aj&movHcu; Domovina je moje mesto. Domovina je vsa okolica. Domovina so starši. Domovina so naše tovarne in delavci v njih. Domovina je naša rodna zemlja. Domovina je naša mati. Domovina so naše gore, reke, potoki, studenci in ceste. Domovina so naša mesta, velika in majhna. Domovina Je naša armada, ki nas čuva in brani. Domovina je kraj, kjer smo najbolj varni. Delček domovine sem jaz. Novem bt-d sem bilo sprejeta med pionirje. Potila stm kapo. Bita sem xel rutico im o vesela. Jkcu M/O&odti/ ? Svoboda Je mirno življenje Svoboda Je toplo sonce. Svoboda Je mrzla zima. Svoboda Je lep cvet. Svoboda Je naša armada. Ladi Erjavšek, 5-& razred 19. novembra, sem zelo vesel najlepšr dan. sem postal pionir. Bil in srečen - To jc bil moj Grum Matej d.b razred. tJßHQSnjX/ />toMJU^Qy f\£LfWtj) (UmHOuOo hx4* iux>üucr Dobrih trideset let je minilo od takrat, ko so na našo zemljo nepoklicano prikorakali tujci z orožjem. Bili so pohlepni, zahotelo se jim je naše zemlje, podjarmljenega ljudstva. Niso pomislili na gorje, ki so ga prizadejali, ne, le na bogastvo in svojo oblast so mislili. Naši narodi jih niso sprejeli odprtih rok. Začutili so, da se jim ne obeta nič dobrega, nič poštenega. Zato so na okupatorje zrli s sovraštvom v očeh in s stisnjenimi pestmi. Kmalu so se uprli "kulturi" fašistov in jim pod vodstvom najupornejših partizanov kljubovali. Začeli so jih pobijati, jim krasti orožje, hrano, municijo. V akcijo je bil vključen vsak pošten prebivalec države. Nekateri so se upirali sovražniku z orožjem, drugi pa s tem, da so pomagali partizanom. Vsak dan so doživeli nič koliko grozot, pa vendar jih to ni strlo. Gmrt sorodnikov ali prijateljev jih je le še bolj spodbudila k uporu. Res so žalovali, toda v srcu se jim je sovraštvo do okupatorja stokrat povečalo. Njihov trud ni bil zaman, saj se je vojna štirih let končala z zmago naših narodov. Mnogi, ki še živijo in so preživeli tudi vojno, vedo mnogo povedati o strahotah, toda nihče od nas žal temu povsem ne verjame. Mislim, da vsaj mi mlajši ne, saj živimo v prevelikem izobilju in premalokrat pomislimo, da so nam lepo, mirno življenje priborili prav starši ali starši naših staršev. Dragi Meglič, 8.b razred ^oJfcoJLa V* P fYU/YYljO' Bližalo se je leto 194-5 in bližal se je dan zmage. Nekje, po raznih vaseh se je slišalo pokanje pušk in petard. Kmalu je še to umolknilo. Nastalo je novo grmenje, toda ne pušk. To so bile partizanske pesmi, ki so odmevale skozi gozdove. Partizani so se vračali na svoje domove. Vsi so bili razpoloženi. Le v srcih jim je bilo hudo zaradi mnogih žrtev. Neki partizan se je vračal na dom. Hodil je po gozdu,skozi Vasi, da je bil utrujen. Zagledal je svojo rodno vas. Toda, ko je prišel do sosedove hiše, ni videl svoje domače hiše. Videl je le ožgane stene, ki jih je že polovico manjkalo. Solze so mu kanile iz očesa. Spi-aševal se je: "Kje so oče in mati, brat in sestra?" Nihče v hiši mu ni odgovoril. Bil je čisto sam. Ostal mu je le spomin na očeta in mater pred vojno. Preklinjal je fašiste. Pred očmi pa je vedno videl vojno. Pobijanje, streljanje pušk in mitraljezov, klanje z bajoneti in umiranje. Toda najbolj v spominu mu je ostalo poslavljanje v partizane. Z objokanimi očmi je odšel in z objokanimi očmi se je vrnil. Šel je k sosedovim vprašat po očetu in materi. Tudi tam je bilo vse zapuščeno. Ozrl se je po hribu in videl namesto vasi nemo pogorišče. Vse je bilo tiho in mirno, se potoček je usahnil. "Kaj bi sedaj sam na svetu?" se je spraševal. Tuda odločil se je, da na istem mestu Zgradi prav takšno hišo, kakršna je stala pred vojno. Z velikim trudom se mu je to posrečilo. Toda v srcu ni mogel pozabiti svoje družine. Kako hudo je ljudem nekje na vojnem ozemlju. Nimajo ne hrane in ničesar. Živijo zato, da bodo odrasli pod sovražnikovimi puškami umrli. Iztok Horvat, 7.b razred Zapiha rahel veter. Zašumijo suhi listi dreves. Tema je kot v rogu. Sliši se sopihanje ljudi. Tam pa tam glasen stok« "Počitek!” se zasliši iz ozadja. Kolona se ustavi. Izza drevea se pokaže bledi obraz lune. Nastanejo pošastne sence. "Končno smo tu!" se oglase glasovi moških. Nosila, na katerih nosijo ranjence, položijo na tla. Zasliši se pokanje vej. Kmalu nato zaprasketajo iskre. Ogenj pokaže strahotno sliko. Po tleh ležijo razcapani, na pol goli ljudje. Cd teh polovica ranjenih. Zenska, ki obvezuje ranjence, se počasi premika od enega do drugega. Obvezuje jim rane in podaja čutaro z vodo. Nekateri glasno preklinjajo in se jezijo na fašiste. "Le komandanta so nam pobili," reče ženska. Naenkrat zasliši glasen klic na pomoč. Vsi, ki niso hudo ranjeni, poskočijo pokonci kot eden. Iz gozda priteče visok, plečat moški. Za njim pritečeta fašista. Vse puške se uperijo vanju. Zaslišijo se udarci, ki udarjajo po čeladah fašistov. Stokanje... Zmagoslavni klici partizanov. "Dosti!" se zadere glas. "Komandat je živ!" "Živel komandant!" se dere skupinica grl. Ranjenci se dvigajo, kolikor se morejo. Vse mrgoli. Veselje borcev je veliko. Komandantov obraz žari. Počasi se ljudje umirijo. Ogenj zagori bolj veselo. Obrazi partizanov postanejo srečnejši. Borci ne čutijo utrujenosti, lakote. Začuje se tiha pesem v prebujajočem se gozdu. Dragica Bučan, 8.h razred Najhujša leta naše zgodovine so bila leta med 2. svetovno vojno. Ves svet je trepetal pod udarci tretjega rajha. Po državah Evrope so po zemlji hodili nemški vojaki. Tisti, čigar je bila ta država, so ležali mrtvi pod ruševinami lastnih domov. Otroci in žene so umirali po taboriščih. Toda tam na polotoku Balkanu je iz krvi in ruševin vstajala piova Jugoslavija. Poteptana je bila, a je zrasla. Mnogi so dali življenje za njen obstoj. Prenašali so huda mučenja. In vsak, ki je spoštoval to zemljo, ni ničesar izdal. Tomaž je bil petnajstleten primorski deček. Njegov oče se je pridružil partizanom takoj, ko je videl, da mu je naduti tujec požgal dom. Ta mož je takrat prvič občutil sovraštvo do tujcev. Povezal se je s partizani. Zbiral je hrano, obleko. In kar je bilo najvažnejše: obvestila o premikih sovražnih enot. Vendar so Italijani zaslutili to skrivno zvezo med partizani in i'omažem. Skupaj z mamo so ju zaprli. Tomaža so zaprli v samico. Njegove oči so se komaj privadile na temo okoli sebe. Zaslišal je rožljanje ključev. Karabinjer ga je peljal v mučilnico. Tam so Tomažu dali najprej kruh in mleko. Prijazno so ga povprašali o partizanih. Zaslutil je, kaj nameravajo. Molčal je. Orožniki so se razjezili. Začeli so ga bičati. Ob vsakem udarcu je tiho zaječal. Od Jeze je stiskal zobe. Karabinjerji so odnehali. Odpeljali so ga. Tomaž bi se bil gotovo zgrudil, ko bi ne bil ves prostor napolnjeval svež nočni zrak. Vendar so mu karabinjerji še obljubljali bičanje. Omedlevica je popuščala. Karabinjer ga ni več držal za jopič. Tomaž pomisli na beg. Plane. Preskoči zid. Pade v travo. Pobere se. Teče. Presenečeni karabinjer brezglavo strelja okoli sebe. Vojaki se poženejo za njim. Tomaž se skrije v grm in se reši. Srečno pride do partizanov. Postal je dober in pogumen partizan. Toda ni dočakal svobode. Sovražna krogi, ga je zadela v trenutku, ko so sile anglo-ameriške vojske sklenile zadnji smrtonosni obroč okoli Berlina. Tako je ugasnilo mlado življenje malo prej, preden je trpeča zemlja dočakala svojo osvoboditev. cfGxi/a Stal sem sredi travnika. Žive duše ni bilo nikjer, le vzkliki ljudi so se slišali iz vasi. Ves dan je sijalo sonce. Bolj se je bližal večer, tem manjša je bila njegova moč. Padalo je vse nižje in nižje, dokler ga ni prekrila zavesa oblakov. Oblaki so zardeli, kakor železo, ki ga kovač potegne iz žerjavice. Kot da bi se upiralo, je počasi zlezlo za goro. Počasi, kakor kača, se je iz kotlin začela plaziti megla. Vse je bilo tiho in mirno. Mrak je prodiral iz gozdov, globeli in porečij, ne da bi opazil kak premik. Niti vetrič ni pihljal. Strah me je bilo. Drevesa so bila v mraku podobna orjakom, ki stegujejo svoje roke nekam daleč naprej. Opazil sem štor. Zazdelo se mi je, da se za njim nekdo skriva in čoka, da me ujame. Mraz in mravljinci so mi lezli po hrbtu navzgor. Bolj, ko sem napenjal oči, tem temneje je bilo. Nato je zavel mrzel vetrič. Zazablo me je. Počasi in z okornimi koraki kot starec sem se vrnil domov. ^lWvK) flruCL /jarrftimv Iztok Dacar, razred Ob sotočju dveh majhnih potočkov stoji stara lipa. Svoje košate veje razteza visoko pod nebo. Razkošno deblo, ki zavzema precej prostora, je votlo. V njem rade gnezdijo sove. Popoldne je ob njej in na njej vse živo. Dečki plezajo po deblu in tekmujejo, kdo bo prvi dosegel vrh. Deklice se igrajo s Svojimi punčkami, jim šivajo, likajo, perejo, skratka skrbijo zanje kot za otroke. Starejše deklice se pogovarjajo, kako bodo razveselile mamice z izvezenimi prtički. Ko otroke pokličejo starši, lipa ostane spet sama. Kmalu se na zemljo spusti mrak in zasanja lipo v san. Marjeta Valjavec, 5»b razred «a too/So Kibo Za našo hišo leži na strmem pobočju smrekov gozd. Večkrat se odpravim tja. Tudi danes sem se napotil tja. Sonce je že visoko na nebu, a ga včasih zakrijejo meglice, ki plavajo po zraku. Počasi hodim po stezici, ki me vodi po pasu bukov. Pred seboj zagledam mravljišče, na štoru pa majhno mravljo. Zraven nje leži majhen metulj. Mravljica je oprta z nogami naprej in si na moč prizadeva, da bi spravila metulja s štora. Po nekaj poizkusih ji to uspe, toda joj! Metulj se je zvalil s štora prav do poti, ki je posuta z listjem.tako, da ga ni bilo j moč opaziti. Vitka, suha mravlja spleza po štoru navzdol ter smukne pod listje. Čez nekaj čaaaa privleče izpod listja metulja ter ga vleče čez listje do mravljišča. Čudil sem se mravljici, ki s tako vnemo vleče svoj plen proti gnezdu, ne da bi se kaj odpočila med potjo: Še čez korenino je treba in v mravljišču smo..Mravijica ga trdneje prime s kleščami in začne vleči čez korenino, a ne gre. Poizkuša ga poriniti čez, žilava mravljica omaga pod desetkrat težjim plenom. Tedaj zakrije plen z listjem ter odhiti v mravljišče po pomoč. Kmalu zatem pride iz mravljišča kakih deset delavcev, čez korenino hodijo v gosjem redu. Mra-yljioa, ki je plen našla, odkrije metulja, delavci pa ga odnesejo domov. Tedaj sem slišal, da me je poklicala mama, a le s težavo sem odlepil oči od mravljišča ter odšel po listnati poti proti domu. PRVE PESMI Moja soba Je grdoba. V njej omara, ki Ji na svetu ni para. V sobo spada miza, kakor k motorju diza. Pa še postelje naj ne pozabim, ki Jo pri spanju vedno rabim. V njej Je tudi peč, ki skoraj ne greje več. MOJA SOBA Tale soba ni sobana, oh, kako Je razmetana. Na tleh pa Je parket, ki komaj nosi otroški naš balet. Sobe rad ne zapustim in dan za dnem v njej čepim. Več o sobi J*z ne vem, ker predolg Je ta sistem. Maks Romih, 5*a razred VEVERICA POZDRAV SONCA Veverica, veverica, hop, hop, hopl Po drevesu se poganja, hop, hop, hopl Lešnikov si Je nabrala, ubogo lesko Je obrala, da zdaj žalostna čepi, prazne veje vztran moli. Veverica, vererioa, hop, hop, hopl Po drevesu vedno skače, in norčije tam uganja, hop, hop, hopl Sonce pokuka izza neba, zemlji zeleni žarke poda. Posije na majhen mlin, kjer odseva od njegovih lin. Mirno, mirno beli mlin stoji, kolo mu potoček vrti. Marjeta Pogačnik, 7.a razred PRVE PESMI Moja soba je grdoba. V njej omara, ki ji na svetu ni para. V sobo spada miza, kakor k motorju diza. Pa še postelje naj ne pozabim, ki jo pri spanju vedno rabim. V njej je tudi peS, ki skoraj ne greje več. MOJA SOBA Tale soba ni sobana, oh, kako je razmetana. Na tleh pa je parket, ki komaj nosi otroški naš balet. Sobe rad ne zapustim in dan za dnem v njej čepim. Več o sobi j*z ne vem, ker predolg Je ta sistem. Maks Hornih, 5.a razred VEVERICA POZDRAV SONCA Veverica, veverica, hop, hop, hopl Po drevesu se poganja, hop, hop, hop! Lešnikov si je nabrala, ubogo lesko je obrala, da zdaj žalostna čepi, prazne veje vztran moli. Veverica, vererica, hop, hop, hopl Po drevesu vedno skače, in norčije tam uganja, hop, hop, hopl Sonce pokuka izza neba, zemlji zeleni žarke poda. Posije na majhen mlin, kjer odseva od njegovih lin. Mirno, mirno beli mlin stoji, kolo mu potoček vrti. Marjeta Pogačnik, 7-a. razred Dežuje... Vse mesto je zavito v sive rneple, ki se kot sence vlečejo sem in tja. Po nebu jadrajo temni črni oblaki. Vse je sivo, le tu in tam je videti živobarven dežnik. Ulice so puste in prazne. Sive hiše samujejo ob umazani reki, ki je z gora prinesla veliko zemlje in prsti. Tu in tam pogleda iz vode šop trave. Ljudje hodijo z mračnimi obrazi po mestu. Vsem se mudi. Klopce nad postajo samujejo. Dež jim spira zeleno barvo. Nihče nikjer ne postoji, ne pogleda nove izložbe... Vsi hite, hite domov na toplo. 'i’u in tam se kdo ozre proti nebu in vzklikneš "Oh, kakšno vreme 1" Le v neki ozki ulici je bilo na nekem dvorišču vse veselo. Otroci so brez dežnikov skakali po lužah. Enemu od njih je spodrsnilo in je padel vanjo. Ko se je pobral, je vse teklo od njega. Začel se je smejati in tudi jaz sem se nasmehnila. Tako sem vsaj za trenutek pregnala z obraza tisti mračni pogled, ki ga je povzročalo slabo vreme. Bil je sončen jesenski dan. V sobi sem pisala nalogo. Tedaj pozvoni. Prišla je prijateljica in me povabila na potep. Sprva sem se obotavljala, potem pa sem se odločila, da grem. Hodili sva po ozki gozdni poti. Pod nogami nama je šumelo suho listje. Drevesa so že spremenila barvo in si nadela obleko jeseni. Z mogočnih kostanjev je tu pa tam padel plod. Začeli sva ga nabirati. Ko sva se naveličali, sva odšli dalje. Prišli sva na jaso in sedli v mehko travo. Opazovali sva okolico, ki se je spreminjala. Gozdne živali so skakljale naokrog in si iskale hrano. Dolgo sva jih gledali, potem pa sva se povzpeli še više. Sedli sva na skalo, od koder sva občudovali pokrajino. Nabrali sva tudi lep šopek. Zmračilo se je že, zato sva se vrnili proti domu. Doma so me pošteno ošteli, ker sem brez dovoljenje odšla zdoma. Nad vasjo se razprostira travnik, oočna trava je privabila na pašo dve kravi. Pastir si je zakuril ogenj. Izza gora je pokukalo sonce. Z nežnimi žarki je pozdravilo dečka in deklico,ki sta hitela v šolo. September je tu. Preko travnika je priletela Jata prič. Pastir je pogledal v nebo in jim zaigral v pozdrav. Ptice so se ustavile in prisluhnile zvokom, ki so se razlegali. Nato so odletele proti jugu. Kravi sta zadovoljno mulili sočno travo. Deček pa je igral pticam, ki so izginjale v blišču sonca proti jugu. Moja najljubša žival je papagaj. Ime mu je Koki. Živi v veliki kletki pri babici. Ima rumeno glavo, moder rep in majhne krempeljčke. Po telesu je zelenkast. Jš proso in konopljo, pije pa vodo. Na dnu kletke ima pesek. Na njem Je veliko peres, ki so mu odpadla. Vsak teden mu zamenjam pesek. V kletki ima štiri palice, gugalnico in dvojna vratca. Včasih zelo lepo poje. Če poje, skače s paličice na paličico. Kletka je narejena iz kovine. Spodnji del pa je iz mase. Papagaj ni velik. Kupili smo ga v Ljubljani. Želim, da bi še dolgo živel in nas zabaval s petjem. Majda Radon, 6.b razred Anki bober, 6.b razred Milena Fornazarič, 5*15 Matjaž Šarabon, 3.a razred mnu/c Moja najljubša žival Je muc in ga imam zelo rada. Kobila sem ga maja meseca. Je črne barve. Oči ima rumene. Kadar ga pobožam po brkih, Je zelo hud. Ko ga požgečkam, se raztegne. Kadar imam čas, se z njim igram z žogico. Mečem Jo po dnevni sobi, on pa teka za njo. Vsako Jutro, ko vstanem, me čaka pred vrati, da mu odprem. Če mu takoj ne odprem. Je zelo hud. Nato mu narežem pljučka in nalijem mleka. Zvečer ga spustimo ven. V drvarnici ima ležišče. Zjutraj zarana sva se odpravila z mojim zvestim prijateljem na lov. Floki Je zelo pameten pes in dober gonjač. Ko sva stopala proti gozdu, sva se odločila, da bodo danes na vrati zajci, saj Je to llokijev najljubši lov. Nenadoma Je izza grma šinila svetlo rjava žival* Floki se Je takoj pognal za njo. Mislila sem, da Je zajec. Zelo sem se začudila, ko se Je ves upehan in Jezen vrnil k meni. Kot bi se hotel opravičevati za svoj neuspeh, se Je stisnil k mojim nogaip in priliznjeno mahal z repkom. Končno Je le priznal, da se Je zmotil, da to ni bil zajec ampak mlada srnica, ki pa Je bila veliko hitrejša od njega. Pogladila sem ga po gobčku in ušesih ter mu tako oprostila pomoto. V nedeljo, zadnji dan razstave ptic, sem se peljal z atkom v Kranj. V delavskem domu Je bila razstava ptic pevk, okrasnih ptic in golobov pismonoš. Tudi moj oče Je razstavljal golobe. Eden od naših golobov Je bil najlepši. Predsednik društva Je fotografiral vse najlepše živali in njihove lastnike. Med njimi sva bila tudi midva z atkom. Zelo sem bil vesel, da ati ni prodal tega goloba. Ko Je bilo konec razstave, sva z atkom odnesla kletke z golobi v avto. Veselo sem gledal našega najlepšega golobčka in ga božal po mehki glavici. Moj najboljši prijatelj Je mlad teliček. veliko prostega časa prebijem pri njem. Ima velike črne oči,obkrožene z velikimi dolgimi trepalnicami. Ima visoke mišičaste noge. Ko se bliža večer, se odpraviva z mamico v hlev. Star Je komaj teden dni in se hrani pri kravi. Večkrat skoči po hlevu za menoj, ko grem po metlo. Primem ga za verigo in odpeljem nazaj pod kravo. Potem pa se tiho izmaknem iz hleva. Ko se vrnem, začne migati z ušesi, kot bi me navihano opominjal, da mu nagajam. Ko se naje, skače po hlevu. Enkrat Je ušel h konju in se mu zaganjal v zadnjico in se igral z njegovim repom. Konj Je ravno Jedel in se ni zmenil zanj. V smehu sem ga prignala k njegovim Jaslim in ga privezala. Za lahko noč mi Ji pomahal z repom. Zjutraj, ko grem v šolo, ga nikoli ne pozabim pozdraviti. Nataša K0rnik, 3.a razred Alenka Kuhar, 5*b razred t)ia HofcttioAri Tomo Smolej, 2. razred podružn. šola Kovor Irena Aljančič, 4. razred podružn. šola Kovor V nedeljo zjutraj sva ae z dedom odpravila po koatanj. Bilo je lepo jutro in aonce je že pokukalo izza Kukovnice. Hodila ava po gozdni poti, ki naju je vodila v Vadeški graben. Uatavila ava ae pod velikim kostanjem ter začela nabirati. Zazdelo se mi je, da je nekaj zaemmelo na kostanju. Hipoma ae ozrem ter zagledam veverico. Urno je splezala po vejah do vrha, se odrinila, skočila na bližnjo smreko, kakor blisk švignila po deblu navzdol in ni je bilo več na spregled.. Odpravila sva se dalje. Že od daleč sem zaslišal vrišč šoj. Vedel sem, da šoje rade jedo kostanj, zato sva se z dedom odpravila tja. Prišla sva do jase in na drugi strani sva zagledala šoje, ki so na drevesih jedle kostanje. Ko so naju zagledale, so zletele v gozd. Nabrala sva vsak svojo vrečo kostanja ter se odpravila proti domu. Tik preden sva zavila na cesto, naju Je pozdravila sinička s svojim cici fuj - cici fuj - cici fuj. Bila je skrita pri deblu, s perutnicami si je grela trebušček ter z dvignjeno glavico pela. Gledal sem jo, a ded je odšel, zato sem moral pustiti sinico in oditi za dedom. Ni mi bilo žal tega dopoldneva, saj je bil lep ter koristen izlet. Vsak od nas ima mnogo spominov, veselih in žalostnih. Opisal bom vesel dogodek, ki mi je ostal v spomipu. Bilo mi je kakih tri do štiri leta, ko sem šel prvič s starši k Tiču po gobe. Bil je lep dan. Prišli smo na cilj. Hotel sem z mamico v gozd, a me ni hotela vzeti s seboj. No, oplašila me je z volkom, da sem miroval. Po približno dveh urah se je mamica vrnila, ^rinesla je polno košaro lisic in jurčkov. Opazoval sem jih in jih prijemal. Ko sem enega potlačil, mi je bilo tako prijemanje prepovedano. Čez nekaj časa smo šli vsi trije po borove veje na rob gozda. Tam sem se valjal in se smejal. Potem sem raziskal tisti del gozda. In glejtel Našel sem jurčka, čisto majhnega jurčkal Bil sem tako vesel, da nisem vedel, kaj bi delal. Vrnili smo se in ko so vsi zvedeli, da sem našel jurčka, sem postal gobar. Gobar sem postal s tem, da sem dobil eno "po zadnji plati". Tako je bil že moj prvi gobarski pohod uspešen. Moj stric je zobozdravnik. Ker službo opravlja v sobah, si je za hobbji izbral lov. Kupil si je puško, naredil lovski izpit in postal loveč. Nekega dne je povabil mene in brata na lov na divjega petelina. Ko je bila še noč, smo se z avtom odpeljali na Jelovico. Na planoti smo izstopili. Čeprav je bila v dolini že pomlad, je v gozdu še ležal sneg. ^neg nas ni motil, ker smo bili v škornjih. Stric naju je ves čas opozarjal, naj hodiva previdno, da se ne bi zlomila kakšna vejica. Če sva hotela videti divjega petelina, sva se s tem morala sprijazniti. Naenkrat smo zaslišali: klok, klok, klok in klok. Vsi smo obstali. Stric, nama je povedal, da je to petje divjega petelina. Ker Je bila še noč, ga nismo videli. Ko se. je zdanilo,je na veji pel lep črn petelin. Okrog oči je imel rdečo obrobo. Ker je bil tako lep, stric ni ustrelil, čeprav je to velika lovska trčfeja, se nam je vsem trem smilil. Naenkrat se je splašil ih odjadral nekam drugam. Nismo ga več videli. Presrečni smo se vrnili domov. Teta Slavi in moja mamica sta nam pripravili obilen zajtrk. Jože Pogačar, 7.a razred Boštja Kuljič, 5*a razred AiL mi. Ko sem bila majhna, sem verovala v strahove. Bala sem se mraka, noči. Bilo je pred nekaj leti. S prijateljico Jožico sva zamudili avtobus, ki nas je vsak dan po šoli odpeljal domov. Bilo naju je strah, a kljub temu sva morali skooi gozd domov. Držali sva se za roke in s strahom premagovali pot. Utripanje srca sva čutili v prstih, nosu,ušesih, po vsem telesu. In, da bi bil strah še večji, je iz grmovja poskočil majhen zajček in nama oplazil noge. Obe sva skoraj v en glas zakričali. Drevesa so se nama zdela kot gromozanske zveri. Grmovje ob cesti se je od daleč videlo kot medved, ki bi me s svojimi šapami hotel zgrabiti. Umreka je stala pred nama kot ogromen irelikan. Na razkošni bukvi je ukala sova. Druga drugo sva tolažili, češ: "Saj bova kmalu doma." Šele, ko sva ozrli svetlobo neonskih svetilk, sva se oddahnili. Bile so šolske počitnice. Kot vsako leto sem šel tudi tokrat na Dolenjsko. Saj sem bil vedno najraje tam. V vasi Podhosta imam svojo babico. Z njose zelo dobro razumem. Ker pa je poletje čas gob, sva jih šla velikokrat nabirat. Vedno sva jih dovolj nabrala. Nekaj teh sva pojedla, nekaj pa prodala. Nekega dne pa sem se odločil, da v gozd po gohe pojdem sam. Bilo jih je veliko, toda,.ko sem jih že dalj časa nabirel, naenkrat zagledam čudne, meni neznane stopinje. Šel sem v smer, kamor so vodile. Hodil sem in hodil, ko zagledam veliko vejo slastnih divjih češenj. Bil sem vesel, toda ne dolgo, kajti takrat se je vrnil velik, rjav medved. Začel je Strajno brundati, jaz pa sem se od strahu ves tresel. Na moje veliko presenečenje me je začel lizati. Za hip sem si opomogel od strahu, ko mi je v glavo šinila drzna misel. Odtrgal sem nekaj češenj in jih vrgel, kar sem mogel daloč. Medved se je zapodil za češnjami, jaz pa na pot. Delal sem se, kot da ni nič. V resnici pa so se mi od strahu kar hlače tresle. Ker medved tega ni opazil, sva jo ubrala vsak svojo pot. Babici sem vse povedal, prav tako pa tudi staršem na Gorenjskem. Marjeta Valjavec, 5»h raz dJ^jCIuruSL Nekega dne sem šel z -“ibo malo v gozd. Začuden sem pogledal, kako Biba brska pod grmov- ga nesel domov. Doma sem ježa zaprl v mrežasto kletko. Vsak dan sem ga hodil gledat in mu prinašal hruške, jabolka in druge ježeve poslastice. Čudno se mi je zdelo, da stalno čepi v kotu, stisnjen v klobčič. Tedaj me je poklicala mama, naj grem jest. Ko sem se vrnil,ježa ni bilo več v travi. Iskal sem ga, a ga nisem našel. Ko sem se hotel vrniti domov, sem pokukal še pod grmovje, kjer je Biba našla ježa. In glej, jež je bil tam. Sumil sem, da ima mladičke, zato sem ga pustil pri miru. Vsak dan sem ga hodil gledat in ker sem ga pustil pri miru, se ni več zvijal v klobčič. Pri nas veliko skrbimo za ptice. Po drevesih imamo obešene valilnice. V njih gnezdijo samice. Celo leto jih opazujem. Spomladi so najbolj zanimive. Ko začnejo prinašati za gnezdo, jih večkrat pogledamo. Sinica je zelo pridna ptička in si zelo hitro in skrbno zgradi gnezdo. V vsako valilnico samice znesejo od sedem do deset jajčk. Ko se izvalijo mladički, pa se za njihove starše začne še večja borba. Treba je nasititi toliko lačnih kljunčkov. Samička in samec pobirata po drevju razne črvičke in jih nosita lačnita mladičem. Ta skrb traja toliko časa, da zrastejo in zletijo iz gnezda. Ko pa pride zima, še posebno skrbim, da imajo ptice vedno dovolj hrane. Njihova krmilnica ni nikoli prazna. Vsa ta naša skrb je poplačana tako, da nam vse leto prepevajo in po drevju pobirajo razne škodijivc e. jem. Še bolj pa sem se začudil, ko mi je prinesla ježa. Hitro sem ga zavil v pulover in arane Pogačar, 4.a razred Beti Smolej, J. razred podružn. šola Kovor Z našo "katrco" smo se peljali iz Hrvatske nazaj v Slovenijo. Peljali smo se po bližnjici, ozki makadamski cesti, ki se Je vila skozi ozko dolino, kjer Je bilo komaj prostora za potok in cesto. Obdajale so nas strme skalnate stene, ki so postopoma prešle v gosto poraščen gozd. Te visoke pečine so v človeku nehote vzbujale neko tesnobo. Peljali smo se po kačasti, zviti cesti, ki Je tekla tik potoka ter se komaj opazno dvigali v breg. Vreme Je bilo slabo, tako da Je pokrajina postala še dolgočasneJša. Kar naenkrat, hi-pomajpa se Je soteska razširila v malo obsežnejšo kotlino in tam Je stala kopica otrok. Bili so bosi, umazani, v rokah pa so imeli šopke lepih cvetlic. Bilo Jih Je veliko. Najstarejši otrok Je bil star morda osem let, najmlajši pa se Je komaj sam kobacal. Hitro so stekli na cesto ter kozali šopke. Mama se ni mogla odločiti, katerega bi kupila. Petdeset ali še več oči Je proseče zrlo vanjo, toda bili so veseli, da bo vsaj eden od njih našel kupca za svoj šopek. Najprej so izgovarjali viaoke cene, nato pa so Jih nižali. Vpili so drug čez drugega. Zdeli so se mi vsiljivi. Tedaj se Je mama odločila, da bo vzela šmarnice od neke majhne deklice, ki Je bila verjetno najbolj revna. Bila Je bosa, imela Je vse strgano krilo, pokrpano srajčko ter dolge, zlatorumene lase. Ni se preveč vsiljevala. Ko Je videla, da Jo Je mama pokazala, se Je plaho približala avtu in s strahom v črnih očeh in tresočim glasom ponudila šopek:"Za Jedan dinari" Mama se Je nasmehnila ter Ji ne zaradi lepega šopka ampak zaradi dekletčeve revščine dala dva dinarja. Dekletce se Je veselo nasmehnilo, vzelo denar ter hitro steklo domov pokazat zanjo tako dragocen dar. Odpeljali smo se naprej, Jaz pa sem še vedno žalosten zaradi dekličine revščine ter vesel, da smo vsaj enega otroka malo osrečili. Tržiška avtobusna postaja Je majhna, pa vendar se na njej zgodi mnogo zanimivega. Od Jutra do večera se tu vrstijo dogodki, ki so nepozabni. Zdaj je mir, čez čas pa takšen vrvež, da komaj prideš do svojega cilja. Vrvež in mir se menjata iz ure v uro, iz dneva v dan. Avtobusna postaja oživi okrog sedmih, čeprav prvi avtobus odpelje že pred peto. Ti prvi avtobusi se vrnejo pred šesto, vendar ponavadi z malo potniki, ker jih večina izstopi prej, pri svojih tovarnah. Ob sedmih pa pridejo šolarji. Avtobusi, s katerimi se pripeljejo ali odpeljejo, so nabito polni. Prvi se ponavadi odpeljejo višješolci. Vsi zaspani s kupom debelih knjig pod roko se niti ne borijo za evoj sedež. Mimo vstopajo v avtobus in ob vstopu že odpirajo knjige, da bi se med BTožnJo še čiij^eč naučili. Nekoliko 1 kasneje se odpeljejo srednješolci. Ti so že bolj živi. Ob njihovem prihodu postaja že popolnoma o$ivi. Kar tekmujejo, kdo bo dobil boljši sedež. Seveda tudi v avtobusu ne dajo miru in se le malokdaj zmenijo za starejšega človeka, ki težko stoji ob njihovem sedežu. Po odhodu le teh pripeljeta avtobusa osnovnošolce iz Leš in Kovorja. Ti so šele razgrajači1 Vsi hočejo izstopiti naenkrat. Večkrat pride celo do pretepa, pa tudi nesreče niso popolnoma izključene. Večkrat Jih kdo graja, vendar kaj pomaga, če Je pa tako lepo biti prvi na cesti in potem v šoli. Potem se avtobusi vrstijo z odhodi in prihodi tja do polnoči. Najhrupneje Je na postaji verjetno od dveh do treh, ko so tu delavci, pa zakasneli šolarji in še mnogi drugi. Tako poteka dan na avtobusni postaji. Potem pa pride nekaj ur popolnega nočnega miru, naslednji dan pa gre zopet vse znova. Tako iz dneva v dan, iz meseca v mesec....... Andraž Legat, 7»a razred Misli mi še vedno uhajajo na počitnice. Večino proctih dni sem preživel na morju. Kopal sem se in plaval v topli vodi ter se z masko na obrazu potapljal in opazoval morsko dno. Ure in ure sem bil v vodi, toda nisem se naveličal. Velikokrat sem ližal tudi na blazini in na njej odplaval daleč od obale. Hotel sem dobro izkoristiti vsak sončen dan, kajti vreme nam je letos večkrat nagajalo. °b slabem vremenu pa mi tudi ni bilo dolgčas. Veliko sem bral. Večkrat sem tudi igral na karte in žahiral. Z znanci sem se odpeljal tudi v Trst. Videl sem pristanišče z velikimi ladjami, prav posebno pa mi bo ostal v spominu grad Miramare s prekrasnim parkom. Bilo Je čudovito. Tudi doma sem se hodil kopat na kopališče. Drugače pa sem se vozil s kolesom. Zvečer pa sem rad gledal televizijo. Zadnje dni počitnic pa se skoraj nisem premaknil od televizijskega sprejemnika, ki Je prenašal olimpiado. Kot vsaka stvar mine, so se končale tudi počitnice in začelo se Je zopet delo in učenje. Lahko pa rečems "Lepo je bilol" Ladja je zasidrana v pristanišču. Okrog pristanišča in v neskončne daljave se širi morje. V jasnem Jutru se lepo svetlika. Po mostičku, ki je pritrjen k ladji,stopa velik zamorec in se vedno bolj približuje malemu dečku, ki mu je ime Mario. Z ramen mu visita dve veliki rešti ananasov. Zazdi se mu zelo revep.-.. . V njihovi glavi se porodi misel, naj bi mu podaril velik ananas. Z močno črnopolto desnico, ki se je oprijela največjega ananpsa in ga tudi odtrgala, podari Mariu. Maria se je zastrmel v velik otok in si mislil, da so na svetu še dobri ljudje, ki se usmilijo ubogih siromašnih dečkov. Peljala sem se z vlakom. Bila je mirna noč, nočno tišino je motilo le enakomerno udarjanje koles ob tračnice. Kahlo guganje me Je uspavalo. Ko sem se zdramila, se je že svitalo. Sonce (Je svoje prve žarke začelo pošiljati na zemljo. Pred menoj Je odsevala komaj prebujena pökrajina. Narava, ki je bila poprej tako mirna in pusta, se je začela prebujati. Vlak Je drsel zdaj mimo velikih polj, posejanih s pšenico, ki Je lahno valovila v vetru, zdaj mimo gričev, polnih vinske trte. Pokrajina se Je neprestano spreminjala. Bližala sem se cilju. Opomnila sem se mame in očeta in še dobro sem ju videla, ko sta mi pomahala v slotoo, ko Je vlak zapiskal in se začel leno pomikati po tračnicah. V duši mb Je stiskalo in solze so mi zalile oči. Toda že je bila tu postaja in obenem tudi konec vožnje. Vlak se Je ustavil in morala sem izstopiti. Čeprav mi Je bilo hudo, ko sem šla od doma, sem bila vseeno srečna, saj je bila ta moja prva vožnja z vlakom zelo prijetna. Tome^ž Madjar, 6.b razred Primož Grum, 5-a razred clKia/ ^lbiLti^du Del Bisttioe ot restavraciji imenujemo Deteljica. Restavracija Je ob avtocesti in vanjo radi zaliajajo tudi turisti. Nekateri imajo lepe avtomobile in Jih otroci radi hodimo gledat. Poleg Je tudi menjalnica in turistični biro, kamor hodijo turisti menjat devize straneh avtoceste ob restavraciji stojita Petrolovi bencinski črpalki, ki imata tudi zelo veliko prometa, posebno ob poletnem času, ko prihajajo čez mejo inozemski turisti in napolnijo rezervoarje, da lahko nadaljujejo pot. Vsak to raje naredi pri nas, ker Je bencin ceneJSi. Na desni strani restavracije stoji Mercatorjeva samopostrežna trgovina z bifejem. V trgovini prodajajo različne stvari. Imajo svojega mesarja, poseben prostor za živila, šolske potrebščine, igrače, nogavice, časopise, perilo itd. Za samopostrežno trgovino Je nekaj blokov. Tudi v spodnjem delu že gradijo nove bloke. Tako Je Bistrica dobila mnogo prebivalcev. Ob blokih so tudi garaže, za osebne avtomobile. Prostor pred bloki Je asfaltiran. Poleg blokov Je cesta, ki vodi v Kovor^in Je že asfaltirana. Na križišču, kjer se odcepi v Kovor in Bistrico, Je avtobusna postaja. Na zgornji strani proti Bistrici Je velik travnik, na katerem gradijo šolo. Poskrbeli bodo tudi za najmlajše in Jim zgradili vrtec. Tako bo v nekaj letih Bistrica postala predmestje Tržiča. Bilo Je poleti, ko smo se odpravili k stricu, ki živi v mestu pod Pohorjem. Bila sem zelo vesela, saj sem vedela, da bomo šli tudi na Pohorje. Res smo že prvo nedeljo krenili iz mesta med posameznimi kmetijami v ta čudoviti kraj. Očka nam Je pripovedoval o bojih na tem področju. Na tem Pohorju Je Junaško padel 1. pohorski bataljon. Med padlimi Je bil tudi legendarni borec Alfonz Barh s tremi sinovi. Najmlajšemu Je bilo komaj 11 let. o za naš denar in po informacije naših turističnih in kulturnih znamenitostih.Na obeh Sergej Rus, 5»c razred Alenka Javornik, 2.b razred o .S' «P O 'ß T POROČILO ROKOMETNI TEKMI V petek, 11. novembra 1972, se je začela rokometna liga med ŠŠD osnovnih Sol heroja Grajzerja, Bračiča in osnovne Sole kokrškega odreda Križe. ^ ligi tekmujejo za vsako šolo štiri ekipe: dve ženski (A, B) in dve moški (A, B). Prva tekma je bila ob 15. uri v telovadnici osnovne šole v Križah med ekipama B ženske Križe : B ženske Bračič. Medtem, ko so igralke nestrpno čakale na začetek tekme, se je na balkonu zbralo veliko ljubiteljev rokometa. Upanj«. nR zmago naša dekleta skoraj niso imela in je bilo za vse veliko presenečenje, ko so kmalu na začetku povedla z nekaj goli. Rezultat sa je hitro višal, gledalci pa razživeli. Z vseh strani je bilo slišati vzklike: "Bračič, Bračič! Križe, Križe!" Vmes pa je bilo slišati raznovrstne graje in pohvale. Oba trenerja sta svoje igralke spodbujala in medtem, ko v našem moštvu skoraj ni bilo menjav, so se kriSke igralke kar pogosto menjavale. V drugem polčasu so bili navijači še glasnejši. Vsak je spodbujal svoje igralko. Nekajkrat so Križanke celo izenačile, tako da je bila tekma še bolj razburljiva. Končno pa se je tekma končala v korist naših deklet z rezultatom 15:10. Medtem, ko je bilo na naši strani brezmejno veselje, so kriške igralke sklonjenih glav.zapustile igrišče. Za to tekmo so bile še tri: med A moštvoma deklet in obema moštvoma fantov.. Vse tri tekme so naši igralci izgubili, kar je bilo tudi pričakovati, saj nimajo potrebnih pogojev za treninge, kot jih imajo Križani. Vlasta Cizel, 8.a razred MOJ USPEH Nekega dne pozimi smo imeli smučarsko tekmovanje v slalomu. Imel se številko 56. Ko smo stali v vrsti, som imel veliko tremo. Takrat sem bil drugič na smučeh. Tekmovanje se je kmalu začelo. Že je bila na vrsti številka 50. Imel sem vedno večjo tremo. Najraje bi odstopil. A to ni bilo več mogoče. Bil sem že na vrsti. Pognal sem se in že sem bil sredi brega. Na cilj sem prispel srečno. Le okrog ene palice nisem peljal. Mislil sem, da bom diskvalificiram. Odšel sem domov. Doma sem vse povedal očku in mamici. Ko sem drugi dan prišel v šolo, sem šel pogledat na oglasno desko. Moje ime je bilo napisano predzadnje. Bil sem vesel, ker nisem bil diskvalificiran. Ker sem bil drugič na smučeh, je bil to moj velik uspeh. Jure Mejač, 9.b razred TEKMOVANJE B BOHINJSKI BISTRICI Ko smo ae smučali v Hrastah, smo zvedeli, da je naslednjo nedeljo smučarsko tekmovanje V Bohinjski Bistrici. Vsi smo se razveselili tekme. V nedeljo sem pripravila vso smučarsko, opremo in potem sem šla na avtobusno postajo na Deteljico. Kmalu je pripeljal poseban avtobus za smučarje. Po krajši, vožnji z avtobusom smo prišli v Bohinjsko Bistrico. Tam smo kupili vsak 6n čaj in se odpravili proti smučišču. Pri startu Je bilo že veliko tekmovalcev in tudi Jaz sem se jim pridružila. Kmalu sem prišla na vrsto. Tovariš na startu je štel številke in ko Je rekel zadnjo, sem odpeljala. Ko smo končali vsi, smo se vrnili k avtobusu. Čez nekaj časa je bila razglasitev. Ko so bile na vrsti cicibanke, smo se vsa dekleta pripravila. Prva Je bila iz Škofje Loke in takoj za njo sem b;Lla jaz. Dobila sem srebrno medaljo Tega dne ne bom nikoli pozabila. Darja Meglič, 4.a razred MOJE VESELJE DO ŠPORTA V prostem času se poleg branja raznih knjig rad ukvarjam tudi s športom. Poleg lastnega udejstvovanja redno spremljam vsa športna tekmovanja. Ko sem bil še majhen, star komaj štiri leta, sem dobil prve smučke. Od tega časa dalje vsako zimo smukam. V zimskih počitnicah obiskujem smučarske tečaje in razna tekmovanja. Že dve leti sem član SK Tržič, kjer imam redne treninge, tudi kadar ni snega. To so tako imenovani stihi treningi. Trudim se, da bi se čim bolje uvrstil in postal dober smučar. Poleg smučanja imam veliko veselja tudi do šaha. Skoraj vsak dan, kadar ima le očka čas, igrava šah. Moj očka je zelo dober šahist, tako da ga le malokdo premaga. Nekajkrat mi je že uspelo, da sem z njim remiziral. Velikokrat igram šah tudi s sošolci. Tu je moj rezultat pozitiven. Želim si, da bi imeli v šoli šahovski klub. Razveselim se tudi, kadar me kdo pokliče za nogomet. Poletij v počitnicah,imamo prava tekmovanja. Zberemo se otroci vseh blokov v Bistrici in igramo proti otrokom iz Preske in Tržiča. Uživam pa tudi, kadar na televiziji gledam kakršne koli športne prenose. Tako sem letos gledal olimpijske igre in vse druge košarkarske, hokejske in nogometne prenose. Zdi se mi, da bi vsak mlad človek moral biti športnik, saj to ni le zdravo, temveč si človek pridobi tudi veliko dobrih lastnosti. Sergej Rus, 5-c razred URA TELOVADBE Ko pozvoni zvonec,se postavimo v vrsto in počakamo tovarišico. Potem pa odidemo po stopnicah do telovadnice, ki je v pritličju. Tam reditelj narddi zbor, poravna vrsto in poroča tovarišici: koliko učencev je prisotnih, kdo manjka, kdo je opravičen, in kdo brez opreme. Obrnemo se v levo ali desno in tečemo, hodimo, zamahujemo z rokami in nogami in še mnogo drugih vaj. Potem izberemo vsak svoj prostor in delamo ogrevalne vaje. Ob začetku šolskega leta je tovarišica določila štiri vrste. Po vajah vadimo na orodju: kozi, blazinah, drogu in krogih. Skačemo tudi v daljino in višino. Včasih se igramo igro med dvema ognjema. To igro jaz igram slabo in kar priznati moram, do je ne igram rada. Telovadba je moj najljubši predmet in se je vselej veselim. Alja Robič, 4.b razred MOJ USPEH Lansko lato smo imeli prvenstvo v smučanju v Hrastah. Preden smo začeli tekmovati, je najprej predtekmovalec pokazal progo. Proga ni bila posebno.’strma, vendar si se moral kar dobro potruditi, da si jo zvozil. Imel sem visoko številko, zato sem nastopil bolj pri zadnjih. Pred nastopom sem se malo bal, vendar pa sem se kmalu ojunačil. Bil je čas, ko sem moral nastopiti. Od začetka sem vozil počasi, nato hitreje in hitreje in nazadnje le srečno prispel skozi cilj. Moj čas je bil zelo dober. Po končani tekmi sem odšel domov. Naslednji dan sem prišel v šolo. Na oglasni deski so bili rezultati. Videl sem, da sem bil šesti, zato sem bil zelo vesel, saj takega uspeha še nisem doživel. Želim in upam, da bom še velikokrat nastopil na smučarskem tekmovanju in se uvrstil na dobro mesto. Jožko Markič, 4.b razred RAD BI NASTOPAL Moja želja je,da bi nastopil na šahovskem turnirju. Rad bi nastopil s sošolci. Zelo dobra igra bi bila z Juretom Mejačem in Dušanom BogatajemJPri igri smo skoraj vsi enako dobri. £koda, da nimamo že v četrtem razredu šahovskega krožka. Doma zelo rad šahiram z očkom, prijateljem Robijam in s stricem. Stric zelo dobro igra in tudi pove šahovske zanke. Ko bom v petem razredu, se bom vključil v šahovski krožek, kakor moj prijatelj Robi. Do takrat pa bom še dobro treniral, da ne bom v petem razredu med zadnjimi. Jožko Markič, 4.b razred V TOREK SMO BILI NA ŠPORTNEM DNEVU Letos je tudi naš razred sodeloval na jesenskem orientacijskem pohodu naše šole. V torek zjutraj smo se zbrali pred šolo. Ko smo po dolgem čakanju prišli do starta, smo dobili navodilo^ kje moramo hoditi. Prišel je čas odhoda. Vsak razred je bil razdeljen na štiri skupine. Vsaka skupina je imela svojega vodjo. Vodja naše skupine je bila sošolka Nevenka. Hodili smo od kontrole do kontrole, izpolnjevali različne naloge in odgovarjali na različna vprašanja. Sonce je vedno bolj pripekalo. Pot je vodila preko Bistrice, do cerkve sv. Jurija. Od tam smo se spustile do Ročevnice, nato do igrišča TVD Partizan in naprej po Blejski cesti vrnile do naše šole. Naša skupina ni bila uspešna. Večkrat smo zašle, pa tudi sprle smo se. Če bi bile bolj složne, bi lahko dosegle boljši uspeh. Upam, da bomo drugo leto uspešnejše. Alja Robič, 4.b razred ZA BISTRE GLAVE KRI ZAMKA 1 A a s X (d X 7 r~ X 'lö X m X X 13 ib X X IS X it 1« X *9 io A-» X 44 X X a» Ü V * 11» X 4? X X JO t M J» X »<( is X X ii X X iJ X X X »0 X A4 43 4v X X Vodoruvno : 1. Južni sadež, 6. kalij, 7- avtomobilska oznaka Kranja, 8. brazda na njivi, 9« luknjica na koži, 11. strupena kača, 12. um, 14. aluminij, 15. kravji glas, 16. moško ime, 17. osebni zaimek, 18. Matej Oblak, 19. reka v Bosni, 20. srbska solata, 22. zgoden, 25« mlada kokoš, 24. če, 26. neznanka v matematiki, 2y. avtomobilska oznaka Valjeva, 30. reka v Brbiji, 32. reka v Črni gori, 35. tibetanško govedo, 36. osebni zaimek, 37« moško ime, 38. tonovski način, 39- učenec, 42. trava druge košnje, 44. dolgorepa papiga, 45. satovje Navpično s 1. priimek slovenskega filmskega igralca, 2. vrsta cvetice, 3« predlog, 4. površinska mera, 5* predlog, 6. huda bolezen, 7. top, 9. veznik, 10. žensko ime, 12. tukaj, 13. klada za sekanje drv, 15.''vrsta avtomobila, 18. hišna xival, 19. reka v Pomurju, 21. vriskanje, 25. avtomobilska oznaka Kopra, 29. znamka ure, 36. ime učenke 5.a razreda, 31* oslovski glaa, 32. tračnice, 33. površinska mera, 34. plast v zemljski skorji, 36. reka v Prekmurju, 38. darilo, 40. oranje, 41. sol-mizacijski zlog, 42. središče vrtenja, 43. arabski žrebec Smiljana Brkljač, 5.c razred VRETENO n Pii rTTi .fXTTl ri 11T j T lili Tl XX p I I Tir 1. 10 črka abecede 2. oseba množine 3. glavno mesto Italije 4. žensko ime 5. moško ime 6. država v Aziji 7. zgoden 8. predlog 9- 1 črka abecede POSETNICE [ankazric t Kaj Je? [KATI MEl Kateri Je njen rojstni kraj? [ŽiNKA~KiGČjET~[ Kateri predmet poučuje ta tovarišica? NINASOVELS ^ Kateri Je njen najljubši predmet? fANICA VERAT L1 Kakšen položaj ima v šoli? R E B U S I =4? T§ YYY^ Mr. ^ 0 K k 000 MM M od 1. do 8. Uroš Plantan, 5-c razred Simona Zupan, 7.a razred 6.a razred Irena Zupan, Ladi Erjavšek, 5.a razred Marijana Ribič, 7»a Janka Opalički, 7*a razred Darja Markič, 6.a razred Ladi ErjavSek, 5-a razred . ■