Leto 1900. 383 Državni zakonik za kraljevine in dežele, zastopane v državnem zboru. Kos LXV\ — Izdan in razposlan dne 19. septembra 1900. Vsebina: (Št. 152 in 153.) 152. Dopustilnica za lokalno železnico Friedland—državna meja blizu Heinersdorfa — 153. Cesarski ukaz o dodelitvi podpor iz državnih sredstev v olajšavo, oziroma zabrambo bede. 153. Dopustilnica z dne 8. septembra 1900. L za lokalno železnico Friedland—državna meja blizu Heinersdorfa. Na podstavi Najvišega pooblastila podeljujem v porazumu z udeleženimi ministrstvi okrajnemu odboru Friedland na Češkem po pogojih in načinih, določenih v nastopnem, v zmislu določil zakona o dopuščanju železnic z dne 14. septembra 1854. 1. (drž. zak. št. 238) in pa zakona z dne 31. decembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz 1. 1895.) zaprošeno dopustilo za gradnjo in obrat lokomo-tivne železnice, katero bo kot lokalno železnico s pravilnim tirom napraviti od postaje Friedland na južno severnonemški zvezni železnici do državne meje blizu Heinersdorfa. §. 1. Gledé eventualnega stika dopuščene železnice s prusko železniško zvezo pri Heinersdorfu, in pa gledé prometne službe na stični postaji se pridržuje ustanovitev zadevnih določil sklepu državne pogodbe s kraljevo prusko vlado, in koncesijonar je dolžen se pokoriti dolžnostim, ki nastanejo iz nje. §.2. Za železnico, ki je predmet te dopustilnice, uživa koncesijonar v členu V. zakona z dne 31. de- cembra 1894. 1. (drž. zak. št. 2 iz 1. 1895.) omenjene ugodnosti. §- 3. Koecesijonar je dolžpn: začeti gradnjo dopuščene železnice precej po dobljenem dovolilu za zgradbo, dokončati jo najdalje v dveh letih računaje od današnjega dne, in dodelano železnico izročiti javnemu prometu ter vzdrževati po nji obrat nepretrgoma ves čas, dokler bo trajalo dopustilo. Da se bode držal gorenjega roka za gradnjo in pa da izvrši in opremi železnico, kakor zahteva dopustilo, naj da koncesijonar zagotovilo, položivši 40.000 K varščine v vrednostnih papirjih, v katerih se smejo nalagati novci varovancev. Ako se ne bi izpolnjevala zgoranja dolžnost, se sme izreči, da je zapala ta varščina. §• 4- Da izdela dopuščeno železnico, se dodeljuje koncesionarju pravica razlastitve po določilih do-tičnih zakonitih predpisov. Ista pravica se podeljuje koncesijonarju tudi zastran tistih dovlačnic, ki se morda naredé in o katerih bi državna uprava spoznala, da je njih naprava v javni koristi. §■ 5. Koncesijonarju se je ob gradnji in obratu dopuščene železnice ravnati po vsebini te dopustilnice in (SloTttniteh.) po dopustilnih pogojih, postavljenih po ministrstvu za železnice, in pa po semkaj merečih zakonih in ukazih, zlasti po zakonu o dopuščanju železnic z dne 14. septembra 1854. 1. (drž. zak. št. 238) in pa po redu za obrat železnic z dne 16. novembra 1851. 1. (drž. zak. št. 1 iz 1. 1852.), potem po zakonih in ukazih, ki se dado morebiti v bodoče. Kar se tiče obrata, se odpuščajo varnostne n.a-redbc in prometni predpisi, obseženi v redu za obrat železnic in v dotičnih dodatnih določilih, v toliko, v kolikor se bo to z ozirom na posebne prometne in obratne razmere, sosebno na zmanjšano vozno brzino zdelo dopustno ministrstvu za železnice, in gledé tega bodo veljali dotični posebni obratni predpisi, ki jih izda ministrstvo za železnice. §• 6. V ostalem je v uvodu oznamenjeno železniško progo smatrati za celokupno sestavino železniškega podjetja, ki je predmet dopustilnice z dne 15. februarja 1899. I. (drž. zak. št. 37), in zanjo naj torej veljajo določila §§. 5 —14 omenjene dopustilnice z izpremembo, da se daje koncesijonarju pravica s posebnim dovolilom državne uprave in s pogoji, ki jih ona ustanovi, izdati v znesku, ki ga ustanovi državna uprava, eventualno v delne zadolžnice razdeljen prednostni zajem, ki se obrestuje z največ 4 odstotki in se vrne v 75 letih, in ki ga je ugotoviti v železniški knjigi na vseh okrajnemu odboru v Friedlandu dopuščenih lokalnih železnicah v prvem vrstnem redu. Wittek s. r. IS». Cesarski ukaz z dne 15. septembra 1900. 1. §• l. Moja vlada se pooblašča izdati v podporo pomoči potrebnega prebivalstva v krajih posameznih kraljevin in dežel, ki jih je zadela ali jim preti beda, po izmeri potrebe iz državnih sredstev do zneska vsote 5,000.000 kron proti računu. Iz te skupne vsote sme vlada porabiti delni znesek do 2,750.000 kron v podporo siromašnim oškodovancem v tistih delih kraljevine gališke, ki jih je zadela izredna katastrofa povodnji v juliju 1900. 1. §. 2. Dovoljeni krediti so določeni v podelitev podpor, ki jih ni vrniti, Siromašnim oškodovancem, zlasti za nabavo živil, semenja, krme za živino i. t. potem za podelitev podpor, da se zopet zgradijo porušena ali poškodovana poslopja in pa v izvršitev ali podporo občekoristnih javnih del. §. 3. Podpore naj razdeljujejo državna oblastva. §• 4. Pravne listine, vloge in uradna dejanja gledé teh podpor so prosta kolka in pristojbin. §• 5. Da izvršč ta ukaz, ki stopi z dnem razglasitve v veljavo, se naroča Mojim ministrom za notranje stvari, finance in poljedelstvo. V Jaslem, dne 15. septembra 1900. Franc Jožef s. r. o dodelitvi podpor iz državnih sredstev v olajšavo, oziroma zabrambo bede. Na podstavi §. 14 državnega osnovnega zakona z dne 21. decembra 1867. 1. (drž. zak. št. 141) ukazujem tako: Koerber s. r. Wittek s. r. Spens s. r. Rezek s. r. Giovanelli s. r. Welsersheimb s. r. Bolim s. r. Kartel s. r. Call s. r. Piçtak s. r.