®)M\§ss@ ®mm @ib@hi]’ §wnfn mmi Sveti Tomaž 18.06.2015 Letnik 1 Številka 6/2015 TISKOVINA POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI TOMAŽ VSEBINA 15. ZAKLJUČNI RAČUN občine Sveti Tomaž za leto 2014 16. REBALANS PRORAČUNA občine Sveti Tomaž za leto 2015 17. PRAVILNIK o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Sveti Tomaž za programsko obdobje 2015 - 2020 18. PRAVILNIK o dodeljevanju državnih pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Sveti Tomaž za programsko obdobje 2014-2020 19. SOGLASJE k sistemizaciji Vrtec Sveti Tomaž 20. SKLEP o znižanju plačila staršev za programe v vrtcih v času poletnih počitnic 15. Na podlagi tretjega odstavka 98. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02-ZJU, 110/02-ZDT-B, 127/06-ZJZP, 14/2007-ZSPDPO, 109/2008, 49/09, 38/2010 - ZUKN, 107/ 2010, 110/2011 -ZDIU12, 46/2013-ZIPRS1314-A, 101/2013-ZIPRS1415) in 23. člena Statuta Občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik Občine Ormož št. 7/07) je Občinski svet Občine Sveti Tomaž na 6. redni seji dne, 17.6. 2015 sprejel ZAKLJUČNI RAČUN PRORAČUNA OBČINE SVETI TOMAŽ ZA LETO 2014 1. člen Sprejme se zaključni račun proračuna občine Sveti Tomaž za leto 2014, ki zajema predvidene in realizirane prihodke in druge prejemke ter odhodke in druge izdatke občine. Pri sestavi zaključnega računa je upoštevana členitev, kije predpisana za sestavo proračuna. 2. člen Prihodki in odhodki proračuna ter drugi prejemki in izdatki proračuna za leto 2014 so realizirani v naslednjih zneskih: A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v evrih Skupina / Podskupina kontov Realizacija ZR za leto 2014 I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 3.105.762 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.760.939 70 DAVČNI PRIHODKI 1.640.165 700 Davki na dohodek in dobiček 1.526.439 703 Davki na premoženje 79.621 704 Domači davki na blago in storitve 34.105 71 NEDAVČNI PRIHODKI 120.774 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 85.372 711 Takse in pristojbine 1.151 712 Globe in druge denarne kazni 3.340 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 930 714 Drugi nedavčni prihodki 29.980 72 KAPITALSKI PRIHODKI 34.717 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 0 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 34.717 74 TRANSFERNI PRIHODKI 1.310.107 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 140.197 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna EU 1.169.910 I. SKUPAJ ODHODKI 3.126.802 40 TEKOČI ODHODKI 540.004 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 142.085 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 22.504 402 Izdatki za blago in storitve 358.987 403 Plačila domačih obresti 6.482 409 Rezerve 9.946 41 TEKOČI TRANSFERI 707.822 410 Subvencije 28.440 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 411.526 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 69.521 413 Drugi tekoči domači transferi 198.336 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 1.772.379 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 1.772.379 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 106.597 431 Invest. transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 37.489 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 69.108 III. PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (PRESEŽEK) (l.-ll.) -21.040 B. RAČUN FINANČNIH TZERJATEV IN NALOŽB Skupina/ Podskupina kontov Realizacija ZR za leto 2014 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV (750+751+752) 6.095 75 PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPITALSKIH DELEŽEV 6.095 750 Prejeta vračila danih posojil 6.095 VI. PREJETA MINU SANA POSOJILA IN SPREMEMBE KAPITALSKIH DELEŽEV IV. -V.)_____________________________________6.095 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina kontov Realizacija ZR za leto 2014 VII. ZADOLŽEVANJE 0 50 ZADOLŽEVANJE 0 500 Domače zadolževanje 0 Vlil. ODPLAČILA DOLGA 75.082 55 ODPLAČILA DOLGA 75.082 550 Odplačila domačega dolga 75.082 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (l.+IV.+VII.-ll.-V.-VIII.) -90.027 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) -75.082 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+X.-IX.) 21.040 XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA 353.286 3. člen Zaključni račun proračuna Občine Sveti Tomaž za leto 2014 sestavljajo splošni in posebni del. V splošnem delu je podan podrobnejši prikaz predvidenih in realiziranih prihodkov in odhodkov oziroma prejemkov in izdatkov iz bilance prihodkov in odhodkov, računa finančnih terjatev in naložb ter računa financiranja, v posebnem delu pa prikaz predvidenih in realiziranih odhodkov in drugih izdatkov proračuna Občine Sveti Tomaž za leto 2014. Zaključni račun zajema tudi obrazložitev zaključnega računa, vključno z obrazložitvami načrta razvojnih programov, ter o njihovi realizaciji vtem letu. 4. člen Zaključni račun proračuna Občine Sveti Tomaž za leto 2014 se objavi v Uradnem glasilu občine Sveti Tomaž. Priloge zaključenega računa se objavijo na spletni strani občine Sveti Tomaž. Številka: 410-8/2015 01 \SK Sveti Tomaž, 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ 16. Na podlagi 40. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 - uradno prečiščeno besedilo, 110/1, 14/13 popr. in 46/13 - ZIPRS1314-A) ter 23. člena statuta Občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik Občine Ormož št. 7/07) je Občinski svet Občine Sveti Tomaž na 6. redni seji, dne 17. 06.2015 sprejel ODLOK o rebalansu proračuna občine Sveti Tomaž za leto 2015 1. člen V Odloku o proračunu Občine Sveti Tomaž za leto 2015 (Uradno glasilo občine Sveti Tomaž št. 18/2014) se 2. člen odloka spremeni tako, da glasi: Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih: A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Skupina / Podskupina kontov Rebalans-2015 € 1. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 1.807.860 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1.493.874 70 DAVČNI PRIHODKI 1.397.568 700 Davki na dohodek in dobiček 1.277.424 703 Davki na premoženje 81.394 704 Domači davki na blago in storitve 38.750 71 NEDAVČNI PRIHODKI 96.306 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 71.050 711 Takse in pristojbine 1.150 712 Denarne kazni 2.600 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 1.000 714 Drugi nedavčni prihodki 20.506 72 KAPITALSKI PRIHODKI 41.265 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev 41.265 73 PREJETE DONACIJE 0 730 Prejete donacije iz domačih virov 0 74 TRANSFERNI PRIHODKI 272.721 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 242.076 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije 30.645 II. SKUPAJ ODHODKI 2.001.222 40 TEKOČI ODHODKI 639.852 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 142.543 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 22.947 402 Izdatki za blago in storitve 439.614 403 Plačila domačih obresti 4.945 409 Rezerve 29.804 41 TEKOČI TRANSFERI 792.608 410 Subvencije 41.500 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 431.571 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 76.961 413 Drugi tekoči domači transferi 242.576 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 481.082 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 481.082 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 87.679 431 Investicijski transferi privatnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 52.000 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 35.679 III. PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (PRESEŽEK) (l.-ll.) -193.362 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina kontov Rebalans-2015 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 4.240 75 Prejeta vračila danih posojil 4.240 750 Prejeta vračila danih posojil 4.240 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 0 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 0 440 Dana posojila 0 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.- v.) 4.240 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina kontov Rebalans-2015 VII. ZADOLŽEVANJE 0 50 ZADOLŽEVANJE 0 500 Domače zadolževanje 0 Vlil. ODPLAČILA DOLGA 74.136 55 ODPLAČILA DOLGA 74.136 550 Odplačila domačega dolga 74.136 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (l.+IV.+VII.-ll.-V.-VIII.) -263.258 X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) -74.136 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 193.362 XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.PRETEKLEGA LETA 263.258 Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom. Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Sveti Tomaž. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti. 2. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu občine Sveti Tomaž. Številka: 410-15/2015 01\SK Sveti Tomaž, 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ 17. Na podlagi 24. člena Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08, 57/12, 90/12 - ZdZPVHVVR in 26/14) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) je občinski svet občine Sveti Tomaž na 6. redni seji, dne 17.06.2015 sprejel PRAVILNIK o ohranjanju in spodbujanju razvoja kmetijstva in podeželja v občini Sveti Tomaž za programsko obdobje 2015 - 2020 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina pravilnika) Ta pravilnik določa področje uporabe, pogoje, vrste pomoči s posameznimi ukrepi in druge ukrepe občine Sveti Tomaž za ohranjanje in spodbujanje razvoja kmetijstva in podeželja. Sredstva po tem pravilniku se dodelijo za: državne pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 z dne 25. junija 2014 o razglasitvi nekaterih vrst pomoči v kmetijskem in gozdarskem sektorju ter na podeželju za združljive z notranjim trgom z uporabo členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije (UL L št. 193, z dne 1.7.2014 str. 1-75, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 702/2014), pomoči de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (UL L št. 352, z dne 24.12.2013, str. 1-8, v nadaljnjem besedilu: Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013). 2. člen (način in višina zagotavljanja sredstev) Sredstva za izvedbo ukrepov ohranjanja in spodbujanja razvoja kmetijstva in podeželja v občini Sveti Tomaž (v nadaljevanju: občina) se zagotavljajo v proračunu občine. Višina sredstev se določi z odlokom o proračunu za tekoče leto. 3. člen (oblika pomoči) Sredstva za ukrepe po tem pravilniku se dodeljujejo v določeni višini za posamezne namene kot nepovratna sredstva v obliki dotacij in/ali v obliki subvencioniranih storitev. 4. člen (opredelitev pojmov) Pojmi uporabljeni vtem pravilniku imajo naslednji pomen: (1) »pomoč« pomeni vsak ukrep, ki izpolnjuje merila iz člena 107 (1) Pogodbe o delovanju Evropske unije; (2) "MSP" ali "mikro, malo in srednje podjetje" pomeni podjetje, ki izpolnjuje merila iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (3) "kmetijski sektor" pomeni vsa podjetja, ki so dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, predelavi in trženju kmetijskih proizvodov; (4) "kmetijski proizvod" pomeni proizvode s seznama v Prilogi I k Pogodbi, razen ribiških proizvodov in proizvodov iz ribogojstva s seznama v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1379/2013 Evropskega parlamenta in Sveta; (5) "primarna kmetijska proizvodnja" pomeni proizvodnjo rastlinskih in živinorejskih proizvodov s seznama v Prilogi I k Pogodbi brez kakršnih koli nadaljnjih postopkov, ki bi spremenili naravo takih proizvodov; (6) "predelava kmetijskih proizvodov" pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, po katerem proizvod ostane kmetijski proizvod, razen dejavnosti na kmetiji, potrebnih za pripravo živalskega ali rastlinskega proizvoda za prvo prodajo; (7) "trženje kmetijskih proizvodov" pomeni imeti na zalogi ali razstavljati z namenom prodaje, ponujati za prodajo, dobavljati ali na kateri koli drug način dajati na trg, razen prve prodaje primarnega proizvajalca prodajnemu posredniku ali predelovalcu, ter vsake dejavnosti, s katero se proizvod pripravi za tako prvo prodajo; prodaja, ki jo opravi primarni proizvajalec končnemu potrošniku, se šteje za trženje kmetijskih proizvodov, če se opravlja v ločenih, za to namenjenih prostorih; (8) "kmetijsko gospodarstvo" pomeni enoto, ki obsega zemljišče, objekte in naprave, ki se uporabljajo za primarno kmetijsko proizvodnjo; (9) "nosilec ali nosilka kmetijskega gospodarstva" (v nadaljnjem besedilu: nosilec) je pravna ali fizična oseba, ki je pooblaščena ali upravičena, da za kmetijsko gospodarstvo vlaga vloge iz naslova ukrepov tega pravilnika; (10) "podjetje v težavah" pomeni podjetje v skladu s 14. točko 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (11) "slabe vremenske razmere, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami," pomenijo neugodne vremenske pogoje, kot so zmrzal, nevihte in toča, led, močno ali obilno deževje ali huda suša, ki uničijo več kot 30 % povprečne proizvodnje, izračunane na podlagi: a) predhodnega triletnega obdobja ali b) triletnega povprečja, osnovanega na predhodnem petletnem obdobju, brez najvišjega in najnižjega vnosa; (12) "opredmetena sredstva" pomenijo sredstva, ki jih sestavljajo zemljišča, stavbe in obrati, stroji in oprema; (13) "neopredmetena sredstva" pomenijo sredstva, ki nimajo fizične ali finančne oblike, kot so patenti, licence, strokovno znanje ali druga intelektualna lastnina; (14) "začetek izvajanja projekta ali dejavnosti" pomeni bodisi začetek dejavnosti ali gradbenih del, povezanih z naložbo, bodisi prvo pravno zavezujočo zavezo za naročilo opreme ali uporabo storitev ali vsako drugo zavezo, zaradi katere projekta ali dejavnosti ni več mogoče preklicati; nakup zemljišč in pripravljalna dela, kot je pridobivanje dovoljenj in opravljanje študij izvedljivosti, se ne štejejo za začetek izvajanja projekta ali dejavnosti; (15) "velika podjetja" pomeni podjetja, ki ne izpolnjujejo pogojev iz Priloge I Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (16) "intenzivnost pomoči" pomeni bruto znesek pomoči, izražen kot odstotek upravičenih stroškov pred odbitkom davkov ali drugih dajatev; (17) "standard Unije" pomeni obvezen standard, predpisan z zakonodajo EU, ki določa raven, ki jo morajo doseči posamezna podjetja, zlasti glede okolja, higiene in dobrobiti živali; posledično se standardi ali cilji, zastavljeni na ravni Unije, ki so zavezujoči za države članice, ne pa tudi za posamezna podjetja, ne štejejo za standarde Skupnosti; (18) "neproizvodna naložba" pomeni naložbo, ki ne povzroči znatnega povečanja vrednosti ali donosnosti kmetijskega gospodarstva; (19) "naložbe za skladnost s standardom Unije" pomenijo naložbe, ki se izvedejo za doseganje skladnosti s standardom Unije po zaključku prehodnega obdobja, določenega z zakonodajo Unije; (20) "nezahtevna agromelioracija" je agromelioracija, kot je opredeljena z veljavno zakonodajo, ki ureja področje kmetijskih zemljišč; (21) "mladi kmet" pomeni osebo, ki na dan predložitve vloge za pomoč ni stara več kot 40 let, ima ustrezno poklicno znanje in kompetence ter prvič vzpostavlja kmetijsko gospodarstvo kot nosilec tega gospodarstva; (22) "investicijska dela" pomenijo dela, ki jih opravijo kmet osebno ali kmetovi delavci, da ustvarijo sredstva; (23) "biogorivo na osnovi hrane" pomeni biogorivo, proizvedeno iz žitaric in drugih poljščin z visoko vsebnostjo škroba, rastlin za pridelavo sladkorja in oljnic, kot je opredeljeno v predlogu Komisije za Direktivo Evropskega parlamenta in Sveta o spremembi Direktive 98/70/ES o kakovosti motornega bencina in dizelskega goriva ter spremembi Direktive 2009/28/ES o spodbujanju uporabe energije iz obnovljivih virov (1); (24) "skupina in organizacija proizvajalcev" pomeni skupino ali organizacijo, ki je ustanovljena za dejavnosti, opredeljene v 43. točki 2. člena Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014; (25) "stalni stroški, ki nastanejo zaradi sodelovanja v shemi kakovosti" pomenijo stroške, ki nastanejo zaradi vključitve v shemo kakovosti, in letni prispevek za sodelovanje v njej, po potrebi pa tudi odhodke za preglede, ki so potrebni za ugotavljanje skladnosti s specifikacijami sheme kakovosti; (26) "član kmetijskega gospodinjstva" pomeni fizično ali pravno osebo ali skupino fizičnih ali pravnih oseb, ne glede na pravni status skupine in njenih članov v skladu z nacionalno zakonodajo, razen delavcev na kmetiji; (27) "predelava kmetijskih proizvodov v nekmetijske proizvode" pomeni vsak postopek na kmetijskem proizvodu, katerega rezultat je proizvod, ki ni zajet v Prilogo I Pogodbe; (28) "živila" pomenijo živila, ki niso kmetijski proizvodi in so navedena v Prilogi I k Uredbi (EU) št. 1151/2012 Evropskega parlamenta in Sveta; (29) "nekmetijske dejavnosti" pomeni dejavnosti, ki ne spadajo v področje uporabe člena 42 Pogodbe o delovanju EU (npr. ukrepi s področja gozdarstva, turizma, obrti in dejavnosti vezane na predelavo kmetijskih proizvodov v nekmetijske proizvode; (30) "enotno podjetje" pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij: a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja, b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovnega ali nadzornega organa drugega podjetja, c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu, d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) tega odstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako velja za enotno podjetje. 5. člen (vrste pomoči in ukrepi) Za uresničevanje ciljev ohranjanja in razvoja kmetijstva in podeželja v občini se finančna sredstva usmerjajo preko pravil za državne pomoči, ki imajo podlago v uredbah komisije EU, navedenih v drugem odstavku 1. člena tega pravilnika in omogočajo izvedbo naslednjih vrst pomoči oz. ukrepov: Vrste pomoči Ukrepi: Državne pomoči po skupinskih izjemah v kmetijstvu (na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 UKREP 1: Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (v skladu s 14. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); UKREP 2: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov (v skladu s 17. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); UKREP 3: Pomoč za dejavnosti prenosa znanja in informiranja (v skladu s 21. in 38. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); UKREP 4: Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode (v skladu s 24. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); UKREP 5: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij (v skladu s 28. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); UKREP 6: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih (v skladu s 29. členom Uredbe Komisije 702/2014/EU); De minimis pomoči (na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013) UKREP 7: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji - de minimis; UKREP 8: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja; Ostali ukrepi občine UKREP 9: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja 6. člen (upravičenci do pomoči in izvajalci storitev) (1) Upravičenci do pomoči so: 1) pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za m ikro podjetja, dejavna v primarni kmetijski proizvodnji, oziroma, v primerih ukrepov po členih 17, 21,24, 29 Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 dejavna v kmetijskem sektorju, ter v primeru ukrepa po členih 38 Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 dejavna v gozdarskem sektorju, ter so vpisana v register kmetijskih gospodarstev; 2) pravne in fizične osebe, ki ustrezajo kriterijem za m ikro podjetja v primerih ukrepov za pomoči de minimis po Uredbi komisije (EU) št. 1407/2013, imajo sedež na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima sedež na območju občine; 3) registrirana stanovska in interesna združenja, ki delujejo na področju kmetijstva, gozdarstva in prehrane na območju občine; (2) Pomoči za izvajanje ukrepa 3 in ukrepa 4 iz 5. člena tega pravilnika, ki so namenjene upravičencem iz prve točke prvega odstavka tega člena v obliki subvencioniranih storitev, se izplačajo izvajalcem storitev (prejemniki pomoči), ki so ustrezno registrirani za opravljanje storitev. 7. člen (izvzeta področja uporabe Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Do pomoči po tem pravilniku za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 niso upravičeni subjekti, ki so: naslovniki neporavnanega naloga za izterjavo na podlagi predhodnega sklepa Komisije EU, s katerim je bila pomoč razglašena za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom; podjetja v težavah. (2) Pomoči po tem pravilniku se ne uporablja za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 za: pomoč za dejavnosti, povezane z izvozom v tretje države ali države članice, in sicer če je pomoč neposredno povezana z izvoženimi količinami, vzpostavitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi stroški, povezanimi z izvozno dejavnostjo; pomoč, ki je odvisna od prednostne uporabe domačega blaga pred uporabo uvoženega blaga. (3) Pomoči po tem pravilniku za ukrepe na podlagi Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 se ne dodeli za davek na dodano vrednost razen, kadar po predpisih, ki urejajo DDV, le-ta ni izterljiv. 8. člen (način, pogoji in merila za dodeljevanje pomoči) (1) Državne pomoči in pomoči de minimis se dodeljujejo upravičencem na podlagi izvedenega javnega razpisa, objavljenega v uradnem glasilu občine, internetni strani in občinski oglasni deski, skladno z veljavnimi predpisi s področja javnih financ ter tem pravilnikom. (2) V javnem razpisu oziroma naročilu se opredelijo posamezni ukrepi in višina razpoložljivih sredstev za posamezen ukrep kot to določa odlok o proračunu občine za tekoče leto. (3) Podrobnejša merila in kriteriji za dodeljevanje državnih pomoči in pomoči de minimis ter zahtevana dokumentacija za posamezne ukrepe po tem pravilniku se podrobneje določijo v javnem razpisu oziroma javnem naročilu. 9. člen (spodbujevalni učinek) (1) Za ukrepe po Uredbi komisije (EU) št. 702/2014 se pomoč lahko dodeli, če ima spodbujevalni učinek, razen v primeru podpor za publikacije iz ukrepa Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode. Pomoč ima spodbujevalni učinek, če je vloga za pomoč predložena pred začetkom izvajanja projekta ali dejavnosti. (2) Vloga za pomoč mora vsebovati najmanj naslednje podatke: ime in velikost podjetja; opis projekta ali dejavnosti, vključno z datumom začetka in konca; lokacijo projekta ali dejavnosti; seznam upravičenih stroškov; vrsto (nepovratna sredstva, posojilo, jamstvo, vračljivi predujem ali drugo) in znesek javnega financiranja, potrebnega za projekt ali dejavnost ter izjave vlagatelja: a) da ne prejema oziroma ni v postopku pridobivanja pomoči za iste upravičene stroške iz drugih javnih virov ter b) glede izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka 7. člena tega pravilnika. 10. člen (dodelitev sredstev) (1) O dodelitvi sredstev upravičencem po tem pravilniku, na predlog strokovne komisije, ki je imenovana s strani župana, odloča pooblaščena oseba. (2) Zoper odločitev iz prejšnjega odstavka lahko upravičenec vloži pritožbo županu v roku 8 dni od prejema odločbe. Odločitev župana je dokončna. (3) Medsebojne obveznosti med občino in prejemnikom pomoči se uredijo s pogodbo. (4) Datum dodelitve pomoči je datum pravnomočnosti odločbe. 11. člen (izplačila sredstev) Upravičencem se sredstva iz proračuna občine izplačajo na podlagi zahtevka posameznega upravičenca. Zahtevek mora vsebovati naslednjo dokumentacijo: dokazila o plačilu obveznosti (račun/situacija in potrdilo/dokazilo o plačanem računu), druga dokazila, določena z javnim razpisom oziroma naročilom (poročilo ali dokazilo o opravljenem delu oziroma storitvi, dokazilo o izvedbi nadzornih ukrepov ...). 12. člen (kumulacija) (8. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Najvišji zneski pomoči po posameznih ukrepih, določeni v členih od 13. do vključno 18. tega pravilnika, ne smejo preseči najvišjih zneskov pomoči določenih v členih 14 do 30 Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014 ne glede na to ali se podpora za projekt ali dejavnost v celoti financira iz nacionalnih sredstev ali pa se delno financira iz sredstev EU. (2) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 se lahko kumulira z vsako drugo državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški, ki se deloma ali v celoti prekrivajo samo, če se s tako kumulacijo ne preseže najvišje intenzivnosti pomoči ali zneska pomoči, ki se uporablja za zadevno pomoč v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014. (3) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014, se ne kumulira s plačili iz člena 81(2) in člena 82 Uredbe (EU) št. 1305/2013 v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (EU) št. 702/2014. (4) Pomoč izvzeta z Uredbo Komisije (EU) št. 702/2014 se ne sme kumulirati z nobeno pomočjo de minimis v zvezi z istimi upravičenimi stroški, če bi bila s tako kumulacijo presežena intenzivnost pomoči ali znesek pomoči, ki sta določena v Uredbi Komisije (UE) št. 702/2014. II. UKREPI V SKLADU Z UREDBO KOMISIJE (EU) ŠT. 702/2014 13. člen UKREP 1: Pomoč za naložbe v opredmetena ali neopredmetena sredstva na kmetijskih gospodarstvih v zvezi s primarno kmetijsko proizvodnjo (14. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) (1) Z naložbo se skuša doseči vsaj enega od naslednjih ciljev: Izboljšanje splošne učinkovitosti in trajnosti kmetijskega gospodarstva, zlasti z zmanjšanjem stroškov proizvodnje ali izboljšanjem in preusmeritvijo proizvodnje; Izboljšanje naravnega okolja, higienskih razmer ali standardov za dobrobit živali, če zadevna naložba presega veljavne standarde Unije; Vzpostavljanje in izboljšanje infrastrukture, povezane z razvojem, prilagajanjem in modernizacijo kmetijstva, vključno z dostopom do kmetijskih zemljišč, komasacijo in izboljšanjem zemljišč, oskrbo in varčevanjem z energijo in vodo. (2) Pomoč se ne dodeli za: nakup proizvodnih pravic, pravic do plačila in letnih rastlin; zasaditev letnih rastlin; dela v zvezi z odvodnjavanjem; nakup živali in samostojen nakup kmetijskih zemljišč; naložbe za skladnost s standardi Unije, z izjemo pomoči, dodeljene mladim kmetom v 24 mesecih od začetka njihovega delovanja; za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; investicije, ki se izvajajo izven območja občine; investicije, ki so financirane iz drugih javnih virov Republike Slovenije ali EU, vključno s sofinanciranjem prestrukturiranja vinogradov; stroške, povezane z zakupnimi pogodbami; obratna sredstva. (3) Pomoč za naložbe v kmetijska gospodarstva za primarno proizvodnjo se lahko dodeli za: Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetijskih gospodarstev, Podukrep 1.2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov. Podukrep 1.1 Posodabljanje kmetij Pomoč se lahko dodeli za naložbe v živinorejsko in rastlinsko proizvodnjo na kmetijskih gospodarstvih. Upravičeni stroški: stroški izdelave projektne dokumentacije za novogradnjo (rekonstrukcijo) hlevov in gospodarskih poslopij na kmetiji; stroški gradnje, rekonstrukcije ali adaptacije hlevov in gospodarskih poslopij na kmetiji, ki služijo primarni kmetijski proizvodnji ter ureditev izpustov (stroški materiala in storitev); stroški nakupa kmetijske mehanizacije do njene tržne vrednosti; stroški opreme hlevov in gospodarskih poslopij; stroški nakupa rastlinjaka, montaže ter opreme v rastlinjaku; stroški nakupa in postavitev zaščite pred neugodnimi vremenskimi razmerami (protitočne mreže...); stroški nakupa računalniške programske opreme, patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk. Upravičenci do pomoči so: kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ležijo na območju občine, oziroma katerih naložba se izvaja na območju občine. Pogoji za pridobitev: predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno; projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; za naložbo, ki mora biti v skladu z določili 14(5) člena Uredbe 702/2014, mora biti presoja vplivov na okolje, če je le ta potrebna, predložena z vlogo za pridobitev pomoči; ponudbe oziroma predračun za načrtovano naložbo; predložitev oddane zbirne vloge (subvencijska vloga) v tekočem oziroma preteklem letu, če rok za oddajo zbirne vloge vlekočem letu še ni potekel; mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. Intenzivnost pomoči: do 50 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih. Najvišji skupni znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu lahko znaša do 5.000 EUR. Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva. Podukrep 1. 2 Urejanje kmetijskih zemljišč in pašnikov Pomoč se lahko dodeli za namen urejanja kmetijskih zemljišč in pašnikov Upravičeni stroški: stroški izdelave načrta ureditve kmetijskega zemljišča (nezahtevne agromelioracije, pašniki); stroški izvedbe del za nezahtevne agromelioracije; stroški nakupa opreme za ograditev in pregraditev pašnikov z ograjo; stroški nakupa opreme za ureditev napajališč za živino. Upravičenci do pomoči: posamezna kmetijska gospodarstva in ali več kmetijskih gospodarstev, vključenih v skupno naložbo (pašna skupnost, agrarna skupnost...); kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, ki ležijo na območju občine, oziroma katerih naložba se izvaja na območju občine. Pogoji za pridobitev: ustrezna dovoljenja oziroma projektna dokumentacija za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; predračun stroškov, za katere se uveljavlja pomoč; kopija katastrskega načrta in program del, ki ga pripravi pristojna strokovna služba, kadar je predmet podpore ureditev kmetijskih zemljišč ali nezahtevna agromelioracija; dovoljenje lastnika zemljišča za izvedbo naložbe v primeru zakupa zemljišča; drugi pogoji, opredeljeni z razpisom. Intenzivnost pomoči: do 50 % upravičenih stroškov naložb na kmetijskih gospodarstvih. Najvišji skupni znesek za posamezno naložbo na kmetijskem gospodarstvu lahko znaša do 5.000 EUR. Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba, ki jo pooblastijo vsi nosilci kmetijskih gospodarstev, ki so vključeni v skupno naložbo. 14. člen UKREP 2: Pomoč za naložbe v zvezi s predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov (17. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) Cilj ukrepa je sofinanciranje naložb, ki se nanašajo na predelavo in trženje kmetijskih proizvodov. Upravičeni stroški: gradnja ali izboljšanje nepremičnin, namenjenih predelavi in trženju kmetijskih proizvodov, nakup ali zakup strojev in opreme do tržne vrednosti sredstva; splošni stroški (stroški ki se nanašajo na izvedbo naložbe); nakup in razvoj računalniške opreme ter patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk. Pomoč se ne dodeli za: obratna sredstva; za že izvedena dela, razen za izdelavo projektne dokumentacije; stroške, povezane z zakupnimi pogodbami; naložbe v zvezi s proizvodnjo biogoriv na osnovi hrane; naložbe za skladnost z veljavnimi standardi Unije. Pogoji za pridobitev: dokazila o registraciji dejavnosti in izpolnjevanju pogojev za opravljanje dejavnosti, v kolikor upravičenec še nima registrirane dejavnosti, jo mora registrirati v dveh letih od prejema pomoči; predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno; projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; naložba mora biti skladna z zakonodajo Unije in nacionalnimi predpisi s področja varstva okolja; za naložbo, ki mora biti v skladu z določili 17(4) člena Uredbe 702/2014, mora biti presoja vplivov na okolje, če je le ta potrebna, predložena z vlogo za pridobitev pomoči; poslovni načrt s ponudbo oziroma predračunom za načrtovano naložbo; mnenje o upravičenosti in ekonomičnosti investicije, ki ga pripravi pristojna strokovna služba; dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 5 leti po zaključeni naložbi; drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. Upravičenci: kmetijska gospodarstva, dejavna na področju predelave in/ali trženja kmetijskih proizvodov, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, s sedežem dejavnosti na območju občine. Intenzivnost pomoči: do 50 % upravičenih stroškov. Vlogo za pomoč v okviru tega ukrepa predloži nosilec kmetijskega gospodarstva oziroma pooblaščena oseba. 15. člen UKREP 3: Pomoč za dejavnosti prenosa znanja in informiranja (21. člen in 38. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) Cilj pomoči je zagotavljanje višjega nivoja strokovne izobraženosti in usposobljenosti v kmetijskem in gozdarskem sektorju. Pomoč se ne dodeli za usposabljanja, ki so del javno veljavnih izobraževalnih programov poklicnega, srednjega in višjega strokovnega izobraževanja ter javno veljavnih študijskih programov. Upravičeni stroški: stroški za izobraževanje, usposabljanje in informiranje, izvajanje delavnic ter predstavitvenih dejavnosti; stroški potovanja, nastanitve in dnevnic udeležencev; v primeru predstavitvenih projektov v zvezi z naložbami pomoč krije: (i) gradnjo, nakup, vključno z zakupom, ali izboljšanje nepremičnin, pri čemer so zemljišča upravičena le v obsegu, ki ne presega 10 % skupnih upravičenih stroškov zadevne dejavnosti; (ii) nakup ali zakup strojev in opreme do tržne vrednosti sredstva; (iii) splošne stroške, povezane z izdatki iz točk (i) in (ii), kot so plačila za storitve arhitektov, inženirjev in svetovalcev, plačila za storitve svetovanja v zvezi z okoljsko in ekonomsko trajnostjo, vključno s stroški za študije izvedljivosti; študije izvedljivosti ostanejo upravičen izdatek tudi takrat, ko glede na njihove rezultate niso nastali nobeni izdatki v okviru točk (i) in (ii); (iv) pridobitev ali razvoj računalniške programske opreme ter pridobitev patentov, licenc, avtorskih pravic in blagovnih znamk. Stroški v primeru predstavitvenih projektov v zvezi z naložbami so upravičeni samo v obsegu, v katerem se uporabljajo za predstavitveni projekt, in za obdobje trajanja predstavitvenega projekta. Za upravičene se štejejo le stroški amortizacije, ki ustrezajo trajanju projekta in so izračunani na podlagi splošno sprejetih računovodskih načel. Najvišji znesek pomoči za predstavitvene projekte v zvezi z naložbami je 100.000 EUR v obdobju treh obračunskih let. Upravičenci do pomoči: člani in delavci na kmetijskih gospodarstev, vpisani v register kmetijskih gospodarstev, ki imajo sedež na območju občine in se ukvarjajo z dejavnostmi v kmetijskem in gozdarskem sektorju. Izvajalci storitev prenosa znanja in informiranja: pravna ali fizična oseba, ne glede na njeno velikost, ki je ustrezno registrirana in zagotavlja ustrezno zmogljivost v obliki usposobljenosti in rednega izobraževanja osebja za opravljanje dejavnosti prenosa znanja in informiranja. Prejemnik pomoči: pomoč se izplača izvajalcu storitev prenosa znanja in informiranja, razen za stroške iz druge alineje tretjega odstavka tega člena, kjer je prejemnik pomoči upravičenec do pomoči. Pogoji za pridobitev: dokazila o ustrezni registraciji in usposobljenosti; program dejavnosti prenosa znanja in informiranja s predračunom stroškov; drugi pogoji, opredeljeni z javnim naročilom. Do subvencionirane storitve so na podlagi objektivno opredeljenih pogojev upravičena vsa kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s kmetijsko in/ ali gozdarsko dejavnostjo na območju občine. Vsebina in način izvedbe dejavnosti prenosa znanja in informiranja, pogoji, ki jih mora izpolnjevati izvajalec usposabljanja, merila za izbor najugodnejšega izvajalca, in druge morebitne obveznosti izvajalca usposabljanj se določijo v razpisni dokumentaciji za oddajo javnega naročila. Če dejavnosti prenosa znanja in informiranja zagotavljajo skupine in organizacije proizvajalcev, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ni pogoj za dostop do navedenih dejavnosti. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov zadevne skupine ali organizacije proizvajalcev je omejen na stroške zagotavljanja zadevne dejavnosti, kije predmet podpore. Intenzivnost pomoči: do 100% upravičenih stroškov. 16. člen UKREP 4: Pomoč za spodbujevalne ukrepe za kmetijske proizvode (24. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) Cilj pomoči je zagotavljanje večje prepoznavnosti kmetijskih proizvodov, ozaveščanje širše javnosti o kmetijskih proizvodih. Upravičeni stroški stroški organizacije tekmovanj, sejmov ali razstav ter udeležbe na njih vključujejo: (i) stroške udeležbe; (ii) potne stroške in stroške prevoza živali; (iii) stroške publikacij in spletnih mest, v katerih je dogodek napovedan; (iv) najemnine razstavnih prostorov in stojnic ter stroške njihove postavitve in razstavljanja; (v) simbolične nagrade do vrednosti 1.000 EUR na nagrado in zmagovalca tekmovanja. Stroški publikacij, katerih cilj je ozaveščanje širše javnosti o kmetijskih proizvodih vključujejo: (i) stroške tiskanih in elektronskih publikacij, spletišč in spotov v elektronskih medijih, na radiu ali televiziji, namenjenih predstavljanju dejanskih informacij o upravičencih iz določene regije ali proizvajalcih določenega kmetijskega proizvoda, če so informacije nevtralne in imajo zadevni upravičenci enake možnosti, da so predstavljeni v publikaciji; Publikacije ne smejo vsebovati navedb podjetij, blagovne znamke ali poreklo, z izjemo shem kakovosti iz člena 20(2)(a) Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014, če takšna navedba natanko ustreza označbi, zaščiteni v Uniji; sheme kakovosti iz člena 20(2)(b) in (c) Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014, če je takšna navedba sekundarna v sporočilu. Upravičenci do pomoči: kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, s sedežem kmetijskega gospodarstva v občini in se ukvarjajo z dejavnostmi v kmetijskem sektorju. Prejemniki pomoči: pomoč se izplača izvajalcem storitev, ki so ustrezno registrirani. Pogoji za pridobitev: dokazila o ustrezni registraciji dejavnosti; program dejavnosti spodbujevalnih ukrepov s predračunom stroškov; drugi pogoji, opredeljeni z javnim naročilom. Do subvencionirane storitve so na podlagi objektivno opredeljenih pogojev upravičena vsa kmetijska gospodarstva, ki so dejavna v kmetijskem sektorju na območju občine. Vsebina in način izvedbe spodbujevalnih ukrepov za kmetijske proizvode, pogoji, ki jih mora izpolnjevati izvajalec spodbujevalnih ukrepov, merila za izbor najugodnejšega izvajalca, in druge morebitne obveznosti izvajalca usposabljanj se določijo v razpisni dokumentaciji za oddajo javnega naročila. Če dejavnosti spodbujevalnih ukrepov zagotavljajo skupine in organizacije proizvajalcev, članstvo v takih skupinah ali organizacijah ni pogoj za dostop do navedenih dejavnosti. Vsak prispevek nečlanov za kritje upravnih stroškov zadevne skupine ali organizacije proizvajalcev je omejen na stroške zagotavljanja zadevne dejavnosti, ki je predmet podpore. Intenzivnost pomoči: do 100% upravičenih stroškov. 17. člen UKREP 5: Pomoč za plačilo zavarovalnih premij (28. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) Cilj pomoči je sofinanciranje dela zavarovalnih premij za zavarovanje kmetijske proizvodnje, z namenom kritja izgub zaradi naslednjih dejavnikov: naravnih nesreč; slabih vremenskih razmer, ki jih je mogoče enačiti z naravnimi nesrečami, in drugih slabih vremenskih razmer; bolezni živali ali škodljivih organizmov na rastlinah; ter zaščitenih živali. S pomočjo se spodbuja kmetijske pridelovalce, da zavarujejo svoje pridelke pred posledicami škodnih dogodkov iz prejšnjega odstavka. Upravičeni stroški: sofinanciranje stroškov zavarovalnih premij, vključno s pripadajočim davkom od prometa zavarovalnih poslov. Upravičenci do pomoči: kmetijska gospodarstva, vpisana v register kmetijskih gospodarstev, s sedežem na območju občine in ki sklenejo zavarovalno pogodbo za tekoče leto, ki je vključena v sofinanciranje po nacionalni uredbi za tekoče leto. Pogoji za pridobitev: veljavna zavarovalna polica, z obračunano višino nacionalnega sofinanciranja. Intenzivnost pomoči: pomoč po tem pravilniku, skupaj s pomočjo po nacionalni uredbi o sofinanciranju zavarovalnih premij za zavarovanje primarne kmetijske proizvodnje ne sme preseči 65% stroškov zavarovalne premije. 18. člen UKREP 6: Pomoč za naložbe za ohranjanje kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih (29. člen Uredbe Komisije (EU) št. 702/2014) Cilj pomoči je varovanje in ohranjanje značilnosti kulturne in naravne dediščine na kmetijskih gospodarstvih. Upravičeni stroški: stroški naložbe v opredmetena sredstva (stroški za nabavo materiala za obnovo, stroški za izvajanje del); investicijska dela. Upravičenci do pomoči: kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s primarno kmetijsko proizvodnjo in so vpisani v register kmetijskih gospodarstev ter so lastniki objektov, vpisanih v register nepremične kulturne dediščine in ležijo na območju občine. Pogoji za pridobitev: stavba mora biti vpisana v register nepremične kulturne dediščine (RKD), ki ga vodi ministrstvo, pristojno za kulturo; ustrezno dovoljenje za izvedbo naložbe, v kolikor je le to potrebno; ustrezna dokumentacija za izvedbo naložbe s predračunom stroškov; drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. Intenzivnost pomoči: do 100% upravičenih stroškov. Najvišji skupni znesek pomoči za investicijska dela je 10.000 EUR letno. III. UKREPI DE MINIMIS V SKLADU Z UREDBO KOMISIJE (EU) ŠT. 1407/2013 19. člen (splošne določbe de minimis Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013) (1) Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 niso upravičena podjetja iz sektorjev: ribištva in akvakulture; primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije; predelave in trženja kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o delovanju Evropske unije v naslednjih primerih: a) če je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine zadevnih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg; b) če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. (2) Pomoč ne bo namenjena izvozu oz. z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. (3) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi. (4) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države. (5) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po Zakonu o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (Uradni list RS, št. 13/14-uradno prečiščeno besedilo) v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe. (6) Skupna vrednost pomoči, dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013) ne sme preseči 200.000,00 EUR (v primeru podjetij, ki delujejo v komercialnem cestnem tovornem prometu, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR) v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije. (7) Če je podjetje dejavno v sektorjih iz prvega odstavka tega člena, ter je poleg tega dejavno v enem ali več sektorjih, ali opravlja še druge dejavnosti, ki sodijo na področje uporabe Uredbo Komisije (ES) št. 1407/2013, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, če podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali razlikovanje med stroški, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, ne prejemajo pomoči de minimis na podlagi Uredbe Komisije (ES) št. 1407/2013. 20. člen (kumulacija de minimis pomoči) (1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. (2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi št. 360/2012. (3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000 EUR). 21. člen UKREP 7: Pomoč za naložbe v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter naložbe v nekmetijsko dejavnost na kmetiji - de minimis Cilj pomoči je diverzifikacija dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov ter širjenje nekmetijskih dejavnosti na kmetijskih gospodarstvih. Upravičeni stroški: stroški izdelave projektne dokumentacije za naložbo v predelavo in trženje kmetijskih in živilskih proizvodov, ter naložbe v nekmetijske dejavnosti na kmetiji; stroški gradnje ali obnove objekta za dejavnosti predelave in trženja kmetijskih proizvodov ter nekmetijske dejavnosti na kmetiji; stroški nakupa opreme in naprav za dejavnosti predelave in trženja na kmetijah ter nekmetijske dejavnosti. Upravičenci do pomoči: kmetijska gospodarstva, ki se ukvarjajo s predelavo in trženjem oziroma z nekmetijskimi dejavnostmi, s sedežem dejavnosti in naložbo na območju občine. Pogoji za pridobitev sredstev: dovoljenje za opravljanje dejavnosti na kmetijskem gospodarstvu; dokazilo o registraciji dejavnosti, v kolikor upravičenec pomoči še nima dovoljenja za opravljanje dejavnosti; dejavnost se mora izvajati na kmetiji še vsaj 5 leti po zaključeni naložbi; predložitev ustreznega dovoljenja za izvedbo investicije, če je s predpisi s področja gradnje objektov to potrebno; projektno dokumentacijo za izvedbo naložbe ter dokazila o teh stroških, kadar so upravičeni do sofinanciranja; poslovni načrt za izvedbo naložbe s predračunom stroškov; drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. Intenzivnost pomoči: - do 50 % upravičenih stroškov oziroma do 10.000 EUR. Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči iz šestega odstavka 20. člena tega pravilnika. 22. člen Ukrep 8: Pomoč za izobraževanje in usposabljanje na področju nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja Cilj pomoči je doseganje višje ravni strokovne izobraženosti in usposobljenosti kmetov in njihovih družinskih članov s področja nekmetijskih dejavnosti na kmetiji ter predelave in trženja kmetijskih proizvodov, ki niso proizvodi primarne kmetijske proizvodnje. Upravičeni stroški: stroški kotizacije in šolnin za tečaje, seminarje, predavanja in strokovne ekskurzije povezane z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; stroški prevoza in stroški vstopnin za strokovne oglede povezane z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; stroški strokovnih gradiv, pomembnih za izobraževanje in usposabljanje povezano z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov; stroški udeležbe na sejmih, povezanih z nekmetijskimi dejavnostmi ter predelavo in trženjem kmetijskih proizvodov. Upravičenci do pomoči: pravne in fizične osebe ter njihovi družinski člani, ki se ukvarjajo z nekmetijsko dejavnostjo ter predelavo ali trženjem na kmetijskem gospodarstvu, ki je vpisano v register kmetijskih gospodarstev in ima sedež na območju občine. Pogoji za pridobitev sredstev: račun oziroma dokazila o plačilu stroškov, za katere se uveljavlja pomoč; program izobraževanja oziroma usposabljanja povezanega z nekmetijskimi dejavnostmi na kmetiji, predelavo ali trženjem kmetijskih proizvodov; drugi pogoji, opredeljeni z javnim razpisom. Intenzivnost pomoči: - do 100 % upravičenih stroškov. Ne glede na določilo iz prejšnje alineje se pomoč ustrezno zniža, če bi z odobreno pomočjo presegli skupni znesek de minimis pomoči iz šestega odstavka 20. člena tega pravilnika. 23. člen (obveznosti prejemnika pomoči in občine) (1) Prejemnik podpore mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun v Republiki Sloveniji. (2) Prejemnik mora k vlogi predložiti: pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih uredb de minimis v predhodnih dveh in v tekočem proračunskem letu; pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovil, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih; seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja; izjavo o ločitvi dejavnosti oziroma stroškov vezano na določilo sedmega odstavka 19. člena tega pravilnika. (3) Občina bo s sklepom/odločbo pisno obvestila prejemnika: daje pomoč dodeljena po pravilu de minimis v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013), o odobrenem znesku de minimis pomoči. IV. OSTALI UKREPI OBČINE 24. člen UKREP 9: Podpora delovanju društev s področja kmetijstva in razvoja podeželja Namen/cilj ukrepa: sofinanciranje strokovnih prireditev, informiranje in usposabljanje podeželskega prebivalstva, ki deluje v okviru nevladnih in nepridobitnih oblik sodelovanja kmetov v zvezah, združenjih in društvih povezanih s kmetijstvom (1) Upravičeni stroški: - stroški ustrezne infrastrukture za delovanje (najem prostorov) - stroški, povezani z informiranjem in usposabljanjem (najemnine za prostore, honorarji predavateljev, materialni stroški za izvedbo izobraževanja), - stroški, povezani z organizacijo forumov za izmenjavo znanja med kmetijskimi gospodarstvi, tekmovanj, razstav in sejmov ter sodelovanjem na njih (stroški udeležbe, stroški publikacij, potni stroški, najemnine za razstavne prostore), stroški prevoza na strokovne ekskurzije. (2) Pogoji za pridobitev pomoči: Upravičenci predložijo naslednjo dokumentacijo: dokazilo o aktivnih članih, delovanje na področju s kmetijstvom povezanih dejavnosti. (3) Dodatni pogoj za pridobitev sredstev: predračuni (4) Upravičenci do pomoči: nevladna organizacija, nepridobitno združenje ali druga nepridobitna oblika sodelovanja kmetov v združenju, ki je registrirana po predpisih, ki urejajo društva, zveze ali združenja, ki deluje na območju občine Sv. Tomaž. (5) Finančna določbe / intenzivnost pomoči: - do 100 % upravičenih stroškov. V. NADZOR IN SANKCIJE 25. člen (Nadzor in sankcije) (1) Namensko porabo proračunskih sredstev za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini, pridobljenih po tem pravilniku oz. javnem razpisu, spremlja in preverja pri prejemnikih občinska strokovna služba, pristojna za področje kmetijstva, lahko pa tudi druga oseba, ki jo pooblasti župan. Namenskost porabe ugotavlja tudi nadzorni odbor občine. (2) V primeru ugotovljene nenamenske porabe sredstev, mora prejemnik vrniti odobrena sredstva v celoti s pripadajočimi zakonitimi zamudnimi obrestmi, če se ugotovi: - da so bila dodeljena sredstva delno ali v celoti nenamensko porabljena; - daje upravičenec za katerikoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke; - daje upravičenec za isti namen in iz istega naslova že pridobil finančna sredstva. (3) V navedenih primerih ugotovljene nenamenske porabe sredstev, upravičenec izgubi pravico do pridobitve sredstev po tem pravilniku za naslednji dve leti. VI. HRAMBA DOKUMENTACIJE 26. člen (1) Upravičenec mora hraniti vso dokumentacijo, ki je bila podlaga za odobritev pomoči po tem pravilniku, deset let od datuma prejema pomoči iz tega pravilnika. (2) Občina mora voditi natančne evidence z informacijami o dodeljenih pomočeh in dokazili o izpolnjevanju pogojev deset let od dneva zadnje dodelitve pomoči po tem pravilniku. VI. KONČNE DOLOČBE 27. člen Z dnem uveljavitve tega Pravilnika preneha veljati Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja za programsko obdobje 2010-2013 (Uradno glasilo občine Sveti Tomaž, št. 1/2010). 28. člen Ta pravilnik začne veljati 30 dan po objavi v uradnem glasilu občine Sveti Tomaž. Številka: 007-12/2015 01/ZH Datum: 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ 18. Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07-UPB2, 27/08 Odi.US: Up-2925/07-15, U-l-21/07-18, 76/08, 100/08 Odi.US: U-l-427/06-9), 23. člena Statuta Občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik Občine Ormož št. 7/07) in določb Zakona o spremljanju državnih pomoči (Uradni list RS, št. 37/04) in Uredbe Komisije (EU) št. 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 107 in 108 Pogodbe o delovanju Evropske unije pri pomoči de minimis (Uradni list EU L 352, 24.12.2013) je Občinski svet Občine Sveti Tomaž na 6. redni seji, dne 17.06.2015 sprejel PRAVILNIK o dodeljevanju državnih pomoči za spodbujanje razvoja gospodarstva v Občini Sveti Tomaž za programsko obdobje 2014-2020 I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen (vsebina pravilnika) S tem pravilnikom se določajo namen, upravičenci, pogoji in postopek dodeljevanja finančnih spodbud, nadzor nad porabo dodeljenih sredstev ter ukrepi za razvoj malega gospodarstva v Občini Sveti Tomaž. 2. člen (namen) Namen tega pravilnika je vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za potencialne podjetnike in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, povečanje možnosti za ustanavljanje novih podjetij, spodbujanje njihove rasti ter ustvarjanje novih delovnih mest. 3. člen (oblike in način dodelitve sredstev) Finančne spodbude kot predmet tega pravilnika se dodeljujejo skladno z Uredbo Komisije (ES) 1407/2013 z dne 18. decembra 2013 o uporabi členov 87. in 88. Pogodbe o delovanju evropske Evropske skupnosti pri pomoči »de minimis« (Uradni list EU L 352, 24.12.2013) Skupni znesek pomoči, dodeljen enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis«, ne sme presegati 200.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh proračunskih let, ne glede na obliko ali namen pomoči (v primeru podjetij, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, znaša zgornja dovoljena meja pomoči 100.000,00 EUR). Skupna vrednost subvencije/pomoči, dodeljena enotnemu podjetju (to so vsa podjetja, ki so med seboj najmanj venem od naslednjih razmerij: (a) podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja; (b) podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja; (c) podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu; (d) podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja samo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja. Podjetja, ki so v katerem koli razmerju iz točk (a) do (d) prvega pododstavka preko enega ali več drugih podjetij, prav tako veljajo za enotno podjetje. 4. člen (kumulacija pomoči) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 360/2012 do zgornje meje, določene v uredbi 360/2012. Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 1407/2013 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z drugimi uredbami de minimis do ustrezne zgornje meje (200.000 oz 100.000 EUR). 5. člen Sredstva za pomoč se zagotovijo iz proračuna Občine Sveti Tomaž in se potem pravilniku dodeljujejo kot nepovratna sredstva v predpisani višini za posamezne namene v obliki dotacij, subvencij ali znižanja občinskih dajatev. 6. člen Pomoči in njihova višina se dodeljujejo na podlagi letnega nabora ukrepov določenega s proračunom občine in na podlagi izvedenega javnega razpisa. 7. člen (splošna določila veljavna za vse ukrepe) Splošna določila, ki veljajo ne glede na ukrep opredeljen vtem pravilniku so sledeča: - do pomoči so upravičeni le udeleženci opredeljeni v okviru posameznega ukrepa - upravičenec lahko kandidira samo za izvedbo naložbe, upravičene po tem pravilniku, katero lahko izvede v celoti in v skladu z veljavnimi predpisi - pomoč se dodeli na podlagi vloge z elementi poslovnega načrta, katere vsebina in oblika se podrobneje določita z javnim razpisom - naložba, za katero se dodeli pomoč, se mora uporabljati ali ostati v lasti upravičenca vsaj 2 leti od dokončanja naložbe, če ni v okviru posameznega ukrepa določeno drugače - naložba, za katero se dodeli pomoč, se ne sme uporabljati v nasprotju z namenom dodelitve sredstev - prosilec za isto investicijo oziroma naložbo (pred ali po odobriti finančne pomoči s strani občine na podlagi tega pravilnika) ne sme pridobiti sredstev, iz kateregakoli drugega javnega vira - upravičenec, ki pridobi pomoč na podlagi tega pravilnika, mora voditi predpisano dokumentacijo, določeno z javnim razpisom in sklenjeno pogodbo o dodelitvi sredstev, ter jo hraniti vsaj še 2 leti po izvedenem zadnjem izplačilu. II. UPRAVIČENCI 8. člen Upravičenci po tem pravilniku so samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Upravičenec je lahko tudi fizična oseba v primeru samozaposlitve, vendar mora imeti stalno bivališče v občini Sveti Tomaž in opravljati dejavnost v občini Sveti Tomaž. 9. člen Velikost posamezne gospodarske družbe se določa na podlagi enotnih meril za določanje velikosti podjetij, ki so bila sprejeta z Uredbo Komisije (ES) št. 800/2008. - Mikropodjetje ima manj kot 10 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 2 milijonov evrov. - Malo podjetje ima manj kot 50 zaposlenih in ima letni promet in/ali letno bilančno vsoto, ki ne presega 10 milijonov evrov. Pri izračunu velikosti podjetja je potrebno upoštevati tudi povezave, ki jih ima to podjetje z drugimi podjetji. 10. člen Upravičenec mora imeti sedež v Občini Sveti Tomaž. Izjemoma je lahko upravičenec tisti, ki nima sedeža v občini Sveti Tomaž, vendar mora biti vključen v Ormoški inkubator in je upravičen do sredstev le v primeru odpiranja novih delovnih mest in če zaposli občana občine Sveti Tomaž. V primeru, da je upravičenec fizična oseba, mora imeti prijavljeno stalno bivališče na območju Občine Sveti Tomaž. Pri naložbah mora biti lokacija naložbe v Občini Sveti Tomaž. 11. člen Do prejema pomoči po tem pravilniku niso upravičena podjetja oziroma fizične osebe: - ki so v stečajnem postopku, postopku prisilne poravnave ali likvidacije, - ki so opredeljena kot podjetja v težavah in dobivajo pomoč po posebnem programu za reševanje in prestrukturiranje, - ki so že prejela državno pomoč po tem pravilniku in naložbe oziroma storitve niso izvedla v skladu s podpisano pogodbo, - ki nimajo pravočasno in v celoti izpolnjenih pogodbenih obveznosti do Občine iz predhodnih javnih razpisov, če so na njih sodelovala, - ki imajo neplačane prispevke ter neporavnane obveznosti do delavcev, - ki imajo neplačane davke. Do »de minimis« pomoči niso upravičena podjetja iz sektorjev: - ribištva ali akvakulture - primarne proizvodnje kmetijskih proizvodov - predelave in trženja kmetijskih proizvodov, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine takih proizvodov, ki so kupljeni od primarnih proizvajalcev ali jih zadevna podjetja dajo na trg, - predelave in trženja kmetijskih proizvodov, če je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce. Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoženimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo. Pomoči ne bodo pogojene s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi. Pomoč se ne uporablja za nabavo vozil za cestni prevoz tovora. III. POSTOPEK DODELITVE FINANČNIH POMOČI 12. člen (splošno) Finančne pomoči za sofinanciranje projektov in aktivnosti upravičenih po tem pravilniku se dodeljuje po postopku in v višini, ki sta določena s tem pravilnikom in javnim razpisom izvedenim s strani občine. Javni razpis se objavi na krajevno običajen način, pri čemer je obvezna objava v Uradnem glasilu Občine Sveti Tomaž ter na spletni strani občine. 13. člen (komisija) Za dodelitev pomoči »de minimus« je odgovorna tri članska strokovna komisija, ki jo imenuje župan. 14. člen Naloge imenovane strokovne komisije so: - odpiranje vlog, - ugotovitev popolnosti in pravočasnosti vlog, - pregled in ocenitev prejetih vlog, - priprava predloga prejemnikov sredstev in njihove razdelitve, - vodenje zapisnikov o delu komisije. 15. člen (javni razpis) Javni razpis mora vsebovati vsaj: - ime in sedež občine, ki dodeljuje finančne spodbude, - pravno podlago za izvedbo javnega razpisa, - predmet javnega razpisa, - opredelitev upravičencev, -opredelitev osnovnih pogojev za kandidiranje na javnem razpisu, - navedbo meril ocenjevanja vlog, - okvirno višino sredstev, ki so na voljo za predmet javnega razpisa, - določitev obdobja, v katerem mora biti prijavljen projekt ali aktivnost realizirana, - rok, do katerega morajo biti predložene vloge pravočasno oddane, - datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev, - rok, v katerem bodo prijavitelji obveščeni o izidu javnega razpisa, - kraj, čas in osebo, pri kateri lahko vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na katerega lahko zaprosijo zanjo. Za izvedbo javnega razpisa se uporabljajo področni predpisi. 16. člen (razpisna dokumentacija) Prijavitelj lahko poda vlogo le na predpisanih obrazcih razpisne dokumentacije. Razpisna dokumentacija mora vsebovati: - opredelitev ukrepov, ki so predmet javnega razpisa, - pogoje, ki jih mora prijavitelj izpolnjevati za uvrstitev v izbor za dodelitev sredstev, - okvirno višino sredstev, ki so na razpolago v okviru predmeta razpisa, - način določanja deleža sredstev, kijih prejme posamezni upravičenec, - vzorec pogodbe, - navedbo potrebnih dokumentov, ki jih je potrebno predložiti kot dokazilo, - navedbo o tem, kdo z odločbo odloči o dodelitvi sredstev in kdo odloči o pritožbi zoper to odločbo, - drugo. 17. člen (izjava) Pristojni organ mora od prejemnika pomoči pred dodelitvijo sredstev pridobiti pisno izjavo o: - že prejetih de minimis pomočeh v predhodnih dveh in v tekočem poslovnem letu, vključno z navedbo, pri katerih dajalcih in v kakšnem znesku je v relevantnem obdobju še kandidiral za de minimis pomoč, - drugih že prejetih (ali zaprošenih v kakšni višini in pri katerem dajalcu) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotoviti, da z dodeljenim zneskom pomoči »de minimis«, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnosti pomoči po drugih predpisih. - tem, ali gre za primer pripojenega podjetja ali delitve podjetja. Prejemnik mora občini dostaviti pisno izjavo s seznamom vseh, z njim povezanih podjetij. 18. člen (vloga) Vloga na javni razpis mora prispeti pravočasno do roka, določenega v javnem razpisu, in v skladu z drugimi navodili, opredeljenimi v javnem razpisu (označba). 19. člen (odpiranje vlog) Odpiranje prispelih vlog za sofinanciranje projektov oziroma posameznih aktivnosti vodi v 13. členu tega pravilnika opredeljena komisija, ki o navedenem postopku vodi zapisnik. Postopek odpiranja vlog se izvede v roku, kije predviden v javnem razpisu. Prepozne vloge in vloge, ki niso oddane na obrazcih razpisne dokumentacije, s sklepom zavrže občinska uprava na podlagi zapisnika komisije. Prijavitelje, katerih vloge na razpis niso popolne, komisija v roku petih delovnih dni od dneva odpiranja vlog pisno pozove, naj vloge dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti daljši od osmih delovnih dni. Nepopolne vloge, ki jih prijavitelji v postavljenem roku ne dopolnijo, se zavržejo s sklepom. Zoper sklep iz tretjega in četrtega odstavka tega člena je možna, v petnajstih dneh od vročitve sklepa, pritožba na župana Občine. 20. člen (ocenjevanje vlog) Komisija iz 13. člena tega pravilnika najprej opravi strokovni pregled pravočasnosti in popolnosti prispelih vlog. Prispele vloge se ocenijo na podlagi pogojev in meril, ki so bili navedeni v razpisu. Komisija mora o opravljanju strokovnega pregleda vlog in o njihovem ocenjevanju voditi zapisnik. Na podlagi rezultatov ocenjevanja vlog komisija pripravi predlog prejemnikov sredstev in razdelitve sredstev, ki ga podpiše predsednik komisije. Predlog se posreduje pristojnemu organu. 21. člen (višina dodeljenih sredstev) Višina sredstev, ki se dodeli posameznemu upravičencu, se določi na podlagi določb iz tega pravilnika in razpisa, rezultatov ocenjevanja vseh vlog, višine zaprošenih sredstev s strani upravičenca ter višine razpoložljivih sredstev. 22. člen (odločba) Na podlagi predloga (20. člen), pripravljenega s strani komisije, pristojni organ izda odločbe, s katerimi se določi razporeditev razpisanih sredstev. Zoper odločbo iz prejšnjega odstavka tega člena je, v petnajstih dneh od njene vročitve, možna pritožba na župana Občine. Vložena pritožba ne zadrži podpisa pogodb z izbranimi prejemniki sredstev. Pomoč de minimis se ne glede na datum izplačila šteje za dodeljeno, z dnem pravnomočnosti sklepa o dodelitvi sredstev. 23. člen (obvestilo) Pristojni organ bo pisno obvestil prejemnika sredstev, da je pomoč dodeljena po pravilu »de minimis«. 24. člen (pogodba) Na podlagi odločb o dodeljenih sredstvih občina z upravičenci sklene pogodbo, s katero se podrobneje uredijo način in pogoji koriščenja dodeljenih sredstev. Pogodba mora vsebovati: - navedbo podatkov občine in prejemnika sredstev, - namen, za katerega se sredstva dodeljujejo, - višino dodeljenih sredstev, - rok za porabo sredstev, - navedbo pravic in obveznosti pogodbenih strank, - razloge za vračilo dodeljenih sredstev, - način nadzora nad namensko porabo sredstev, - razloge za razvezo pogodbe. Pogodba lahko poleg določb iz prejšnjega odstavka tega člena vsebuje tudi druge določbe. 25. člen (vračilo sredstev) Izbrani upravičenec, pri katerem se ugotovi, da so bila dodeljena sredstva pridobljena nezakonito oziroma porabljena nenamensko, mora vsa dodeljena sredstva vrniti skupaj z obračunanimi zakonitimi zamudnimi obrestmi. Dodeljena sredstva oziroma njihov sorazmerni del je dolžan vrniti tudi izbrani upravičenec, ki v roku, določenim z javnim razpisom, ne realizira oziroma ne realizira v celoti projektov oziroma aktivnosti, za katere so mu bila z odločbo iz 22. člena tega pravilnika sredstva dodeljena. Upravičencu, ki mu je bila dodeljena pomoč in ne plačuje redno plač in socialnih prispevkov ter davkov, mora vsa dodeljena sredstva vrniti skupaj z obračunanimi zakonitimi zamudnimi obrestmi. Natančni pogoji vrnitve sredstev se določijo s pogodbo. Upravičenec, za katerega se ugotovijo kršitve iz prvega odstavka tega člena, ne more zaprositi in pridobiti novih sredstev iz tega pravilnika še 2 leti po vračilu vseh pridobljenih sredstev skupaj z zakoniti zamudnimi obrestmi. IV. UKREPI S PODROČJA SPODBUJANJA GOSPODARSTVA 26. člen (splošno) Predmet sofinanciranja na podlagi tega pravilnika so projekti oziroma aktivnosti podjetij in drugih upravičencev v okviru sledečih ukrepov: - spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj - spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja - spodbujanje izobraževanja, usposabljanja in promocije na področju podjetništva - spodbujanje prijav podjetij na razpise - spodbujanje projektov inovacij - spodbujanje povezovanja podjetij z razvojnimi institucijami - sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov za novoustanovljena podjetja V prejšnjem odstavku navedeni ukrepi predstavljajo temelje za določitev predmeta posameznega javnega razpisa s področja spodbujanja gospodarstva v Občini Sveti Tomaž. 27. člen Za posamezni ukrep se v okviru tega pravilnika določijo njegov namen, predmet pomoči, upravičenci, pogoji, upravičeni stroški, višina sofinanciranja, instrument dodeljevanja sredstev in omejitve. 28. člen (spodbujanje začetnih investicij in investicij v razširjanje dejavnosti in razvoj) Namen ukrepa: - spodbujanje naložb v gospodarstvo in s tem vzpostavitev boljših možnosti za gospodarski razvoj in povečanje konkurenčnih prednosti prijaviteljev. Predmet pomoči: - sofinanciranje začetnih investicij - sofinanciranje investicij v razširjanje in razvoj. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter mikro, in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pogoji: - naložba se mora izvesti na območju Občine Sveti Tomaž in se ohraniti vsaj 2 leti po njenem zaključku - za naložbo se šteje investicija v opredmetena osnovna sredstva (stroji in oprema, nakup zemljišč, stroški komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč, stroški gradnje in/ali nakupa objekta) - za naložbo se šteje tudi investicija v neopredmetena sredstva kot so nakup programske opreme, licence, patentov in nepatentiranega tehničnega znanja - naložba mora predstavljati začetno investicijo ali investicijo za razširitev oziroma razvoj obstoječega obrata v smislu bistvenih sprememb proizvoda ali proizvodnega procesa v predelovalni, storitveni ali raziskovalno-razvojni dejavnosti. Povečanje obsega proizvodnje ali storitev, ki jih prijavitelj že opravlja, se po tem ukrepu ne šteje za upravičeno. Upravičeni stroški: - strošek nakupa zemljišč - strošek komunalnega in infrastrukturnega opremljanja zemljišč - stroške gradnje ali nakupa objekta - strošek nakupa strojev ali opreme - strošek izdelave projektne in investicijske dokumentacije - strošek licence - strošek programske opreme - strošek nakupa patenta - strošek nakupa nepatentiranega tehničnega znanja. Višina sofinanciranja: Pomoč se glede na posamezno obliko dodeljevanja pomoči omeji: - dotacije - do 30 % upravičenih stroškov posamezne investicije - znižanje komunalnega prispevka za 50 % Poleg dotacije - največ do 30 % upravičenih stroškov posamezne investicije lahko investitor še poda vlogo za znižanje komunalnega prispevka. Odlok o podlagah za odmero komunalnega prispevka za območje občine Sveti Tomaž (Uradno glasilo občine Sveti Tomaž št. 6/2014) določa, da lahko občinski svet sprejme sklep znižanju faktorja dejavnosti ali o delni oprostitvi, če želi investitor zgraditi industrijski ali obrtni objekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta. Delovna mesta morajo biti povezana z izvajanjem projekta in zasedena najkasneje v treh letih po dokončani investiciji. Izhodiščno stanje za novo ustvarjena mesta je število zaposlenih na dan oddaje vloge za oprostitev plačila komunalnega prispevka. Investitor, ki ne zgradi objekta v skladu s projektno dokumentacijo, na podlagi katere je bil oproščen komunalnega prispevka in ne zasede napovedanih delovnih mest, mora plačati komunalni prispevek vključno z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva zapadlosti plačila. Izpolnjevanje teh pogojev se preverja po preteku rokov, navedenih v prejšnjem odstavku tega člena. Znižanje komunalnega prispevka lahko znaša največ 50%. Pomoči dodeljene podjetjem, ki delujejo v cestnoprometnem sektorju, ne bodo namenjene za nabavo vozil za cestni prevoz tovora. Višina sofinanciranja upravičenih stroškov se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 30 % upravičenih stroškov posamezne investicije, pri čemer se dodeljene pomoči med seboj seštevajo. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije - znižanje občinskih dajatev (znižanje komunalnega prispevka); Omejitve: - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 29. člen (spodbujanje odpiranja novih delovnih mest in samozaposlovanja) Namen ukrepa: - spodbujanje odpiranja novih delovnih mest z zaposlovanjem novih delavcev ali samozaposlitvijo ter s tem prispevati k manjši brezposelnosti na območju Občine Sveti Tomaž. Predmet pomoči: - sofinanciranje samozaposlovanja - sofinanciranje zaposlovanja novih delavcev. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Upravičenec je lahko tudi fizična oseba v primeru samozaposlitve, vendar mora imeti stalno bivališče v občini Sveti Tomaž in opravljati dejavnost v občini Sveti Tomaž. Pogoji: - delovno mesto, za katerega se dodeli finančna pomoč se mora ohraniti vsaj 1 leto; - nova zaposlitev mora pomeniti povečanje skupnega števila zaposlenih nad najvišje stanje v zadnjih 12 mesecih; - realizacija samozaposlitve oziroma odpiranje novega delovnega mesta mora biti izvedeno na območju Občine Sveti Tomaž; - do finančne pomoči je upravičena oseba, ki se samozaposli in ima prijavljeno stalno bivališče na območju občine Sveti Tomaž. Oseba mora ostati samozaposlena vsaj 1 leto. Namera po samozaposlitvi se dokazuje s pripravljenim poslovnim načrtom, dokazilom o registraciji podjetja ter potrjenim obrazcem M1/M2; - za novo odprto delovno mesto je mogoče zaposliti osebo s stalnim bivališčem na območju občine Sveti Tomaž. Zaposlitev se dokazuje s kopijo podpisane Pogodbe o zaposlitvi ter M1/M2 obrazcem; - V primeru, da novo zaposleni delavec postane brezposeln, iz kateregakoli razloga pred potekom 1 leta, mora prejemnik sredstev, v roku 30 dni od prenehanja zaposlitve, zaposliti novega delavca, ki ustreza v tem pravilniku opredeljenim pogojem. V nasprotnem primeru mora prejemnik dodeljenih sredstev le-ta vrniti; - za vsakega na novo zaposlenega je potrebno predložiti svojo vlogo. Upravičeni stroški: - stroški za realizacijo samozaposlitve v višini do 3 minimalnih mesečnih plač - stroški za odpiranje novega delovnega mesta v višini do 3 minimalnih mesečnih plač. Višina sofinanciranja: - višina sofinanciranja upravičenih stroškov se določi z javnim razpisom in ne sme presegati 100 % upravičenih stroškov. Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 3 vloge - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 30. člen (spodbujanje izobraževanja, usposabljanja in promocije na področju podjetništva) Namen ukrepa: - spodbujanje podjetništva z vzpostavitvijo podpornega okolja, ki omogoča lažje razvijanje in ohranjevanje konkurenčnih prednosti prijaviteljev. Predmet pomoči: - sofinanciranje stroškov izobraževanja - sofinanciranje stroškov usposabljanj - sofinanciranje stroškov udeležbe na sejmih ali razstavah doma in v tujini. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1) Pogoji: - predložitev ustreznih dokazil za izvedbo posamezne aktivnosti (prijavnice, potrdila o udeležbi ...) - za vsakega zaposlenega/sodelujočega je potrebno predložiti svojo vlogo. Upravičeni stroški: - stroški izobraževanja - stroški usposabljanja -stroški razstavljanja (najem in postavitev stojnice, pristopnina ...). Neupravičeni stroški: - potni stroški - stroški dnevnic - stroški prenočevanja in prehrane. Višina sofinanciranja: - sofinanciranje upravičenih stroškov do 50 %, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - prijavitelj lahko v okviru tega ukrepa predloži največ 3 vloge - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 31. člen (spodbujanje prijav podjetij na razpise) Namen ukrepa: - spodbujanje podjetij k prijavi na mednarodne in domače razpise ter s tem povečanje možnosti za pridobivanje dodatnih sredstev za sofinanciranje lastnih projektov in aktivnosti. Predmet pomoči: - sofinanciranje prijave na mednarodni razpis ali razpis na državni ravni. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pogoji: - prijava mora biti podana na razpis na državni ali mednarodni ravni - prijavljeni projekt mora ustrezati razpisnim pogojem in biti administrativno ustrezen, kar se dokazuje s potrdilom razpisovalca. Upravičeni stroški: - stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja - stroški dela osebja, ki dela na pripravi projekta za prijavo na razpis. Kot upravičeni strošek dela bodo šteli tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu /zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/ zaposlitvi - v primeru skupne prijave na razpis z več partnerji, je prijavitelj upravičen do subvencioniranja sorazmernega deleža stroškov glede na njegov sorazmerni delež v razpisu. Višina sofinanciranja: - sofinanciranje upravičenih stroškov do 30 %, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - prijavitelj v okviru tega ukrepa lahko predloži največ 1 vlogo. - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 32. člen (spodbujanje projektov inovacij) Namen ukrepa: - spodbujanje inovativnosti. Predmet pomoči: - pridobitev patenta - zaščita blagovne/storitvene znamke - zaščita modela - izdelava prototipov - raziskovalna dejavnost z namenom razvoja novih produktov, storitev ali postopkov. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1) Pogoji: - v primeru, da se za raziskovalno dejavnost z namenom razvoja novih produktov, storitev ali postopkov najame zunanje izvajalce (raziskovalce), morajo le-ti izpolnjevati pogoje določene s predpisi o raziskovalni dejavnosti. Upravičeni stroški: - strošek zaščite patenta - strošek registracija storitvene/blagovne znamke - strošek registracije modela - stroški dela osebja, ki se ukvarja izključno z raziskovalno dejavnostjo na prijavljenem projektu. Kot upravičeni strošek dela bodo šteli tisti, ki bodo izkazani z izplačilom osebju in bodo razvidni iz posebne pogodbe o delu /zaposlitvi oziroma aneksa k pogodbi o delu/zaposlitvi - stroški zunanjih izvajalcev, ki morajo biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja. Višina sofinanciranja: - sofinanciranje upravičenih stroškov do 100 %, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - prijavitelj v okviru tega ukrepa lahko predloži največ 1 vlogo. - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 33. člen (spodbujanje povezovanja podjetij z razvojnimi institucijami) Namen ukrepa: - spodbujanje povezovanja podjetij z razvojnimi institucijami, s ciljem povečanja konkurenčnih prednosti in izboljšanje tržnega položaja. Predmet pomoči: - povezovanje z raziskovalnimi institucijami (univerze, razvojni inštituti, visokošolska središča doma in v tujini). Upravičenci: - samostojni podjetniki ter m ikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pogoji: - povezovanje z razvojnimi institucijami mora predstavljati osnovo za povečanje konkurenčnih prednosti prijavitelja (razvoj, raziskave ...) oziroma povečanje njegove dodane vrednosti. Upravičeni stroški: - strošek storitev razvojnih institucij - v primeru skupne povezave/sodelovanja z več partnerji, je prijavitelj upravičen do subvencioniranja sorazmernega deleža stroškov glede na njegov sorazmerni delež v projektu. Višina sofinanciranja: - sofinanciranje upravičenih stroškov do 30 %, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. 34. člen (sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov) Namen ukrepa: - spodbujanje podjetništva z vzpostavitvijo podjetjem prijaznega podpornega okolja. Predmet pomoči: - sofinanciranje stroškov najema poslovnih prostorov in obratov. Upravičenci: - samostojni podjetniki ter mikro in male gospodarske družbe registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pogoji: - strošek najemnine mora biti v skladu z običajnimi tržnimi cenami in običajnim poslovanjem podjetja. Upravičeni stroški: - strošek najema poslovnih prostorov ali obratov. Višina sofinanciranja: - sofinanciranje upravičenih stroškov do 100%, pri čemer se maksimalna višina določi z javnim razpisom. Pri dodelitvi sredstev se upoštevajo neto stroški (brez vključenega DDV). Instrument dodeljevanja sredstev: - dotacije. Omejitve: - najvišja dodeljena višina sredstev na upravičenca se določi z javnim razpisom. V. NADZOR 35. člen Dajalec državnih pomoči mora komisiji ministrstva pristojnega za nadzor državnih pomoči posredovati podatke o dodeljenih državnih pomočeh v skladu z Uredbo o posredovanju podatkov in poročanju o dodeljenih državnih pomočeh in pomočeh po pravilu »de minimis« (Uradni list RS, št 61/04). Poročilo mora zajemati podatke o višini dodeljenih sredstev po upravičencih in namenih. 36. člen Nadzor nad namensko porabo dodeljenih sredstev in izvajanjem aktivnosti oziroma do pomoči upravičenih projektov opravlja organ občine. 37. člen Kolikor ni s pogodbo drugače opredeljeno, so upravičenci, katerim so bila dodeljena sredstva, dolžni do v pogodbi opredeljenega roka, Občini Sveti Tomaž posredovati oziroma predložiti: - dokazila o izvedenih aktivnosti oziroma uspešno zaključenih projektih, za katere so jim bila dodeljena sredstva, - dokazila o namenski porabi sredstev. 38. člen Dajalec pomoči bo hranil evidence o prejetih pomočeh 10 poslovnih let od datuma dodelitve. VI. KONČNE DOLOČBE 39. člen Pravilnik začne veljati 15 dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Sveti Tomaž. Številka: 007-1/2015 01/zh Datum: 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ 19. Na podlagi 108. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS št. 16/2007-UPB, 36/08, 58/09, 65/09 in 20/11, 40/12-ZUJF, 57/2012 ZPCP-2D) ter Pravilnika o normativih in kadrovskih pogojih za opravljanje dejavnosti predšolske vzgoje (Uradni list RS št. 27/2014) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) je Občinski svet občine Sveti Tomaž na svoji 6. redni seji, dne 17.06.2015 sprejel SOGLASJE 1. a) k obsegu dejavnosti predšolske vzgoje za šolsko leto 2015/16 Starostno obdobje Program Oddelek Normativ Odobritev občine za + 2 otroka Število oddelkov prvo 9-urni homogeni 12 da 1 prvo 9-urni homogeni 12 da 1 prvo,drugo 9-urni kombinirani 17 da 1 drugo 9-urni heterogeni 19 da 1 SKUPAJ 4 b.) k sistemizaciji delovnih mest za šolsko leto 2015/16: Delovno mesto Delež delovnega mesta Pomočnica ravnateljice 0,35 Vzgojiteljica 4,5 Pomočnica vzgojiteljice 3,65 Svetovalna delavka 0,13 Poslovna sekretarka 0,27 Računovodkinja 0,27 Kuharica, pomočnica kuharice 2,0 Čistilka 1,0 Hišnik 0,22 Organizator prehrane in zdravstveno-higienskega režima 0,14 Logopedinja 0,09 Skupaj 12,62 c) k poslovnemu času za šolsko leto 2015/2016: Odpiralni čas vrtca všolskem letu 2015/2016 je od 5.15 do 16.15. ure oziroma občasno do 16,45 ure. d.) k povečanemu številu otrok v oddelku - Občina daje soglasje k povečanemu številu otrok za dva otroka v oddelku homogeni za prvo starostno za oba oddelka. - Občina daje soglasje k povečanemu številu otrok za dva otroka v oddelku kombinirani za prvo, drugo starostno obdobje. - Občina daje soglasje k povečanemu številu otrok za dva otroka v oddelku heterogeni za drugo starostno obdobje. e.) k drugim dejavnosti v vrtcu V šolskem letu 2015/2016 se bodo izvajale naslednje obogatitvene dejavnosti: Otroški zbor, folklora. Občina soglaša s dodatnimi dejavnostmi ter bo zagotovila sredstva za plačilo dodatnih 30 ur za celo leto. 2. Osnovna šola Tomaž- Vrtec Ježek si mora v primeru potrebe za spremembo obsega dejavnosti pridobiti soglasje ustanovitelja. 3. Ta sklep velja takoj. Številka: 419-63/2015 01/ZH Sveti Tomaž, dne 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ 20. Na podlagi 16a., 17. in 18. člena Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen programov v vrtcih, ki izvajajo javno službo (Ur. I. RS, št. 97/03, 77/05, 120/05) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož št. 7/07) je občinski svet občine Sveti Tomaž na svoji 6. redni seji, dne 17.06.2015 sprejel SKLEP o znižanju plačila staršev za programe v vrtcih v času poletnih počitnic 1. člen Starši, ki želijo za svojega otroka ob enomesečni odsotnosti v času poletnih počitnic (julij ali avgust) rezervirati mesto v vrtcu, plačajo v mesecu, ko je otrok odsoten, 50% višine njihovega plačilnega razreda kot rezervacijo. 2. člen Za priznanje popusta iz 1. člena tega sklepa so starši dolžni podati pisno izjavo o odsotnosti otroka na sedežu vrtca. 3. člen Izpad sredstev v višini oprostitve plačila dela oskrbnine v vrtcih se pokrije iz sredstev proračuna občine Sveti Tomaž. 4. člen Ta sklep velja naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu občine Sveti Tomaž. Številka: 007-16/2015 01/ZH Datum: 17.06.2015 Mirko Cvetko l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ