OBVEZNI IZVOD novole: internoglasilo Skupine Novoles, oktober2005 Št. 22 Podelitev priznanja GZS gospodu Mannyju Steinfeldu V septembru smo imeli na obisku častnega gosta - gospoda Mannyja Steinfelda. Gospod je prava legenda na področju pohištvene industrije vsvetovnem merilu. V Slovenijo je prišel za prav posebno priložnost - podelitev priznanja GZS Lipov list. Celoten program dogajanja je bil zelo pester. V dopoldanskih urah je g. Steinfeld na tiskovni konferenci razkril svoje poglede na globalno dogajanje na področju pohištvene industrije tervtem okviru možnosti Slovenije. Dan se je nadaljeval s sprejemom pri Ljubljanski županji Danici Simšič. Zaključil se je s podelitvijo priznanja Lipov list, ki gaje predal predsednik Gospodarske zbornice Slovenije g. Jožko Čuk. Priznanje lipov list GZS podeljuje častnim gostom, ki s svojim izjemnim delom prispevajo k razvoju slovenskega gospodarstva. Predstavlja simbol slovenstva in Slovencev. Prireditve so se udeležili predstavniki podjetij, ki so in še sodelujejo z g. Steinfel-dom: AE Trade, Liko, Kli, Ex-cel, Lipa, Mundus in seveda Novoles. Novi nadzorniki Novolesa 2 Poročilo projektov 2-3 Inženiring 4 Novi programi POSTELJNI PODI PAV MAVRICA NOVOGARDEN 4-5 Sodelovanje z agencijo AV studio 6 Sindikat Novoles 6-7 Novice 00 N- OČILO Kl H m IK.\] »STRSTVO ZA i MIMSTRV OF H Predsednik nadzornega sveta g. Marjan Hribar NOVI NADZORNIKI NOVOLESA 30.6.2005je vprostorih družbe Novoles lesna industrija Straža, d.d. potekala 9. redna skupščina. Dnevni red skupščine je bil nekoliko drugačen kot prejšnja leta, saj je potekel mandat članom nadzornega sveta in so morali lastniki glasovati o novih članih. Nadzorni svet družbe sestavlja pet članov in sicertrije predstavniki kapitala in dva predstavnika zaposlenih. O imenovanju zadnjih dveh se jeskupščinazgoljseznanilazsklepomSvetade-lavcev. Tako je za naslednje mandatno obdobje Svet delavcevdružbefunkcijočlanov nadzornega sveta - predstavnikov zaposlenih ponovno zaupal Mitji Bukovcu in Alojzu Knaflju. Glasovanje pajepotekaloočlanih nadzornega sveta - predstavnikih kapitala. Novi člani nadzornega sveta - predstavniki kapitaso: ■ Igor Mihajlović, roj. 23.2.1970, stan. v Ljubljani, zaposlen vSTDd.o.o. ■ Marjan Hribar, univ.dipl. ekonomist, roj. 24.11.1969, stan. vŠmarješkihToplicah, zaposlen na M in istrstvu za gospodarstvo kot vr-šilev dolžnosti direktorja direktorata za turizem. ■ PeterFilipčič, mag. ekonomskih znanosti, roj. 1.10. 1978, stan. v Portorožu, zaposlen kot upravitelj investicij v KD Holding d.d. V skladu z Aktom o poslovanju nadzornega sveta, so člani nadzornega sveta na svoji prvi seji izvolili predsednika nadzornega sveta in njegovega namestnika, Za predsednika je bil izvoljen g. Marjan Hribar, za njegovega namestnika pa Igor Mihajlovič. A.G.G. POROČILO PROJEKTOV V začetku leta 2005 smo pristopili projektu povečanje produktivnosti v PC Drobno pohištvo in PC Lepljeni elementi ob sodelovanju zunanje družbe Deloitte & Touche. V januarju 2005 seje pričel izvajati projekt Izboljšanje produktivnosti v okviru programa prestrukturiranja z namenom izboljšati produktivnost in stroškovno učinkovitost v PC Lepljeni elementi in PC Drobno pohištvo. Projekt je bil razdeljen v 4 faze: > 1. Faza: Analiza obstoječega stanja in identifikacija priložnosti > 2. Faza: Selekcija priložnosti in priprava projektovza izboljšave > 3. Faza: Izvedba projektov za izboljšave > 4. Faza: Implementacija izboljšav V prvi fazi smo uporabili različna orodja za analizostanjakot so: SIPOC, ProcessMap, Layout, Value Stream Map, vrednostno analizo, obenem pasmo za boljše razumevanje poslovnega sistema analizirali tudi prodajne aktivnosti. Na osnovi analize podatkov je projektna ekipa z vodstvom podjetja po prioritetah definirala projekte,kismojih vsebinskoin metodološko formulirali v drugi fazi. Projekti, ki so se izvajali v PC Lepljeni elementi in PC Drobno pohištvo: > Izboljšanje izhoda izdecimirnice > Povečanje BDV-javPC Drobno pohištvo > Uvedba pokalkulacij po končanih serijah > Prodaja (čiščenje portfelja in optimizacija serij) > Optimizacija zalog > Optimizacija priprave proizvodnje > Standardizacija polproizvodov •}. Priprava poročanja > Usposabljanje za izvedbo sprememb V tretji fazi so se oblikovali projektni timi na nivoju posameznega PC - ja in pričeli izvajati delavnice za projekte in udeležence proizvodnega procesa. Na definiranih projektih smo s pomočjo vitke proizvodnje (Six Sigma, Kanban, BSC, metoda 20 ključev, Celična proizvodnja, SMED...) in drugih metodologij dosegli zastavljene cilje na posameznih projektih nekatere pa je potrebno še realizirati. REZULTATI PO POSAMEZNIH PROJEKTIH Projekt št. 1: Izboljšanje izhoda iz deci-mirnice Realizacija ciljev (v realizaciji ciljev je bilo upoštevano doseženo povprečje jan. - julij): • Zmanjšanje reklamacij: 6,70 % _♦ 3,66%(ciljjebildosežen 151 %). • Izločen DL - Lepilnica: 12,96 % 11,57 %(cilj je bil dosežen 30,3 %). 6,31 % (cilj je • Izločen DL - 4SSS: 7% . bil dosežen 32,8%). • Stroški nekakovosti: 81.519,08 EUP 73.231 EUR (ciljje bil dosežen 33,f Ocena projekta: Projekt je bil uspešno zastavljen in nuirano sledi ciljem. Vsi parametri sc nostnoovrednotenitako, dadejans) ko kvantitativno ocenjujemo prihrar bi jih doseženi cilji prinesli. Projekt je ocenjen uspešno. Projekt št. 2: Povečanje BDV - ja v PC no pohištvo Realizacija ciljev: • BDV nazaposlenega na mesec: 863■ / mesec 1082 EUR / mesec (povečanje BDV - ja za 25,38 %. Cilj je bil dosežen 127 %. Izračunano je povprečje za jan. - julij). • Procent popravil: 0,240 %___, 0,111 % (zmanjšanje stroškov popravil procentualno za 53,75%. Cilj je bil dosežen 179%). • Procent izmeta: 0,890 % —, 0,321 % (zmanjšanje stroškov izmeta procentualno za 63,93%. Ciljje bil dosežen 213%). • SMED metoda: zmanjšanje nastavitvenih časovza 34,07 % (povprečjedveh SMED delavnic na predvidenih strojih. Za izhodišč e SMED metode smo vzeli čase prvih nastavitev). Ocena projekta: Vsi kazalniki za doseganje zastavljenih ciljev so bili uspešno zastavljeni tako, da so bili cilji realizirani (razen pri SMED metodi niso realizirane še vse aktivnosti). Vsi parametri so vrednostno ovrednoteni tako, da lahko kvantitativno ocenjujemo prihranke doseženih ciljev. Projekt št. 3: Uvedba pokalkulacij v PC Lepljeni elementi Realizacija ciljev: • Izdelava pokalkulacij na podlagi izdelanega modela. • Osnova za izdelavo pokalkulacij je vsak posamezni razpis po posameznih drevesnih vrstah in debelinah. • Vsaka pokalkulacija nudi tako količinske kot tudi vrednostne podatke in prikaže njen pozitivni ali negativni izid. Ocena projekta: • Projekt je 100% uspešen in je dosegel svoj namen, saj nam omogoča preglednost materialnega poslovanja in služi za preverjanje rentabilnosti določenega programa. Projekt št. 3: Uvedba pokalkulacij v PC Drobno pohištvo Realizacija ciljev: • Izdelava pokalkulacij na podlagi izdela-negamodela. • Osnovaza izdelavo pokalkulacij je vsak posamezni razpis za delovni nalog. • Vsaka pokalkulacija nudi tako količinske Dt tudi vrednostne podatke in prikaže len pozitivni ali negativni izid. la projekta: rojekt je 100 % uspešen in je dosegel /oj namen, saj nam omogoča pregled-ost materialnega poslovanja in služi za reverjanje rentabilnosti določenega rograma. ktšt. 4: Prodaja (čiščenje portfelja in minimalne serije) izacija ciljev: - Jelež ne profitabilnih artiklov v PC Drobno pohištvo (od celotnega proizvodnega programa): - Tujitrg: 24,6%_, 13,41 % (število nepro- fitabilnih artiklov smo zmanjšali za 45%). - Domači trg: 32,5% —. 19,23 % (število neprofitabilnih artiklov smozmanjšaliza41 %). • Izguba, ki jo prinesejo neprofitabilni izdelki v PC Drobno pohištvo: 164.530 EUR / leto___, 41.205 EUR/ leto(izgu- ba je obračunanaza obdobje jan. - julij! Glede natrend pričakujemovletu 2005 izgubo neprofitabilnih izdelkov cca. 70.637EUR Stembizmanjšaliizgubo glede na leto 2004 za 57%). Ocena projekta: • Cilj zmanjšanja neprofitabilnih artiklovna tujem t rgu je bil dosežen 90 %. • Cilj zmanjšanja neprofitabilnih artiklov nadomačem trgu je bil dosežen 82%. Projekt št. 5a.: Optimizacija zalog v PC Lepljeni elementi Realizacija ciljev: • Na skladišču deklasiranih izdelkov so se zaloge zmanjšale za 26,3 % (iz 973 m3 na 717 m3, 299.423 EUR). • Na blagovnem skladišču so se zaloge zmanjšale za 5,8 % (iz 5186 m3 na 4882 m3, 1.204.070 EUR). - ŽL3010 m3 - DL 1871 m3 Ocena projekta: • Cilj zmanjšanja zalog naskladišču deklasiranih izdelkov je bil dosežen 37,5 %. • Cilj zmanjšanja zalog na blagovnem skladišču je bil dosežen 29 %. • Potrebno je vzpostaviti večje tržno komu- Proiekt št. 5b.: Optimizacija zalog v PC Drobno pohištvo Realizacija ciljev: • Deklasirani/ reklamirani izdelki: 28.738 EUR 33.462 EUR (povprečje jan. -julij. Zalogasejepovečala za 16,4% glede na izhodišče projekta). • Definiranje zalog gotovih proizvodov po skupinah izdelkov, po trgih vrednostno in količinsko: - Ameriški trg: 10 mio SIT - Angleški trg: 46 mio SIT - Domačitrgin JV Evropa: 28 mio SIT -38 mio SIT glede na mesec - SZ Evropa vrtno pohištvo: 10.5 mio SIT-63 mio SIT - Jedilniški stoli Tačke: 15mioSIT Ocena projekta: • Nazmanjšanju količine deklasiranih/ reklamiranih izdelkov na blagovnih skladiščih se do danes ni naredilo še ničesar (zalogaseje povečalaza 16,4%glede na izhodišče projekta). • Povprečne mesečne in letne zaloge po skupinah izdelkov in trgih so definirane. • Zaloge po posameznih skladiščih v osnovi nisobilezmanjšane, kar je bila prioriteta tega projekta. Projekt št. 6: Uvedba spremljanja obdelave naročil v PC Drobno pohištvo Realizacija ciljev: • Analiza kupcev v izvozu glede na količino in vrednost naročil. • Analiza kupcev, ki spreminjajo zahteve med obdelavo in realizacijo naročila. • Izračun odzivnega časa od naročila do datumaodpremevdnevih(nov. - maj: izvoz 64 dni od naročilado odpreme). • Na podlagi narejenih analiz je sledil zapis postopka obdelave naročil (ta vsebuje: povprečni čas od prejetega povpraševanja kupca po novem izdelku do potrditve izdelanega vzorca v dnevih, ter povprečni pretočni čas izdelkaod lansiranja DN v proizvodnjo do odpreme izdelka). Ocena projekta: • Metodologija spremljanja obdelave naročil je izbrana pravilno, vendar je v času uvajanja potreben stalen nadzor nad do slednim ažuriranjem podatkov. Projekt št. 7: Standardizacija polproizvodov Realizacija ciljev: • Število aktivnih IDvPC Lepljeni elementi: 3569 —, 3363(karpomeni, dasmo število aktivnih ID zmanjšati za 6 %). • Neaktivni identisosezbrali(brezsestav-nice, vstopanja, zaloge) in so se v juniju izbrisali. im • Sprememba vlažnostnega razreda in brisanje podvojenih identov(206 ID izbrisanih, 200 ID označenih za brisanje - cca. 8 % ID Decimirnice). • Izbrisano 350 identov LP(cca. 11 %ID Lepilnice). Ocena projekta: • Projekt je dosegel 30% uspešnost. • S standardizacijo se je povečala preglednost samega poslovanja. • Tehnolog je pri svojem delu bolj ažuren. Projekt št. 8: Uvedba enotnega mesečnega poročila za vodstvo Realizacija ciljev: • Pripravljeni in nad grajeni pregledi v Ex-celovih dokumentih, kijih FRS mesečno ali tedensko objavlja in posreduje uporabnikom. Tako so uporabnikom poleg finančnih izkazov na voljo tudi nekateri vrednostni in fizični kazalci in kazalniki. Ocena projekta: • Enotni sistem poročanja za vse PC - je ni še v celoti vpeljan (predhodno je potrebno vpeljati sistem uravnoteženih kazalnikov- BSC). Projekt št. 9: Vodenje in usposabljanje zaposlenih za spremembe v delovnih aktivnostih in procesih Realizacija ciljev: • Letni osebni razgovori v PC Lepljeni elementi in v PC Drobno pohištvo gredo proti koncu. • V PC Drobno pohištvo izvedeno usposabljanje za tehnološko in vodje oddel-kov(predstavitev projektov). • V PC Drobno pohištvo izvedeno usposabljanje za vodje oddelkov na področju SMED metode (skrajšanje nastavitvenih časov) in pripravljeni obrazci za spremljanje (poudarek je bil na praktičnem usposabljanju). • Nažagalniciizvedenoteoretično usposabljanje delavcev pri razrezu na tračnih žagah hlodarkah in na sortiranju in zlaganju žaganega lesa. • V decimimici izvedeno teoretično usposabljanje glede zahtevane kvalitete za potrebe PC DP. • V PC Drobno pohištvo poteka usposabljanje zaposlenih za priučitev na CNC strojih. Ocena projekta: • Potrebno bo več samoiniciative s strani vodij glede predlogov motiviranja, usposabljanja... Za projektno skupino zapisala: Salopek Nenad in Badovinac Andrej niciranje. POSTELJNI PODI PAV Z veseljem vas obveščamo, da smo spomladi začeli z razvojem in razširitvijo programa posteljnih podov, kijih izdelujemo v PC Vezan les. Pri razvoju izdelkov so po idejni in tehnični plati sodelovali: Dušan Jovanovič, Katja Kuhelj, Mateja Grabnar, Majda Šobar, Milenko Vukojevič, Robert Turk, Jože Šenica, Janez Kobe, Jelka Besednjak in skupina iz PC Storitve za izdelavo stojala za razstavne eksponate. Celoten program smo poimenovali »PAV«. Vodila nasje težnja po boljši kakovosti in všečnosti izdelkov, zato smo osnovni model FIX-S nadgradili v FIX-B. Nov model ima 18 vzmetnih letvic (FIX-S 16). Vse skupine v naravni izvedbi imajo po novem pobrušene letvice, kardaje izdelku še posebno mehkobo in prijeten otip. Ponudbo smo razširili še na skupino FLEX, ki nudi možnost dviga pri glavi ali pri glavi in nogah. Vse skupine FIX, FLEX, SPECIAL in UNIVERZALsmo popestrili z letvicami v mavričnih barvah, kardaje izdelku še po-sebnotoploto in barvitost. Za kreativne potrošnike pa nudimo pode skupine FIX tudi v demontiranem stanju. Za boljšo prepoznavnost izdelkov blagovne znamke »PAV« smo pripravili kataloge in prospekte za naše trgovce in končne potrošnike. Trenutno potekajo tudi aktivnosti za postavitev 30 ekspona-tovvsalone naših največjih odjemalcev. Upamo, da bo program »PAV« zaživel v vseh svojih barvah. Jelka Besednjak PRODAJA POSTELJNIH PODOV JANUAR -JULIJ 2005 (vkosih) januar februar marec april maj junij julij INŽENIRING Po kadrovskih premikih in formiranju nove organizacije Skupine Novoles je preostanekskupine, ki izvaja aktivnosti na področju pridobivanja inženiring poslov lociran v Brežicah, Straži in Zagrebu. Naloga NOVOLES-INŽENIRINGAje iskanje in pridobivanje poslov za celotno Skupino Novoles s poudarkom na opremi hotelskih sob, apartmajev in v kooperaciji tudi skupnih prostorov, karomogoča celovito ponudbo. Osnovnadelitevprogramov je narejena po zahtevnosti, kar pomeni,da programe izfolije in delno furnirja prioritetno izvaja proizvodnja v Pohištvu Brežice, programe iz furnirja in masive pa v Novem programu in Boru Krško. Vobeh primerih; tako pri programih izfolije kot pri furniranih programih ponujamo tudi lastno proizvodnjo stolov. Trgi na katerih pretežno ta trenutek iščemo primerne objekte so: - SLOVENI JA (razne terme in samostojne hotele) - H RVAŠKA (predvsem hoteli po celotni jadranski obali) - ITALIJA (oprema ladij in hotelovz italijanskim partnerjem B &B) -ter še nekateri drugi. Poleg navedenih držav in partnerjev je uspelo ekipi iz Bora uspešno zaključiti hotel na Švedskem z dobrimi izgledi za nadaljevanje na Finskem. Ravno takoso ponudbe poslaneševBol-garijo, Slovaško in v Belgijo. Žal pa moram naglasiti da pridobivanje konkretnega posla ni vedno povezano samo na korektno ponudbo. Vtem obdobju so končane aktivnosti na hotelu ADRIATIC, ladji B&B,hotelu OSAKA, hotelu Palma in ŠEHERE-ZADA. Trenutno potekajo aktivnosti na objektu TURIN(zimskaolimpiadavlTALIJI). Pridobljen je posel na hotelu AGAVA in v pričakovanju smo še na nekaj pozitivnih odgovorovvBELGIJI in SLOVENIJI. Na vseh navedenih objekt je korektno opravljeno delo referenca za pridobitev novih poslov. Tukaj mislim predvsem na sodelovanje s korporacijo B&B iz Italije. Pričakovanja na področju INŽENIRINGA so realna (novi hoteli v SLOVENIJI in sosednji HRVAŠKI), ker bo letošnje in prihodnje leto povezano z določenimi investicijskimi ciklusi (evropski denarza razne terme) v nove objekte in obnovo že ob-stoječih(več zvezdic). Seveda pa je pridobitev večine poslov odvisna od korektnih cen in naše podjetnosti (lobiranja) na vseh nivojih. Kržan Zvone P.S.: imena konkretnih objektov na katerih konkuriramo so namerno izpuščena. mauricas*' V letošnjem letu smo se odločili za razširitev programa otroških in mladinskih sob Mavrica, ki je bil v letu 2004 najuspešnejši program Pohištva Breži-ced.d. Programu, kije na voljo v mnogo kombinacijah in štirih različnih barvah front smo dodali kotno omaro, možnost poljubnega sestavljanja omar, srednje poličnike, komodo, TV ploščo, stojalo za monitor, previjalno ploščo za komodo, pograd brez spodnjega ležišča, poličnikzapod pograd in karprogramu še posebno daje višji nivo je nova rdeča barva, ki jo lakiramo sami. Postopoma pa bomo prešli na lakiranje tudi ostalih barv, ki so bile v ponudbi že do sedaj. Z razširitvijo programovjim podaljšujemo življenjsko dobo, saj so kupci in s tem tudi trgovci vse bolj zahtevni in povprašujejo po novostih. Vse več pa je tudi proizvajalcev, ki nam konkurirajo s programi nižjega cenovnega razreda in tudi zato je odločitev o lakiranju front po- nivo in zmanjšujemo možnost kopiranja, membna, saj s tem dajemo programu višji Damjan Presker NOVOSTI NA PODROČJU BLAGOVNE ZNAMKE NOVOGARDEN Z dnem 01.09.2005 se je začela nova prodajnasezona vrtnega pohištva. Začeteksezone zaznamuje najpomembnejši sejem vrtnega pohištva v Kolnu -sejem SPOGA. Na tem sejmu se predstavijo vsi ponudniki vrtneg apohištva iz celega sveta. Natem sejmu smo bili prisotni tudi mi. Za novo sezono 2005/2006 smo trgu ponudili novo vrtno garnituro THALIA. THALIA je sinonim elegantnih, zaobljenih linij, sinonim lahkotnosti izdelkov. SevedajeTHALIAsinonim kakovosti . Dobavljiva je v oljeni izvedbi v medeni barvi in vTimber lakirani izvedbi. Prvi odzivi so različni. Starejši ljudje v Nemčiji so še vedno pristaši masivnej-šega izgleda izdelkov, mlajša generacija pa je navdušena nad modernejšim, ne klasičnim pohištvom. Poudariti pa želim, daje stol MEDEA še vedno “hit”. Utrip oz. dogajanje na sejmu SPOGA: Sejem so zaznamovali izdelki iz aluminija in izdelki, izdelani iz raznovrstnega pletenja. Nasejmu je bilo še vedno precej izdelkov v kombinaciji tik/akacija -aluminij, vendar trgovci zatrjujeo, da se ti izdelki ne prodajajo oziroma zelo slabo. V minuli sezoni je prodaja lesenih izdlekovv Nemčiji padla od 30-50%, izdelki izborovine, bukve so popolnomazamrli. Drastično je padla tudi prodaja izdelkov iz tikovine. Trgovci so podvojili ali celo potrojili promet, z izdelki iz aluminija. Verjetnose boste vprašali “Zakaj?”. Pravilno vprašanje. Izdelki iz aluminija so lahkotni (za prenašanje), ne terjajo dodatnega vzdrževanja. To dodatno vzdrževanje ima danes pri kupcih veliko težo. Ljudje imajo vedno manj prostega časa in ta prosti čas želijo izkoristiti za sprostitev. Izdelki iz lesa, med drugim tudi izdelki iz akacije pa terjajo dodatno nego-oljenje vsaj enkrat na sezono. Kje so naše možnosti. Natrgu se srečujemo še s tremi pomembnimi ponudniki vrtnega pohištva iz akacije. To so MBM, HASTE in KETTLER. Poudariti moram, da so naši izdelki v primerjavi z ostalimi cenovno vvišjem cenovnem razredu. Kupcev, ki so pripravljeni za garnituro odšteti “veliko denarja” pa je vedno manj. Skratka, čaka naszahtevnasezona, hkrati pa moramoza-četi s pripravami na sezono 2006/2007. Milena Žerak Sekirnik Sodelovanje z agencijo AV studio Brez skrbi, to sodelovanje bo še raslo. Otroci tako hitro rastejo, da hitro kaj prerastejo. Kakovostno pohištvo iz No-volesa pa obljublja, da jih bo vsaj pohištvo lahko spremljalo dlje: sobe Mavrica ves otroški in najstniški čas, drugo pohištvo iz Novolesa pa morda vse življenje. Na to opozarja akcija tržnega komuniciranja Mavrica s televizijskimi, radijskimi in tiskanimi oglasi, ki jih je vsa Slovenija lahko opazila avgusta in septembra ter novi predstavitveni katalogi drugih pohištvenih programov iz skupine Novoles. Sodobnejše in bolj prepoznavne pristope v oglaševanju je tržna služba Novolesa zasnovala v sodelovanju z agencijo za celovite komunikacijske rešitve AV studio iz Velenja. Sodelovanje se je začelo s fotografiranji pohištvenih sestavov v novem foto studiu agencije, ki sodi med največje in najsodobnejše ne samo v Sloveniji, temveč v širšem srednjeevropskem prostoru. Agencija, ki sicer slovi po tehnično dovršenih spletnih predstavitvah, se vse bolj uveljavlja tudi na kreativnem oglaševalskem področju. Za Novolesje med drugim zasnovala serijo katalogov, ki že na prvi pogled kažejo, da prihajajo iz iste hiše in so zato tudi našim partnerjem, trgovcem lažje prepoznavni kot Novolesovagradiva, vrsto tiskanih oglasov za posamezne pohištvene sestave, najbolj opazna pa je zagotovo celovita oglaševalska akcija za otroške in maldinske sobe Mavrica. S sorazmerno skromnimi finančnimi sredstvi je bil ustvarjen simpatičen televizijski oglas, ki sta ga dopolnjevala še radijski in tiskani oglas ter gigant plakat. Televizijski oglas je bil posnet v enem samem dnevu v prostorih AV studia v Velenju. Za produkcijo je poskrbel AV studio v sodelovanju s produkcijsko hišo Alex, v enaki navezi pa je bil posnet tudi radijski oglas, ki seje marsikomu vtisnil v spomin zaradi otroških glasov, ki jim nikoli ne zmanjka idej, kaj vse še potrebujejo. Marsikatera mama ali oče si je lahko oddah-nil(a), da pohištvo Mavricazdrži dlje. Zgodbo je zaokrožala barvitost tiskanega ogla- ševanja s prepoznavno barvico kot znakom programa Mavrica, ki so ga prav tako zasnovali v AVstudiu. Učinkovite marketinške strategije in oglasi, ki pritegnejo pozornost, niso plod srečnih naključij, ampak partnerskega sodelovanja - še zlasti, kadarto trajadlječasa.Tegasezavedamotakov tržni službi Novolesa kot vAV studiu. Marko Gomboc, vodja Novolesovih projektov v AV studiu, je prepričan, da ima agencija toliko idej, zanj in za razliko od drugih slovenskih agencij predvsem odličnih lastnih tehničnih zmogljivosti, da lahko resnično partnersko pomaga pri krepitvi ugleda skupine Novoles in tržni uspešnosti posameznih programov. Kreativci pavstila oglase za Mavrico dodajajo: brez skrbi, mi lahko še rastemo! AV studio Velenje ustvarja celostne rešitve za učinkovito tržno komuniciranje. Z naročniki sodelujejo pri razvijanju njihove korporativne identitete, celostne podobe organizacije, utrjevanju ugleda blagovnih znamk in komunikaciji izdelkov ali storitev. Sodelovanje poteka vcelo-vitem procesu, ki se začne z idejno zasnovo in oblikovanjem ter konča z izvedbo vseh vrst promocijskih materialov, ki vzpostavljajo učinkovito komunikacijo med naročnikom in ciljno javnostjo. Prednost agencije je hitrost in izvedba domala vseh storitev v lastni hiši, kar omogoča optimalen nadzor. AV studio ima obilo izkušenj na področju spletnega komuniciranja, grafičnega oblikovanja, fotografije in organizacije sejmov in dogodkov. Ines Drame Sindikat Novoles d.d. Straža Tudi vletu 2005, kottudiže prejšnje leto je za zaposlene v Novolesu zelo težko. Potrebno je veliko delati, da si priborimo plačo, ki pa je za večino zaposlenih zelo majhna. Z vodstvom podjetja smo sicer podpisali dogovor, da bi z dvigovanjem plače vsaki mesec za 1,2% ulovili povprečje v lesariji, vkolikorbi rezultati to dopuščali. Vsako četrtletje naj bi preverjali doseganje rezultatov. Dvigovanje plače nam je uspelo samo v prvem četrtletju, potem pa rezultati podjetja dvigovanja niso več dopuščali, kakor tudi po drugem četrtletju ne dopuščajo. Trenutno se z vodstvom podjetja dogovarjamo o dopolnitvi pravilnika o nagrajevanju dela, saj smatramo, daje gibljivi del plače v premajhnem razponu in premalo stimulativno vplivazadobro opravljeno delo. Poleg dogovorjenega dviga plač, to je višine dodatka po zakonu (5.451 SIT) in regresa za prehrano iz leta 2004 (neto 5.000 SIT), bo dvig plače za mesec avgust izplačilo v septembru višji še za 5.100 SIT. Nizke plače povzročajo nezadovoljstvo zaposlenih in odhajanje dobrih delav-cevin strokovnega kadra vpodjetja, kjer jim lahko omogočijo višje plače, to pa ni dobro za naše podjetje, zato upam, da bomo še v letošnjem letu naredili korak naprej z plačami. Po zadnjih zagotovilih vodstva je naročil dovolj, delo mora biti le kvalitetno in pravočasno opravljeno. Kljub slabim rezultatom, pa smo uspeli izboriti izplačilo regresa, pa čeprav je ta na tri obroke. Zadnji obrok regresa bo 20. decembra. POČITNIŠKE KAPACITETE Verjetno ste vsi seznanjeni, da od 01.01.05 daljezvsemi počitniškimi objekti upravlja sindikat. Lahko se pohvalimo, da za enkrat vse poteka brez večjih zapletov, do vas uporabnikov tako rekoč brez zapletov, problemi, ki pa niso tako lahko rešljivi (v Boh. Bistrici postopek za pridobitev svoje elektrike, imeti svoje komunalne usluge, postopek za prekrivanje strehe in dograditev podstrešnih stanovanj - 5 dodatnih stanovanj) patudi kar uspešno rešujemo. Kersmo za vse akcije pobudniki mi - sindikat Novoles, mo- ■MHI NOVICE / ramotudiformalno-pravno peljati vse postopke sami (soglasja, pooblastila, zahtevki......), kar pa predstavlja veliko dela, odgovornosti in zapletov. Zasedenost počitniških objektov je cca 35% večja kot prejšnje leto. Morski objekti, kot lahko spremljate tudi preko oglasne deske so bili zasedeni v večini do 15. septembra, nekateri pa bodo zasedeni do 25. septembra. Naj vas povabim, dačim bolje izkoristite pred in posezono, saj so ti prihodki za nas zelo pomembni, za vas pazelo ugodni. Torej tudi konec septembra in oktobra, patudi ostale mesece ste vabljeni na morje. Od oktobra do meseca iuniiaso popusti 60%. Karte za kopanje v Dol. Toplicah so za člane sindikata še vedno na razpolago po ceni, za ostale zaposlene pa po nekoliko višji ceni, z 35% popusta. Sindikat je vedno pripravljen zastopati zaposlene pri disciplinskih postopkih in pri kršenju kakršnih koli pravic do zaposlenega s strani delodajalca. Za reševanje problemov, se vedno lahko obrnete nasindikalne zaupnike, ali padirektno na predsednika sindikata v sindikalni pisarni,ali po telefonu int. 207.GSM041 726 271. Enostavneje je reševati probleme sproti, zatone odlašajte, če vaskajteži. Kervečinaproblemovrešujemozavse zaposlene, ne samo za člane sindikata (izplačilo plač, regres, počitniške storitve ..) bi bilo prav, da se še ostali včlani- tevZSSSSindikatNovoles. Glede predloga vlade, da bi delali do 70 leta starosti, smo se v Svobodnih sindikatih že uprli z dopisi, če pa bo potrebno, bomo koristili tudi ostala sredstva, katera imamo na razpolago, da ta predlog nebi bil sprejet. Sindikalni pozdrav Bukovec Mitja Malo smeha Stoji voznik kamiona na parkingu, zagleda prostitutko in vpraša: “Ej punca, kaj delaš za 50 DEM?” Pravi ona: “VSE!” Nato reče voznik: “Pridi potem, da mi pomagaš raztovoriti te zaboje” Mlado blondinko je Jure končno pregovoril, da se je usedla v njegov avto. Prijel jo je za roke, jo pogledal globoko v oči. Zadrhtelaje. Srce ji je začelo hitreje utripati. “Ni mi lahko!” ji jezašepe-tal Jure, “toda nekaj te moram prositi! Ali si pripravljenaz menoj deliti stroške zabencin?” "Kaj naj kupim prijatelju za rojstni dan?” “Kupi mu knjigo, to je vedno lepo darilo.” “Na to sem tudi sam pomislil, ampak žeimaeno.” Jezus hodi po puščavi in sreča starca. Vpraša ga: “Kam pavi, oča?” Starček: “Ojej, ojej, že dolga leta povsod iščem svojega davno izgubljenega sina.” Jezus: “Kako pa izgleda? Mogoče ti lahko kako pomagam...” Starček: “V rokah in nogah ima zabite žeblje.” Jezus (ganjen, ssolzamivočeh): ”Oče!”Star-ček(se boljganjen): “Ostržek!" Na hišna vrata potrka berač in reče precej debelušni gospodinji, ki mu jeodprlavra-ta: “Lačen sem! Že cel teden nisem jedel!” ji je potožil. “O, srečnež!” je vzkliknila gospodinja. “Ko bi le tudi jaz imela tako močno voljo!” "Gospa, zakaj se hočete ločiti od moža?” vpraša sodnik za ločitve. “Zaradi duševne okrutnosti. Vedno, kadar se prepirava ga hočem spraviti k pameti, toda on se mojim udarcem spretno izmika.” K zdravniku pride moški in potoži, da kar naprej vse pozablja. Zdravnikga vpraša: “Od kdaj pa se vam to dogaja?” “Kaj od kdaj?” Je bla miška, kije skakala po gozdu in govorila: “Jaz mam pa novgafanta! ” Pa pride mimozajčekin vpraša miško, zakajjetako vesela. Miška pa reče: “Ja, kermam novgafanta, veš.” “A res,” reče zajček. “A maš kako sliko?” “Ja, mam,” reče miška. “A mi jo pokažeš?” vpraša zajček. “Ja, izvoli.” “Ja, miška, ti pa ja s pravim netopirjem hodiš!” “Men je pa reku, daje pilot!!!” ZDRAVILIŠČE STRUNJAN (J* KRKKZDRAVILIŠČfV ponudba jESENsjcj PAKET Za vas smo pripravili: • 5 dni prijetnega bivanja v dvoposteljni sobi izbranega objekta na osnovi polpenziona • kopanje v bazenu z ogrevano morsko vodo (32°C) in enkrat dnevno brezplačna uporaba turške, finske ali infrardeče savne • lx kremni peeling, ki mu bo sledila razstrupljevaljna glinena obloga • 1 x poldnevni najem kolesa • 2x fitnes • telovadba za dobro jutro Hotel Svoboda**** 77.970 SIT Vila Park**** 71.208 SIT Vile*** 63.319 SIT Hotel Laguna*** 61.065 SIT Cene so v SIT in veljajo na osebo v dvoposteljni sobi. Turistična taksa in zavarovanje nista vključena v ceno. Navedeni programi niso primerni za osebe mlajše od 18 let. Popusti: © otroci v sobi z dvema odraslima osebama do 4. leta imajo brezplačno bivanje, od 4. do 12. leta: 50% popust na penzionske storitve. © 10% dodatni popust za upokojence. Informacije in rezervacije: Pl 05 676 41 00 , booking.Strunjan@krka-zdravilisca.si www.krka-zdravilisca.si _____ LUBRDflR ŽREBANJE V prodajnem salonu v Straži smo v mesecu avgustu med obiskovalci izvajali anketo. Z njo smoželeli pridobiti čim več informacij, ki bi pomagale k izboljšanju naše ponudbe. Za spodbudo k izpolnjevanju anket smo obljubili nagrado - ležalnik Ambient. Izpolnjenih je bilo 54 anket. Med njimi je komisija v sestavi Danica Podbrežnik, Peter Božič in MatejaGrabnarizžrebalaeno. * ’ •l' Srečna nagrajenka je gospa Anica Modic iz Straže. Čestitamo NOVOSTI IZ DOPOLNJENE I SKEGA KNJIŽNEGA JE II 5G91/2005 AVTOŠTOP - merjenje hitrosti avtomobila s štoparico BUTELJKA - butelj ženskega spola DROG - droga moškega spola FILOZOF - tovarniški delavec na oddelku za polnenje zof GORETI - živeti v stilu gore GRAFIKA - veda o grafih JEZA -ženskijez KOMAR - tisti, ki med prostim časom pada v komo KOZAREC - prebivalec Kozare KRIŽATI - reševati križanko KROMPIR - pivo iz kroma (Cr), kro-matsko pivo KRETEN - prebivalec Krete KROŽNIK - objekt, ki kroži. Luna je primer krožnika, saj je naravni satelit, ki kroži okoli zemlje MARKANTNOST - veda o nemški denarni valuti - marki (DEM) MEDVED - strokovnjak za med, glej tudi vseved MOČERAD - tisti, ki ima rad moč. Zaradi izgovorjave je dodan samoglasnik “e”. Tako nastane iz močrad -močerad NADREJENI - tisti, ki so bolj rejeni od rejenih f II! II! I I 230520327.22 COBISS c/>S C* - S.* 7T 3 &J CL? — 2 J a PALAČINKE - prebivalke palač PLEMENITOST - pripadnost nekemu plemenu POGODBA - dodatki ob koncu koncerta; glej tudi BIS POVODEC - objekt, ki plava na vodi PRAZNIK - del naprave za praznenje, praz-nilka PRODAJALEC - zelo dober, izkušen (profesionalen) dajalec RIBEZ - tisti, ki beza (lovi) ribe ROJSTVO - veda o obnašanju znotraj različnih rojev (čebel, kobilic,...) SADIZEM - sinonim za sajenje SAMORASTNIK - v prenesenem pomenu besede človek, ki hitro raste; npr. “Glej ga, samo raste!” SANKCIJA - družabna igra s sankami SEKIRA - priprava za sekiranje SOKOVNIK - tisti, ki pomaga kovati, kuje z nami ali pa je kovačev asistent ŠVICAR - tisti, ki Švica (se zelo poti) TOČKA - manjša toča TOČAJKA - čajanka s točo TURIZEM - veda o turih AKCIJSKA PRODAJA V začetku julija smo v telovadnici OŠ Vavta vas organizirali akcijsko prodajo. Kljub nekaterim organizacijskim in tehničnim nevšečnostim je akcija dobro stekla. Ponudili smo izdelke celotne Skupine Novoles, predvsem opuščene programe in deklasirano blago. Akcija je bila uspešna, saj smo prodali za približno 16 milijonov SIT blaga. Glasilo Lubadar, št. 22, oktober 2005; Avtorji: AdaGoleGrandovec, Nenad Salopek, Andrej Badovinac, Jelka Besednjak, Damjan Presker, Zvone Kržan, Milena Žerak Sekirnik, Mitja Bukovec, Lado Pavlin, Katja Tomše, Mateja Grabnar; Oblikovanje in priprava: Špes grafika, NM; Tisk: Tiskarna Černič; Naklada: 1300 izvodov; Izdaja: Novolesd.d. Straža, oktober 2005