Strokovne nadaljevalne šole Nekaj besed o banovinskem odboru za strokovne nadaljevalne šole Zakon o obrtih je izšel že 1. 1931. Ta zakon ima tudi posebno poglavje »Strokovne nadaljevalne šole«, ki obs-ega 12 paragrafov. Od teh nas zanima predvsem § 304., ki pravi doslovno: »V vsaki banovini se sestavi banovinski odbar za strokovno nadaljevalne šole, ki mu je naloga skrbeti za celotni strokovni pouk v banovini. Odboru predseduje inspektor strokovnih banovinskih šol, članii pa so po trije: predstavniki banovinskega sveta, člani strokovno-šolstj učitelji, predstavniki zbornice in predstavniiki delavske zbornice, ki ®o zaposleni v rokodel•stvu, trgovini in industrijk Vse člane postavlja ban.« Ni najbrže zgolj slučaj, da je bil sestav: ljen in imenovan odbor, predviden na osnov* | 304. zakona o obrtih šele letos, kakor tudi ne more biti samo slučaj, da ni v tem odboru niti enega učitclja, ki je že praktično deloval na teh šolah. ki je poučeval na dosedanjih strokovno nadaljevalnih šolah. Paragraf pravi točno, da pridejo v ta odbor tudi trije člani strokovno^šolski učitelji. Kljub temu striktnemu določilu pa moramo ugotoviti, da ni v banovinskemu odboru niti enega učitelja, praktika, ki se je udejstvoval kot učitelj na strokovnih nadaljevalnih šolah. Komur je za dvig strokovnega šolstva, ta mora delovati skupno s praktiki in to z oni^ mi praktiki, ki so strokovno nadal.jevalno šolstvo zgradili in ga dvignili na današnjo višino. Ali je mogoče, da bi! odbor, v katerem ni prav nobenega praktika, mogcl skrbeti za pravo .spopolnjevanje in dviganje strokovnega šal-stva? Nasveti praktikov so prr vsaki akciji nujno potrebni in prav tako bi bili praktiki potrebni banovinskemu odboru za strokovne nadaljevalne šole, neglede na to, da to tudi zakon izrecno zahteva. Da bo stvar še razumljivejša, navajamo še delokrog tega odbora, ki ga predpisuje § 305. zakona o obrtih. Ta se glasi: »V področje banovinskega odbora za strokovne nadaljevalne šole spada: 1. Nadzorovanje strokovnih šol in podobnih zaisebnih šol kakor tudi poslovanje krajevnih strokovnih šolskih odborov. 2. Podajanje predlogov banski upravi za postavitev učnega osebja v 'šolah. 3. Oddajanje mnenj in podajanje predlo gov banski upravi v strokovnifo šolskih vprašanjih in predmetih kakor tudi poročanje o stanju strokovnega pouka v banovini.« Nastane vprašanje, ali more ta odbor izvršiti svoje delo. predvideno v citiranem členu brez vsake najmanjše nevamosti, da bi mogli sklepi kakor koli škodovati razvoju in napredku šole same, Še praktiki večkrat grešijo. Tudi dolgoletna praksa v eni ali drugi stroki nc more obvarovati človeka pred pogreški; koliko lažje pa greši teoretik, ki ni svojih trditev in zahtev nikoli praktično preizkusil? Osnovnošolsko učitcljstvo je zgradilo strokovno nadailjevalno šolstvo, ga spoipolnjevalo in dvigalo, zato ima tudi pravico zahtevati soodločanje o njegovi bodoči usodi. To pravico ima toliko bolj, ker mu jo tudi zakon sam daje. Ako je od vseh učnih moči na strokovno nadaljevalnih šolah nad tri četrtine osnovnošolskega učiteljstva, tedaj mislimo, da imamo pravico vsaj do dveh zastopnikov v banovinskem odboru za strokovne nadaljevalne šole.