Proslave v osnovnih šolah morajo dobiti nove ohlike in vsebine Proslave v osnovnih šolah ob raznih praznikih morajo prerasti iz tradicionalnih nastopov v nove oblike kulturnega doživljanja in ustvarjanja. Predvsem pa je pomembno, da vsak učenec doži-vi vsebino praznovanja in da je po svojih možno-stih tudi udeležen. Ne bi smeli v nobeni šoli deliti učence na tiste, ki bodo nastopali in na udeležen-ce na proslavah, na tiste, ki bodo imeli športni ali celo samo prosti dan za praznik. Učitelji v Osnovni šoli »Marjan Novak-Jovo« Vič se že nekaj let trudijo, da bi bila praznovanja vsebinsko bogata. Še več, proslave organizirajo tako da učenci praznujejo skupaj s starši in obča-ni. Tudi letos so ob sodelovanju učencev in zuna-njih mentorjev pripravili bogat program za 8. februar. Učenci prvih razredov so imeli pravljične ure, ki so jih vodili tudi zunanji mentorji. V drugih razredih so se odločili za glasbeno vsebino NA-UČIMO SE NOVO PESMICO pod vodstvom Janeza Kuharja. Učenci tretjih razredov so se učili ljudske plese pod mentorstvom članov plesne sku-pine Franceta Marolta. Učenci četrtih razredov pa so si ogledali predstavo v gledališču. Ljudske knjižnice so zelo privlačne ustanove tudi mlajšim bralcem, zato so učenci petih razredov obiskali knjižnice, v Pionirskem domu pa so se širše sezna-nili s to dejavnostjo. Kako se tiska knjiga in druge publikacije je zanimalo učence šestih razredov, ki so obiskali tiskarne in časopisna podjetja. Ljublja-no kot kraj številnih kulturnih zanimivosti verjet-no vsi premalo poznamo. Zato je bil ogled Ljub-Ijane, njenih kulturnih zanimivosti nadvse zani-miv za učence sedmih razredov, vodiče pa je preskrbela Turistična zveza v Ljubljani. Učenci osmih razredov pa so obiskali Cankarjev dom v katerem je bila razstava zgodovinskih kulturnih zanimivosti Ptuj-Ormož. V teh različnih oblikah in vsebinah so imeli učenci veliko možnosti spoz-nati okolje, ljudi, s katerimi so se pogovarjali in tako pridobili nova spoznanja in motivacijo za nadaljnje spoznavanje teh vrednot. Podobno or-ganizacijo proslav pripravljajo tudi ob drugih pri-ložnostih in tako se učenci povezujejo z drugimi delovnimi organizacijami in koleklivi. Na ta način lažje utrjujejo v šoli pridobljeno znanje, razvijajo svojo kulturno in narodno zavest in krepijo odnos do zgodovinskih vrednot in narodnega bogastva. Angelca ŽIBERNA