VIRI 1. Code of Ethics for Members of the Society of American Foresters, 1995.- Journal of Forest- ry, 93, 9, 5.13-13. 2. Groznik, K., 1996. Nasprotja v gozdu. Pri- merjava dunajskih in ljubljanskih primestnih goz- dov.- BF, Odd. za gozdarstvo, diplomska naloga. 3. GROZNIK, K./ KORENJAK, A., 1992. Etika in bodoče generacije. - BF, Odd. za gozdarstvo, seminarska naloga. 4. LEOPOLD, A., 1949. A Sand County Alma- GDK: 9 nac.- London, Oxford University Press, s. 201- 226. 5. PIRNAT, J., 1992. Etika sobivanja v okolju. - GozdV., 50, 4, s. 215-226. 6. PIRNAT, J., 1994. Odnos do okolja v luči desete zapovedi iz Dekaloga.- GozdV., 52,7-8, s. 315-321. 7. PROCTOR, J.D., 1996. Will the Real Land Ethic Please Stand Up? -Journal of Forestry, 94, 2, s. 39-43. 8. Slovar slovenskega knjižnega jezika, 1994. -Ljubljana, DZS. Poročilo o referatih okrogle mize o gozdarski poklicni etiki Odse_v sedanjega stanja družbe in stroke - gozdarstva je kriza, ki se kaže v: • pomanjkanju odgovornosti, avtoritete; • pomanjkanju ustvarjalnega dialoga - posledica ogroženosti, • nedorečenem odnosu do narave 1 po- znana smer, nepoznane meje 1 in • vseh posledicah, ki naštetim vzrokom sledijo. Predlagani kodeks etike danes označuje izzvenevanje t.i. antropocentrične tradicije - predstavljal naj bi vodilo in orientacijo med etično spornim in kazensko pravno odgovornim področjem zaradi vedno večje­ ga razkoraka med možnostmi in potreba- mi; sicer je stroka obsojena na propad. Bogata tradicija slovenskega gozdarstva nakazuje dozorelost in potrebo po določeni 248 Gozd V 54, 1996 stopnji moralne avtonomije, saj stroka ne pomeni le skupnega imenovalca ali medija izrazito strokovnim načelom trajnosti, so- naravnosti in mnogonamenskosti, temveč označuje tudi široko polje nedorečene odgovornosti do javnosti, stroke in sebe, posameznika. Kodeksa ne razumimo kot pogodbo, marveč kot zavezanost gozdu in njegovim dobrinam, ki jih zapuščamo zanamcem. Etika se začne pri človeku z njegovim po- gledom, izvajanjem zamisli in s spoštova- njem, upoštevanjem splošnih moralno etič­ nih načel na pristen, življenski način. Predvsem pa je pomembna etična drža duha, ki v človeku je, ali pa je ni! Matjaž Čater