I Sorta v sini gospodarskega Mm \ i..........................................................: Te dni je priredil Ben Aroliy Bey (pravo njegovo ime je | G-ottfried Armin) v tukajšnjem gledališču praktična proizvajanja nekterih duhoslovnih poizkusov in sicer iz telepatije (vpliv tuje volje na lastno) in sugestije (vpliv lastne volje na tujo). Domovina duhoslovja je Indija, kjer je isto bistveni del bramaizma. Kristus je bi) tudi adept bramaizma — njegovi čudeži slone na indijskem duhoslovju. Moderni svet, pred vsem Evropa in Amerika sta oprta na materij alistično svetovno naziranje — zuaanji svet ovlada modernega človeka. Energija je obrnjena na zunaj, vse delovanje in nehanje je projicirano na zunanje predmete. Narobe misli, čuti in ravna naš iztočni sosed. Njemu je vse notranjost, njegovo duhovno življenje. Idealizem in ljubezen do bližnjega so svetle strani tega naziranja, fakirstvo njega izrodi. V katolicizmu so se pojavljali taki izrodki pri puščavniKih in rlagelantin...... V izenačenju teh dveh nasprotij — mate-rijalizma na eni in duhovnosti na drugi strani — išče moderni socijalog rešitve. Armin je rumunski Žid. Zanimivo je, da se ravno Židje mnogo ukvarjajo s to vedo. Tudi Angleži se za isto zelo zanimajo in ravno ta dva naroda imata v gospodarskem in političnem oziru največji vpliv na sedanjo svetovno zgodovino. Sugestija je Židu tudi v praktičnem življenju sredstvo, s katerim vsiljuje svoje misli, svoje blago in svojo voljo slabejšemu. Opažamo to posebno sedaj v naši komaj vstali Jugoslaviji, ko židovski živelj v naši sredini (Hrvaška) pije kri iz slovanskega telesa. Njemu je torej indijska teorija le sredstvo, da jo izrablja v svoje materijelne namene, kakor se premnogokrat izrablja verstvo od strani hierarlične oligarhije. In narod se tega ne zaveda!