fi Sv. Anton na Pohorju. Naj nam g. Škof od Sv. Ant.na v Slovenskih goricah ne zamerijo, Ee se tudi mi oglasimo v »Slov. gospodarju«, laij je naš Sv. Anton za 516 m višji od onega prleškega. Je romareka božja pot, izletmška točka v zdravem zraku, kakor so nedavno ugotovili gospodje, ki se na zrak razumejo. Sušo — in še prav občutno — tudi imamo, zato ne vemo, kaj bo pozimi. Pod cerkvijo je izvir6eik eicer dobre vode, a l&tos jo toeimo le po kapljicah. Krvavo bi rabili cisterno, o Itateri se že veJiko govori in ugiba. Naj bodo merodajni krogi nekaki Mozesi, ki bodo energično u-darili po blagajni — državni ali banovinski, to je nam vseeno —, da bo pritekel iz nje blagodejen dežek v podobi dinarjev. In hvaležni jim bomo mi, ki t._>imo žejo, pa tudi izletnikov in romarjev bo več, ker jim bomo lahko postregli vsaj s svežo vodo, ker jim s čim drugim nimamo. Kdo je temu kriv? Kriza? Da, -kriza pri tistih, ki jim manjka podjetnosti. — Novo gospodično učiteljico dobimo za nov razi'€id v c.rkveni liiši. Kajne, da napredujemo? Lematične knjige mirujejo; prleški Antončani bi rekli: »Nega kšefti!« In od tega »nega kšefta« bi še morali plaeati davek od čistih dohodkov? 0 luna, ne trkaj ipreveč sv. Birokracija! Se bo razpočil in kaj potem? In potem bo vso JNS — vrag vzel. Dober tek mu! Piuj. Socialdemokraška »Svoboda« je tudi v Ptuju imela svoja podučna zborovanja, katerih eo se ud.leževali ljudje iz mesta in okolice. Med njimi so bili tudi mladi, neskušeni fantje. Ne vemo vsega, kar se je na teh zborovanjib govorilo in sklepalo, a to vemo, da so nekateri s silno slastjo čitali socija.istične knjige, zanje agitirali in jih drugim posojali. Tudi to vemo, da so nekateri obiskovalci tistih tborovanj čisto prepojeni s komunističnim duhom. Zabavljajo čez naše razmere, Rusijo pa tez mero poveličujejo. Ogrevajo se za skupna posetstva in kmetom naravnost svetujejo, da bi Bi tako pomagali. Kmetje se jim pa seveda Hnejejo. Svojo zemljo naj bi dali, da bi komunisti ž njo goepodarili, sami naj bi pa bili sužnji-delavci kot na Rus.kem? Zelo so neverni in s sovraštvom napolnjeni do vsega, kar je krščansko. Vse dobro vidijo eamo v komunizmu, za vsako drugo besedo so n&doetopni. To lahko potrdijo oaebe, ki ž njimi občujejo. Iz tega je razvidno, da se je na tistih zboro.vanjih »Svobode« skrito gojil komunizem. Živijo Lenin! V Celju je izbruhnilo na dan, kar se je pr.. tajno gojilo. Zato je čisto prav, da je oblast razpus-tila so>cijalistieno Svobodo«. Na obiskovalce tistih. zborovanj pa bo treba pazi.ti, če bodo še dalje sejali Leninovo seme. Ormož. Ljudje, ki sami spadajo na varno, so po naroeilu od zgoraj navzdol organzirali »Pof« za Ormož in okolico. Sestavili _o listo »Pofu« nevšečnih meščanov, ki naj bi bili poslani v k.ncentracijako taborišče v Bosno ali Črno goro. Kar 18 mož, njed temi hišni posestniki, uradniki, trgovci in obrtniki so bili na »kriminalni« listi označeni kot nasprotniki prejšnjega režima. Zakaj? Ves pošten Ormož se škaiidalizira nad tako predrznostjo »Pofa«! Dobro, da znamo, v kateri kovačnici se je kov.al ta satanski načrt, in tudi to znamo, katori so bili kovaei! Krapje pri Ljutomcru. Pra.tovoljna ga.silska eeta Krapje priredi v nedeljo, 4. avgusta na Gornjem . Krapju bogat srečolov z ljudsko veselico, godbo in razne zabave. Začetek ob treh popoldne. Vsi prijatelji gasilstva vljudno vabIjoni! — Četa. Sv. Frančišek Ks. Pred kratkim se je poročil vzorni mladenič Zalesnik Franjo z Goličnik Vero, posestnico v Sv. Florjanu, žmpnija Gornji grad. Bil je vseskozi agilen in delaven član prosvetnega društva in Orla ter večleten cerkveni pevec. Ksaverjanska župnija ga bo težko pogrešala osobito sedaj, »ko dan ee zaznava« in bo treba zopet vzeti v rolce plug in rezati v celino, katero je v teku tužnih dni čez in čez preraael plevel. Želimo Ti, dragi naš bojevnik, v novi domačiji obilo sreče in blagoslova božjega! — Evharističnega kongresa v Ljubljani smo se tudi Ksaverjanci udeležili v častnem številu. To so bili zares dnevi, ki jih je pripravil Gospod in ki bodo ostali nepozabni. — Gospodarske razmere so kakor povsod tudi pri nas težke in vse komaj čaJva na kon»c te neznosne krize. Vsi pa smo si oddahnili, da je vsaj konec zloglasnega re- žiraa, ki je z bajor.ek^u nepre.tano sti-ašil našo župnijo in uklenjene preganjai naiše pošten« fante in dekleta, k!. niso zakrivili drugega, kot da so zahtevali pravico in enakopravnost. Upamo, da bodo dobili prizadeti primerno za-j doščenje, a krivci plačilo, ki jim gre, ne ižj maščevanja, kar ni krščansko, ampak po pra-j vici. Saj pošten človek zvečer še na vas n_ smel, d.čim so imele vso oblast razne barabe1, ki &o počenjale vse mogoče in še ovajale poštene ljudi. Pof. omladin&ka fronta, ki se je pripravljala, bi bila res že davno po-trebna, samo ne za nas, ampak za tiste prenapfete nacionaliste, ki so pritirali s svojo »modro« politika našo državo, katero eo poprej do gol.ga oskubili, na rob propada. Zahvaljujemo se novi vladi, da je otela, fetudi ob 12. uri, kar ee je še oteti dalo in obenem zaupamo, da. bo šla' pravično pot, da bomo pes pravi bratje medi seboj, ne pa eden gospodar, a ostali pastorki in samo molzne krave, nad katerimi šviga še bie. — Ksaverjanci! Kaj pa naš društveni dom?< Mogoče bi se pa le dal z.graditi, samo majlo dobre volje bi bilo treba in zavednosti! Res so časi težki, a tudi resni! In kje bi vi rajši videli svojo mladino: v društvenem do-mu, kjer 6e bo vzgajala v katoliškem duhu in kjer bo našla varno zavetje in pošteno družbo — ali pa v, krčmi v.slabi družbi, kjer ee vzgajajo kv.antači in kričači, katerim je vera in cerkev devet.. briga? Odločili boste sami! Upamo, da bo zmagala trezna pamet in bomo še letos poilosno zapeli: V trudu in znoju, a polnem radcsti, dom mi gradimo v slavo in čast! Bog žrvi! ik. Sladka gora. Vsi smo še pod vtisom veličastnih elovesnasti evharističnega kongr&sa v Ljubljani. Tisti, ki eo bili tam, pripovedujejo o njih tistim, ki niso mogli na kongres. Gotovo je tako fudi drugod po Sloveniji. Duša človekova pač hrepeni po Bogu, hoče biti z njim združena, ker potrebuje Njegove pomoči in nujno rabi Marijine priprošnje. To plemenito hrepenenje pa je mogoče utešiti tudi na romarski božji poti, kakor je prav Sladka gora. Hitro ee bližajo dnevi romanja, ki bo v dneh 12. do 14. avgusta. Kraj v gorskem zatišju je jako primeren, da se človek nekoliko odtegne svetnim skrbem in poskrbi za svojo dušo. Zadnja leta je žal število romarjev na. Sladko goro zelo padlo. V pretekli dobi pa so pribajale ogromne množice z veeli Btiani. Duže pa dandanee še bolj ko kdaj praj potrebujejo tolažbe in poinoči, zato bo gotovo letoe prišlo ,več romarjev od blizu in daleč, seveda s prayim namenom, ki ga mora imati romanje: skrb za dušo, na katero mnogi radi vsakdanjih ekrbi pozabijo. Daljni romarjt iz Prekjnurja, Medijmurja ln Šlov&ntakili goric so jlstadi Mater^božji na Sladki gori najbolj zvaj»il Naj tudf letos pridejo, pa tudi oni iz so«ednjih župnij so prijaziio povabljani, da priiierjo v jproce&ijah s evojimi dušnimi pa&tirji. Kolikor bo mogoče, bomo pripravill, da bodo ip&šle duše miru in tolažbe, pa tudi utrujeno teJo poeitka in česar &e potrebuje. Svetina nad Celjem. Ožbaldska all lepa nedelja se obhaja na Svetini v nedeljo, 4. avgueta. Številnim romarjam, ki oved že v. eoboto, 3. avgusta celi popoldan do večera. V nedeljo, i. avgusta je prvo opravilo ob 6.30, pari katerem bo ganljiva Blovesnoist: sprejtem Jeousovih ljubljencev, naših najmlajših šolarjev v Ma-rijin. vrtec, med mašo skuipno sv. otbhajilo Apostolstva mož in mladerričev. Pozno opravilo bo otb 10: pridiga, slovesna sv. maša in končno oib lepem vremeira znamenita teoforičaia procesija, ki je res nekaj edirustveno lepega na Svetini. Vsak romar, ki je že bil enkrat to nedeljo na Svetini, itatrjuje: moram se zopet poklonAti svetinski Materi božji, tam je res lepo ia veselo! Ljutomer. V nedeljo, 4. avgusta ob 16 nastopijo tukaj »Trboveljski elavčki«, ki so. najboljši mladinski zbor v naši državi. Slavčki so odnesli povsod, doma in y anozemstvu, največja praznanja, posehno v Ljubljani, Zagreibu, Belgradu, na Dunaju, v Pragi, Brnu itd. Letos Se greclo tudi na glasbeni festival v Prago, kar pomeni, da nastopajo umetniško. Pridite vei glasbo Ijubeči meiščani in okoličanil Cene običaj-ne. Predprodaja vstopnic y trgovini Vilar. Natančneje na lepakib'. Ljutomer. Prememiba posestev. Občinsko hišo ob Jeruzalemski oesti je kupil g. Ciril Zup6, cestni nadzornik. Štilar-Zemljičevo hišo pri ščavniškem mostu je kupil trgovec g. Vilar, Vršičevo bišo v Koroščevi ulici tirgovec Sršen, posestvo in hišo pokojnega g. Petra Skuhale, župnika in prleškega pesnika, pa Zacherlovi.