(Jvtfcdlkl la uprav kliki f—> •tort; MAT S. Lawa4 pvo-hod m.d Ameriko In Srrope. Potnik, IM v domovine, se ve pH «Ha je, dokior slms es am koj New Volks In tedt nevl prt-adjcašk So, kliir njegove aea* 4a Wew York •Hloft, /-* '»Im je torej volevelae, 4a Imele tešaa In aaaeeUkrs peaml la peeirelbe v New Yorke. Wala tvrdke je v šeea 4ee». vam B /W0U4W1. dObl voll k po-I tt opozarja NiM i* ihm v né i T^f JOHN MACLA VEN: -7. M. DostojevsWj: BESI T treh delih. -Prtloifl Vladimir Levstik.- , (Dalj«.) Takoj po veeteh o Antona Petroviča se je zgodilo kakor nalašč, da je prišlo tadi v naši gu-berniji, komaj pelnajat vrat od Skvoretoikov, do neaporacamljenja in ao v prvi jezi poalali vojaštvo mirit, Stepen Trofimovié ae je tiatokrat tako razburil, da je fte naa preplašil. Kričal je v klubu, da treba več vojaštva in da naj pokličejo čete brzojavno iz oooednjefa okraja; begal je h gubernatorju in mu zatrjeval, do je on docela nedolšen pri tej ctvari, prosil, naj ga ne mešajo vanjo na podlagi kakih atorih epombiov, in moledoval, da bi o tej njegovi izjavi nemudoma poročali v Petrograd na pristojno meato. Dobro, da je minila vaa reč kmalu in brez poaledie; le jaz aem ae takrat jako čudil Stcpanu Trofimoviču. Tri leta potem, kakor vemo, ao jeli govoriti o narodnoati; nastalo je "javno mnenje". Stepen Trofimovič ae je zelo ame jal. "Prijatelji," naa je nčil, "naše narodnoat, če bi rea 'naspala',, kakor zdaj zatrjujemo po časnikih, sedi veekakor še v šoli, v kaki nemški pe-terschuli, pri nemški knjigi, in guli ovojo večno nemško nalogo, in nemški učitflj si jo položi črez kolena, kadar je potreba. Temu ne oporekam; najverjetnejše pa je, da oe ni nič zgodilo in nič naatalo, marveč gre voc postarem, to je, pod varatvom bošjim I In po račjem mnenju je to za Euaijo, po ur notre aainte Huoaie, popolnoma dovolj. Vaa ta voeclovanatva In narodnoati — to je vae preveč staro, da bi moglo biti novo. Narodnost, da govorim tako, ss nikoli ni pojsvljsla pri naa drugače nego gospoaka klubna ideja, in še moakovaka povrhu. Razume ae, da ne mislim Igorjevih časov. In končno, vse to izvira od bres-delja. Pri nas js brezdelje vzrok vssgs, dobrega in zlega. Vse je ssd naše gosposke, ljubeznjive, omikane, isbiršns bresdelnosti. Tridesettisoč let še gonim to lojno. Mi ne znamo šiveti ob svojem trudu. Oni ps gobezdsjo tam o nekakšnem 'javnem mnenju', ki ds js.nsatalo pri naa — mari je padlo kar tako na vssm lepem s neba? Ali rea ne razumejo, ds mnsnjs nI mogoče pridobiti brez dela, laatnsgs dela, lastnega ssčotks in laatne izkušnje! Samo od asbs ne pride nič. Ako bomo delsli, bomč imeli tudi svoje mnenje. Ker ps mi nikoli ns bomo delali, bodo imeli nameato nas tudi mnenje tisti, ki so doslej dolsli ss nss, to je, vse venomer Evrops, vse venomer Nemci, nsši dvestoletni učitelji. In vrhutega je Rusije asms v sebi prsveliko nesporazumljenje, da bi ga raz-rsftili sami, bres Nemcev in brez dela. Celih dvaj-set let še zvonim plat zvona in kličem na delo! Vae šivljenje aem posvetil temu klicanju in vero-val v njegov uspeh, bedaki dsj ne verujem več, tods zvonim še in bom svonil do konca, do groba; vlekel bom ss vrv, dokler na zazvoni meni k črni mašil" Ml nesrsčnsšl smo le pritrjevali. Ploakali amo avojemu učitelju, in a kakšno vnemo! Kaj kočets, gospodsf Ali ne ališimo še dandanašnji včaalh na alebernem koVaku enako "ljubeznjl-vih", "umnih" in "liberalnih" starih ruskih bsdsrijf / V Bogs je nsš učitelj veroval. "Ne razii» raem,, zakaj mo označujejo vsi tukajšnji ljudje za breaboinikaf" je govoril dostikrst. "Verujem v Roga, mals distiguona, verujem vsnj kot v Bitje, ki ss le v meni zsveda Sebe. Jaz vendsr ne ssorem verovati kakor moja Naatasja (dekla) ali kak gospod, ki veruje 'za vas« alučaj' — ali pa kakor naš ljubi Satov. . Ne, ftatov r.e apada aemkaj j on veruje naailno, kot moakovaki alavja-nofil. Kar pa ae tiče krščenutva, pri vaem avojem odkritem apoštovanju do njega niaem kristjan. Prej bi lebko rekel, da aem atarodaven pogan ka-.kor veliki Ooethe sli atari (Irki. Že to je dovolj, ds krščanatvo ni rasumelo ženske, kar tako pre-hrsano rasvija George Sand v enem avojih genialnih romanov. Cs pa molim in se postim in vae otéalo — komu je kaj do tegaf Naj ai naši ovaduhi še tako belijo glave, jesuit ne msrsm biti. Redera inštirid ese trga leta je plesi Bjellnakij (logolju Is tujlns svoje znano pismo, v katerem ga hudo ošteva, čei, ds veruje 'v nnkskšnega Boga. £ntre noua aoit dit, ne morem ai misliti srae-ŠnejŠegs trenotks od onega, ko je Oogolj (takratni Oogoljl) brst U izraz in vea tisti list! Toda puatimo smešno«t ; z bistvom stvari se strinjam, in seto pravim in opozarjam t to so bili mošjel Umrli ao ljubiti svoj narod, umeli so trpeti zanj, umell ao vae žrtvovati zanj in hkrati o. gibati se ga, kadar trebs, ne pa ¡spregledovati mu v izvestnih pojmih. To »e ve, da Bjelinakega ni moglo rešiti niti poNtno maalo, niti redkev s grahom I. . ." Tedaj ae je potegnil ftatov. "Ti vUi ljudje niao nikoli ljubili naroda, ni-ao trpeli sanj in šrtvovsli »hoj ni«V««r, p« če ao si v avojp uteho še tsko domišljali, d« not" je mrko aamrmral, s poveŠenimi očmi in nestrpnim o-brstom ns stolu. "Oni ds niao ljubili naroda t" je «sveksl fttepan Trofimovič. "In še ksko mi ljubili Ku sy«i" "Niti Ruaije, niti narods!" je s«kr.č«| S« tov s iakrečimi ss oftml. "Cenar ne posnsš, t« «s ne moreš Ijnbiti; oni pa runkegs naroda sploh niao razumeli I Oni Vol, vštevši vaa, ao poznali ruski narod le akosi peste, pneehno pa še llj. hn ski j; u» priča As samo njegov» pi«mo Oogolju. Kakor 'Kedovednal' v baani Krilova, tudi Bjelin-»kij v muzeju ni opanil slona, ker je posvečal vso avoj« |>osornoat franooekim aoeielnim hroščkoni, I njimi je tudi končal — on. hi je bit v?*e pe p% New York Beek Dealt. Zejeeileel — eeei eri M " Slovenci, prijatelji in poKanvsOd vljudno proiaai, da opoaorijo na la nal oglas avnja tiHrvatake, Dalmacij«v latr«, GorOk«, Srbi je, Boen«, Harcofortna in " Frank Sakser Stale Bank k.