Urejanje prostora — naša neurejena vsakdanjost Na občinski konferenci SZDL Ljubljana-Šiška, so obravnavali gradivo ..UREJANJE PROSTORA — NASA NEUREJENA VSAKDANJOST" in sprejeli ZAKLJUČKE: I. Na konferenci so ugotovili, da je bilo nujno potrebno organizirati caz-pravo na tej ravni, saj so razpravljalci opozorili na šievilna odpna vpraša-nja, na katera iščejo odgovore že vrsto let. Prisotni so zahtevali odgovornost za neuresničene sklepe \z prejšnje konference. Dali so tudi vrsio pobud, kako bi se laiiko z manj denarja in z boljšo or-ganizacijo komunalnih delovnih organizacij, KS, bolj tvorno vključili v ra-zreševanje problematike vzdrževanja in izboljševanja okolja v katerem živi-mo. Podane so bile ludi pobude, da je polrebno poiskali rešitve nekatcrih del — servis uporabnikov tudi v drugih, manjših, prilagodljivejših subjck-tih, ceto do posamezne KS. Zaključki tematske konference z dne 7. 4. 1989 so še vedno akiualni, zato se v celoti potrdijo koi naloge za nadaljnje aktivnosti. Ob tem pa ne gre prezreti dopolnil: K sklepu 5: Pri sprejemanju družbenega plana je nujno razločno razmeji-ti, katere pristojnosti ima KS in katere občina in mesto. Pri oblikovanju oz. urejanju prostora v KS, morajo imeii krajani odloču-joči vpiiv. K sklepu 7: Ob vseh posegih v prostor je poirebna kakovostna sirokovna priprava odločb. Pogosiokrat je prav zaradi nestrokovnih utemeljkev po-siopek zavrnjen, kar povzroča kasnitve in povečanje siroškov. Vse sprejete predpise, kot tudi dokumenie o urejanju prosiora je možno spreminjati le po enakem postopku, kot so bili sprejeti. Na tej osnovi konferenca sprejema naslednje usmeritvc in laključke: II. 1. Premoženjsko-pravna služba Komiteja za urejanje prosiora je dolžna, da skupaj z ZIL uredi premoženjsko-pravne zadeve z lastniki zemljišč z vpisom sprememb v zemljiško knjigo. Komunalna skupnost ljubljan- v skih občin in skupnost za ceste SR Slovenije zagotovita sredstva za ure-ditev le-teh. NOSILEC: sklad stavbnih zemljišč — ZIL KUP, RSC. ROK: december. 2. Dosedanja zakonodaja je v marsikaterem odloku in predpisu nedoreče-na nejasna, kar povzroča velike težavc in spore. Upravni organi in drugi odgovorni subjekli naj proučijo neskladje in ugoiovijo, kje so neskladja med posameznimi zakonskimi predpisi, saj le ta zavirajo hitreje urejanje vprašanj. NOSILEC: KUP, samoupravna stanovanjska skupnost, komunalna skupnost ljubljanskih občin. 3. Za prihodnje srednjeroOno obdobje je potrebno v čimvečji možni meri ^*—=~ odpraviti deficit, pri čemer mora sklad stavbnih zemljišč kot pravni na--^-__slednik^jz2olnitLobveznc)Si do investitorjev, ki so plačali prispcvek k stroškom za urejanje zemljKč. Občani, ki niso plačali in nimajo zgrajenih komunalnih naprav, naj pre- ko KS in SIS materialne proizvodnje organizirajo in plačajo delež za ureditev komunalne infrastrukture. NOSILEC: sklad za urejanje stavbnih zemljiše in komite za urejanje prosiora. ROK: trajna naloga. 4. DPS in njeni upravni organi morajo vztrajati, da se pri skladu za ureja-nje zemljišč takoj ustanovi strokovna služba za pripravo in usklajevanje PIA na osnovi zakonskih določil in odloka SML (upravna organizacija). NOSILEC: Sob Lj. Šiška in IS Sob Lj. Šiska ROK: takoj. 5. Delegaii v skladu stavbnih zemljišč morajo imeti poleg skupščine DPS, katera jim je osnovna delegatska baza, ttidi možnost pridobivanja infor-macij za odločanje in delovanje od strokovnih institucij oz. služb, ki spremljajo izvajanje plana in planirajo posege v prostor ter urejanje le-tega. NOSILEC: Komite za urejanje prostora in delegaii v skladu stavbnih zemJjišč. ROK: sialna naloga. 6. Sklad stavbnih zemlji.še mora pri svojem delu in odločanju upoštevati stnemice občine. V kolikor še naprej ne bo posluha /a siališča občine, je potrebno skladno z zakonom sprožiti pobudo za dopolniie\ odloka. ki ureja to področje. NOSILEC: Izvršni svei Sob Lj. Šiška in sklad stavbnih zemljišč. ROK: stalna naloga. 7. V komunalni skupnosii ljubljanskih občin je ireba opreddki, da bodo plani komunalnih OZD usklajeni s programi in mnenji KS. Posebno po-zornost je treba nameniti sočasnosti planiranja v KS, občini, SIS maicri-alne proizvodnje. NOSILEC: sklad stavbnih zemljišč mesia Lj., Komunalna skup. ljub. občin, KS 1S Sob in delegati. ROK: sialna naloga. 8. Komunalna skupnosi Lj. občin mora KS priznati enako višino sredstev za vzdrževanje in urejanje zelenic, klopi, pločnikov, objektov in naprav oz. površin katerc KS sama ureja. NOSILEC: Komunalna skupnost lj. občin. ROK: stalna naloga. 9. Komunalna skupnost lj. občin oz. delegati v skupščini KSLO morajo zahtevaii od KPL in njegovih TOZD, da prevzamejo zgrajene površine, kaiere po zakonu upravljajo komunalne delovne organizacije ali v skladu s programi in odloki SML. NOSILEC: Komunalna skupnost lj. občin in delegati v skupščini KSLO. ROk: takoj. 10. Komunalne OZD morajo skupaj s komunalno skupnostjo lj. občin sprejcii siandarde in normative časa ter materiala za opravljanje komii-nalni storitev. Prav tako je nujno določiii minimalne ichničnp normaiive za vzdrževanje komunalnih objektov in naprav, lako, da bodo KS in komunalne OZD planirale in enako vrednotile svoje programe. NOSILEC: Komunalna skupnost lj. občin in komunalne organizacije. ROK: oktober 1989. 11. Kornunalno podjeije Lj., predvsem TOZD Javna higiena, mora poos-triti nadzor nad opravljanjem svojih storitev, čiščenjem kontejnerjev in vzdrževanjem le-teh. Komunalni dclavci, ki pobirajo smeti, morajo za seboj počistiti, kontejner pa namestiii na mesio, ki jc zanj določeno. NOSILEC: komunalno podj. Lj. in inšpekcijske službe. ROK: takoj, sialna naloga. 12. Skupnosti stanovalcev naj namonijo več pozornosii okolju, v kaierem živijo in vzdrževanju le-iega. Moralna obveznost vseh nas jc, da prepre-čimo uničevanje zelenic, vzdržujemo higieno, izvajamo odloke, ki pre-prečujcjo onesnaževanje okolja. prcdvscm odlok o vzdrževanju čistoče (Ur. list SRS št. 39/87 in 23/88), vzposiavimo red pri parkiranju ter skr-bimo za red in mir v okoljku in se vključimo v akcijo ,,Za lepši in bolj urejen kraj". Prav bi bilo, da uidi koi občani z lasmim delom in sredstvi prispevamo pri urejanju stanovaiijskega okolja (kar zasebni lastniki hiš delajo). NOSILEC: skupnosti stanovalcev, občani, KS. ROK: stalna naloga. 13. Krajevne skupnosii, skupnosti sianovalcev, lasmiki individiiaJnih hi.š in DPO, kakor tudi OZD so dol/.nc pregledati ali njihove zasiave po kako-vosli barv in videzu še odražajo simbol državnosii. NOSILEC: KS, DPO, OZD, skupnobii staiiovalcev in MIS. ROK: lakoj in stalna naloga. 14. Ekologija (za izboljšanje ozračja, v katerem živimo) mora dobiii po-membnejše mesio kot doslej. SIS in DPS naj predlagajo poirebne spre-membe predpisov in zakonodaje, tako da bodo občani in delavei \ OZD, SSS, LB SKB lahko dobili potrebne krcdiie, kratkoročne ali celo dolgoročne za sofinanciranje teh naprav (npr. kurišč). NOSILEC: SSS, OZD, KSLO, SIS za cnergetiko. ROK: do konca lcta 1989. 15. Več pozornosii naj se nameni vzdrževanju in urejanju izleiniškili poii in rekreacijskih prostorov, kakor tudi vzdrževanju otroških igrišč, dreves in zelenic. Posebno skrb je treba nameniti vodnini zajetjem in vodnja-kom, ki so naše bogastvo, še posebej \p izrednih razmerah. NOSILEC: nosilci planiranja in društva. ROK: takoj, stalna naloga. 16. Problematika ureditve rekreacijskega centra kopališča Sora terja odgo-voren pristop vseh subjektov ter proučitve faznih posegov v prosior, ta-ko dolgoročno zaščitenih kmetijskih površin, kakor ludi dolgoročno na-črtovanih površin za rekreacijo. NOSILEC: Komite za urejanje prosiora, Komite m družbeno planira-nje in gospodarstvo, KS in Kmetijska zemljiška skupnost. ROK: do konca leta 1989. 17. Za pospešitev in pocenitev stanovanjske gradnje je treba proučiti pre-dlog, da sklad stavbnih zemljišč Ljubljaiia odda določene lokacije na podlagi javnega natečaja gradbenim izvajalcem za gradnjo sianovanj na trg, tako da bodo le-ti nosilci investicij saniostojno — od urejanja in opremljanja stavbnih zemljišč do izgradnje stanovanj in osiale intras-irukture, za katere se investitor pogodbeno zaveže izgraditi. NOSILEC: sklad stavbnih zemljišč in samoupravna stanovanjska skup-nost. ROK: do konca leta 1989. 18. Samoupravna stanovanjska skupnost lj. občin in ZIL morata s svojo nazorno službo lvorneje, z večjo odgovornostjo sodelovaii. Nujno je dosledno vztrajati pri smernicah za projektiranje in drugih normativnih akiih. NOSILEC: SSS lj. obCin in ZIL. ROK: stalna naloga. 19. Krediiiranje stanovanjske gradnje. kakor tudi drugih posegov v prostor (loplifikacija, vzdrževanje objektov in drugo) je po sedanji poslovni po-liiiki bank nesprejemljivo. Cene kvadramega metra stanovanj so nedo-stopne za najbolj plačane delavce, kaj šele za mJade družine. Odgovorne insiitucije naj prouajo in podajo pobudo za spremembe predpisov in naravnanosl le-teh, lako, da bo možno uveljaviii socialno poliiiko. Na drugi sirani pa tudi zagotoviti vire za vzdrževanje in obnovo vsega našte-tega ob upoštevanju ckonomičnosti gospodarjenja s (emi dobrinami. NOSILEC: SSS Ij. občin, sklad stavbnih zemljišč, izvajalci gradbenih del. 21. Uporaba sredstev stanarine je z zakonom namensko določena. Zaio se mora takoj prekiniti vsakršna namenska uporaba tega denarja. Ves de-nar za vzarževanje sianovanj, ki se zbira na račun samoupravne stano-vanjske skupnosii, se mora prepustiti skupnosti stanovalcev, da z njimi namenski razpolagajo. Pri stanovanjski skupnosti naj se zbirajo le sreds-tva amortizacije, ki morajo biti v celoti namenjena za obnovo stano-vanj. Tako bi skupnosiim stanovalcem dali pravno podlago za uveljav-ljanje njihove odgovornosti. Nujno je urcditi še naslednje: odnose s strokovno službo SSS, zagotoviti pravno vamost in zastopanjc skupnosii stanovalcev \r postopkih, izdela-va obračuna za vsak blok in podati skupnostim stanovalccv poročila o poslovanju, v najemnimi stroške oz. del za samoupravljanje (stopnja 7 ff'o previsoka), urediti status kotlovnic, reorganizirati stanovanjsko po-djeije Lj. in uredici njegovo vlogo kol strokovne službe SSS in servisa sicupnosti sianovalcev. NOSILEC: SSS lj. občin. ROK: takoj, slalna naloga. 22. Pri načnovanju javne razsvelljave je potrebno preveriti normative v po-sameznih soseskah, kakor ludi na ostaiih objektih in regijskih cestah, ob lem pa načnovati racionalno, v skladu z nujnimi potrebami in finančni-mi zmožnobtmi uporabnikos. NOSILEC: kom. skupnost lj. občin, Kom. p