POGOVOR S KIPARJEM SAMOUKOM IVANOM SEKULIČEM-FERDOM Igra stekla in svetlobe Kljub temu, da je Ivan Se-kulič-Ferdo študiral kipar-stvo na akademiji v Darm-stadtu v ZR Nemčiji, ga lahko označimo kot samosvojega samouka v kiparstvu. S kipar-stvom, če lahko prve poizku-se f iguralike v lesu tako ozna-čimo, se je začel ukvarjati pred dvanajstimi leti. Sam je v najinem razgovoru razdelil celotno obdobje svo-jega umetniškega delovanja na tri obdobja. Začetki njego-vega dela so vezani na obdela-vo lesa-figuraliko. Nato je pre- šel na obdelavo kovine, kjer je figuralika sicer še prisotna, namen pa je predvsem deko-rativen, zato se tega obdobja Sekulič tudi nerad spominja, saj meni, da je v umetniškem pogledu stagniral. Pred neka-ko tremi leti pa je začel izdelo-vati plastike iz steklenih ele-mentov. Najin razgovor je glede na rastavo, ki jo pripravlja v za-četku junija v Jelovškovi ga-leriji v Ljubljani, potekal predvsem o njegovem novej-šem delu. - V svojih plastikah iz ste-kla poskušam ustvariti umet-niško delo, ki temelji v geo-metriji in estetiki industrij-skih predmetov - je označil svoje delo Ivan Sekulič, ter nadaljeval - pravzaprav so moje plastike iz stekla geome-trizirane predmetne forme, ki po določenih kompozicijskih principih tvorijo različne arhi-tektonsko v prostor posegajo-če celote. Objekti, ki jih izde-lujem nastajajo s postopkom rezanja stekienih plošč v manjše ali večje geometrijske oblike, ki jih nato sestavljam v konstruktivistične celote, ki imajo spet obliko geometrij-skega telesa, ki poseduje nove prostorske razsežnosti. Nika-kor ne iščem neke nasilne ab-strakcije, da bi bila moja dela bolj »umetniška«. To je razvi-dno iz del samih, ki so tudi po mnenjih kritikov likovno »čit-ljiva« in zunaj sleherne nera-tivnosti. Iščem pa razmerje med oblikovnimi vrednotami, ki jih vsebuje oblikovani ma-terial - steklo in le tu se mi nudijo številne kombinacije in rešitve. - - V zadnjem času si se po-svetil samo kiparstvu, saj si prevzel status svobodnega umetnika, kako da si se odlo-čil, neglede na določeno afir-macijo, ki jo imaš, za tako ekonomsko nezanesljivo po-tezo? - - V začetku letošnjega leta sem upal dobiti preko Stano-vanjske skupnosti Center pre-potrebne prostore za delo v neki kleti na Poljanskem na-sipu, kar je vsekakor eden od najpomembnejših vzrokov, da sem se, po tolikem času ukvarjanja z upodabljajočo umetnostjo, odločil samo za kiparstvo. Vem, da še nisem avtor takšnega kova, da bi se lahko preživljal samo s svojim kiparskim delom. Vendarle me nekatera priznanja v zad-njih letih vzpodbujajo in bi rad preizkusil svoje moči in vrednosti, kar pa lahko storim le tako, da ves čas posvetim kiparstvu. - -A. B.-