Kupcem želijo pomagati Trgovina Istra-Benza na Gosposki 3 je le ena izmed številnih Ijubljanskih trgovin z avtomobilskimi deli, pa vendarle se od njih v mnogočem razlikuje. Pridobila si je sloves trgovine, kjer ti vedno postrežejo s prijaznimi besedami in kjerje mogoče kupiti izdelke po cenah, ki so jih drugod že zdavnaj spremenili. Zaradi tega kupcev v njej nikoli ne manjka. Poleg Ljubljančanov pa vanjo radi zahajajo tudi vozni-ki iz primestnih občin. Omenjena trgovina se od drugih tovrstnih trgovin razlikuje tudi po svoji urejenosti, saj je blago opremlje-no z ličnimi karticami z osnovni-mi podatki o ceni in vrsti izdelka, police pa so vedno dobro zalo-žene. Kaj je prodajalce v tej trgovini vodilo k temu, da skušajo v stikih s kupci uveljaviti odnose, ki jih je mogoče srečati le y trgovinah čez mejo, smo skušali izvedeti v po-govoru z enim izmed njih. Prodajalec Vili Škaper je svojo trgovsko pot začel pred 11 leti v veleblagovnici Astra za Bežigra-dom, vendar pa jo je, kot je dejal, zaradi neurejenih medčloveških odnosov že po dobrem letu zapu-stil. Od tedaj dalje prodaja v trgo-vini Istra-Benza in je s svojim de-lom pa tudi odnosi v kolektivu izredno zadovoljen. Kot je pove-dal, so z delom, ki ga opravljajo, zadovoljni tudi njegovi sodelavci, še zlasti pa jih veseli, da so skupaj z njimi zadovoljni tudi kupci. Nihče izmed nas se dela ne boji, to pa je tudi poglavitni razlog da ga, čeprav ni vedno lahko, z vese-ljem in lahkoto opravljamo. Dogovorili smo se za profesi-onalen odnos do kupcev, naš cilj pa ni le blago prodati, temveč že- limo kot trgovci strankam tudi pomagati in jim svetovati. V ta namen smo obesili tudi seznam telefonskih številk vseh Ijubljan-skih trgovin z avtomobilskimi de-li za določene tipe avtomobilov, na katere kupci lahko povrašajo. Če pri nas želenih nadomestnih delov ne dobijo. Pogostokrat pa se tudi sami odpravimo v druge trgovine, da se seznanimo z ureje-nostjo in založenostjo. Žal, pri nas še vedno velja, da je trgovcem plača zagotovljena, ta-ko da ti pogostokrat pozabljajo, da pravzaprav svoje delo dobro opravljajo le, če so z njimi zado-voljni tudi kupci, je še ob koncu pogovora dejal Vi]i Škamper, ki se je zaradi gneče v trgovini moral vrniti za prodajni pult. Vsekakor misel, nad katero bi se morali zamisliti tudi drugi - pa ne le trgovci. Brane Janjič