Organizirati potrošniške svete V razpravi je predlog zvez-nega Družbenega dogovora o standardizaciji in napredku kakovosti, ki pa dokaj po-manjkljivo opredeljuje orga-niziranje individualnih po-trošnikov. Ko je o tem predlo-gu razpravljala Komisija za standardizacijo in kakovost pri Odboru za napredek dela in poslovanja GZS, je menila, da bi morali potrošniške svete na novo organizirati. Doseda-nji, prvi so bili ustanovljeni že pred več kot štirimi leti, so namreč le slabo opravili svojo nalogo. Zato so predlagali, naj bi skupno s predstavniki SZDL in Centralnega zavoda za napredek gospodinjstva, proučili možnosti o oblikova-nju novih potrošniških virov in o akcijah za zaščito potroš-nikov. Javnost je dokaj slabo sez-nanjena s položajem na trži-šču in kljub zakonski obvezi, da morajo vsi izdelki imeti tu-di potrebne tehnične podat-ke, bi morali na tem področju storiti več. Tako kot v nekate-rih drugih centrih, bi lahko tudi v Ljubljani začeli izdajati potrošniški informator, ki bi občane in delavce sezrianjal s položajem na tržišču in s po-datki o izdelkih široke pora-be. Zato pa bi strokovna insti-tucija, verjetno bi bil najpri-mernejši Centralni zavod za napredek gospodinjstva, mo-rala opraviti tudi primerjalne teste posameznih izdelkov. Skupno z beograjsko organi-zacijo za zaščito potrošnikov bi tako lahko testirali vse po-membnejše izdelke široke po-rabe in si medsebojno izme-njavali izsledke, da ne bi priš-lo do podvajanj dela. Večjo pozornost bi morali posvetiti osveščenosti vseh potrošni-kov, posebno pa še tistih, ki naj bi delovali v svetih potroš-nikov. Clani komisije so predlaga-li, naj bi na republiškem po-svetovanju razčistili vrsto vprašanj, ki so povezana s standardizacijo in zagotavlja-njem kakovosti. Ugotovitve bi predstavili v okviru Jugo-slavije na zveznem posvetova-nju o tej problematiki, ki je predvideno letos maja. B. P.