OB ZAČETKU ŠOLSKEGA LETA Boljši pogoji za delo Poletje se nagiba h koncu in pred namije novo šolsko leto, ki prinaša učencem in njihovim staršem nove skrbi pa nedvomno tudi radosti ob dobrih rezultatih učnega dela. V naši občini imamo sedem osnovnih šol katere obi-skuje štiritisoč in pol šoloobveznih otrok. Zanimiva je ob tem ugotovitev, da kar polovica otrok, ki obiskuje osnovne šole v občinl Center stanuje v druglh Ijub-Ijanskih občinah, nekaj otrok pa prihaja tudi iz izven Ijubljanskih občin. Osnovni cilji, ki so bili za-stavljeni na področju vzgoje in izobraževanja s srednjeroč-nim družbenim planom so se v preteklih letih uspešno ure-sničevali. Eden od teh je bil tudi ta, da se šolam zagotovijo boljši prostorski pogoji za prehod na enoizmensko delo ter na tej osnovi tudi posto-pen prehod na celodnevno osnovno šolo. V začetku letoš-njega koledarskega leta so bili predani uporabnikom še zad-nji objekti iz programa prvega samoprispevka. Z izgradnjo so bile v naši občini povečane učno vzgojne kapacitete, saj srno pridobili dvajset novih učilnic in tri telovadnice. Ra-zen tega pa so v preteklih dveh letih potekala skoraj na vseh naših osnovnih šolah večja adaptacijska dela (ure-» ditev kuhinj, jedilnic itd.) V letošnjem šolskem letu bodo z razredi nižje stopnje kar tri šole izvajale celodnev-ni program. S tem se uspešno uresničuje zastavljeni plan; do konca tega srednjeročnega obdobja bo zajeto v COŠ okrog 20 odstotkov otrok, do konca naslednjega srednje-ročnega obdobja pa lahko realno pričakujemo, da bo kar polovica otrok, ki se šola v šolah Centra obiskovala celo-dnevno osnovno šolo. Nedvomno je celodnevna osnovna šola nova organiza-cijska in vsebinska oblika osnovne šole, ki pomeni ene-ga od temeljev preobrazbe vzgoje in izobraževanja ter je v preteklosti že pokazala svo-je kvalitete. Ob uvajanju nove oblike dela naših osnovnih šol se pojavlja določena pro-blematika (kadri, rekreativne zunanje površine), ki pa jo bo moč premagati s sodelova-njem vseh zainteresiranih de-javnikov. Ob zaključku tega kratke-ga zapisa ob začetku novega šolskega leta pa še tole. Ob začetku novega šolskega leta je potrebno posvetiti še po-sebno pozornost prometni varnosti otrok. Številne iz-kušnje iz preteklih let nas opozarjajo, da so prvi šolski dnevi in tedni najbolj nevar-ni za otroke, predvsem prvo-šolčke. To opozorilo velja ta-ko staršem, ki morajo otroka pripraviti na pot v šolo kot vsem motoriziranim udele-žencem v prometu. Artur Boroje