Katolišk cerkven list. M Danici za novo leto. 0 glej! na nobeni le višje vstaja Pogleda uiiloserčniga Danica; Ko v jutro solnce. bliža se Resn-ca, V prijazni zarji Milost nam prihaja. Pastirje Dob o I višjiga navdaja. Se v sercih vnema sveta gorečica. Iu kakor božji cerkvi gre pravica, 1 z list vladarjev zopet ji dohaja. Pa kakor solncu so nasprot oblaki. Tak cerkvi beli dan teniuijo mraki. Ni zanjo konca stiske, preganjanja. V Marijo kličite vsi zaupljivo: Veliko je pomogia dobrotljivo. De dan bo svetel, naj ves zleg odganja. H. 4«i ventiic misli« i Konec, i Eden treli modrih daruje tedaj lepo dišečo mir o. ktero so jutrodeželci rabili per pokopu svojih merličev, de hi mertve trupla ovarovali smradu in trohnenja. Mira nam tedaj pomeni človeško naturo Krisiusovo, nam pa ravno tako lahko tudi predočiti prelepo čistost, ktera se tudi skerhno vsiga varuje, kar bi jo utegnilo omadežvati in ognju.si t i, ter nebo in zemljo s svojim lepim duliam razvese-luje. Se šc spomniš, ljubi prijatel! kako si mi un-krat z žalostnim sercam popisoval poliujšljivo življenje naše mladosti, zlasti naših mladenčcv: kako si omiloval njili razujzdane ponočne shode, kerčem preveliko zapeljivost in še mnogotere druge napake. Opominoval si mene in vse pobožne duše. zlasti v tem sv. adventnim času našo mladost perporočati sv. Alojzju. dc bi ji bolel per presvetim lletetu sprositi dar krotkosti in polilevnosti. zlasti pa dar čistosti, ki je mladih sere nar veči lepota. V ta namen sim tedaj pervimu modrimu perdružil sv. A loj z j a, ki v ponižni molitvi in spokorni obleki p«d«g njega kleči in sitn na daritev mire zapisal: .Mladosti dar čistosti! de hi blagovolilo presveto Dete Jezus po njegovi priprošnji dopolniti prelepo molitev, ki jo cerkev na god sv. Alojzja pobožno opravlja: (I B»>g! kteri si v angelskim liiladcnču Alojzju čudovito nedolžnost življenja z enako spokoriiostjo sklenil, dodeli nam po njegovih zaslugah in prošnjah, de, ker ga v nedolžnosti nisuio na*ledovali. ga saj v spokornosti posnemamo. Tečaj r. Drugi moder daruje proti nebesani puhteče kadilo. kteriga so nekdaj judje in ga šc zdaj mi kristjani na svojih oltarjih llogu v čast zažigamo. Daritev kadila tedaj pomeni božjo naturo v Kristusu. Ko si mi ti. ljubi prijatel! stanje naših sol po>led-njič popisoval in mi pravil, kako premalo ker-šansk duh v naših šolali vlada . kako se molitev in služba božja per učencih če dalje bolj opuša. in kako de je med uceniki premalo edinosti, dc skorej vsak zastran izreje mladosti druge misli ima in naslednje, ti moram resnico povedati, de sini prišel domu bolj žalosten kakor vesel. Tvoje besede mi niso nikakor šle iz glave. O moj llog! sim zdihoval, kam bomo prišli s šolsko mladostjo per takim ravnanju? ali morebit želimo, dc hi sc zopet povenoli strašni dnevi osem iu štirdesetiga leta, ko sc jc skorej vsa šolska mladost po vcčili mestih mahoma puntarjem v roke vergla iu toliko nravno spačenost iu razujzdanost razodevala, de se serce grozi misliti, jezik sramuje govoriti in pero pisati ustavlja? Zdaj šc lc vem. kje de je liste preža-lostne perkazni skrivni vzrok iskati: naj hi hile naše šole bolj keršanske, gotovo bi zdaj toliko staršev kervavili solz ne točilo po sinili, ki se sede po tamnili ječah, ali so padli na zagrajali, padli na vojsknim polju, ali sramotno poginili na vislah! In ko sim tako žaloval, mi kakor bli>k skoz glavo šine neka posebna misel. Ako so hile šole per starih Jezuitih tako pobožne in blagonosne. sim djal, kaj velja, ali hi nc bilo zopet šolam popolnama poma-gano. ako hi sc zopet raznim duhovnim redam, zlasti paJezuitam. pervakam v i z reji mladosti, izročile? Zato tedaj sim drugimu modrimu perdružil sv. Ignac j a, vtemelitela družbe Jezusove, in na daritev kadila zapisal besede: šolam duha božji-ga! z namenam, dc bi sv. lgnaci prosil pred jaslicami Jezusovimi, de hi se blagovolilo presveto Dete usmiliti naše šolske mladine, sv. Ignacju zopet obuditi veliko duhovnih sinov ter jih vpeljati v dežele in sole naše. Ako se to zgodi, sini si mislil, potlej ho Kristus, pravi živi Kog, zopet zacctik in konec vsili šolskih naukov, vse vednosti bodo zopet v soglasno vzajemnost stopile ter se shajale v prelepim geslu družbe Jezusove: Vse za čast božjo in duš zveličanje! zopet bodo vladale enake mi>li med vsim i uceniki iu enake postave po vsili šolali in zopet bodo perhajali naši šolski učenci po zgledu Kristusovim, kakor na letih stanji tako tudi v pravi modrosti popolnisi iu zavolj lepili čednost llogu in ljudem dopadljivši. „lg. učeniki iu učenci, ki so žc družniki, naj pošljejo po 3 gld. 6 kr. in dobivajo bukve :n Solskiga prijatla; kteri pa vnovič pristopijo, naj pa pošljejo vpisnino 30 kr., letnino 1 gold. 30 kr., in za Solskiga prijatla 1 gold. 36 kr., to je 3 gold. 3(> kr. — Iz tega se razvidi, de, kdor zmed učenikov in učeneov samo Solskiga prijatla bere, mu posebuo prav kaže, še tisto malo krajcarjev perložiti, de bo tudi bukve dobival. —- Ako sc je kaka pomota v pošiljanji društnih bukev, v plačilu, ali kakor se bodi, pri kom primerila, prosim mi s priložnostjo naznaniti, de se poravna. — Tudi nekteri gg. deležniki iiho nič povedali, kako in kje žele bukve in Solskiga prijatla prejemati; torej mislim, de bi bilo nar bolj prav, ako bi to sami v opro-stenih li.-tih častitimu odboru v Celovcu naznanili, če misi jo, dc je potreba; ako jim jc pa priročniši, meni inznaniti. bom tudi, pred ko moč. opravil. J. Odgovorna vreitniki: LuU.t Jermi in t ml rej %tu je ..kazalo \a/.ti!ši!i reči Danice z načelnim listam in zavtikam" pridjano.