0 zvrševanju postave zoper potepinstvo. Od dne do dne množeče se roparije, ubojstTa in tatvine, pred kterimi na kmetih nihčer Teč Taren ni, 80 ministerstTO pravosodja do prepričanja spraTile, da se z nlumpi" ne sme ravnati kakor z omikanimi ljudmi, ki se iz lepa še poboljšati dajo, če še namreč — kaj Tere imajo in deset zapoTedi božjih znajo in spoštujejo. S p 1 o šna neTarnost na kmetih nagnila je ministerstvo, da je Tišjim držaTnim pravdnikom zaukazalo, da naj pri Taeh držaTnih pravdnikih in njih namestnikih pri okrajnih sodniiah na to delajo, da se odločno in preTidno zTrsujejo postaTe, ki merijo na Tarnost žiTljenja in imetka. V ta namen bi naj državni praTdniki t smislu postaTnih določeb gledali, alisodnije s hododelniki premehko ne raTnajo, in na podlagi teh pozTedoTanj neopraTičeni mehkoti nasproti stopili. Posebno ge jim naroča, na tanko ZTižeTati postavo od dne 10. maja 1873 zoper lenuhe in pogtopače. Ministerstvo poudarja, da se neTarnosti po lenuhih in postopačih ne pride v okom 8 tem, ako sodnije obsojajo postopače — dostikrat še t praT mehke kazni zapora! Pomoček zoper te nadloge so le p o s i 1 n i c e (Zwangsarbeitsanstalten) in ostra policija. Naroča se torej držaTnim praTdnikom in njih zastopnikom, da nektere dvomljiTe osebe pod policijsko nadzorstTO denejo, druge pa, ki so zrele za Tsako hudobijo, po razsodbi jokrajnih sodnij t posilnice pošljejo. — Če bodo držaTni praTdniki marljivo in določno po teh zaukazih iaTnali, imajo t kratkem lahko cel zapisnik postopačeT in nevai-nih oseb, ktere gre opazoTati ali jih pa t posilnice poslati, da se naučijo, kako da se kruh služi. Lepo je od Tlade, da Tsaj spozna, da z nzaporom" nič ni, še manj pa z ,,neopravičeno mehkoto" proti lumpom, ampak da je treba lenobo in mehkužnost z drugimi, bolj ostrimi kazni pokoriti, da so pošteni in pridni ljudje, ki se noč in dan trudijo, da le silne daTke zmorejo, na žiTljenju in imetku varni. Vprašanje seveda je, bode-li Tlada s svojimi najnoTejaimi zaukazi kaj premogla? Upanja je praT malo. In zakaj ? Zato, ker je popačenost tolika, da se s strahoTanjem hudobnežeT zlegu do korenine ne pride Teč. Tieba bi bilo pred Tsem ostrih postaT zoper morilce duš, zoper židoTsko in drugo berzversko potepinstvo, ki t noTinah in lažnjivih knižurab strup neTerstva po svetu trosi. V tem oziru bilo bi želeti, ko bi minister praTosodja držaTnim pravdnikotu pokazal, kaj da imajo opraviti. Ako se Ijudje Boga Teč ne bojijo in kosmato Test dobijo, ne pomaga nič, če se posameani paglavci poloTijo in t posilnice potisnejo. Če jih tudi na stotine zapro in deželam stroške za nje pomnožijo, jih ostane na tisoče prostih, ki so ljudem krvava šiba. če se smejo jaTne k. . . nice po mestih naprarljati in nesramnice po Tseh kotih potikati; če smejo krčme po cele noči odprte biti; če se v mestih po nedeljah in praznikih ravno tako dela kakor ob delavnikih in ga ni, ki bi posTečevanje sveikoT nadzoroval; če smejo učitelji otroke t spolnoTanji kršanskih dolžnosti OTirati in pohujševati, mojstri pa SToje rokodelske učence doma pridrževati, da leta dni t cerkeT k službi božji in k poduku ne pridejo; če je zdaj Tsakemu capinu dopuščeno, da t novinah stoj žolč razliva ter kat. cerkeT, njene služabnike in napraTe zasmebuje, — če je to Tse in mnogo drugih reči dan denešnji pripuščenih ter v Tseh zadevah jaTnega življenja liberalizem ZTonec nosi, se pač ni čuditi sploanji popačenosti, ki se z mest med kmečko ljudstvo siri in tukaj tim bolj dizno dela, ker je gospdska dalječ t mestu, razbizdanci se pa nikogar diugega ne boje. — Kedar je voda prekoračila Tse nasipe in pobrežja, se ne da več zajeziti, marveč podere Tse jezoTe in poplavi pokrajiue. Taka je tudi v žjtIjenju narodoT in držaT. Ako se z liberalnimi postavami in napravami vera in strab božji podira, kraansko življenje pri mladeži zanemarja, ae pač ni čuditi, da se povodnji enako strasti vzbudijo in krivica povsod obvlada. Kakoršna setev, takošna žetev; ,,kdor seje veter, žanje vibar" — veli prerok, a liberalizem, ki podkopava vero, cvrato podlago pravega mišljenja in dejanja, je veter, za kterim sledi vibar nevarnosti in silovitih prekucij, kakor naa zgodovina vseb časov uči. Ministersko naredbo z veseljem pozdravljamo; zaželenega aadfr pa poprej ne bo, dokler se država in njeni narodi h kraanstvu ne povrnejo.