30. številka. (▼ Trsta, t četrtek zvečer dne 11. mare« 1897.) Tečaj XXIL „BDUTOST" tskaja pa trikrat m teden » lest)h it-danjih ob torkih, £••■>*!« In »obotnh. Zjntranje izdanj* ii hoja ob 6. uri zjutraj, vedemo pa ob 7 ar4 Točer. — Obojno iidanje Bt»n<»: ««. Jedsoroetec . t. 1.—, ixven AvstriJ« f. 1.5C » tri nsasc . , „ 3.— » , . 4,.so t» pol l«u . . „ 8.— . , , u ?b* leto . , , 12.— . „ , 1»,-NereAilee Je plačevati aaprej ■« aarodke kraj prilaieae aareonlae a« sprava a« azlra. HuaamiĆne Atorilke te dobivn;« » daialnioah tobaka v Trutu po a me. iavrn Trsta po 4 nvi. Oglu! ae rainne po terifn v peritn; >» aailova a dsbelini irkaai ae pladnje prostor, kolikor obsega navadnih vrati«. Ponižna, osmrtnioe in javne zahvale, do« raafli oglasi itd. »e računajo po pofodbi. V«i ilopiai naj se poiiljajo uredništvu ulica Caserma it. 13. Vsako pismo nora biti frankovano. ker nefrankovana ae ne sprejemajo. Rokopisi se ne vrafiajo. N®N'nino, reklamacije in oglasa spre jeaaa upr avnUtvo Mulino pic- rnln Int. -1. II. viadst. Naročnino in oglan« jeiplaćevati loco Trat. Odprte reklama eije to proste poštnino. 61 ,f •(Ns««<4 J« trne«". ZAHVALA. im volilcem V. kurije tržaške, ki so meni naklonili svoje glasove in s tem izrekli častno zaupanje ne le do moje osebe, ampak tudi do ideje, kateri služim nepremično v vsem svojem delovanju: ideji pravice do vseh, kakor podlage pomirjenja med narodnostmi, izrekam tem potom svojo najiskrenejo zahvalo. če tudi ta ideja to pot še ni prišla do zmage, vendar smemo zabeležiti patrijotiškim zadoščenjem, da je že dosegla lep vspeh. Zdravo zrno je padlo na rodovitna tla in opravičena je nada, da se skoro razvije do krepkega življenja. In potem pridejo boljši časi za tržaške Slovence in za vse one, ki trpe krivico. Ivan Nabergoj. Socijalna demokracija med Slovani. (Dalje.) Socijalna demokracija seče rane slovanskim narodom tudi po svojih nazorih o veri in cerkvi. Ona razglaša vero za z&sobno stvar iti je za odstranjenje stroškov iz javnih sredstev za cerkveie in verske namene. Ona s tem razjeda tisti organizacijo, ki more vezati posamičnike v posebne jednote, in to zadeva sosebno slovanske navode s svojo cerkven« organizacijo, pa tudi romanske narode, kolikor je tudi v rimski cerkvi z latinski« obredom zdru/en ne Je obredni jezik, temveč so tako rekoč zaviti in poskviti stari obi< aji v obredu same «. Cirilumetodijsia cerke/ je posebna organizacij«, ki brani v sebi stare običaje, stari vkus in svetinje etare slovanščine. Vrhu tega so Verniki in njih pastirji združeni pe posebni (vrkv: ni organizaciji in upravi, tako, da se tudi * testraui čutijo za-se kot posebna celota, katera se loči od drugih nadjofialivh organizacij. Ko ni se Slovani s ćirilometodsko cerkvijo ravnali po naukih socijalne demokracije, razrušili bi t. cerkev ali vsaj prepuščali jo najvećim naključjem. A tudi zapadni Slovani, Katerim so ž* davno vzeli cirilometodij-ako o^rkev, imajo še tradicije po njej, in probu-jena zavest jih utegne vabiti k stari cerkveni organizaciji, in še v rimski cerkvi z latinskim obredom imajo za razne prilike posebne običaje, kateri bi se tudi oslabili in pogubili, ko bi se v«a cerkvena organizacija prepuščala samovolji posaraič-nikov Naj si bodo narodi v cerkvi se toliko na neugodnem, vendar se Čutijo vezane kot posebne celote tudi po svoji cerkveni organizaciji. Po takem morajo zapadni in vstočni Slovani upirati se socijalni demokraciji, kolikor zanaša med narode pogubne nauke. Židje nimajo dandanes političke ali nacijonalne organizacije, a veže jih kri in sinagoga, in 9icer tako, da drži bolj skupej, nego vsak politiški še toliko samostalen narod. Zato Zidom tudi ne more škodovati nauk socijalne demokracija in zato se morejo oni nj^j vsiljevati za vodstvo in agitacijo. Slovanski delavci, kolikor so pristopili k socijalni demokraciji, že radi doslednosti, bi mogli poprašati svoje židovske načelnike, ali veljajo nauki gledč vere in cerkve tudi za Žide, in iz odgovora bi mogli spoznati, da Židje imajo za se in za druge narodnosti dvojno mero, kakor se na zunaj merijo po vatlih tistih narodnoitij, med katerimi iu \#« katerih Živ3. * Socijalni demokratje hočejo posvetnih šol; u a katerem ji zikn pa naj se snujejo, ako jim je narodnost deveta briga? Aii je možna prava vzgoja in šola bre/. narodne zasnove P In če to ni možno, ali se je socijalna demokracija že potegnila v A*stroOe;erski zn tlačen« narode kot, tat-e, da bi ■/. njeuo pomočjo priborili si primerne uacijonaln imenovati zmage Itartolija nail Laginje-m v V. knriji istrski. To j« vspeb postopanju Itnlijan< v o vo-litvi volilnih mož. V zgodovini naSib volitev ostanejo za vedno črnimi črkami zapisane glasovite volitve volilnih mož v Labiaju t>j rt!ju, ViJina li, Tara itd. T- volitve so bile izvedene strogo po receptu italijanskega kandidata Bartolija: Po skušajte vsb 1 Tega navodila so m« držali strogo, in niso povpraševali, je li to „vse" pošten« in zakonito. Ta „o razvidno, da se potezamo jedino za najdražje imetje človeštva, za svobodno, samostalno razvitje narodnostij in za jednako upravo s sodržavljani najini, z Nemci in Madjari, in da v našem smislu ni st varjenja ni kake države slovanske, kakor nam t> očitajo protivniki naši. Želim t), pred prestolom Vaše cesarske Milosti, da bi se dejanski zvršil zakon ljubezni k bližnjemu: bratsko jedrin ko upiavljenje tudi pri nas Slovanih, katerim se gode velike krivice, in kateri se pritiskajo hudo, kateri smo vednemu našemu domu Cesarskemu verno ndani. K ljubeznivemu očetovskemu srcu Vaše Ces. Kralj. Milosti z otroško ljubeznijo .se zatekamo; da bi se to veliko delo pravičnosti k narodom z vršilo v blagor in spasenje ne le Slovanov, temveč i vseh narodov v obče in v večno nemiuljivo slavo Vaše Ces. in Kr. milosti". Tako smo govorili leta 1848.; kako bi morali govoriti se-le danes, ako bi bi bili hodili po ravni poti v zrnislu te adrese, ako bi bili ostali zvesti svoji mu programu, svoji bodočnosti ? Zastonj bi govorili o tem — „praktičnim" ljudem iz sedanje dobe. Bog nam skoro prinest drugačne dobe z drugačnimi ljudmi! Položaj na Kreti. Rimska „Agenzia Štefani" poroča iz Londona, da se velesile posvetujejo med seboj, da-li morda ne bode treba odgovoriti na odgovor grške vlade. — Tajnik Curzon je izjavil v angleški poganski zbornici, da ni ničesar znano o kakšnem popolnilnem odgovoru grške vlade. Turčija da v obče še ni odgovorila na popolnilno spomenico velesil, toda Curzon misli, dajo Turčija vsprejema. Jako »ažno vest pa javlja Pariška „Agence Havas" iz Kaneje. Glasom te vesti se vojaki velesil veliko nevarnostjo osvobodili moliame-dance, katere no bdi uporniki oblegali v Jfandami(I). Vojaki velesil so priveli s seboj kakih 2000 mo-hamedancev. Posadka velesil ostane vSelinu, dokler si ne vkrcajo vsi mohamedauci. Ko človek čuje take stvari, mora si misliti, da imajo krečanski kristijani prav, ko trd6, da so velesile došle na Kreto ščitit mohamedauce! Hazli6xie Mraeiti« Volilne shode sklicujejo naši rodoljubi za nedeljo na Kontoveiju in Trebfiah (V. in VI. okraj) ter na Greti (IV. okraj). Razpravljalo se bode o volitvi za tretji kolegij. Notarjem v Senožečah je imenovan kandidat Mihael K o r b e r v Ljubljani. Volitev V. kurije in „Progresso". Z vršen je ; napor, zvršen je volilni boj V. kurije. Napenjanje, i siljenje in podkupovanje od strani nasprotnikov ! presezalo je o tej volitvi vsako mejo, Odkrito se ■ lahko reče, da je vsa stvar bila veliko več po- ■ dolma kaki gonji ali semnju, nego pa samozavestni ■■ in svojevoljni volitvi. Če se pomisli, da so morali ! ljudje, kakor hlapci, težaki in sploh delavci, ki so odvisni od posamičnih gospodarjev, ali ki se na-! hajajo v občinskih službah, podpisati na svoje | glasovnice ime istega kandidata, ki jo bil njim j (progressovoem) priljubljen, izreči mora vsak raz I sodnik, da to ni bila naravna volitev, pač pa komedija, ki so jo vodili progressovci z bičem v rod In če niso reveži plesali po taktu svojih gospodarjev, zgubili bi — kruh. Tež o je res prikrivati svoje prepričanje, hudo je boriti se proti lastni volji ter zatajevati svoj značaj, pa tudi kruh zgubiti je težko. Ubogi delavec I Doma ima ženo, ima več malih nedolžnih, za delo in zaslužek še nezmožnih otrok, ki so edino njegovo veselje, edino njegovo npanje, ki so njegova kri, katere mora oblačiti, katerim mora skrbeti za stanovanje iu dajati jim — kruha, kaj mu je storiti ? Hud boj unel se je v njegovih prsih, boj mej zavestjo in — kruhom I Po dali-am premišljevanju in razsojevanjn zmagal je — kruh. Ni se čuditi, da je ta zmngal pri mnogokaterein sicer zaveduem delavcu. Volilo je torej veliko njih prisiljeno, nerado-: voljno, kandidata nasprotne stranke, one stranke, j ki vedno upije „N a p r e d e k !■ — „S v o h o d a !M O ironija, o iluzija ! Zakaj vedno nastopaš le v , črni noči, v noči m-gle in črnih oblakov? Lepi sti res, krasni sti besedi „Napredek* in „Svo-, boda', če si ohraniti pravi pomen, in ravno tako ojttulni sti tr dve besedi, če se nam predstavljati obratno, ako služiti iu se bliščiti le v pretvezo — j sleparstvu I Ni res, kar govorite o progressovci! Laž je, ; perfidna laž. Če ne sme delavec, kijev vaši službi, ; v vašeui področju, ki je državljan še boljs' kakor j ste vi, ki je človek, ki ima euo dušo, kakor vi, katerega ne plačujete zastonj, ampak se mora tru-, diti od zore do mraka, da donaša sebi in svojim kruh j — Črn kruh, ki ga služi v potu svojega obraza, če toraj ne sme tak človek glasovati po svojem prepričanju, če ne sme oddati svojega glasu onemu, v katerega stavi svojih zaupanje, od katerega upa j pomoči in olajšanja, kje je potem tista blažena „svoboda*, k j e je „n a p r e d e k' ? Hinavci ste, slepilci in zatiralci. Geslo : „Svoboda* iu „Napredek" zbrali ste le sami za-se, obratno pa silite drugim „Sužnost" in „Nazadnjašlvo41 ! Vi se ne ravnate po zapovedi božji, ki pravi: „Čes:tr ne želiš, da bi ti drugi storili, ne stori tudi ti drugim!" Bog je dal človeku lastno voljo, a vi mu jo i odvzemate. S tem grešite celč proti samemu Bogu. , Če računate vsa zlobna siedstva, ki ste se jih posluževali v svojo „zmago", če poštevate vse ue-{ zakonite čine, ki ste jih upotrebljuli, in če premislite to stvar količkaj zdravim razumom, ted%j se morate le sramovati svoje zmage. Videlo se je sicer, da ste le z nekakim zamolklim glasom spe-i vali psalme „junaitva", ker vedeli ste, da ste zmagali — sleparsko. Po oknih ste prižigali sveče 1 v znak „zmage". Pa kakšno „zmago* ste slavili? i Proti komu pa ste se bojevali? Čudno, tu s« je pa progressova stranka vrezala v nos. Vedno kri- > čite in bobnate, da v Trstu ste vi sami doma, > izvzemši le par slovenskih kričačev. Če je torej to res, koga ste se pa bali? Čemu ste napeli vse sile in moči ter se tako oboroževali? i Če je to res, kakor trdite, da ste le vt tu. jedini ' tu, po tein sinemo reči, da niste zmagali, ker se j vam ni bilo treba bojevati. Ker pa sami priznavate, i da ste se bojevali, ker tako proslavljate svoje j „junaštvo" in „zmago*, pomenja to — da ste se | bali in koga ste se bali ?,.. Bali ste se — ■ S 1 o v e n c e v 1 Na tak način slepite same sebe, j bojite se odkriti rano, ki vas skeli, ali ta j rana začela vas je tako skeleti, da si« jo ! sramotno odkrili svojim zadnjim dejstvom. O zad-j njih volitvah ste prizuali jasno in očitno, da v s Trstu bivajo Slovenci in da jih ie veliko, ker bali I ste se jih silno. Sliši se celd, da mislite prazno-j vati v9ako leto 8. marcija dan „zmage" iu „slave" ; t s takim slavljenjem kazali bodete svetu le svoj j strah in bojazen, ki jo imate pred Slovenci in mi ■ vam porečemo, da bodite slavili dan nasihtva in ; pritisk, a mi bodemo slavili ta dan, dan zavesti, j prepričanja in narodnega ponosa tržaških Slovencev. 0 zmagi prugrussovcav v peti kuriji piče „Triester Zeitung": „Treba, da je človek ua-dahuen po;;ebi.iija optimizmom, ako hoče rezultat ! volitve razumevati kakor plebiscit v prilog ua> rodno-liberalne (italijanske) stranke. Po agitaciji, izvrševani vsemi sredstvi progressovske stranke, morali bi se prej ču liti, da njih kandidat ui dobil več glasov. Saj je imela stranka oiicijelen odbor, sestoječi iz tritisuč in dve sto mož, iu kdor pozna tržaške razmere, ta ve, česa je pričakovati od ta-cega aparata, in že celo v trenotku, ko je bila progressovska stranka pod svežim utisoin zmage, priborjene o občinskih volitvah14. No, mi manimo, da je „Trjeaterica" povedala le pol resnice. Ne le velik odbor in aparat in navdušenje so imeli progressovci, ampak tudi dovoljno porcijo brutalnosti, brezvestnosti in — tisočakov. To je delovalo še vse drugače, nego pa ves ogromni odbor. Liberalni „klerikalci*. Po pravilih zdrave logike je ta naslov sicer gomtasen ueznisel ; ali ■i res ne veno druzega za one ljudi, ki se zbirajo okolo lista „Anica*, ki se sicer nazivliajo klerikalce, izvršujejo pa do zadnje pičice program tržaških liberalcev. Kar trde o našem gibanju liberalci, to lato trde — iu kako srdito, trdovratno ! — tudi „Amieovi" klerikalci. Na psovke, ki jih „Amico* v svojem uekrščauskem mišljenju usiplje na osebe naših voditeljev (Glej številko tega l^sta 0(1 21. februvarja t. 1.), ne odgovarjamo, ker naši možje stoje pie^isuko, da bi jih mogel doseči lakov — smrad. Gospoda se radi valjato po svolji klerikaluo-lineralni mlakt iu ako bi hoteli donjih, da jih malo ziasamo, morali bi sami — v smradno mlako. Mi pa smo radi na suhem in na — čistem. Oseb torej ne bodeao zagovaijali. Kakor liberalci, tako tudi „Amieovi" klerikalci ne hote poznati ni zakonov ni — dejstev. Jednaki so si, kakor jajce jajcu, v svojeui sovražtvu do nas. O naši ekzistenciji nočejo ni čuti: jedni in drugi poznajo le XXletno italijausko kulturo! Jedni in drugi trd6: da hočemo mi Trst posloveniti. Amicovi „klerikalci* vedo dobro, da je to velika laž, ali te vrste klerikalci so zvesti posne-malci svojih brezverakih fanatikov : najraje govore — laži. Mi nimamo ni sredstev, ni želje, da bi pošlovenjali v Trstu, hočemo pa, da Trst iu okolica ostaneta slovenska v toliko, vkolikor sta že od pradavnih časov. Kakor progressovski ateisti tako trde tudi tAniico\i" klerikalci, da „bu>n popolo sloveuo* hoče živeti v miru in da vso dražbo delajo le par agitatorjev, padlih tu doli z visokih gora. Kako misli okolic*, kako misli ta „buon popolo sloveuo", so pokazale zadnje občinske volitve, ko je ta „buou popolo sloveno* pokazat vrata liberalnim ?a« veznikom „Amicovih" klerikalcev. Kakor brezverski progressovci tako trde tu li „Amicovi* klerikalci, da le Italijani so gospodarji v tej tržaški hiši: kakor prvi tako zatajujejo tudi posleduji dejstvo, statistiko iu zgodovino 1 Povejte nam: ali žive ali ne žive v okolici Slovenci, ali j h je ali jih ui v usestu ua tisoče Slovanov ! Kdo so bili tisti, ki so o volitvi za V. kurijo dali slovenskemu kandidatu blizu 7000 glasov, ne gledć na vse tiste glaiove, ki so nam jih na sleparski način ukradli — „Amicovi* prijatelji?! Statistika in volitve kažejo, da smo od nekdaj douia v tej tr/.aški hiši, da imamo tu domovinsko pravo. Le ljudje iz liberalnega in „klerikalnega" tabora", katere spaja v sogUsid ideja krivice, hote tajiti dejstvo, hote tajiti resnico. Brezvercem se ne čudimo, da mrze resnico, ker je ista božjega izvora, ali ne vemo, kako bi kvalifikovali ljudi, ki se nazivljajo služabnike božje, a se vendar vežejo z ljudmi, ki ne hote poznati Boga. Iz kratka: „Amieovi" klerikalci bi se zvezali tudi s hudičem samim, da le ne pride do človeškega življenja ta siromašni, kakor divja zver proganjani Slovenec. „Amicovi" „klerikalci* so vsemu zmožni v svojem fanatizmu, le jednega niso zraožui : biti pravični! To je tisti narodni ianatizem, tisto atru-peno sovražtvo, ki jih sili, da na javui ulici, v javno pohujšanje, tržejo se sebe svoje duhovenske znake, celo v takih trenotkih, ko jim je vršiti svoj sveti pastirski poklic 1 Torej tudi tedaj, ko bi morali moliti za dušo pokojnika, jim v duši vihra srd iu sovražtvo. Taki so ti „liberalni klerikalci*, ti zavesmki židov v svečeuiških haljah. Razgreli smo se nekoliko. Saj nismo uarne-rovali odgovarjati, ali prisiljeui smo bili v to po pozivu i/, kroga poštenih duhovnikov, ki menijo, da moramo biti vedno za petimi tem židovsko-liberalnim klerikalcem ! Vse, kar je prav ! V „Katoliški Dalmaciji* od dne 4. t. m. čitamo članek, naperjen zoper o-sebo urtdnika lista „Pensiero Slavo*. Mel tema dvema listoma vihra že dolgo ostra polemika. V to polemiko se nočemo utikati. Ali odkrito moramo obžalovati način, katerega se je jela posluževati „Katolička Dalmacija" v tej polemiki. To niso več argumenti v obrambo katoliškega načela, ampak to je golo — ovaduštvo. Mi menimo, da je katoliška stvar prevzvišena, da bi trebala — takih sredstev. Čujte le, kako piše ,Kat. Dal,* in sodite, da-li ni to golo ovajanje, ki mora škodovati ne 1« Jakiću, ampak tadi naši stvari: „Jakida je kupilo „vaeslovanstvo* — „Rusija je z denarjem kupila „Pensiero Slavo* — „Jakič je kupljen prijatelj Rusije* - „Ja-kiiia je opazila potuhnjena Rusija, kliče ga k sebi in ga pritiska na svoja prsa" — „V ne* lova us k a država posveti odpadnika Jakida, — Rusija ga redi in kupuje, daje mu groše in tudi rublje" — „Katoličanstvo in hrvatstvo naj bi se delo pod noge za voljo vseslovanstva*. V tem stilu je pisan članek v „Katolički". Sodite čitatelji! To gotovo ni rodoljubno, ker iz takih člankov morejo nasprotniki kovat' orožje — ne toliko proti Jakiću — ampak proti vsemu avstrijskemu slovanstvu iu dosledno tudi proti hrvatstvu. Nasprotniki ne pravijo: Tak je Jak i ti! ampak pravijo jelmo-? No, govori >reci I" Sklonila se je in mu nekaj zuSepetala. „Tj, porodnica, ti!* zasmejal se je. „Na torej !* In strastno jo je poljubi!. Pogledal jo na uro. „Moj Bog, že jednajst! Hiteti moram... Z ' Bogom, Marica!* Poljubila sta se v slovo. A Beno Laszeiny je odšel v svojo spalnico in mrmral veselo: „To je avet popačen!... Hi, 1.4!* IV. j Ivan Bojajev iu Zopkin Ksandor sta držala ! njja s vsem modernim svetom N—skim. Ksandor je ves gorel sa nadporoeaika, hodil injim in popival ž njim cele aoči. Ivan Bojajev se je sicer tudi drniil s Laazcinjjem, a ni mu ng^jal nadporočnik. Opazil je namreč že večkrat, da menjavata Beno in Sabina med eeboj pomenljive poglede, in da se ona, Sabina, toliko ne briga sa njega, kakor se je brigala sprva, ko ji je razodel svojo ljubav. Polastila ae ga je čudna misel. Morda mu je nezvesta, morda se mu je izneverila ? Morda ljubimkuje z nad poročnikom Laszcinyjem ? Nekoliko je bilo resnice. Sicer ni bilo tajnega ljubimkovanja med njima, pač pa je Sabina vsikdar pogledovala koketno nadpoiočnika, pri vsem tem pa je vendar iuiela ponočne ren lez-vous e z me-dicincem Ivanom Bojajevom. Tako je postal Bojajev ljubo-umen. (Pride še.) Najnovejše veati. Dunaj 11. ,Wieuer Zeituug* objuvlja zakon o spremembi in popolnitvi obrtnega r< da. Madrid 10. Listu • Iiuparcial" hvljnj<> iz Manile, da zahteva general Polavieja, da s? mu v.pj. ska pomnoži za 90 bataljonov. Potersburg 10. .Novoje Vr-mi*" trli, da namerujeta poljedelsko in fina m no inininti rstvu imenovati posebne trgovske agei za Nnneijo, Francijo, Avstro-Og«rsko in Angleško. Zobobol olajšujejo zobne kapljice lekarja Piccolija v Ljubljani (Dunajska cesta) katere so bile odlikovane z NajviSjiro priznanjem Nj. c. In k Vis. prcjasne gospe prentolomiHlodnice-uiove nadvojvodiuje 0T Štefanije "^f Steklenica velja «i0 kr. Trgovinske brzojavka in v teti. BTl~.mtp:->6t&. Pftenicn lajonon 7 38 7 40 ">.n>-v -a spomlad 1897 8.04 do 8 05 Oves -a spomlad 5"78—5'80. ' wi i.u spomlad 6.50—«.52. Itoruz« maj-juni 18H7. .1.76 3.77 Pšenici. no • o.><•*»• »i »• * 1 r.i carino vrod odpu Uljatjv proeo; \ 3125 —•— --•—ftetvorni 9B-75*-V -»..v. .. . 11 R« Ha7i"6. ICit^a, iji-.Mtoi • ....... maro 56,- ■a juli 56.75. Hamburg, 8*ntOB «ood avo. > - marc 45.50 maj-46.—, sa september 47.— za december 47.— mlačno, DrŽavo: v jiapirju n „ * srebro AvHtrijskft rent v .'.lulu * « * '*rau»h Treditne ekoij London ]0 L .' Napoleon i . mark ' O iulj. li. 11. maron » včeraj danob . 100.30 100-30 122.55 . . . 100.60 . . H58.10 . . 119.90 9.53 •/, 11.74 45.05 100.80 100.65 122.55 100.50 H57.75 119.90 9.53 11.74 45.10 ZELEZNIŠKI VOZNI RED. Državna železnica. (Postaja pri sv. Andrejo). Od dni 1. oktobra 1H96. ODHOD: 8.30 prodp. v Herpeljo, Ljubljano, na Dunaj, v Beljak. 8.35 „ t Herpolie, Rovinj, Pulj, Divačo in ua Dunaj 4 40 popol. v lterpelje, Divačo, Dunaj Pulj in Rovinj. 7.80 „ v Herpeljo (in od Uerpolj hrzovlak v Pulj, Divačo, na Dunaj, v Bi-ljak.} Lokalni vlak ob praznikih SJ.20 popol. v Divačo. DOHOD: 8.05 predp. iz Ljubljano, Divače. Herpelj. 9.50 „ iz Pulja, Rovinja. 11.15 „ iz H"tri(dj, Ljoblja ie, Danata. 7.05 popol. iz Pulja, Ljubljano, Dunaja. 9.45 „ brzovlak iz Pulja, Uovinja, Dunaja, lieljuka Ljubljane, Lokalni v1n k ob praznikih: 8 35 poj ol. ie Divače. (Juina železnica (Postaja južne Mesnice.) Od dni 1. oktobra 1896. ODHOD: 7.45 predp. braovlak nu Dunaj, zveza z Reko. 8.25 „ brzovlak v Nabrožino, Benetke, Rim. 9.— „ otnnibus v Nabrežino, Viilein, Benetke in Verono. 9.55 „ poštni vlak nn Dunaj, zveza a Pešto in Zagrebom. 12.^0 popol. oiunibus v Kormin. 4.40 „ oinnibr.B v Nabrežino, Videm, Rim. 6.20 „ poštni vlak na Dunaj, zveza z R«ko. 8.05 „ brzovlak ua Dunaj, zveza s Pešto, lieko 805 „ brao vlak v nabrežino, Vidom, Rim. 8.45 „ mešani vlak v Nabrežino, Videm, Rim. 10.— „ mešani vlak do Murzzuschlaga. DOHOD: 6.48 predp. mešani vlak iz Murzzuschlaga, Beljaka, iti. 7.30 „ mešani vlak ir. Milana, Vidma, Nabrciine. 8.35 „ brzovlak iz Konnina, 10.35 „ brzovlak iz Rima, Benetk. 11.20 m omnibus iz Rima, Benetk, Nabrežine. 5.40 popol. poitni vlak ■ Dunaja. T.36 „ omnibus iz Vsrone, Konnina, Nabreiin«, |8.4l n brzovlak iz Milana, Banstk, Vidma, Nabreiine; — 8.54 „ brzovlak z Dunaja zvaza z Reko. Prijateljem dobrega Tina! Slavnemu p. n. občinstvu naznanjam, da sva prevzela dobro znano t?o>ttilnf» .LtmiHtt:«11 poprej I. Stoka na piazzeta Conl«iuoli št. 3 kjt>r bo Jeva točila najboljša vina in sicer: dalmatinsko Lis.s a apollo po 40 nvč. liter, • belo po 48 uvč. „ Istrsko.....po 44 nvč. „ zraven tega držala bo leva tudi ixvistu' pivo ter izborno kuhinjo. Za mnogobrojni ubi?k inertnim k^k< r tudi o količanskira gostom priporočata se najtopleje udana Janko Zadnik lastnik. J. Čok, vodja. Borzni trg ^t. 14 Sedanja razstava: Jako zinimivo potovanje preko Carigrada in Aten. M (Tatopilin;! 20 nov6. otroci IO nov. Nič več kadija! Balzamski petoralski prah ozdravi vtuik. kašelj, plućni in bronhijalni katar, dobiva ae v odlikovani lekarni PRAXMARER „Ai due mori" Trst, velik trg. Pofilne pošiljatv- izvršujejo neutegoma. Svečar v I l/flPf,/* Solkanska ceata Gorici IVUrMU št. 9. priporof-a velt-č intiti mu m ečenatvu, cerkvonim upravam, ter h avn^nm obfiinnhu pvi^tne voščene sveče kili>qr:;m po 2 fjld 45 »6 Ha »o ono sv <*• , koje nosijo ]netokolirnno tvorniftno znamko, nepokvarj>-ne, jamč tn se Hvoto 1000 kron. Sveče beje vrslo za pogrebe in postransko raz-svotljnvo cerkva dobivaj se po jako nizkih cenah. Prodajen ^udi tamijfin za cerkve: Lnorima najflneji.......klgr. po gld. t.'20 „ običajni....... „ „ n 1.— Orania............ „„ —.60 Blago pošilja bo na vso strani avstro-ogursk« monarhije poštnino prosto. Pristno brnsko sukneno blago. Jeden odrezek B IO m dolir, za dosten za jedno inožko obleko stnne samo ffi- 8.10 iz dobre 4 10 4.80 6— h boljše 7.75 iz fine 9.— iz fineje 10.50 [7. najlineje piiHtne ove no volne. Jeden nilrczek za rrno salnnHko oblek« gl. 10. Blago /n v lm uknjo, loden, Peruvlenne, D >sking>, blngi* v;h dr?, vnu u ^Init- e, fini K' nimgarne i*i Cb"viot itd. razpošilja p" t vavniških nenah poznana, ret lnn in poznana ST Kiesel-Amhof v Brnu BrfilBL Uzorci zastonj in franko. Pošiljatvo po uzorcih. Pozor t P. n. občinstvo opozarje se posebno, da se blago dobiva mnogo cenej c, ako kc direktiio narofi mesto pri preku-povalcih. Firma Kiesel-Amhof v Brnu (Briinn) razpošilja vse blago po resničnih tovarniških cenah brez dodatka rabata kojega krojači dobivajo. SVOJ! K SVOJIM! Acquedotto št. '.). usisproti „Latteriii JSAi/zera") NO v o skladišče L J H kisa in mila Prodaja se na drobno in nn debelo. Cone: olje jediluo : po 28 in. lit., fino po 5J2-3(» no. lit, finejše po 40 44 ne. t., namizno pol lino po 48 5*2 nČ. lit., niiinizno lino p<> 56-60 nfi. r 'inizno fx-trafiuo po 64-68 72 nf lit., — Kis od 4 do 24 nč. lit. Sprejemajo se tudi liaroćiln, na doni franko pustivši na posodo vrč iz koaitarja. — Ker je blago prve vrsli, se toplo priporoča slav. občinstvu. Udani Anton Biroa y 25 n brzovlak t Dunaja, svojo besedo. Seznahila «ta nadpoiočnika Lasici- lo.yo „ poitni vlak z Dunaja, zveza t Reko. Naznanilo. Spodaj poiipisam raiinašaltv I 11 Klitiođi" k> ie zajedno URAR 1 riporoča :e t-»j.!., p.