Izgradnja nove ceste ob železnici v odseku Delavski dom Trg MDB Miseil o novi cestt 6t> želeanici nd nova. Datdra iz leta 1667, vendar je bila tedanja obdelava -zgoilj pro-storska in urbanistačna isn ni vsebcvvala tehni&ie in ekonomske obdeaave. V okviru idejnih projefctov za ceste 10jl6tnega paro-grama je bila izdelaina v tetih 1974—1976 tudi Prešer-nova cesta v treh variantah vključno z novo cesfco ob žeaezhici. Stališča in poreddogfi zborov obSanov ob ja-vni raaparavi in stališče sikujpš<5tae obfiine Vid-Rudnik v letu 1976, da se namesto podvoaa na Tobačm ulici pi-ouča podvoe na En-javčevj uMci so ¦vnesla v proučevanje nove razitnere. Dosaej proraeteio med tremi rešifcvaoii naj-slabša rešitev nove ceste oib železnicj je ob podrob-nejši proudatvi in ob upošbevanju v javiii razpravi iz-neženih argumentov postala realno najustreznejga v tfs^b. pogaedih. Lega riove ceste ob železnlci: Nova cesta ob žeaaznioi poteka na rnejah zaldjuče- Nekateri socialno ekološki efekti (primerjava): Nova cesta ob želeamci , 1. 280 prebivaloev prfaadetih od prometa, hrupa in onesnaženja 2. 110 tefcočih rnetrov fasad javiiih objelctov prizadetih od prometa, hrupa, onesnažeroja . 3. možna postopna furakcionalna prelcvalifikacija indS-vadiialnih objektov vadolž oeste ¦ i. nd tjraazita^a prometa v območju ampak le lokalna 5. preded je pxonietaii žep z lokakiim prometom 6. 3 sgmafor.ska križišča = najnaanjši hrup in oneana-': ženje zraka (start in sbanje vo!Zil) 7. obste>o«ča žaSčitena Frešemova cesta je mirna cesta ; ¦ v ¦' ¦ ¦ ¦'¦'.. 8.' Krajevna sfcupnost GiiadiSCe postaja ¬en zaokro-žanje araka (start in stai^je vozil> .-_ - Primerjava investicijskih stroškov: nili urbanističnih ambientpv in namembnosti v pro-storu in sdeer: — na robu obstoječe zazidave mestnega sreddšča in Vrtače na vzhodu — na robu zelenih parkovnih in rekreacijskih po vr&in na zahodu — na robu protovodnih površin Tobačne-tovarne in stanovanjsklh pcraršin Vrtače na jugu. Fotek novega odseka zahodne obodne ceste mest-a^;a središča — tako funkcijo inaa po Generalneni pla-nu Loubljane iz leta 1876 — je torej dosleden na rnejah in robovih zaključenih dejaivnosti, kar pred-stavlja optimaluo funkeionalno in prostorsko rešitev. Fimkcija nove ceste ob železsoioj in profil cestfe: Po G«n©ratofiim planu urbanistifinega razvoja Ljub-ijane je nova cesta ob želeanici primarna mestna ce-sta. Cesta je štirijpasovna s tremi semaforaairanijni kri-žiš6i in cestaim nadvozom nad poglobljerio Brjavčevo" oesbo. Nova cesta ijjam niwjskih prečnih zvez, vsi pod-hodi so teven nivoj^kJ. Prešernova—Levstakova 1. 1626 priaadetih prebi-valcev od proirieta, ha-upa tn onesnažanja 2. 1024 tekočih metrov fasad javnih objektov prizadetih od prometa, hrupa, onesnažeiija- 3. pofcrebna- postopna funkcionalna prekvaLifikacija več-jih stanovanjskih in javnih objektov vzdolž obeh .'¦¦ . cest ¦ . . . . ,4. obmoCje sefea traniziitiu promet 5. lokaJni jsn tranaitni pramet se mežata '6. 10 semaforsfcih križišč = največji hrup ih on^naže-' n,je CTalca (start in stanje.vozil) 7. obstoječa zažSitena cesta )š prometoa, hruptia, one-' snažena ', .. ¦ , ¦; : . 8. Krajevna skupnost Gradišče pstane ftei6no Sri pax> metno deljen tranzitend teritorij " . ¦¦ ' ' i. :,. ... Prešernova/ Lev®tikcwa i pasovnica ob žaleznici ' podvoa na Brjavfievi A Cestogradnja B Ostala dela C Podvoa na ESrjavčevi D Nejpredvidena dela L . E. Oetali .strcžki___„. _;. Podiražlitve 14.438.000.— 48.938.000.— 33.088.000.— 9.644.000.— -2&.2l4.000.-> 19^89.000.— 21.020.000-36.257.000.-33.068.000.-9J034.000-41.065.000-18^)99.000.- 8.24.7.000.— 24.821.000.- SEOPAJ: 151.591.000.— 158.513.000.—