REPERTOARNA KNJIŽICA 2016/17 SPOŠTOVANI ABONENTI IN OBISKOVALCI SLOVENSKEGA LJUDSKEGA GLEDALIŠČA CELJE, v prihajajoči sezoni 2016/17 bomo v Slovenskem ljudskem gledališču Celje pripravili vrsto novih predstav. Na Velikem odru si boste lahko ogledali komedijo najbolj znanega srbskega komediografa Branislava Nušića Žalujoči ostali v režiji prodornega mladega hrvaškega režiserja Igorja Vuka Torbice, ki jo bomo uprizorili v koprodukciji s Prešernovim gledališčem Kranj. Temu bosta sledili Shakespearova tragedija Romeo in Julija v novem prevodu Srečka Fišerja in režiji Matjaža Zupančiča ter srbska drama, ki govori o zloglasnih koncentracijskih taboriščih v času druge svetovne vojne, Nebeški odred avtorjev Đorđa Lebovića in Aleksandra Obrenovića v režiji mladega režiserja Juša A. Zidarja. Na Malem odru bomo uprizorili dve premieri – komedijo Meglica ameriškega avtorja Stephena Sachsa v režiji Jerneja Kobala in skandinavsko klasiko Nora ali Hiška za lutke Henrika Ibsena v novem prevodu Darka Čudna in režiji Nikole Zavišića. Ob tem si bodo naši abonenti lahko ogledali še predstavo Dej, ne govor, avtorski projekt Branka Završana in igralcev SLG Celje, ter eno izbirno predstavo po lastnem izboru gostovanj drugih gledališč v SLG Celje. Za otroke bomo pripravili predstavo Jakec in breskev velikanka Roalda Dahla in Davida Wooda v režiji Matjaža Latina, ki je pri nas režiral uspešnico Maček Muri. Že peto sezono zapored bomo razveseljevali najmlajše z Abonmajčkom, v sklopu katerega bo ponovno pet predstav. V zimskih mesecih bomo gostili 26. festival Dnevi komedije, že jeseni pa lahko ponovno pričakujete prvi gledališki trojček. Prisrčno vabljeni v gledališče na nova umetniška doživetja! mag. Tina Kosi, upravnica SLG Celje 5 REPERTOAR V SEZONI 2016/17 REPERTOAR V SEZONI 2016/17 Stephen Sachs MEGLICA (BAKERSFIELD MIST) KOMEDIJA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalka Tina Mahkota • Režiser Jernej Kobal PREMIERA SEPTEMBRA 2016 Roald Dahl in David Wood JAKEC IN BRESKEV VELIKANKA (JAMES AND THE GIANT PEACH) PREDSTAVA ZA OTROKE • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalec Milan Dekleva • Režiser Matjaž Latin PREMIERA OKTOBRA 2016 Branislav Nušić ŽALUJOČI OSTALI (OŽALOŠĆENA PORODICA) KOMEDIJA Prevajalka Aleksandra Rekar • Režiser Igor Vuk Torbica Henrik Ibsen NORA ALI HIŠKA ZA LUTKE (ET DUKKEHJEM) IGRA V TREH DEJANJIH Prevajalec Darko Čuden • Režiser Nikola Zavišić PREMIERA NOVEMBRA 2016 William Shakespeare ROMEO IN JULIJA (ROMEO AND JULIET) TRAGEDIJA Prevajalec Srečko Fišer • Režiser Matjaž Zupančič PREMIERA FEBRUARJA 2017 Đorđe Lebović in Aleksandar Obrenović NEBEŠKI ODRED (NEBESKI ODRED) DRAMA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Koprodukcija s PG Kranj Prevajalka Aleksandra Rekar • Režiser Juš A. Zidar PREMIERA OKTOBRA 2016 PREMIERA MAJA 2017 SLG Celje si pridržuje pravico do spremembe programa. 8 9 Stephen Sachs je napisal več dram: The Golden Gate (1991), Sweet Nothing in My Ear (1998), Mother's Day (1999), Central Avenue (2001), Open Window (2005), Bakersfield Mist (2012), Cyrano (2012), Heart Song (2014). Napisal je tudi več adaptacij dramskih del: The Baron in the Trees (1987), Strind­bergovo Gospodično Julijo z naslovom Miss Julie: Freedom Summer (2007), Gilgameš (2007). Stephen Sachs MEGLICA (BAKERSFIELD MIST) Foto Jaka Babnik KOMEDIJA PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalka Tina Mahkota Režiser Jernej Kobal PREMIERA SEPTEMBRA 2016 Ameriški dramatik in režiser Stephen Sachs (1958, San Francisco) je študiral na gledališki akademiji Los Angeles City College. Najprej je delal kot igralec, leta 1987 pa je debitiral tudi kot gledališki režiser z lastno adaptacijo besedila The Baron in the Trees. Z Deborah Lawlor sta leta 1990 ustanovila The Fountain Theatre v Los Angelesu, kjer je eden od umetniških vodij. Za to gledališče je napisal več besedil in tam pogosto tudi režiral. Od ustanovitve dalje je gledališče dobilo več kot 260 nagrad za svoje delo, prejelo je tudi priznanje mestnega sveta Los Angelesa za obogatitev kulturnega življenja v mestu. The Fountain Theatre je edino majhno gledališče, ki je kar štirikrat prejelo nagrado Ovation (nagrado za gledališko odličnost južne Kalifornije) za najboljšo predstavo. 10 Režira v ZDA, Veliki Britaniji, Kanadi in na Kitajskem, njegove drame pa uprizarjajo v ZDA, Kanadi in Veliki Britaniji ter so prevedene v številne tuje jezike. Za svoje delo je kot režiser in dramatik prejel več najpomembnejših nagrad. Je edini režiser v Los Angelesu, ki je dvakrat prejel nagrado Ovation za najboljšega režiserja, ob tem pa še nagrade LA Weekly, NAACP Theatre, Los Angeles Drama Critics Circle, nagrado Maddy in več nagrad Drama-Logue. Kot dramatik je bil večkrat nominiran za najprestižnejše nagrade in jih tudi veliko število prejel. Za dramo Meglica (Bakersfield Mist, 2012) je prejel nagrado Elliota Nortona za najboljšo igro. V uprizoritvi Meglice v Londonu je vlogo Maude odigrala Kathleen Turner. Maude je brezposelna natakarica, živi v prikoličarskem naselju v Kaliforniji in zbira staro kramo, ki jo ljudje zavržejo. V trgovini z rabljenimi predmeti svoji prijateljici za rojstni dan kupi sliko za tri dolarje. Prijateljici se zdi slika tako grda, da darilo zavrne. Maude organizira garažno razprodajo, sliko pa opazi učitelj likovnega pouka na bližnji srednji šoli. Zdi se mu, da bi to lahko bila še neodkrita slika vplivnega ameriškega slikarja, predstavnika abstraktnega ekspresionizma Jacksona Pollocka, ki je gotovo vredna milijone. Maude zaprosi Mednarodno fundacijo za umetnostnozgodovinske raziskave za izvedenski pregled. Eminentni newyorški umetnostni zgodovinar, strokovnjak na področju abstraktnega ekspresionizma Lionell Percy naj bi podal objektivno izvedensko mnenje o tem, ali je slika avtentična ali ne. Ob njunem srečanju pride do trka dveh svetov – na eni strani neizobražena ženska nizkega družbenega položaja, na drugi strani univerzitetno izobražen strokovnjak za umetniške ponaredke iz centra New Yorka. Med njima se razvije debata o družbenih razredih, resnici in umetnosti. Drama je nastala na podlagi resničnih dogodkov. Besedilo duhovito odpira temo družbenih slojev in na humoren način govori o pomenu umetniškega dela ter zastavlja vprašanje, kaj je tisto, kar loči umetnost od neumetnosti, kaj je tisto, kar naredi umetnost za pravo umetnost. 11 zgodbah za otroke je izjavil: Svoje stališče izrazim z blaznim pretiravanjem. Samo na tak način uspeš pri otrocih. Njegove zgodbe so sarkastične in smešne, tako da jih vzljubijo tudi odrasli. Njegov svet je vedno plod čiste fantazije, poln domišljije, vedno malce krut, vendar nikoli brez humorja. Dahlov humor je vznemirljiva mešanica grotesknega in komičnega. Eden njegovih zelo pogostih motivov je, da ljudje niso to, kar se zdijo. O svojem delu za otroke je dejal, da je njegova sreča, ker se otroci smejejo istim šalam kot on sam. Mlade bralce je pritegnil s čudovito domišljijo, z neverjetnimi dogodiv­ščinami in blaznim pretiravanjem. Roald Dahl in David Wood JAKEC IN BRESKEV VELIKANKA (JAMES AND THE GIANT PEACH) Foto Jaka Babnik PREDSTAVA ZA OTROKE PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalec Milan Dekleva Režiser Matjaž Latin PREMIERA OKTOBRA 2016 Britanski pisatelj norveškega rodu Roald Dahl (1916–1990) je eden najbolj priljubljenih mladinskih piscev in verjetno tudi eden najbolje prodajanih avtorjev za otroke. Je avtor številnih uspešnic – Jakec in breskev velikanka, Čarli in tovarna čo­ kolade, Čarli in veliko stekleno dvigalo, Čudoviti lisjak, Danny, prvak sveta, Veliki dobrodušni veli­ kan, Čarovnice, Matilda, Odvratne rime … O svojih 12 Slavni pisec je bil tudi boksarski prvak, vojaški pilot in vojni heroj, ki je preživel strmoglavljenje letala, izumitelj, ki je s svojimi iznajdbami rešil veliko življenj, in tudi pokuševalec čokolade za Cadbury. Ni študiral na univerzi, temveč je zaprosil za službo pri Shellu, ker si je želel oditi v tujino. Poslali so ga v Vzhodno Afriko in tam je doživel avanture, po katerih je tako zelo hlepel – neznosno vročino, krokodile, kače in safarije. Živel je v džungli, naučil se je svahili in prebolel malarijo. Ko je izbruhnila druga svetovna vojna, je odšel v Nairobi, da bi se pridružil Royal Air Forceu. Kot vojaški pilot je sestreljeval nemška letala in bil tudi sam zadet ter sestreljen. Po šestih mesecih v bolnici je spet letel. Kasneje je živel na angleškem podeželju in napisal številne znamenite knjige za otroke. Napisal je imeniten scenarij za film Gremlini. Pisal je tudi za odrasle. Dahlov roman za otroke Jakec in breskev velikanka (James and the Giant Peach, 1961) je fantazijski roman. Odlikuje ga humor, drznost in neverjetne domišljijske prigode. Mali Jakec je sirota in živi z zlobnima tetama Cvek in Cmok, ki ga zelo izkoriš­ čata. Nekega dne pa sreča starca, ki mu podari magične krokodilje jezike s posebno močjo. Jakcu se čarobno darilo po nesreči razsuje po tleh v bližini stare breskve. Naslednje jutro tam zraste breskev velikanka, velikanske pa so tudi vse žuželke ob njej. Skupaj se odpravijo na neverjetno avanturo, ki jim spremeni življenje. Jakec in breskev velikanka je zgodba o prijateljstvu in pogumu, ovita v čudovit domišljijski svet, kjer oživijo tako rastline kot živali. Jakcu pomagajo, da se znebi zlobnih tet in najde prave prijatelje. Čeprav je življenje včasih grozno in nepravično, vsak najde prijatelje in svoje mesto na tem svetu, če mu le ne zmanjka poguma. 13 uprizorjena šele trinajst let kasneje. Kot literat se je razvijal v treh zgodovinskih obdobjih – v obdobju Milana in Aleksandra Obrenovića, med letoma 1903 in 1918 ter v obdobju po prvi svetovni vojni. Bil je izredno ploden avtor, pisal je socialne, domoljubne in zgodovinske drame ter politične in socialne komedije. Komedije je pisal zelo hitro. Nikoli jih ni zares cenil, saj si je vedno prizadeval, da bi se uveljavil kot resen dramski pisec. Kljub temu z dramami nikoli ni dosegel takega uspeha kot s komedijami. KOPRODUKCIJA S PG KRANJ Branislav Nušić ŽALUJOČI OSTALI Foto Jovo Marjanović (OŽALOŠĆENA PORODICA) KOMEDIJA Prevajalka Aleksandra Rekar Režiser Igor Vuk Torbica PREMIERA OKTOBRA 2016 Branislav Nušić (1864–1938) se je rodil kot Alkibijad Nuša in si pri osemnajstih letih spremenil ime, ustvarjal je tudi pod psevdonimom Ben Akiba. Eden najpopularnejših srbskih pisateljev je avtor romanov, komedij, dram, esejev, črtic, spominov, feljtonov, zgodb, začetnik retorike v Srbiji. Pri publiki je bil priljubljen predvsem kot humorist in komediograf. Delal je tudi kot novinar in diplomat. Že od malih nog je oboževal gledališče, z devetnajstimi leti je napisal svojo prvo komedijo Na­ rodni poslanec (Narodni poslanik, 1883), ki je bila 14 Nušićeve politične komedije Narodni poslanec (Narodni poslanik, 1883), Sumljiva oseba (Sumnjivo lice, 1888) in Gospa ministrica (Gospođa ministarka, 1929) so danes prav tako aktualne kot v času njihovega nastanka pred več kot sto leti. Prav zato se je Nušić kot najbolj znan srbski komediograf zapisal med nesporne klasike vrhunsko napisanih komedij. V svojih komedijah je orisal vse slabosti družbe in časa, v katerem je živel, v njegovem pisanju pa se pojavljata dve osnovni temi – oblast in denar – gonili, ki ženeta njegove like. V komediji Žalujoči ostali (Ožalošćena porodica, 1934) je Nušić kritično ost usmeril v pokvarjeno, sprenevedavo in povampirjeno družbo, predvsem v človeški pohlep. Družina se zbere po pogrebu strica na njegovem domu in vsak od tako imenovanih »sorodnikov« je prepričan, da je prav on upravičen do dediščine. Vsi se sprenevedajo, žalujejo in hvalijo pokojnika, dokler se ne izkaže, da je njihovo upanje na dediščino prazno. Takrat padejo maske in žalost ter spoštovanje do pokojnika hitro splahnita. Nušić je v Žalujočih ostalih izjemno natančno prikazal in razkrinkal neiskrene odnose v družini, ko zaradi pohlepa maske sprenevedanja malomeščanske srenje začnejo padati in pred nami zazeva zgolj primitivizem in zvitost malega človeka. Duhovite, strupene in večno aktualne Nušićeve komedije o razkrinkavanju hipokrizije, laži in pohlepa ne razumemo zgolj kot lahkotno, sproščujočo in neobvezno komedijo, temveč predvsem kot priložnost za radikalno kritiko in detekcijo družbene moralno-etične sprevrženosti, obenem pa tudi kot natančen in neusmiljen prikaz vsakdanje človeške banalnosti in pritlehnosti. Bitka za dediščino je tudi v Sloveniji postala nekakšen nacionalni »šport« oziroma arhetip, skozi katerega se zrcalijo moralna sprevrženost, pohlep, dvoličnost in lakomnost, zato so Žalujoči ostali idealna priložnost, da preko komedije kritično prikažejo tudi stanje v slovenski družbi in odnose v slovenski družini. 15 decembra 1879. Krstna uprizoritev Nore ali Hiške za lutke se je zgodila tri tedne po knjižnem izidu drame v Kraljevem gledališču v Kopenhagnu in doživela burne odzive. Govorilo se je o nespodobnosti, škandalu, sramoti. Ibsena to niti najmanj ni motilo, saj se je na slabe kritike odzval: Uničujoče kritike me navdušujejo … Moji sovražniki so mi v veliko pomoč – njihovi napadi so tako zlobni, da ljudje v jatah drvijo gledat, čemu vse to vpitje. Henrik Ibsen NORA ALI HIŠKA ZA LUTKE (ET DUKKEHJEM) Foto Jaka Babnik IGRA V TREH DEJANJIH Prevajalec Darko Čuden Režiser Nikola Zavišić PREMIERA NOVEMBRA 2016 Življenje norveškega dramatika Henrika Ibsena (1826–1908) sta usodno zaznamovala očetov ban­ krot in socialni padec družine. Problem gospodar­ skega in družbenega propada in problem socialne izolacije se pojavljata v večini Ibsenovih dramskih besedil. Z gledališčem in literaturo se je začel inten­­zivneje spoznavati, ko je začel delati kot dramaturg v gledališču Norske Teatret v Bergnu in Oslu. Od leta 1857 je večinoma živel v Italiji in Nemčiji, v domovino se je vrnil šele leta 1891. S svojim pisanjem (Stebri družbe, Nora ali Hiška za lutke, Strahovi, So­vražnik ljudstva, Gospa z morja, Hedda Gabler) je močno vplival na evrop­ sko in ameriško dramatiko. Dramo Nora ali Hiška za lutke je začel pisati leta 1878 v Rimu, dokončal jo je poleti 1879 v Amalfiju pri Neaplju, v knjižni izdaji pa je prvič izšla v začetku 16 Nora živi navidez harmonično družinsko življenje z možem Torvaldom Helmerjem in tremi otroki. Popolnoma je predana možu, streže njegovim željam, mu želi ugajati, ga zabavati in razveseljevati, je podrejena, ubogljiva, posveča se možu in družini. Torvald se do nje obnaša pokroviteljsko, Nora zanj ni enakovredna sogovornica in partnerka, marveč škrjanček, veverička, mala zapravljivka, čudna stvarca … Ko Torvald postane direktor banke, se zdi, da družinski sreči ne bo konca. Vendar se nad Noro zgrne dogodek iz preteklosti, ko si je iz ljubezni do moža, da bi rešila njegovo življenje, sposodila večjo vsoto denarja od notarja Krogstada in ponaredila očetov podpis. Krogstad začne Noro izsiljevati in ji grozi, da bo izdal njeno skrivnost. Nora si želi, da bi se zgodil čudež, da bi Torvald razumel njeno dejanje iz preteklosti, cenil njeno žrtev in jo zaščitil pred izsiljevalcem in obtožbami okolice, da bi jo imel zaradi tega še rajši. Izkaže se, da je Norin in Torvaldov zakon daleč od idealnega, da je Nora za Torvalda samo »lutka«, da ga bolj skrbita njegov ugled in položaj v družbi, ni mu mar za lastno ženo in ji v ključnem trenutku ne stoji ob strani. Nora ljubljenega moža zagleda v popolnoma novi luči in ugotovi, da s takim človekom noče več živeti. Čeprav sta glavni temi Ibsenove Nore ali Hiške za lutke meščanski zakon in položaj ženske v njem, avtorja najbolj zanimata emancipacija in notranja rast posameznika, ki se upre večini in togim družbenim normam, pa naj bo to moški ali ženska. Razkriva konflikt med posameznikom, ki išče resnico in svobodo, in družbo, ki zatira njegove želje in potrebe. Ko se posameznik intelektualno osvobodi tradicionalnega načina razmišljanja, povzroči to resne konflikte v njegovi okolici. Glavne borke za svobodo in resnico v Ibsenovih dramah so bile res ženske, ker so bile ravno one najbolj zatirana družbena skupina njegovega časa. Kljub temu da so si ženske od nastanka drame do danes priborile enakovreden položaj v družbi, pa naša družba še vedno ostaja moška in ohranja številne stereotipne poglede na vlogo ženske v družbi. 17 dramskih besedil, s katerimi se je zapisal med najpomembnejše dramatike vseh časov. Šestnajst jih je izšlo za časa njegovega življenja, ostalih dvajset pa sta leta 1623 izdala člana igralske skupine King's Men, v kateri je nastopal tudi Shakespeare, John Heminges in Henry Condell. William Shakespeare ROMEO IN JULIJA (ROMEO AND JULIET) Foto Uroš Hočevar TRAGEDIJA Prevajalec Srečko Fišer Režiser Matjaž Zupančič PREMIERA FEBRUARJA 2017 Pesnik, dramatik, gledališki vodja in igralec William Shakespeare (1564–1616) se je rodil očetu usnjarju in čevljarju ter materi iz vrst nižjega plemstva v Stratfordu na reki Avon. Oče in mati sta mu lahko omogočila izobrazbo, vendar ga je bolj zanimal igralski poklic in ustvarjanje v gledališču. V letih od 1568 do 1611 je živel v Londonu, kjer se je uveljavil z lastnimi dramami, bil je igralec in režiser v različnih gledaliških družinah ter solastnik znanih gledališč Globe (Globus) in Blackfriars (Črni menihi). Njegovo ustvarjanje zaznamujejo štiri različna obdobja: zgodnje, »poskusno«, ko je morda pisal tudi v sodelovanju z drugimi avtorji, traja od približno 1590 do 1593; v drugem obdobju, ki traja od 1594 do 1600, je napisal drame in komedije; v tretjem obdobju, ki traja od približno 1602 do 1608, je napisal svoje največje umetnine – tragedije in problemske igre; zadnje ustvarjalno obdobje pa je obdobje romanc. Ob sonetih in epsko-lirskih pesnitvah je zapustil šestintrideset 18 Dramski opus Williama Shakespeara predstavlja vrh elizabetinske in vse renesančne dramatike. V svoji dramatiki je zastavil temeljna eksistencialna vprašanja in nakazal smer kasnejši dramski umetnosti. Njegovi tragični junaki so žrtve spopada nasprotujočih si sil v njih samih. Romeo in Julija je tragična ljubezenska zgodba, ki je navdihovala ustvarjalce vseh generacij in umetniških zvrsti. Zgodba izhaja iz Italije, leta 1562 jo je v obliki pesmi zapisal Arthur Brooke z naslovom Tragicall Historye of Romeus and Juliet, leta 1567 pa je zgodbo v prozni obliki z naslovom Palace of Plea­ sure zapisal Wiliam Painter. Shakespeare je črpal od obeh, zgodbo zapisal v obliki dramske pesnitve, jo razširil in dodal številne stranske like. Tragedijo Romeo in Julija je napisal med letoma 1591 in 1595, v zgodnjem obdobju svojega ustvarjanja. Romeo in Julija prihajata iz družin, ki sta na smrt sprti. Julija je iz družine Capouletovih, Romeo pa pripada družini Montegov. Ko Capouletovi priredijo ples, se ga naskrivaj udeleži tudi Romeo. Romeo in Julija se na prvi pogled divje zaljubita, ne da bi vedela, da pripadata sovražnima družinama. Romeo se še isto noč pritihotapi na vrt Capouletovih in z Julijo se dogovorita, da se bosta naslednji dan naskrivaj poročila. Poročno noč preživita skupaj, potem pa se dogodki usodno zapletejo. Mlada zaljubljenca uničijo močno, neubran­ ljivo ljubezensko čustvo, nerazumno sovraštvo njunih družin in nesrečen splet okoliščin in naključij. Tragedija o prepovedani, nemogoči in neustavljivi ljubezni je zgodba o sovraštvu in ljubezni, o prevzetnosti in nestrpnosti, o vzvišenosti in omejenosti duha, je zgodba poezije in nasilja. Zaljubljenca prihajata iz sovražnih družin in poskušata kljubovati socialnim sponam. V ljubezni najdeta brezmejno srečo, ki ju vodi v tragičen konec. Največja ljubezenska zgodba vseh časov je poleg zgodbe o ljubezni zgodba o nesmiselnem sovraštvu veronskih družin Capouletov in Montegov, ki sovraštvo prenašata na mlado generacijo, o nesmiselnosti in uničujoči sili sovraštva, ki uniči mlado ljubezen, o spravi sovražnih družin, ki se zgodi prepozno in ne more obuditi življenj mladih ljubimcev. 19 prepisal na Filološko fakulteto. Po končanem študiju je delal kot kustos v Muzeju gledališke umetnosti, kasneje je postal direktor Beograjskega dramskega gledališča. Bil je ustanovitelj in prvi predsednik Združenja dramskih piscev Srbije. Pisal je gledališke, radijske in televizijske igre ter scenarije za filme, med njimi sta najbolj znana Valter brani Sarajevo in Partizanska eskadrilja. Njegove gledališke in radijske drame so bile uprizarjane v Avstriji, Italiji, na Nizozemskem, v Belgiji, Nemčiji, na Norveškem, v Veliki Britaniji, na Madžarskem, Češkem, Slovaškem, v Rusiji, Bolgariji, Romuniji in ZDA. Dobil je več Sterijevih nagrad za drame Nebeski odred (skupaj z Aleksandrom Obrenovićem), Haleluja in Viktorija. Prejel je mednarodno nagrado Prix Italia. Za Traganje po pepelu je prejel nagrado Združenja italijanskega tiska. Dobil je več nagrad na festivalih jugoslovanske radijske igre. Đorđe Lebović in Aleksandar Obrenović NEBEŠKI ODRED (NEBESKI ODRED) Foto Jaka Babnik DRAMA PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalka Aleksandra Rekar Režiser Juš A. Zidar PREMIERA MAJA 2017 Delo srbskega dramatika in scenarista Đorđa Lebovića (1928–2004) je usodno zaznamovala težka izkušnja koncentracijskih taborišč. Pri petnajstih letih je bil zaradi židovskega porekla interniran v nemška koncentracijska taborišča Auschwitz, Mauthausen in Sachsenhausen. Taborišča je preživel in po vojni začel študirati na Tehnični fakulteti v Beogradu, kmalu pa se je 20 Srbski dramatik Aleksandar Obrenović (1928–2005) je študiral na Filozofski fakulteti v Beogradu, po koncu študija je delal kot novinar in dramaturg. Leta 1961 je postal prvi umetniški vodja znamenitega festivala Sterijevo pozorje. Pisal je drame, scenarije za filme in adaptacije. Ukvarjal se je z gledališko in filmsko režijo ter slikarstvom. Za svoje delo je prejel dve Sterijevi nagradi (za Nebeski odred skupaj z Đorđem Lebovićem in dramo Senke i variacije skupaj z Miodragom Pavlovićem) in mednarodno nagrado Prix Italia za radijsko igro Ptica. Njegova dela so prevedena in natisnjena v več kot dvajsetih državah. Dramo Nebeski odred je Đorđe Lebović napisal skupaj z Aleksandrom Obrenovićem po lastnih izkušnjah v drugi svetovni vojni v nemškem koncentracijskem taborišču Auschwitz. V taborišče prispe nova skupina taboriščnikov. Odredijo jim delo pri krematoriju z obljubo, da si bodo s tem delom podaljšali življenje za tri mesece, nato pa bodo sežgali tudi njih. Prvi del skupine meče v komore pesticid ciklon B, drugi del skupine pa zažiga trupla. Dogajanje spremlja razvoj posameznih dramskih oseb v pretresljivih in krutih življenjskih okoliščinah. Skupina se začne ob spoznanju o človeški minljivosti in soočenju z bližino lastne smrti organizirati in pripravljati za pobeg. Drama izpostavlja prelomni trenutek v zavesti človeka, ki se pod prisilo odloči delovati v službi zla, da bi ohranil lastno življenje tudi v najbolj nečloveških okoliščinah. Zastavlja nam vprašanji, kako daleč je pripravljen iti človek za ohranitev lastnega življenja in kaj vse je sposoben storiti sočloveku, da bi rešil sebe. Drama je prejela Sterijevo nagrado leta 1956, po drami je bil posnet tudi istoimenski jugoslovanski film (1961). 21 ABONMA JČEK 2016/17 Katalena ENCI BENCI KATALENCI Foto Ivian Kan Mujezinović GLASBENO-SCENSKI PROJEKT ZA OTROKE Režiserka Ivana Djilas Cankarjev dom in Kulturno umetniško društvo Adapter Julia Donaldson, Axel Scheffler ZVERJAŠČEK LUTKOVNA PREDSTAVA ZA OTROKE Režiser Jaka Ivanc Lutkovno gledališče Ljubljana László Bagossy O VILI, KI VIDI V TEMI LUTKOVNA PREDSTAVA ZA OTROKE Režiserka Rita Bartal Kiss Lutkovno gledališče Maribor Ravil Sultanov in Nataša Sultanova LUNA NA CESTI POETIČNA KLOVNOVSKA PREDSTAVA Režiser Ivan Peternelj Zavod Bufeto in Slovensko mladinsko gledališče Svetlana Makarovič PEKARNA MIŠMAŠ CANKARJEV DOM IN KULTURNO UMETNIŠKO DRUŠTVO ADAPTER Katalena ENCI BENCI KATALENCI GLASBENO-SCENSKI PROJEKT • KRSTNA UPRIZORITEV Režiserka Ivana Djilas Premiera 9. maja 2015 Predstava traja 60 minut. Skupina Katalena se pri glasbenem podvigu z naslovom Enci benci Katalenci navdihuje pri izštevankah, izrazito ritmičnih pesmih, polnih skrivnostnih besed, s katerimi otroci razdelijo vloge za začetek igre. Seveda pa je izštevanka že sama po sebi igra naključja. In prav to Kataleno zanese v najrazličnejše zgodbe, pesmi, motive ali domislice, ki jih je izbralo navidez nesmiselno izštevanje. Glasbene pripovedi, ki so tako nastale, kar same po sebi ustvarjajo prostor glasbenega gledališča in predstave, ki pa ni samo predstava za otroke. Je predvsem predstava, v kateri vsi (znova) postajamo in ostajamo otroci. PREDSTAVA ZA OTROKE Režiser Jure Novak SLG Celje SLG Celje si pridržuje pravico do spremembe programa. Vrstni red predstav v Abonmajčku še ni določen. 24 25 Foto Boštjan Lah Foto Miha Fras LUTKOVNO GLEDALIŠČE LJUBLJANA LUTKOVNO GLEDALIŠČE MARIBOR Julia Donaldson, Axel Scheffler László Bagossy (THE GRUFFALO'S CHILD) (A SÖTÉTBEN LÁTÓ TÜNDÉR) LUTKOVNA PREDSTAVA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV LUTKOVNA PREDSTAVA ZA OTROKE • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Prevajalec in avtor priredbe Milan Dekleva Režiser Jaka Ivanc Režiserka Rita Bartal Kiss ZVERJAŠČEK Premiera 27. novembra 2015 O VILI, KI VIDI V TEMI Premiera 15. marca 2015 Predstava traja 40 minut. Zverjašček je nadaljevanje uspešnice Zverjasca angleške pisateljice in pesnice Julie Donaldson. V Zverjascu si iznajdljiva miška izmisli strašnega prijatelja – pravega zverjasca, da bi prestrašila požrešne plenilce, ki jo želijo pohrustati. Toda Zverjasec tudi v resnici obstaja. Ji bo uspelo ugnati tudi njega? Odgovor najdemo v Zverjaščku, kjer je »velika zlobna miš« od takrat strah in trepet vseh majhnih ter tudi velikih zverjascev. Prihaja zima, zunaj je mraz, Zverjašček se prvič odpravlja v gozd sam, brez očetovega varstva, poln je zgodb o veliki zlobni miši, ki lomasti okoli njegovega doma. Sreča vse »stare prijatelje«, pa tudi največjega sovražnika zverjaščevskega rodu – veliko zlobno miš. Ponovno se potrdi tista, da ima strah velike oči, ali pa tista, da je strah na zunaj velik, na notri pa ga nič ni. Zverjašček spozna, da se je o stvareh treba prepričati na lastne oči in da je premagati strah nekaj, za kar ni potrebno veliko. 26 Predstava traja 55 minut. Da vsak kaj zna, dokazuje predstava O Vili, ki vidi v temi. A vsak se mora potruditi, da ugotovi, v čem je lahko najboljši. Lutkovna predstava otroke popelje v pisan domišljijski svet in jim kaže, da je v življenju, v realnem prostoru in času, treba poleg lepih strani spoznati in razumeti tudi temne plati življenja. Pot, ki vodi do rešitve in pomiritve, je pogosto trnova in polna pasti. Vztrajnost in prizadevanje slej ko prej obrodita sadove. Preden zmaga dobro, mora Vila razplesti zaplete in rešiti težave. Odpravi se na dolgo pot, kjer mora ostati pogumna. Vidi strašne trenutke na kraljevičevi poti, kljub temu pa premaga grozljivo temo. Pri tem jo vodijo ljubezen, domišljija in pogum. 27 Foto Uroš Hočevar Foto Matej Peternelj ZAVOD BUFETO IN SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE Ravil Sultanov in Nataša Sultanova Svetlana Makarovič POETIČNA KLOVNOVSKA PREDSTAVA PREDSTAVA ZA OTROKE Režiser Ivan Peternelj Avtor dramatizacije, dodatnih songov in režiser Jure Novak LUNA NA CESTI Premiera 29. septembra 2012 PEKARNA MIŠMAŠ Predstava traja 50 minut. Luna na cesti je nostalgična predstava o pozabljenem klovnu, ki se ponoči sprehaja po praznih mestnih ulicah. Ljudje so že zdavnaj pozabili na klovne, na smeh in veselje. Ker nima več dela, se klovn lačen potika naokrog in po smetnjakih brska za hrano. V zapuščeni ulici opazi zbledel in raztrgan plakat, ki ga spomni na blišč cirkusa, v katerem je nekoč nastopal. Izza oblaka se prikotali luna ... Ali kot pravi Ivan Peternelj, režiser predstave: Gledališče je črn čarovniški klobuk. Predstava Luna na cesti je nostalgična miniaturka za dva klovna. Klovn potepuh ter muhasta in boemska klovnesa se srečata, ko noči zavlada polna luna in se z nje osuje skrivnosten prah, ki vsakogar začara in obnori. Klovni so nepredvidljiva in zagonetna bitja in tako pride do prismuknjenih zapletov, v katerih je vse dokaj nelogično, nesmiselno in nerazumljivo. 28 Premiera 3. oktobra 2015 Predstava traja 50 minut. Dobrodušni, vedno nasmejani in skromni pek Mišmaš peče najboljši kruh daleč naokoli, z njim vsak dan razveseljuje vaščane in ga z veseljem daje revnim otrokom zastonj. Ne druži se z vaščani, drži se zase in nikoli ne stopi v tujo hišo. Od zlobne, opravljive vaške mlinarice Jedrt kupi vsak mesec le tri majhne vreče moke. Jedrt je jezna na Mišmaša, ker od nje kupi tako malo moke, zato se odloči, da bo prišla Mišmaševi skrivnosti do dna. Pekarna Mišmaš je zgodba o dobrem peku, ki nesebično peče najboljši kruh in z njim razveseljuje vse ljudi, ter o nevoščljivosti in zlobi, ki prijaznega peka prežene iz vasi. Je zgodba o omejenem posamezniku, ki iz zlobe in nevoščljivosti povzroči škodo vsej vasi, o vaščanih, ki se ne postavijo za dobrega peka, temveč nasedejo zlobnim govoricam, in o dobrosrčnem peku, ki si ne dovoli, da bi ga taka skupnost omejila in mu krojila življenje. 29 PONOVITVE IZ PREJŠNJIH SEZON Foto Jaka Babnik Foto Damjan Švarc Kajetan Kovič, Jerko Novak Richard Bean PREDSTAVA ZA OTROKE Avtorica dramatizacije Romana Ercegović Režiser Matjaž Latin KOMIČNA DRAMA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Režiser Jernej Kobal Premiera 26. oktobra 2012 MAČEK MURI KRUH (TOAST) Premiera 6. oktobra 2007 »Poleg režiserja, ki se je projekta lotil zelo suvereno, so za povedno, toplo (glede na njihov temperament in okolje pekarne celo vročo) in ne nazadnje zabavno realizacijo seveda zaslužni igralci.« Uspešnica z več kot 130 ponovitvami »… na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimogrede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 Peter Rak, Delo, 29. 10. 2012 »Režiser – seveda ob pomoči dramske predloge – spodbuja samoiniciativnost in ne dovoli, da višja instanca vpliva na nižjo, da bi nižji postali še nižji. Tu se močno izkaže Kobalova pozitivna aroganca do Beanovega teksta: dominacija ni vrlina. /.../ Če ne bi uporabili pridevnikov, bi rekli, da so peki iz odličnega testa. Če gremo s pridevniki na dan, pa komični, čudaški, presunljivo tragični, nasilni, ljubeči, cincavi, arogantni, pedantni, solidarni, razbijaški in hinavski. Pri tem pridevnikovanju lahko opozorim na vloge Belšaka, Umeka in Završana; njihove transformacije v peka so namreč mojstrsko izdelane.« Zdenko Kodrič, Večer, 8. 11. 2012 32 33 Foto Jaka Babnik Foto Uroš Hočevar Ken Ludwig Jacob in Wilhelm Grimm KOMEDIJA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Režiser Boris Kobal PREDSTAVA ZA OTROKE Avtorica dramatizacije Romana Ercegović Režiser in avtor songov Andrej Jus SLEPARJA V KRILU (LEADING LADIES) Premiera 30. novembra 2012 Uspešnica z več kot 100 ponovitvami Žlahtna komedijantka, žlahtni komedijant, žlahtni režiser in žlahtna komedija po izboru strokovne žirije in občinstva Dnevov komedije 2013 »V duhovitem in okretnem prevodu Tine Mahkota in ob zanesljivem dramaturškem sodelovanju Tatjane Doma je bistroumno situacijsko, konverzacijsko in značajsko komedijo v enem samem dinamičnem in komedijantsko razigranem in stopnjevanem zamahu postavil na Veliki oder režiser Boris Kobal.« Slavko Pezdir, Delo, 3. 12. 2012 »Nocoj morate v celjski teater! Lahkotna komična igra Kena Ludwiga Sleparja v krilu vas bo navdušila. /.../ SLG Celje, ki se je odločilo za prvo slovensko uprizoritev omenjene Ludwigove komedije, je imelo srečo, da je za režiserja izbralo Borisa Kobala. Mojster komedije in ne nazadnje tudi satire režira lahkotno, viharno, vehementno in v slogu smeh je osvobodilen. Režija ni enostavna. Zapleti in mizanscena so naštudirani do skrajnosti in zato tudi efektni in razumljivi. /.../ Igralski dosežki so na ravni režije.« SNEGULJČICA (SCHNEEWITTCHEN) Premiera 4. oktobra 2014 »Prebojno vlogo pri kreiranju celjske Sneguljčice sta opravili avtorica dramatizacije Romana Ercegović in dramaturginja Tatjana Doma. Besedilo svetovne pravljične zakladnice sta posodobili z globokim zavedanjem. Pri tem izpostavljam pomenljive besedne igre, kjer so osrednjo vlogo imeli palčki, tudi sicer prvaki te predstave, saj so kljub sedmim verodostojnim likom delovali v enosti. Prav besedne igre so nadgradile zgodbo in jo v najtežjih trenutkih naslovne junakinje omehčale s humorjem. /…/ Redko se zgodi, da predstava diha tako celovito kot Sneguljčica v režiji Andreja Jusa, ki je tudi avtor songov. Avtor glasbe je Branko Rožman. In prav zaradi te celovitosti, ki je ni mogoče prezreti, tokrat govorimo o predstavi za otroke, ki jo priporočam v ogled tudi odraslim, saj s preprostimi izraznimi smermi podpira ljubezen, dobroto in pogum, ki vselej premagajo nas­protja, najprej pa seveda tista, ki jih nosimo v sebi.« Simona Koplinšek, RA Slovenija 1, 20. 9. 2014 Zdenko Kodrič, Večer, 8. 12. 2012 34 35 Foto Uroš Hočevar Foto Jaka Babnik Sławomir Mrožek Matjaž Zupančič KOMEDIJA Režiser Jernej Kobal KOMEDIJA • KRSTNA UPRIZORITEV Režiser Boris Kobal POLICAJI (POLICJANCI) VORKŠOP NA MOLJERA Premiera 18. oktobra 2014 »Slavomir Mrožek je igro Policaji napisal leta 1958 in v njej osmešil takratni totalitar­ ni politični režim na Poljskem. Igra pa je aktualna tudi danes, ko vlogo represivnih sistemov oblasti prevzema kapital.« Ana Rozman, RA Slovenija 1, 19. 10. 2014 »Shizofreno pozicijo policijskega načelnika, razpetega med hranjenjem, vzpostav­ ljanjem in sesuvanjem sistema, Branko Završan izpelje suvereno, saj se domišljeno izmenjujejo avtoritarnost, priljudnost in zbeganost, ob tem pa še nevsiljivo pritegne v dogajanje tudi občinstvo. Tarek Rashid kot bivši zarotnik in kasnejši konvertit zagotavlja projektu prizemljenost, z njegovo pojavnostjo in igralsko neobveznostjo dviga raven verjetnosti in nekoliko razpre zaprt odrski fiktivni kozmos. Aljoša Koltak je odličen kot povsem izgubljen policijski provokator, saj sijajno simbolizira in karikira jalov entuziazem nad svojo ne samo povsem zgrešeno, temveč tudi nizkotno profesijo, prepričljivost uprizoritve pa s solidnimi interpretacijami dopolnijo še ostali protagonisti.« Peter Rak, Delo, 1. 12. 2014 36 Premiera 28. novembra 2014 Žlahtno komedijsko pero 2014 »In prav to se zgodi v Zupančičevi res odlično napisani komediji, ki jo šest igralcev celjskega gledališča pod vodstvom režiserja Borisa Kobala briljantno spravi v življenje. To je predstava o ustvarjanju predstave. /…/ Komedija odpira mnogo vprašanj o sodobni domači gledališki umetnosti in to na najboljši možen način, skozi smeh, ki ga ne spodbuja samo pri ljudeh gledališča, pač pa zaradi dobre pisave in izvedbe tudi pri vseh ostalih. Morda lahko ti ob tem dobijo tudi odgovore, kaj se včasih zgodi z njim ljubimi dramskimi klasiki.« Vesna Šprajcer, RA Slovenija 1, 29. 11. 2014 »Da ne bo pomote, slovenska gledališka produkcija nikakor ni slaba, pravzaprav je v velikem delu odlična, kljub temu pa bi bilo priporočljivo, da si predstavo ogleda čim več ljudi, ki imajo opravka z gledališčem, od producentov in režiserjev do dramaturgov in igralcev ter ne nazadnje tudi kritikov.« Peter Rak, Delo, 18. 12. 2014 37 Foto Uroš Hočevar Foto Jaka Babnik Svetlana Makarovič Koprodukcija SLG Celje in Mestnega gledališča Ptuj Avtorski projekt UČENE ŽENSKE PO MOTIVIH MOLIÈROVIH UČENIH ŽENSK PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Režiser Jernej Lorenci Premiera 18. septembra 2015 »Tukaj je spet treba omeniti sijajno igro Gregorja Zorca, ki se iz sofisticiranega in neobveznega salonskega artista prelevi v pretresljivo figuro, pri čemer ni povsem jasno, ali povsem gola Liza Marija Grašič simbolizira zgolj nihilizem, izpraznjenost in kapricioznost mlajše generacije, anemično umetniško muzo ali pa personificira kar nemoč gledališča oziroma umetnosti kot take. Vendar to niti ni najbolj pomembno, čeprav se v predstavi ponuja nešteto analogij, številne med njimi pa tudi niso enoznačne, so te zložene po ključu nekakšnega kaotičnega reda. Na koncu se kljub lahkotnemu uvodu in nekaterim komičnim vložkom uprizoritev izteče kot zelo subtilna odrska študija, razpeta med travestijo in grotesko, močno pa je poudarjena pristna čustvena in lirska komponenta. In kakor se predstava preizprašuje o smiselnosti gledališča in umetnosti nasploh, se prav z mojstrsko izpeljavo tovrstnega dvoma dokazuje upravičenost njenega obstoja.« 38 Peter Rak, Delo, 29. 10. 2015 PEKARNA MIŠMAŠ PREDSTAVA ZA OTROKE Avtor dramatizacije, dodatnih songov in režiser Jure Novak Premiera 3. oktobra 2015 »Dodana vrednost predstave, ki so jo tokrat pripravili v Celju, so songi, ki sta jih napisala Svetlana Makarovič in Jure Novak. Kakovostno so jih sinoči odpeli igralci, ki so se izvrstno znašli tako v vlogah prebivalcev Miševega kot v vlogah mišk, ki peku pomagajo peči kruh. Dinamika govorjene in pete besede v predstavi ustvarja ritem in stopnjuje dogajanje ter poskrbi za to, da otroci ostajajo na trnih vse do konca. V predstavi tako niti na enem mestu ni opaziti kakšne slepe pege, deluje premišljeno, inovativno, sveže. Posebnost je tudi glasba, ki jo v živo izvajata glasbenika Nataša Lazić na klavirju in Jernej Luzar na kitari. Uroš Buh je izbral moderno glasbo, ki gre hitro v uho in s katero se lahko vsak poistoveti. Omeniti je treba še domiselno kostumografijo Mateje Benedetti, ki miškam daje navihanost in ljubkost. Kaj torej reči za konec? Pekarna Mišmaš je dobila novo svežo preobleko. Prav tokratna odrska uprizoritev pa poskrbi za to, da lahko zaživi v vsej svoji pripovednosti. Vsem ustvarjalcem le še čestitamo.« Ana Rozman, RA Slovenija 1, 4. 10. 2015 39 Foto Jaka Babnik Foto Uroš Hočevar Michele Riml Vinko Möderndorfer ROMANTIČNA KOMEDIJA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Režiserka Ajda Valcl Premiera 21. novembra 2015 NOSTALGIČNA KOMEDIJA • KRSTNA UPRIZORITEV Režiser Boris Kobal Premiera 27. novembra 2015 »Mlada režiserka Ajda Valcl zgodbo o čustveni otopelosti, usihanju fizične privlačnosti, sodobnem diktatu lepotnih standardov, vprašanju staranja in alienacije izpelje gladko, sicer pa v tej konverzacijski drami tudi ni prostora za posebne formalne ali vsebinske eksperimente, tudi na sceni Jasne Vastl dominira zgolj hotelska postelja. »Anica Kumer in Evgen Car poosebljata starčevsko sprijaznjenost z usodo, nezanesljivost spomina oziroma prilagajanje videnja dogodkov lastnim prepričanjem, nekdaj viharna koeksistenca se izteče v blago kresanje iskric. Liza Marija Grašič in Aljoša Koltak ter Tanja Potočnik in Bojan Umek poskrbijo za korekcijo nejasnih reminiscenc pa tudi za stvarno, pogosto tudi precej neprizanesljivo, pikantno in ostro upodobitev vse prej kot harmoničnih odnosov. Tukaj sta še odlična Barbara Medvešček in Igor Žužek, ki s številnimi komičnimi liki poskrbita za parodično rahljanje napetosti. DOKLER NAJU SEKS NE LOČI (SEXY LAUNDRY) Za nekatere predstava ponuja poldrugo uro neobvezne zabave, za druge potrditev, da njihove težave niso edinstvene, za tretje morda spoznanje, da se je mogoče z njimi soočiti, in to ne nujno z novim receptom za antidepresiv, temveč na sproščen in humoren način. Kar je več, kot ponujajo številni veliko bolj ambiciozni in razvpiti gledališki projekti, ki na utilitarnost gledališča ali celo reševanje povsem praktičnih vsakdanjih problemov gledajo zviška in s posmehom.« Peter Rak, Delo, 6. 1. 2016 NOSTALGIČNA KOMEDIJA Rezultat solidnega teksta, korektne režije in predvsem zelo dobrih protagonistov je topla humorna miniatura, ki relativizira naše življenjske prioritete ter opozarja na pomen intimnih medsebojnih odnosov, ki so v obdobju potencirane hektičnosti bolj glamuroznih identifikacij postavljene na stranski tir, čeprav nas temeljno determinirajo.« Peter Rak, Delo, 28. 1. 2016 40 41 Foto Uroš Hočevar Foto Jaka Babnik Harold Pinter Gerhart Hauptmann VAROVANO OBMOČJE (THE HOTHOUSE) DRAMA • PRVA SLOVENSKA UPRIZORITEV Režiser Janez Pipan ROSE BERND (ROSE BERND) DRAMA Premiera 19. februarja 2016 »Renato Jenček, Vojko Belšak, Aljoša Koltak, Minca Lorenci, Andrej Murenc, Tarek Rashid, Branko Završan prepričljivo znajdejo in odlično uprizorijo silovite psihične metamorfoze.« Aleksandra Saška Gruden, Radio Slovenija 1, 20. 2. 2016 »/…/ neizprosen portret družbene organizacije, ki ni niti oddaljena niti eksotična, ampak prekleto ultimativno tukajšnja, v tako imenovani demokratični Evropi, ki s prikritimi in očitnimi totalitarnimi praksami še zmeraj zavdaja svobodi posameznika.« Režiserka Mateja Koležnik Premiera 6. maja 2016 »Rose Bernd je popolna predstava. Popolnost je v vseh odrskih elementih – od scene Marka Japlja, kostumov Alana Hranitelja do glasbene opreme Simona Dvoršaka, dramaturgije Nike Leskovšek, koreografije Magdalene Reiter. Pripomore tudi svež, glede na jezikovno lego silno domišljen prevod Mojce Kranjc. Osvetlitvena kompozicija predstave posamezne prizore spreminja v sugestivne ekspresionistične slike, temno zasenčene, s poudarjenimi robovi.« Melita Forstnerič Hajnšek, Večer, 10. 5. 2016 Melita Forstnerič Hajnšek, Večer, 2. 3. 2016 »Predstava celjskega gledališča v režiji Janeza Pipana v vseh elementih sijajno poustvari tako poanto kot kafkovsko atmosfero takšnih dramatikovih intenc. Odlič­na je scenografija Marka Japlja s hladno, odtujeno modernistično funkcionalistično estetiko šestdesetih let prejšnjega stoletja, dopolnjeno z analogno tehnologijo, kar poudarja distanciran in odtujen uradniški odnos.« 42 Peter Rak, Delo, 23. 3. 2016 »In vendar je režiserki Mateji Koležnik s sodelavci in igralci uspelo iz sorazmerno skromnega besedila ustvariti vrhunsko predstavo, predvsem pa z domišljeno uprizoritveno strategijo obenem ohraniti avtentičnost originala, svežino aktualnosti ter občutek tematske brezčasnosti.« Peter Rak, Delo, 10. 5. 2016 43 NAGRADE V SEZONI 2015/16 Nagrada za igralske dosežke v sezoni 2014/15 za vlogo Simona Luzerja v uprizoritvi Vorkšop na Moljera Matjaža Zupančiča, dve vlogi v ljubezenskem muzikalu Izgubljene ljubezni (Moški 2 v Pogrešam te Davida Auburna in Bivši fant v Dosmrtno, štirideset pogojno Nine Shengold) in Godrnjača v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma LJERKA BELAK DOBITNICA BORŠTNIKOVEGA PRSTANA 2015 Ljerka Belak je bila članica ansambla SLG Celje od sezone 1971/72 do sezone 1993/94. Foto Matej Kristovič VOJKO BELŠAK VEČEROVA NAGRADA Foto Damjan Švarc MILADA KALEZIĆ GLAZERJEVA NAGRADA Nagrada Mestne občine Maribor za življenjsko delo na področju gledališke umetnosti Milada Kalezić je bila članica ansambla SLG Celje od sezone 1977/78 do sezone 2002/03. 49 IGRALSKI ANSAMBEL SLG CEL JE V SEZONI 2016/17 52 ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ VOJKO BELŠAK DAVID ČEH LIZA MARIJA GRAŠIČ TANJA POTOČNIK TAREK RASHID IGOR SANCIN JAGODA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK RASTKO KROŠL MINCA LORENCI BARBARA MEDVEŠČEK BRANKO ZAVRŠAN PIA ZEMLJIČ IGOR ŽUŽEK 53 DAVID ČEH VOJKO BELŠAK VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Blakey, vodja izmene v Kruhu Richarda Beana, - Simon Luzer v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča, - Moški 2, Bivši fant v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Policaj Mucelj v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Dezzie, predpečnik v Kruhu Richarda Beana, - Butch v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Tepko v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Igralec, Bivši fant v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Krizald v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Gibbs v Varovanem območju Harolda Pinterja. 54 V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Kurji pek v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Martin v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 55 JAGODA LIZA MARIJA GRAŠIČ VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Audrey v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Pika Nogavička v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Nevesta v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Gospa Žirovnik v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Mačeha v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma. V PREMIERNI UPRIZORITVI - Jedrt v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Henrieta v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Dekle v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Rose Bernd v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 56 57 ALJOŠA KOLTAK RENATO JENČEK VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Kapitan Evrazij Nogavica, Pikin oče v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Fridolin v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča, - Turk, Bivši fant v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Mav, Brkati Marko, Krasni Pepe, Komentator v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Lance, študent v Kruhu Richarda Beana, - Leo v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Tomaž v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Veseljko v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Policijski narednik provokator v Policajih Sławomirja Mrožka. V PREMIERNI UPRIZORITVI - Roote v Varovanem območju Harolda Pinterja. 58 V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Pek Mišmaš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Fant v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Lamb v Varovanem območju Harolda Pinterja, - August Keil v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 59 MINCA LORENCI RASTKO KROŠL VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Princ v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Don, Bivši fant v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Mica, Mala muca v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Gospa Oprezavšek, predsednica Združenja za zaščito otrok; Učiteljica; Gospa Smrekar, mamina prijateljica v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Sneguljčica v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Igralka v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PREMIERNI UPRIZORITVI - Vaščan, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Armanda v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Gospodična Cutts v Varovanem območju Harolda Pinterja. 60 61 ANDREJ MURENC BARBARA MEDVEŠČEK VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVI - Ženska v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Maček Muri v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Peter, pekovski pomočnik v Kruhu Richarda Beana, - Leo v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Jerovšek v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča, - Ženin v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Beliza v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Psica, Mama, Ljubica, Hči v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Delavka pri Flammu v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vadius v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Lush v Varovanem območju Harolda Pinterja, - Christoph Flamm v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 62 63 LUČKA POČKAJ MANCA OGOREVC VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Muca Maca v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Alfonzija, služabnica v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Lorraine Freud v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVI - Pita Lombardi v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča. V PREMIERNI UPRIZORITVI - Alice Lane v Dokler naju seks ne loči Michele Riml. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vaščanka, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Delavka pri Flammu v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 64 65 TAREK RASHID TANJA POTOČNIK VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Pevka, Točajka, Mika v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Anica v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Žena narednika provokatorja v Policajih Sławomirja Mrožka, - Ženska 2 v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Močni Adolf, cirkuški velikan; Blisk, tat; Zvonar, policist v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Zaspanelo v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Jetnik, bivši zarotnik, pozneje adjutant v Policajih Sławomirja Mrožka, - Paul Kaplowicz v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vaščanka, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Ona v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Delavka pri Flammu v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 66 V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Župan v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Tubb v Varovanem območju Harolda Pinterja. 67 MARIO ŠELIH IGOR SANCIN VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVI - Strahopetko v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma. V PONOVITVI - Zrcalo (glas in posnetek) v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vaščan, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Delavec pri Flammu v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. V PREMIERNI UPRIZORITVI - Vaščan, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič. 68 69 BOJAN UMEK DAMJAN M. TRBOVC VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Župan, Miki, Kuhar Žane v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Colin, pekovski pomočnik v Kruhu Richarda Beana, - Nežko v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - Policaj v Policajih Sławomirja Mrožka, - Moški, Bivši fant v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PONOVITVAH - Veliki Čombe v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Cecil, pekovski pomočnik v Kruhu Richarda Beana, - Duncan v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Godrnjač v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma, - General v Policajih Sławomirja Mrožka. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vaščan, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Delavec pri Flammu v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 70 V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - On v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Bernd v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 71 PIA ZEMLJIČ BRANKO ZAVRŠAN VLOGE V SEZONI 2015/16 VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Walter Nelson (Nellie), pekovski pomočnik v Kruhu Richarda Beana, - Cirkuški ravnatelj; Cveto, Bliskov sodelavec; Lavrič, policist; roke gospe Smrekar v Piki Nogavički Astrid Lindgren, - Policijski načelnik v Policajih Sławomirja Mrožka, - Štrikgruber v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča. V PONOVITVAH - Meg v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Elma v Vorkšopu na Moljera Matjaža Zupančiča, - Sussie Wismer v Izgubljenih ljubeznih Paula Dooleyja in Winnie Holzman, Williama Mastrosimona, Davida Auburna, Nine Shengold, Lauren Wilson. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Henry Lane v Dokler naju seks ne loči Michele Riml, - Lobb v Varovanem območju Harolda Pinterja. 72 V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Filaminta v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk, - Gospa Flamm v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 73 NASTOPI GOSTOV V SEZONI 2015/16 EVGEN CAR - Starec v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja ANICA KUMER (članica ansambla SLG Celje do 1. 1. 2010) - Florence v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga - Starka v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja PRIMOŽ VRHOVEC - Klitander v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk IGOR ŽUŽEK GREGOR ZORC - Trissotin v avtorskem projektu Učene ženske po motivih Molièrovih Učenih žensk ZVONE AGREŽ, NIKA BEZELJAK, FILIP KAČ ŠELIH, TILEN TERŽAN, LEA TOMAN, MANJA VADLA, JOŽE VOLK – Pacienti v Varovanem območju Harolda Pinterja GLASBENIKI v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič - Nataša Lazić, klavir (Janja Šuštaršič – alt.) - Jernej Luzar, kitara (Danej Pukl – alt.) VLOGE V SEZONI 2015/16 V PONOVITVAH - Policaj Macelj v Mačku Muriju Kajetana Koviča in Jerka Novaka, - Dr. Myers v Sleparjih v krilu Kena Ludwiga, - Modrijan v Sneguljčici Jacoba in Wilhelma Grimma. V PREMIERNIH UPRIZORITVAH - Vaščan, Miš v Pekarni Mišmaš Svetlane Makarovič, - Maček, Oče, Prijatelj, Učitelj telovadbe, Sin v Nostalgični komediji Vinka Möderndorferja, - Arthur Streckmann v Rose Bernd Gerharta Hauptmanna. 74 75 ABONMA JI V SLG CEL JE DODATNA PREDSTAVA ZA ABONENTE SLG CELJE VPIS ABONMAJEV Vljudno vas vabimo k vpisu abonmajev. Tudi letos smo za vas pripravili predvpis. Vsi tisti, ki si želite svoj sedež v našem gledališču zagotoviti že pred počitnicami, lahko to storite na predvpisu abonmajev za stare in nove abonente, ki bo potekal od 1. do 30. junija 2016. V tem času bo gledališka blagajna odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00. Jeseni bo potekal vpis abonmajev za stare abonente od 1. do vključno 10. septembra 2016, za nove abonente pa od 12. do vključno 16. septembra 2016. V tem času bo gledališka blagajna odprta od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00, v soboto pa od 9.00 do 12.00. Foto Jaka Babnik V času predvpisa vam pri nakupu abonmaja nudimo poseben 10% popust. Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska vstopnica ni prenosljiva. V sezoni 2016/17 vsem abonentom SLG Celje podarjamo ogled predstave Dej, ne govor. Predstava je avtorski projekt Branka Završana in igralcev SLG Celje. Ohranjamo dodatno gostujočo predstavo po lastni izbiri (z izjemo predstav na festivalu Dnevi komedije 2017 in Ekskluzivnih gostujočih predstav), tako da si boste v sezoni 2016/17 v abonmaju lahko ogledali skupno kar sedem predstav. Vstopnico za gostovalno predstavo po lastni izbiri je treba prevzeti pri blagajni SLG Celje. Abonmajski sedežni red na tej predstavi ne velja. Novi abonenti prejmete v času predvpisa abonmajev darilni bon za vstopnico za ogled predstav SLG Celje, gostovanj ali Ekskluzivnih gostovanj (z izjemo Dnevov komedije in Abonmajčka) in si boste v sezoni 2016/17 lahko ogledali kar osem predstav. V primeru, da si predstave ne morete ogledati v terminu, predvidenem za vaš abonma, je treba vstopnico predhodno odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno vstopnico. Ob koncu predvpisa abonmajev bomo med tistimi, ki bodo svoj abonma kupili v času predvpisa od 1. do 30. junija 2016, izžrebali 15 oseb in jim podarili po dve vstopnici za vsako gostovanje drugih gledališč v SLG Celje v sezoni 2016/17 (vstopnice za festival Dnevi komedije 2017 in za Ekskluzivna gostovanja so izvzete). Nagrajence bomo pisno obvestili, izid žrebanja pa objavili tudi na naši spletni strani www.slg-ce.si najkasneje do 4. julija 2016. 78 Avtorski projekt Branka Završana DEJ, NE GOVOR ŽANRSKA PREMETANKA Avtor koncepta in režiser Branko Završan PREMIERA NOVEMBRA 2016 Avtorski projekt Branka Završana Dej, ne govor, v katerem soustvarjajo še Lučka Počkaj, Minca Lorenci in Aljoša Koltak, sloni na igri z masko. Celovita maska zakriva obraz in se s tem odpoveduje govoru in besedi. Ne odpove pa se zgodbam in njihovim pripovedim. Predstava nima besedila. Nima dramske predloge, nima besede, a vseeno govori. Spregovorijo telo, gesta, odnos med odrskimi karakterji in prostor. Molk ne zahteva tišine, saj se bo predstava kopala v glasbi in zvoku Boštjana Lebna, ki s svojo harmonijo dopolnjuje nanizane prizore vsakdana slehernika, ki pa pogosto preraščajo v širši gledališki pomen. Čeprav brez besed, maske govorijo, pojejo, kričijo in tudi obmolknejo. Naš molk se bo raztezal od letališča, domačega fitnesa, piknika, kina, mojstrov malega orodja, polomljenega valčka do pregnancev, starcev, čakanja in še česa. Vsi ti prostori ali stanja govorijo o naših lastnostih, strahovih, pričakovanjih, nevednostih, vdanostih. Dokaj različni fenomeni, ki odpirajo prostor žanrsko pestri uprizoritvi – od komičnega do tragičnega, melodramatičnega, pa spet lahkotnega ali jedkega. 79 DRUŽINSKE VSTOPNICE IN DRUŽINSKI ABONMAJI Popeljite svojo družino v svet gledališča z družinskimi vstopnicami za posamezne predstave ali z družinskim abonmajem SLG Celje. Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, mlajšimi od 26 let, ogledali naše predstave. Starši plačajo redno ceno vstopnice ali abonmaja, prvi otrok ima 50% popust, vsakemu nadaljnjemu otroku pa SLG Celje podari vstopnico oziroma abonma brezplačno. Ugod­ nost velja za vse vstopnice in abonmaje SLG Celje razen za otroške predstave, posamezne vstopnice in abonma festivala Dnevi komedije ter Ekskluzivna gostovanja. VRSTE ABONMAJEV Abonmajski program vključuje pet premiernih uprizoritev SLG Celje (tri na Velikem odru in dve na Malem odru). Abonmaji na Malem odru nimajo stalnega dne, zato abonente sproti obvestimo o datumu ogleda predstave. PREMIERSKI Premiere na Velikem odru so ob petkih, premiere na Malem odru nimajo stalnega dne. TOREK VEČERNI Predstave so ob torkih. ČETRTEK VEČERNI Predstave so ob četrtkih. PETEK VEČERNI Predstave so ob petkih. Otroci, mladostniki in študentje morajo za nakup družinske vstopnice ali družinskega abonmaja predložiti potrdilo o šolanju ali osebni dokument. SOBOTA POPOLDANSKI Predstave so ob sobotah. SOBOTA VEČERNI Predstave so ob sobotah. Ker v gledališče ne zahajamo sami, temveč v družbi svojih najdražjih, nudimo novim abonentom 20% popust pri nakupu drugega abonmaja. ŠTUDENTSKI ABONMA Študentje se lahko odločijo za abonma Torek večerni, Četrtek večerni, Petek večerni, Sobota popoldanski ali Sobota večerni s 50% popustom v času predvpisa in s 30% popustom v času vpisa. DIJAŠKI ABONMA Dijaki se lahko odločijo za abonma Torek večerni, Četrtek večerni, Petek večerni, Sobota popoldanski ali Sobota večerni s 50% popustom v času predvpisa in s 30% popustom v času vpisa. MLADINSKI (SREDNJEŠOLSKI) ABONMA Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. ŠOLSKI (OSNOVNOŠOLSKI) ABONMA Predstave nimajo stalnega dne, ura začetka predstave je po dogovoru. ABONMAJČEK Otrokom od 3. leta naprej bomo s pravljičnimi predstavami približali magični svet gledališča. V Abonmajčku si bodo ogledali 5 predstav. Predstave bodo na sporedu v soboto, v dopoldanskem in popoldanskem času. Premiere na Velikem odru in na Malem odru se pričnejo ob 19.30, izjema so premiere otroških in mladinskih predstav. Začetek predstav na Velikem odru je ob 19.30, razen abonmaja Sobota popoldanski, pri katerem je začetek ob 17.00. Predstava na Malem odru se po vaši izbiri prične ob 17.00 ali ob 19.30. Po začetku predstave vstop v dvorano ni mogoč. 80 81 CENIK ABONMAJEV ZA SEZONO 2016/17 POPUSTI ZA ODRASLE ABONMA – 5 PREDSTAV ABONMA VSTOPNICA Parter 1.–8. vrsta 70,00 EUR 18,00 EUR Balkon 1.–2. vrsta 70,00 EUR 18,00 EUR Parter 9.–11. vrsta in loža 65,00 EUR 15,00 EUR Balkon 3.–5. vrsta in loža 65,00 EUR 15,00 EUR Galerija in stranski sedeži 55,00 EUR 13,00 EUR Stojišče 5,00 EUR ABONMA DNEVI KOMEDIJE Parter in balkon 110,00 EUR 20,00 EUR Galerija in stranski sedeži 70,00 EUR 15,00 EUR ODPRTA VSTOPNICA ZA 10 PREDSTAV (ne velja za premiere in Dneve komedije) 140,00 EUR POSAMEZNA VSTOPNICA ZA MALI ODER 15,00 EUR MLADINSKI ABONMA 4 predstave 20,00 EUR 3 predstave 15,00 EUR 2 predstavi 13,00 EUR posamezna predstava 7,00 EUR ZA UPOKOJENCE ŠOLSKI ABONMA 2 predstavi 10,00 EUR posamezna predstava 6 EUR ABONMAJČEK 5 predstav (enotna cena v času predvpisa in vpisa) 25,00 EUR posamezna predstava 6 EUR PRAZNOVANJE ROJSTNEGA DNE 6,00 EUR na osebo (največ 10 otrok) PRILAGOJENE CENE VSTOPNIC SLG Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. 82 - 10 % popusta pri nakupu abonmajev v času predvpisa; - 20 % popusta za nove abonente pri nakupu drugega abonmaja; - 20 % popusta za Večerove naročnike (Klub Večer) in zaposlene v Thermani pri nakupu kateregakoli abonmaja SLG Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); - 20 % popusta za člane kluba National Geographic pri nakupu kateregakoli abonmaja SLG Celje in ponovitvah abonmajskih predstav SLG Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); - 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstopnic za predstave SLG Celje; - 10 % popusta za zaposlene v Thermani pri nakupu neabonmajskih vstopnic; - 100 % popusta za invalide, člane Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu vstopnic za neabonmajske predstave; - 100 % popusta za študente AGRFT in člane ZDUS-a (ob predložitvi veljavne izkaznice); - 100 % popusta za brezposelne (brezplačne vstopnice za brezposelne so na voljo pol ure pred predstavo, če so v dvorani še prosti sedeži; za prevzem brezplačne vstopnice je treba predložiti potrdilo Zavoda za zaposlovanje RS, ki ni starejše od enega meseca; popust ne velja za premiere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). - 50 % popusta pri nakupu abonmaja razen PREMIERSKI v času predvpisa; - 30 % popusta pri nakupu abonmaju razen PREMIERSKI v času vpisa; - 20 % popusta pri nakupu neabonmajskih vstopnic. ZA OTROKE IN MLADINO - 50 % popusta za Abonmajček ob nakupu dveh abonmajev za odrasle; - 50 % popusta za prvega otroka, mlajšega od 26 let, pri nakupu družinske vstopnice ali družinskega abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; - 50 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen PREMIERSKI in ABONMAJČEK v času predvpisa; 83 - 30 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen PREMIERSKI in ABONMAJČEK v času vpisa abonmaja; - 20 % popusta za študente in dijake pri nakupu neabonmajskih vstopnic. - Abonmajček in otroške predstave nimajo popustov. Predstave na festivalu Dnevi komedije nimajo popustov. Predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje nimajo popustov. Silvestrska predstava nima popustov. POPUSTI SE NE SEŠTEVAJO, ZATO IZBERITE ZASE NAJUGODNEJŠI POPUST. REZERVACIJA VSTOPNIC Rezervirano vstopnico je treba pri gledališki blagajni prevzeti najkasneje dva dni pred predstavo. V primeru, da vstopnice ne prevzamete pravočasno, bo odtlej na voljo v prosti prodaji. DARILNI BON Podariti ogled gledališke predstave ali abonmaja je nekaj neprecenljivega, predvsem pa drugačnega in inovativnega. V SLG Celje vam omogočamo, da z darilnim bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, sodelavce in poslovne partnerje. Vi sami določite vrednost bona, blagajničarka SLG Celje pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Za vse dodatne informacije se obrnite na blagajničarki Jerico Vitez ali Urško Zimšek po telefonu 03/ 4264 208, e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se osebno oglasite pri blagajni vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ali uro pred začetkom predstave. GOSTOVANJA V SLG CELJE GOSTOVANJE Za predstave z oznako Gostovanje veljajo obstoječe cene vstopnic in obstoječi popusti. Abonenti si eno predstavo lahko izberejo kot šesto predstavo, ki jim jo SLG Celje podari brezplačno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. 84 PRIJATELJSKO GOSTOVANJE Za predstave z oznako Prijateljsko gostovanje velja, da je vstop za vse obiskovalce prost. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. EKSKLUZIVNO GOSTOVANJE Za predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje velja, da obstoječe cene vstop­ nic in popusti ne veljajo. SLG Celje določi posebno ceno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. ZA NAJMLAJŠE ABONMAJČEK Tudi v sezoni 2016/17 smo za naše najmlajše obiskovalce pripravili pet vrhunskih gledaliških in lutkovnih predstav. Ker se zavedamo, kako pomembno je, da naši mladi publiki ponudimo kvalitetne predstave in jih vzgojimo v zahtevno gledališko publiko, smo v ABONMAJČEK vključili pet privlačnih naslovov gledaliških in lutkovnih predstav slovenske in svetovne klasike. Izberete lahko Abonmajček dopoldanski (predstave ob 10.00) in Abonmajček popoldanski (predstave ob 17.00). Ob nakupu dveh abonmajev za odrasle lahko en Abonmajček kupite po polovični ceni. Ob nakupu dveh ali več Abonmajčkov nudimo plačilo na 3 obroke. Za Abonmajček velja enotna cena v času predvpisa in vpisa. GLEDALIŠKA VZGOJA Za vrtce, osnovne in srednje šole organiziramo gledališko vzgojo. V šolski uri vam predstavimo delovanje gledališča in poklice v njem. Obiskovalce popeljemo v čarobni svet gledališkega odra in zaodrja. Predstavimo celoten proces nastajanja predstave – od izbora teksta, režiserja, bralnih vaj, aranžiranih vaj, do finega izdelovanja predstave, procesa nastajanja scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči; skratka vse stopnje nastajanja predstave do premiere. Obiskovalcem podrobno opišemo zadolžitve in naloge vseh, ki se ob nastajanju predstave in med predstavo skrivajo v zaodrju in jih nikoli ne vidimo, pa so v gledališču nepogrešljivi (npr. vodja predstave, šepetalka, rekviziter, tonski mojster, lučni mojster, odrski delavci …). Ura gledališke vzgoje je prilagojena starosti obiskovalcev. 85 SEDEŽNI RED SLG CELJE 4 1 2 2 1 6 1 7 1 8 2 2 2 1 3 4 5 6 7 8 7 6 5 4 3 2 1 3 4 5 6 7 8 9 10 10 9 8 7 6 5 4 3 4 3 3 5 4 5 4 3 2 2 3 3 4 6 5 5 4 1 6 5 4 3 9 6 6 5 2 7 7 6 6 7 7 1 1 8 9 10 11 10 9 8 8 9 10 11 10 9 7 8 8 9 10 11 11 10 9 8 9 10 11 11 10 9 6 3 2 7 4 3 8 5 4 9 6 5 8 6 6 7 5 7 5 4 3 3 2 2 6 4 5 3 3 3 4 5 4 1 2 2 3 4 2 1 2 1 2 3 3 1 1 2 2 1 1 1 1 1 1 PARTER LOŽA 2 1 4 5 6 4 2 1 2 5 2 3 6 3 7 3 5 6 7 5 4 5 5 6 BALKON DESNO 2 3 4 5 6 7 8 8 7 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 5 6 7 8 8 7 6 5 4 3 2 1 3 1 4 2 1 5 5 3 4 5 6 7 6 5 4 3 2 2 3 4 5 6 6 5 4 3 2 1 2 3 4 5 5 4 3 2 1 1 1 1 1 1 2 3 GALERIJA LEVO DESNO 1 2 1 2 3 1 2 3 4 5 5 4 3 2 1 1 1 86 4 4 O spremembah programa abonmajskih predstav vas bomo obveščali v dnevnem časopisju in po radiu in na naši spletni strani (pod Aktualno). 5 3 STR 6 4 7 AN 5 6 SKA 7 8 DE GA SN LER O IJA 2 1 2 2 3 3 4 LEVO 4 LEVO BALKON LOŽA 4 6 7 8 5 6 8 6 4 6 7 8 9 10 11 12 11 10 9 5 2 9 9 10 11 11 10 9 8 8 4 11 8 8 7 7 3 10 3 6 4 7 IJA 5 LER 6 7 GA 8 SKA O AN LEV STR Abonentom pošiljamo tedenski program na elektronski naslov in mesečni program na dom. 2 1 5 S potrdilom, da praznujete rojstni dan v SLG Celje, lahko v kavarni Pri Nejcu kupite torto za 10 otrok po izjemno ugodni ceni. Tedenski program lahko preberete ob sobotah v Večeru, ob sredah pa v časopisu Celjan. 1 3 Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih prevzamejo pred praznovanjem) je 6 EUR na otroka. Dnevne objave so v časopisu Večer, na Valu 202, spletni strani www.slg-ce.si ter na profilu SLG Celje na www.facebook.com. 1 DESNO DESNO 1 2 Praznovanje rojstnega dne organiziramo med delavniki, traja lahko največ 2 uri. Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Slavljenec lahko povabi največ 10 prijateljev. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodimo starosti otrok. OBVEŠČANJE O PROGRAMU SLG CELJE PARTER LEVO Pripravite otrokom nekoliko drugačen rojstni dan in jih pripeljite na praznovanje v SLG Celje. Slavljenca in njegove prijatelje bomo popeljali v magični svet gledališča in jim razkrili kakšno drobno gledališko skrivnost. Po dogovoru s starši se lahko otroci na praznovanju okrepčajo (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). BALKON LOŽA PRAZNOVANJE ROJSTNEGA DNE ZA OTROKE V SLG CELJE 2 DECEMBRSKI GLEDALIŠKI DIRENDAJ Ves december bomo otroke razveseljevali z otroškimi gledališkimi predstavami. 1 2 3 4 5 6 7 8 7 6 5 4 3 2 1 87 DNEVI KOMEDIJE RAZPIS NATEČAJA ZA IZVIRNO SLOVENSKO KOMEDIJO Mestna občina Celje kot pokroviteljica in Slovensko ljudsko gledališče Celje kot organizator razpisujeta JAVNI ANONIMNI NATEČAJ ZA IZVIRNO KOMEDIJO (ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO). Nagrado v višini 6.000,00 EUR bruto bo podelila žirija, ki jo imenuje SLG Celje. Festival Dnevi komedije je postal zaščitni znak mesta Celja. V sezoni 2015/16 je praznoval četrt stoletja svojega obstoja. Prvič je potekal v SLG Celje od 14. februarja do 6. marca 1992. Njegov idejni oče je zdaj že upokojeni dramski igralec SLG Celje Marjan Bačko. Nekoč je ob kavi navrgel idejo, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Idejo sta takoj podprla takratni upravnik Borut Alujevič in takratni umetniški vodja Blaž Lukan. Rodil se je festival Dnevi komedije, ki je iz festivala lokalnega značaja prerasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto v Celje pripelje vrhunske gledališke ustvarjalce institucionalnih in neinstitucionalnih gledališč iz vse Slovenije. Festival Dnevi komedije je edini festival v slovenskem gledališkem prostoru, ki ponuja pregled najboljših gledaliških komedij preteklega koledarskega leta. Program sestavi selektor festivala. S 1. januarjem 2008 je selektorsko mesto prevzela dramaturginja SLG Celje Tatjana Doma. Tekmovalni program vključuje osem predstav. Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrado za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijan­ ta leta, ki jih podeli strokovna žirija, sestavljena iz treh članov. Tekmovalne predstave ocenjuje tudi občinstvo, ki tako izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere še komedijantko ali komedijanta večera. POGOJI NATEČAJA: - komedija mora biti napisana v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; - avtorji morajo poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vložijo list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonsko številko in elektronski naslov); - pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima SLG Celje; - nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; - članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; - moralno in pravno so za izvirnost komedije odgovorni avtorji. ŽIRIJA NE BO UPOŠTEVALA: - besedil, na katerih so navedeni podatki avtorja; - že objavljenih ali uprizorjenih besedil in besedil, ki so bila že poslana na kateregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; - nelektoriranih besedil. Avtorji morajo svoje komedije poslati do 30. septembra 2017 (poštni žig) na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje, Gledališki trg 5, 3000 Celje, s pripisom »Za natečaj«. Prijave na festival so možne do 15. septembra tekočega leta za naslednje leto. Prejetih tekstov ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. 26. festival Dnevi komedije bo predvidoma potekal od 2. do 18. marca 2017. Nagrada bo podeljena na Dnevih komedije 2018. 90 91 SPONZORJI SPONZORJI SLG CELJE glavni medijski pokrovitelj PARTNERJI SLG CELJE TRGOVINA LA MANS CELJE KOMPAS CELJE MLADINSKA KNJIGA CELJE OPTIKA SALOBIR CELJE LEKARNA HUS PEKARNA GERŠAK OSREDNJA KNJIŽNICA CELJE Z VAŠO POMOČJO SMO ŠE USPEŠNEJŠI. HVALA! Veèer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, 2504 Maribor SPONZORJI IN PARTNERJI SLG CELJE V SEZONI 2016/17 oledom 100 95 75 25 Slovensko ljudsko gledališče Celje v sodelovanju z revijo National Geographic Slovenija ponuja ČLANOM KLUBA NATIONAL GEOGRAPHIC SLOVENIJA 20 % popusta pri nakupu abonmaja SLG Celje in ponovitvah abonmajskih predstav SLG Celje. Popust lahko uveljavite s člansko izkaznico kluba pri blagajni SLG Celje (03/4264 208) vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstave. Vljudno vabljeni! ČLANI SVETA KNJIGE IMAJO PRI NAKUPU VSTOPNIC ZA SLG CELJE 20% POPUST. Popust lahko uveljavite ob nakupu dveh vstopnic za posamezno predstavo s priložitvijo članske izkaznice. Popust ne velja za ogled premier, predstav festivala Dnevi komedije, gostovanj SLG Celje v drugih krajih in za vstopnice, ki že imajo popust. Obiščite tudi www.svetknjige.si za izjemno ponudbo knjig! O GLEDALIŠČU O GLEDALIŠČU V Slovenskem ljudskem gledališču Celje smo 6. decembra 2015 praznovali 65-let­nico profesio­nalnega delovanja. Gledališče je bilo ustanovljeno 6. decembra 1950, ko je MLO Celje izdal odločbo o ustanovitvi mestnega gledališča. Prva premiera poklicnega ansambla je bila 17. marca 1951, in sicer uprizoritev Mire Puc-Mihelič Operacija v režiji Toneta Zorka. Prva in edina zaposlena igralka v sezoni 1950/51 je bila Nada Božič. UPRAVA TEHNIČNI ANSAMBEL Za nami je več kot šestdeset ustvarjalnih let, vzponov in padcev, malih in velikih zmag, po naših deskah so se sprehodila številna velika imena slovenskega gledališča ter zapisala ime SLG Celje v gledališko zgodovino. Tako sta med igralci SLG Celje kar dva dobitnika najvišjega gledališkega priznanja Borštnikovega prstana – Janez Bermež (1998) in Anica Kumer (2003), ki sta bila v našem gledališču zaposlena vse do svoje upokojitve. Leta 2000 je Borštnikov prstan prejel Aleksander Krošl, ki je bil član celjskega ansambla od sezone 1954/55 do sezone 1975/76 in je na našem odru odigral večino svojih najvidnejših vlog. Leta 2011 je Borštnikov prstan prejela Milada Kalezić, ki je svojo profesionalno pot začela v SLG Celje v sezoni 1977/78 in ostala do sezone 2002/03. Leta 2015 pa je Borštnikov prstan prejela še Ljerka Belak, ki je bila članica celjskega gledališča od sezone 1971/72 do sezone 1993/94. Mag. Tina Kosi, upravnica Tehnični vodja Miran Pilko Dr. Borut Smrekar, svetovalec upravnice Pomočnik vodje oddelka – tehnika Rajnhold Jelen Lea Toman, vodja uprave Odrski mojster Gregor Prah Jerneja Volfand, vodja programa Tehnični koordinator Radovan Les Barbara Petrovič, vodja marketinga in odnosov z javnostmi Vzdrževalec Vojko Koštomaj Borštnikovi nagrajenci, ki so bili zaposleni v našem gledališču, so še Zlatko Šug­man leta 1986 (član ansambla SLG Celje od sezone 1958/59 do sezone 1961/62), Ivo Ban leta 1996 (član ansambla SLG Celje od sezone 1972/73 do sezone 1975/76) in Vlado Novak leta 2014 (član ansambla SLG Celje v sezoni 1992/93). Urška Zimšek, informatorkaorganizatorka Scenski delavci Aleksander Abraham, Sebastjan Landekar, Branko Pilko, Rado Pungaršek, David Vitez V SLG Celje ustvarjajo vrhunski gledališki ustvarjalci, tako igralci kot režiserji in drugi sodelavci. Umetniški del sestavlja 21 profesionalnih igralcev z akadem­sko izobrazbo, stalna dramaturginja, lektor in upravnica, ki skrbi tudi za repertoar gledališča. Naš repertoar je zmeraj zelo raznolik in pester. Pokrivamo vse gledališke žanre, domačih in tujih avtorjev, tako klasična dela kot novitete. UMETNIŠKI ANSAMBEL Tatjana Doma, dramaturginja Mojstri luči Uroš Gorjanc, Jernej Repinšek, Dušan Žnidar Jože Volk, lektor Manipulanta – tonska tehnika Matjaž Jeršič, Drago Radaković Predstave lahko spremljate na dveh prizoriščih, in sicer na Velikem odru in Malem odru, ki smo ga slavnostno odprli v prostorih nekdanje knjižnice v sezoni 2015/16. V SLG Celje se zavedamo prednosti, da smo edino profesionalno gledališče v Savinjsko-Šaleški regiji. Ob domišljenem in raznolikem repertoarju se poskušamo še dodatno vključiti v širšo lokalno skupnost. Organiziramo dan odprtih vrat, gledališko vzgojo, delavnice in rojstne dneve za otroke, razstave in drugo. Vse naše dejavnosti opravljamo z veseljem, predvsem pa zelo profesionalno, saj se nam zdi pomembno, da gledalce vzgajamo že od malih nog in da smo tudi sami aktivno vpeti v širšo lokalno skupnost. Letno nas obišče 50 tisoč obiskovalcev, ki si ogledajo okoli 170 predstav domačih in tujih gledališč v SLG Celje ter 80 predstav na gostovanjih po vsej Sloveniji in v tujini. Naše ključno vodilo v vseh teh letih je zadovoljno občinstvo, zato se bomo še naprej trudili, da se bo o nas govorilo le v presežnikih. 102 SLG Celje, Gledališki trg 5, 3000 Celje Centrala +386 (0)3 426 42 00, Tajništvo +386 (0)3 42642 02, Faks +386 (0)3 42642 20; +386 (0)3 42642 06, E-naslov tajnistvo@slg-ce.si, Spletna stran www.slg-ce.si Matjaž Časl, glavni računovodja Jerica Vitez, strokovna delavka Vrviščarja Simon Koštric, Dani Les Igralke in igralci Vojko Belšak, David Čeh, Liza Marija Grašič, Jagoda, Renato Jenček, Aljoša Koltak, Rastko Krošl, Minca Lorenci, Barbara Medvešček, Andrej Murenc, Manca Ogorevc, Lučka Počkaj, Tanja Potočnik, Tarek Rashid, Igor Sancin, Mario Šelih, Damjan M. Trbovc, Bojan Umek, Branko Završan, Pia Zemljič, Igor Žužek Rekviziterja Roman Grdina, Manja Vadla Vodji predstav Anže Čater, Zvezdana Kroflič Štrakl Čistilke Marija Dokler, Esma Lipovšek, Marija Subašić Krojačica Marija Žibret Šivilja Ivica Vodovnik Frizerki, lasuljarki, maskerki Marjana Sumrak, Andreja Veselak Pavlič Scenski garderoberki Mojca Panič, Melita Trojar Šepetalki Breda Dekleva, Simona Krošl Vratarja Metod Kroflič, Metka Kučiš 103