Občinska konferenca SZDL Ljubljana-Šiška je na 11. seji, dne 22. aprila 1986, obravnavala »Poročilo o pripravah in izvedbi volitev 1986 v občini Ljublja-na-Šiška« in na osnovi razprave sprejela naslednje ugotovitve in predloge za izboljšanje volilnih postopkov, opravll in zakona: Evidentiranje možnih kandidatov za delegate in nosilce najodgovomejših delegatskih dolžnosti je ena od najpomembnejših in najodgovornejših nalog predvolilnih in volilnih opravil. Vsakdo. ki evidentira, mora prevzeti odgovornost, da pobudo ali predlog podkrepi z utemeljeno in argumentirano obrazloži-tvijo. iz katere so jasno razvidni: —. osebnostne kvalitete in usposobljenost pred-laganega možnega kandidata, — kratka predstavitev in ocena dosedanjega de-lovanja, ki ga je opravljal predlagani kandidat, — osnovni podatki o predlaganem kandidatu. O odločitvi, da je podan predlog o evidentiranju, mora predlagatelj obvestiti tudi kandidata. V nadaljnjih kadrovskih postopkih morajo biti jdivno predstavljeni in znani vsi razlogi. kj lahko vpli-vajo na oblikovanje odločilev. V rokovniku volilnih opravil predvideti takšno ča-sovno možnost. kot je realno potrebna za vsebinsko in organizacijsko izpeljavo vseh nalog v kandidacij-skem delu volilnih opravil. Javne razprave o vseh evidentiranjh možnih kan-didatih na vseh ravneh od KS do federacije s pri-memo obrazložitvijo organizirati tako, da je vklju-čeno čimvečje število delavcev oziroma občanov v organizacijah ali skupnostih. Oblikovanje stališč v javni razpravi. pa naj bodota pozitivna ali negativna 6o posameznih kadrovskih rešitev. mora biti izpe-Ijano na organiziran način. Kljub družbeni usmeritvi o celovitosti in odgovor-nosti kadrovske politike je prihajalo v pripravah na volitve 1986 v občini do pomanjkljivosti pri evidenti-ranju, predvsem pa pri podajanju podatkov o posa-meznih članih deiegacij ali o nosilcih vodilnih funkcij v občini, zato ker ni bila zagotovljena najustreznejša kadrovska evidenca. Zato se je nujno bolje tehnolo-ško in kadrovsko organizirali. Pri usmerjanju in določevanju nalog občinski kan-didacijski konferenci, ki najjih ta opravi naprviseji, je potrebno predvideti več samostojnosti pri odloči-tvah, tako da ni le »zbiralec« mnenj in stališč temelj-nih kandidacijskih konferenc. Kljub vsem naporom tudi tokrat volilni imeniki niso bili brez pomanjkljivosti in napak, zato bo nujno s ši-roko akcijo doseči neprekinjeno delo pri izpopolnje-vanju in sprotnem dopolnjevanju volilnih imenikov. Veliko pripomb gre še vedno na rovaš preobilnega administriranja pri pošiljanju poročil, zapisnikov in statističhih poročil in netočnosti in pomanjkljivosti pri zapisovanju o posameznih volilnih opravilih. Na re-publiški ra>mi bo treba oceniti, kaj bi lahko opustili, kaj poenostavili, vsekakor pa vztrajati, da bolje stro-kovno usposobimo vse tiste, ki so dolžni te naloge opraviti. V zakonu o volitvah in volilnem pravilniku SZDL '• ¦ " konkretizirati in določiti naloge in obveznosti poseb-nih družbenopolitičnih skupnosti pri pripravah in ;. izvedbi volitev. Ponovno dajemo pobudo, da se spremeni volilni zakon in volilni pravilnik SZDL, da se ob preteku dveletnega mandata vodilnih funkcij v občini ne ," • izvajajo vse naloge in postopki, kot qb volitvah čla-nov delegacij vsake štiri leta. Organiziranjevseh ak-tivnosti ni potrebno predvsem zaradi tega, ker ' imamo vsa zakonska in družbena zagotovila, da je možno uporabljati za slabo delo odpoklic ali zame- » njavo na vseh funkcijah. Po preteku dveletnega man-data je dovolj, čeocenobopravljenemdelu nosilcev najodgovornejših delegatskih dolžnosti sprejmejo delegacije in konference delegacij, ki opravijo na skupščinah ponovno izvolitev ali izvolijo za te dolž-nosti nove liudi iz vrst izvojjenih delegacij, tako za SIS kot za DPS. Tako ne bi bilo potrebno sklicevati temeljnih kandidacijskih konferenc in občinske kan-didacijske konference z vsemi nalogami in obvez-nostmi. kot jih opravljamo sedaj ob rednih volitvah članov delegacij za DPS in SIS. Družbenopolitične organizacije v KS morajo oce-niti primernost prostorov, kjer potekajo volitve, pri tem upoštevati, da se zagotavlja tajnost, prehodnost prostora, osvetljenost, dostop do volilnega mesta itd. Glede na številčnost volivcev v posameznih KS je potrebno v bodoče določiti večje število volišč in pri tem uporabljati daižbene prostore v OZD in šolah ter družbenih domovih.