STALIŠČA IN MNENJA POLFTIČNH STRANK DO AKTUALNIH DOGAJANJ Kako do nove občinske vlade? V septembrski števiiki je uredništvo Naše komune javno zastavilo zgoraje vpralanje vsem političnim stnmkam, ki delujejo na območju naše občine. Zapisa-fi smo tudi, da njifaova mnenja, staHšča in predloge pričakujemo v našem uredništvu do 4. okotbra. Prispe-io jih je kar nekaj in tako smo z odzivom lahko zadovoljni, saj gre v lem primeiu za prvi poskus, da poUtične stranke občasno obliknjejo mnenja in stalBča do aktualnih vprašanj in dogajanj v občinskem proslo-rn in ga na ta način posredujejo svojim volilcem in najim brakem. SKD Stališče občinskega odbora SKD Pot do novega izvršnega sveta skupščine občine Ljubljana Vii-Rudnik je preprosta in jasna. Določena je v poslovniku in statutu naše občine. Prvi odstavek 174. člena poslovnika skupSčine občine Lj. Vič-Rudnik se glasi: »Volitve se lzvajajo v skladu s statulom občine«. Statut občine v svojem 65. členu določa: »Predlog kandidatov za podpredsednika in Clane izvrSnega sveta z obrazložjtvijo predlaga kandidat, ki je doloCen za predsednika izvršnega sveta (mandatar). Volitve predsednika, podpredsednika in članov izvrfnega sveta so tajne in se opravijo na skupni seji. Voli se z glasovni-cami. Za predsednika, podpredsednika oziroma člana izvrfnega sveta je izvoljen tisti kandidat, ki je dobil vetino glasov navzočih delegatov na skupni seji. Po izvolitvi izvršnega sveta skupšfina na predlog predsed-nika izvršnega sveta imenuje funkcionarje, ki vodijo delo obdnskih upravnih organov. Če kandidat za predsednika izvršnega svcta ni izvoljen, se ponovi kandidacijski postopek. Če posamezm članj lzvrSnega sveta niso izvoljeni, predsed-nik izvrtnega sveta predložj na naslednji seji skupJčine nove kandidate ali odstopi« Mandatar jc inženir Leopold Pristavec iz narodnodemo-kratskega krila Slovenskih krSčanskih demokratov. Predlog kandidatov za podpredsednika in člane izvrSnega sveta z obrazložitvijo je že predložil. Predsednik skupščine Bogdan Bradač naj v skladu s statutom skliče skupno sejo, da opravi-mo volitve. Seja bo zagotovo sklepčna, če se je bodo udeležili tudir - podpredsednik skupščine Rajko Najzer (Združena lista SD), - predsednik dnižbenopolitičnega zbora Slavko Slak (Li-beralno demokratska stranka), - predsednik komisije za volitve, imenovanja in kadrov-ske zadevc Vili Belič (Zdmžena lista SD), - prejSnji predsednik skupščine občine Peter Vrfaunc (So-cialistična stranka Slovenije) in - predsednik zbora združenega dela Janez Oven z Dobro-ve pri Ljubljani. Občinski odbor SKD Ljubljana Vič-Rudnik Predsednica: Marta Kcriič Kako do nove vlade? Do nove vladc bomo pnšli težko. Gotovo je veliko laže poiskati vzroke za tako stanje pri nas in v vseb skupnostih nekdanjih socialističnib držav. Nedvomno je pretiravanjc z materializmom in zapostavlja-nje ter prilagajanje vrednot zasejalo prevei nezaupanja med ljudi. Na dan pnhajajo prvi sadovi tako nepopolne vzgoje za življenje v sožitju z naravo in med ljudmi. To se odraža na mnoge načine (afere, katastrofe. krize, ncsreče, kriminal, anarhija, pohlep, neobvladljivost, egoizem,...). Jugoslavije smo se hitro reSili - $ spremembo imena drža-ve, starih navad pa nas reši le temu podobna sprememba v miselnosti in dejanjih. Torej namcslo slabosti (iz jugoslo-vanskega) pohlepa, boja za denar in oblast, ki kaže sožitje razJičnosti v BiH, zanetimo in širimo medsebojno vsestransko prostovoljno pomoč. Najprcj seveda v svojih družinah, ki so edine sposobne dati zdravo osnovo, v soseščinah, krajih in nastajajočih novih občinah, torej skupnostih, ki naj bi tudi spošlovale določene družinske zakonitosti. Samo ta način vrača zaupanje med ljudi - predpogoj za stabilno samostojno skupnost in stabilno vlado, ki je tudi pokazatelj stanja družbe. V nasprotnem tudi nova lokalna samouprava ne reSi tega problema. Politične stranke naj bi delale v korist vseh Ijudi in jih tako združevale Icr spodbujale k aktivnostim v skupnostih. Žal pa v veliki večini delajo iste napake kot stranka starega sistema - čakajo na povelja z vrha, ki ga ni več. Veliko zavoro na tem premiku miselnosti predstavljajo tudi mediji (izjema je gotovo ta časopis in Slovenske brazde), ki cenijo samo komercialni material, torej tisto, kar po njihovem ljudi zanima: nesreče. kriminal, afere... to pa človeka odva-ja od bistva. Za temu pisanju podobna razmišljanja in JSe posebej dejanja uredniki ne najdejo pravega razumevanja, saj trdijo da so »te floskule« ljudem zoprne, ker drezajo v bistvo človeka in jih zato zavračajo. S takim odnosom se samo oddaljujemo od izhoda iz vses-ploSne krize s tem pa seveda tudi od stabilne vlade. zaSLS Drago Stanovnik Naše stališče je nespremenjeno normalno opravljati svoje dolž-nosti, saj so pred nami preneka-tere pomembne odločitve. Smo pred odločitvijo o novi komu-nalni saraoupravi in ureditvi. Če bodo kje pomembne spre-membe v zakonodaji. potem bo to zagotovo regulativa za Ljub-Ijano. Zato bi bilo prav, da bo StaliSče Narodnih demokratov je že od uradno izvedenih volitev novega mandatarja nespremenjeno: podpiramo izvo-ljencga mandatarja za novega predsednika I. S. in njegov predlog za člane istega. Poslanci strank, ki z neudeležbo na zasedanjih skupičine občine Ljubljana Vič Rudnik onemogočajo potrditev, ali ne, mandatarja in njegov predlog, vnašajo zmedo v delovanje skup&ine in s tem tudi v delo organov v obtinski upravi. Za učinkovitejSe delo skup&ine podpiramo predlog 32 poslancev, ki so ie letos spomladi podali zahtevo za enotno jin ne po zborih) ugotavljanje prisotnosti poslancev, ter tudi enotno ugotavljanje rezuitatov glasovanj. S sprejetjem ome-njene zahtcve bi hitreje prihajali do odlodtev v skupščini. Minilo je že nekaj časa, ko naSa občinska skupština ne de-luje tako uspešno in usklajeno, kot smo bili tega navajeni do sedaj. Vetkratna nesklepčnost skupščine nas oa to iie posebej opozarja. Več je tudi namigov, da so tega krive samo nekatere parlamentarne stranke. Povedati moramo ponovno vsem, da ni tako in da se zavze-mamo za normalno delo v skupščini, vendar je na neka-tera vpraSanja prcj potreben odgovor. Položaj, ki je nastal ob izvoli-tvi mandataija za predsednika IS naSe občine in ob predlogu sestave članov izvrSnega sveta, je vnesel v delo skupStine mot-nje in prcpreke, ki ne dopušča-jo normalnega dela skupšttne. Zavzemamo se za normalen po-tek dela skupiSčine, izvolitev IS pa opravimo, ko bodo stvari razčiitene. Močno nas je prese-netila vest, da ie kandidat za naSa skup&ina aktivni sogovor-nik pri oblikovanju novih obftn Zato si vzemimo čas in voljo, ter opravimo prepreke, ki so nastale. Kvaliteta naScga časa so ravno različnost mišljcnja in moi skupnega dogovarjanja. SpojttDJmo to! Mnenja in pogledi stranke SDP predsedniško mesto dobival glasove na podlagi denarnib ob-ljub posameznim KS. Vesti o tem do sedaj ni še nihče zani-kal ali pojasnil. Če je to resnič-no, smo mnenja, da je tako de-janje nesprejemljivo. Zato prcdlagamo, da skupščina ime-nuje komisijo, ki naj zadevo prouči in poslancem posreduje poročilo. Zaradi objektivnosti dela komisije predlagam, da v sestavi le-te ne bi sodelovali funkcionarji parlamentamih strank. V icomisiji naj bodo sa-mo poslanci naše skupžčine. Od ugotovitev te komisije pa je od-visen nadaljnji potek izvolitve predsednika in članov IS. Če so vesti iz časopisa resnične, po-tem so volitve mandatarja neve-ljavne in nezakonite. Torej ni-mamo mandatarja in je potreb-no ta postopek ponoviti. Smo za to, da se stvari pre-maknejo iz mitve točke. SkupS-čina bi morala začeti ponovno DEMOKRATI Predlogi za razrešitev blokade Enajst mesecev trajajoie razmere, v katerih zaradi politič-no neodgovornega ravnanja in neupoJStevanja vseh posledic, ki izhajajo iz nezasedanja zborov SO Ljubljana Vič-Rudnik^n prepuSčajo občinsko vlado in upravne organe, da izvajajo svpje vsakodnevne tekoče zadeve v statusu »vlade v odstopu« zahtevajo, da se začanni krog po»pe4ei>o pracka ia odptavi takoj Tiroke, ki povzročajo zaviranjc razvojnega ciklusa in reSevanjc tekočih vpraSanj. Zato dajemo naslednje predloge za razreSitev blokade pri delu poslancev in upravnih organov: 1. Dosedanje metode dela in trenutno veljavni principi obravnave problemov naj se zamenjajo s phncipi demoknitič-¦egj dbdoga, ki bo preko legitimnih predstavnikov pokrival celosten krog interesov volilcev, davkoplačevalcev in vodstev vseh političnih strank na območju občine. Razpravo o odpravi vzrokov krizc naj se zato takoj organi-zira na nivoju predstavnikov vseh političnih strank v občini na neposreden način, ne pa pod okriljem t. i. pomožnih koalicij (npr. pod oznako DEMOS, pri čemer javnosti ni povsem jasno, kdo pri tem koga zastopa). 2. Smatramo, da je PROCRAM MANDATARIA in predlog strukture članov izvrSncga sveta, tako glede resorjev kot strokovne usposobljenosti, ki ga je predložil v decembru 1992 in v novelirani verziji januarja 1993, v pretežni večini vsebine neaktualen glede na dinamičnc spremembe v celot-nem slovenskem dnižbenem prostoru in ni prilagojen novim aktualnim dopolnitvam na področju paketov zakonodaje. Zato naj mandatar svoje prvotne predloge prilagodi dejstvu dinamičnega razvoja, ga obrazloži predstavnikom vseh poli-HioSb Mnok na konziiHac^l, U oaj bo timprej skUcaaa. V kolikor mandatar tega predloga ne sprejme, potem naj spozna, da so rezultati potrditve njegovega mandata pred letom dni eno, občutek pravilnega ravnanja z vidika etike, morale ter tpombnosti bolj aktjvncga reagiranja na dinamič-ne dmžbene spremembe, pa povsem drugo vpraSanje. 3. Mandatar in politične stranke, ki so ga predlagale, so ie vedno dolžne pojasniti, ali so pddatki in informacije v zvezi z afcro knpovanja gUsor na podalgi obljub o materialnih koristih resnične ali lZmiSljene. V kolikor so izmišljene, naj jih demantirajo, če pa so resnične, naj se javno opraviti in vrne mandat in s tem dokaže, da se čuti odgovoroega za stoijena dejanja. 4. Poslanci skupščine bi moratt v tekočem obdobju bolj zavzeto reSevali poleg kopice odloženih zadev predvsem vpnianja stntegije razvoja obtine in ostala vsebinska vpra-šanja od katerih zavisi predlog proračuna 94, vprašanja na področju reforme državne uprave in lokalne samouprave. Zato predlagamo tudi vsem posiancem SO, da z vidika svoje odgovornosti 5e posebej proučijo nale prcdloge in na tej podlagi tudi zavzamejo enotna stališča ter s tem omogočijo, da se »zaiarani krog« preseka. DEMOKRATSKA STRANKA prižakuje pozitiven odziv na svoje predloge in dialog s predstavniki vseh strank na območju občine, da se s tem omogoči skorajšnji sklic SO in izvajanje programa dela zborov v jesenskem obdobju. Demokratska stranka predsednik OZ Ljubljana Vič-Rudnik Matija Volk po konceptu mag. Marka Erceta LKRAUt&OEMOKUTSIU STMMU ObtWW o*or quH|m VlfrBudn* Vedno, kadar smo jav-nosti presdstavljaii naša stališLa v zvezi z izvolitvijo novega predsednika in čla-nov Izvršnega sveta, smo navedli tudi predloge za razrešilev nastalega polo-žaja. Zato moramo sedaj ob ponovnem navajanju žal ponoviti tudi nekatera že znana dejstva, ki so pri-peljala do zapletov. Tudi če zanemarimo medstrankarski dogovor ob konstituiranju skupšfi-ne, je bila obstoječa delitev »oblasti«, glede na poslan-sko strukturo skupjčine, zelo dobra rešitev, ki je omogočala normalno in stabilno delovanje viške skupšfine, brez preliranih pobtičnih polarizacij. Stranke Demosa so imele predsednika skupščine in podpredsednika Izvršnega sveta, SDP podpredsedni-ka skupščine. LDS pred-sednika Izvršnega sveta in tudi ostale funkcije v skupščini in Izvršnem svetu so zasedli predstavni-ki različnih strank. Ob odhodu Davorja Va-lentinčiča na novo dolž-nost, je LDS predlagaJa ohranitev obsoječega raz-merja, saj bi to zagotovilo nadaljnjo stabilnost skupš-čine. S takSnim predlogom se je strinjala SDP, kot tu-di vodja poslanskega kluba Demos gospod Pristavec in predsednik skupščine go-spod Bradač na sestanku pri slednjem. Sklenjen je bil dogovor, da se za man-datarko podpre kandidat-ko. ki jo podpira tudi LDS. LDS je že takrat prislala na kompromis in v izogib nepotrebnim zapletom ni predlagala svojega kandi-data. Obstoj takSnega ust-nega dogovora sta že več-kra! javno potrdila tudi go-spod Pristavec in gospod Bradač. Žal dogovor ni bil spo-štovan, še celo več, kot se je kasneje izkazalo, je go-spod Pristavec, tokrat v vlogi kandidata za man-datarja, zavestno in na-merno kršil omenjeni do-govor. S skupino poslan-cev je, tokrat na njegovo nesrečo pisno, sklenil drug Za dogovarjanje, ne pa izključevanje dogovor, v katerem za podporo pri volitvah, za njihove krajevne skupnosti obljublja veliko denarja davkoplačevalcev. S tem dokumentom so bili tako poslanci kot tudi ostala javnost že seznanjeni. Tudi Le omenjeno deja-nje ne pomeni drugega kot zavestno in načrtno krše-nje medstrankarskega do-govora in napoved zlorabe uradnega položaja, je več kot zadosten razlog za ne-zaupanje opravljanja funk-cije predsednika IzvrSnega sveta. Poleg tega gospod Pristavec tudi v predhod-nih pogovorih ni phdobil našega zaupanja, ker je bi-lo vseskozi čutiti, da je sa-mo izvrševalec nalog neko-ga drugega in da gre pred-vsem za brezkompromisen prevzem celotne »oblasti«, ne glede na sredstva. To potrjuje tudi s strani njego-ve stranke javno izrečena grožnja z izključitvijo, če ne bo vztrajal do konca. Žal se račun brez krčmarja ni iziel. Nekompromisno vztra-janjc z gospodom Pristav-cem je pnpeljalo do treh nesklepinih skupnih sej skup&ine, za katere pa ne čutimo odgovomosti, saj smo skUcatelja sproti pisno seznanjali o svojih name-rah in odločitvah. Tudi ie bi skupščina de-lovala kol enoten zbor, bi bilo zaradi njene sestave potrebno za normalno delo medstrankarsko dogovar-janje, ne pa izkjučevanje. Zato je po našem mnenju možna samo ena konstruk-tivna rešitev: - z medstrankarskimi pogovori poiskati kompro-misni predlog za predsed-nika Izvršnega sveta — na osnovi dogovora sestaviti »projektni« Izvrš-ni svet, z vsebinsko opre-deljenimi nalogami do konca mandata Seveda pa je za takSno rešitev potrebno vsaj kan-ček dobre volje, znebiti se razno raznih frustracij in pozabiti na morebitne osebne zamere. za OO LDS Ljubljana Vič-Rudnik Slavko Slak