126 LJUBJANKA V MOSKVI. Slovenska opera. 16. novembra je bila premiera Verdijeve „Aide", ki jo je uglasbil slavni Italijan ob otvoritvi sueškega prekopa. Opera se odlikuje po melodioz-nosti, po krasni instrumentaciji in efektnosti. ,,Aido" so ponavljali 16. in 28. novembra; takrat je gostoval v vlogi Radameta g. Camarotta, znan že iz „ Svetega Frančiška" „Glasbene Matice". Njegov glas je krasno šolan, visoki c je zapel z lahkoto in se sploh odli kuje v višjih legah. Burne ovacije so pričale, da ve ceniti občinstvo tega krasnega tenorista, ki je tudi 30. novembra pel Manrica v Verdijevem „Trubadurju". 24. in 25. novembra se je ponavljala Čajkov-skega »Piko v a dama"; žalibog ti predstavi nista bili na vrhuncu premiere in reprize. 8., 10. 16. decembra se je pel Rossinijev »Brivec seviljski". Joachimo Rossini je bil rojen 29. februarja 1792 in je bil že kot 14leten deček dirigent »Academie dei coneordi". Vse njegove opere, izvzemši »Brivca" in »Telia", so tako tipične in kon-vencionalne — krog 30 jih je —, da so skoro druga enaka drugi. »Brivec seviljski" je opera buffa, enotno delo, ki ne kaže nikjer pomanjkljivosti in nekonse-kvence. Trinajst dni je pisal Rossini celo opero, ki je polna naivnosti in pomešana z obilnim realizmom. Instrumentacija je krasna, delo ritmično, modulatorično in harmonično izborno izvedeno, polno življenja in čuvstva. Opera je sicer že stara, saj je bila zložena 1. 1816. a še dandanes je ena najboljših komičnih oper. Žal da je libretto zastarel in slab. Če bi dru-zega ne bilo v nji, kot krasna serenada v 1. dejanju, bi ta opera zaslužila svetovno slavo. Peli so prav dobro. 16. jan. so peli tretjič »Zvonove kornevilj-ske", melodiozno opero Francoza Roberta Plan-quette. Ta opera je tako melodiozna in lahka, da vpliva kakor Millocker ali Strauss, vendar je umetniško zaokrožena. Motiv »Zvonov korneviljskih" je slavnoznan. V operi mora biti Gaspard ne le krasen I. Betetto, basist slovenske opere. pevec, ampak še bolj dramatiški umetnik. G. Lier je res umetniško izršil to vlogo. G. Kočevarjevi bi svetovali manj koketnosti, — v pevskem oziru naše priznanje; žalibog, opera ni dosegla tistega uspeha kot bi ga zaslužila. Najbrže je za ljubljansko občinstvo dejanje preresno.