Šolsko zdravstvo. Telesna Tzgoja šoiske mladlne. V naučnem ministrstvu na Dunaju se je vršila anketa za telesno Tzgojo šolske mladine. To je bilo nekako nadaljevanje srednješolske ankete, ki se je vršila ravno pred enim letom. Vkolikor smo poučeni, gre v prvi vrsti za to, da bi se telovadba na švedski način vršila bolj preprosto, da bi se preuebalo vsako akrobatstro. To misel moramo le pozdravljati, na eni strani zaraditpga, ker je upati, da se bodo vbodoče šolske oblasti bolj brigale za telovadbo na nižjih in višjih šolab, na drugi pa zaraditega, ker je upati, da izginpjo one oblike šolske telovadbe, ki niso prikladne za potrebe mladinskega organizma in ki 8 svojo pretiranostjo, kakor refeno, jako sponiinja na akrobatiko. Namesto te pa se mora posvečati tso pozornost higienični strani tplovadbe. Zlasti je potrebno, da bi se na vseh šolah uvedle raladinske igre; kar se športa tiče, se ima tudi po angleškem Tzoreu gojiti. Potrebna institucija bi bili tudi pospbni učitplji za telovadbo. 7 prvi vrsti pa bi se morali učitelji telovadbe tpmeljito izobraziti v fiziologiji io higieni ter uvrstiti organično med učiteljstvo in profesorstvo Ijudskih in srednjih šol. Iz rpferato? je tudi razvidno, da se vojna uprava jako zanima za teloradbo na nižjih in višjih šolah ter toplo podpira tozadevue zahteve. Vendar pa se nam zdi nekoliko preveč dobrega, ako se zahtera, naj bi se mladina že v 3 razredu meščanske šole učila strpljati. Je sicpr res, da so Švedje stojo šolsko telovadbo uredili popolnoma na vojaški način, na n^katerih srpdnjih šolah se celo posveča 6 tpdnov vojaški telovadbi — običajno.je učitelj telovadbe bivši častnik. Vendar pa je sistem vojaške telovadbe prikrojen rzgoji narodne milice, ni pa militaričen kakor bi bil sigurno pri nas. Eončno bi priporanili še to: Pti reformi telesne vzgo.je v našib šolah se mora gledati na skladnost take vzgoje z Tsem ostalim učnim načrtom. Higiena, ki mora biti vpdno Dajvišji zakon telesoe vzgoje, mora priti ?edno v poštev tudi pri učenju ostalih predmetov. V šolah se mora enkratzavselej ubiti srednjeveško načplo. da je treba le vzgojpvati duha in moriti telo. Tnlpsna vzgoja ne sme biti ompjpna na malo število telovadnih ur, temvee se mora raztezati na vse predmete; mladino se mora varovati vsake duševne ali telesue prenapetosti. Ne dvomirao, da se bo na bodočih posvetovanjih sklenilo marsikaj pamptupga. Eoliko od tega bodo pustili naši birokratje v resnici izvišiti, to je sevpda drugo vprašanje. Eamen se je pa vpndar začpl valiti z vrha gore — in naposled se tudi glasoviti avstrijski šolski birokratje ne bodo mogli v tpm oziru izogniti koristnim reformam. Toda kdaj?!