URADNI VESTNIK OKRAJA CELJE LETO IX. 20. april 1964 Št. 12 VSEBINA Skupščina občine Mozirje 110. Odlok o proračunu občine Mozirje za leto 1964. Skupščina občine Vldem-Krško Skupščina občine Žalec 114. Družbeni plan občine Žalec za leto 1964. 115. Odlok o proračunu občine Žalec za leto 1964. 116. Odlok o ustanovitvi sklada za kmetijstvo. 111. Odlok o ustanovitvi sklada za zadeve invalidov in borcev NOV občine Videm-Krško. 112. Odlok o ustanovitvi sklada za kulturno-prosvetno dejavnost občine Videm-Krško. 113. Odlok o dopolnitvi odloka o občinskem prometnem davku. IZVOLITVE, IMENOVANJA IN RAZREŠITVE Skupščina občine Velenje Skupščina občine Videm-Krško REGISTER SAMOSTOJNIH ZAVODOV 1,10. Skupščina občine Mozirje je po 14. členu zakona o proračunih in o financiranju samostojnih zavodov (Ur. list FLRJ, št. 52-847/59, 23-388/61, 52-767/61, 28-358/62, 53-716/62, 13-185/63 in 7-100/64) na seji občinskega zboia in na seji zbora delovnih skupnosti dne 13. marca 1964 sprejela ODLOK o proračunu občine Mozirje za leto 1964. 1. člen Proračun občine Mozirje za leto 1964 zajema: — dohodke 351,956.000 din — 10 % posebne proračunske rezerve 21,673.000 din — izdatke 330,283 000 din 2. člen Od vseh dohodkov, k: pripadajo občini, razen dotacije Skupščine okraja Celje, se izloči v korist občinskega sklada za šolstvo 26,6 %. 3. člen Od vseh dohodkov, ki pripadajo občini, razen dotacije Skupščine okraja Celje, se izloči v korist sklada za šolstvo II. stopnje 3,5 %. 4. člen Od skupnih dohodkov (1. člen), ki pripadajo občini, se izloči 38 % za stroške in potrebe državnega organa občine Mozirje pred odbitkom 10 % posebne rezerve. 5. člen Za kritje skupnih potreb državnega organa se izloči od sredstev določenih po 4. členu tega odloka 4,7 %. 6. člen Za kritje stroškov rednega poslovanja se izloči od sredstev določenih po 4. členu tega odloka 95,3 %. 7. člen Skupščina občine Mozirje pooblašča Svet za družbeni plan in finance, da razporeja do 95 % sredstva proračunske rezerve za premalo predvidene izdatke po posameznih postavkah proračuna in za izredne in nepredvidene izdatke proti naknadnemu poročanju skupščini. 8. člen Ta odlok velja od 1. januarja 1964. Objavi se v Uradnem vestniku okraja Celje. St. 101-11/64-3. Mozirje, dne 13. marca 1964. Predsednik Skupščine občine Mozirje ing. Branko Korber 1. r. PREGLED DOHODKOV IN IZDATKOV PRORAČUNA OBČINE MOZIRJE ZA LETO 1964 (po delih) Del DOHODKI Znesek din Del IZDATKI Znesek din 1 Skupni dohodki 197,064.000 2 Dohodki, ki se po posebnih predpisih delijo med delijo med politično-skupnostni družbeno-politiičnimi skupnostmi 130.000 4 Posebni dohodki 114,860.000 5 Dohodki, ki so po zveznih predpisih dohodki občine 1,300.000 6 Dohodki organov in zavodov 11,600.000 7 Prenesena sredstva 19,757.000 8 Dotacija iz proračuna okraja 7,245.000 Skupaj dohodki občine 391,956.000 Od vseh dohodkov, ki pripadajo občini, se izloči 26,6 % skladu za šolstvo I. stopnje 91,693.000 1 Prosveta in kultura 7,750.000 2 Socialna zaščita 27,434.000 3 Zdravstvena zaščita 6,203.000 5 Državna uprava 7,180.000 7 Negospodarske investicije 4,700.000 8 Investicije v gospodarstvu 1,850.000 9 Dotacije — samostojnim zavodom 1,982.000 — skladom 23,900.000 —- družbenim organizacijam 17,500.000 — za skupino financiranje 10,540.000 Del DOHODKI Znesek din Del IZDATKI Znesek din Od vseh dohodkov, ki pripadajo občini se izloči 3,5 % skladu za šolstvo II. stopnje 12,200.000 Od skupnih dohodkov (1. del) se izloči 38 % za potrebe in stroške organa državne uprave 75,500.000 Skupaj se izloči — 179,393.000 10 11 Obveznosti po posojilih in garancije Obveznosti po proračunu in proračunska rezerva — obveznosti po proračunu — nepredvidene oziroma premalo predvidene potrebe 26,945.000 3.500.000 2.406.000 172,563.000 — 10 % posebne proračunske rezerve — 21,673.000 Za kritje izdatkov po proračunu 150,890.000 Skupaj izdatki 150,890.000 111. Po 106. in 107. členu zakona o proračunih in o financiranju samostojnih zavodov (Ur. list FLRJ, št. 52-847/59, 23-388/61, 52-767/61, 28-358/62, 53-716/62, 13-185/63 in 7-100/64), je Skupščina občine Videm-Krško na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 5. marca 1964 sprejela ODLOK o ustanovitvi sklada za zadeve invalidov in borcev NOV občine Videm-Krško. 1. člen Ustanovi se sklad za zadeve invalidov in borcev NOV občine Videm-Krško (v nadaljnjem besedilu »sklad«), 2. člen Sklad je pravna oseba. Za svoje obveznosti odgovarja sklad s svojimi sred- Sklad ima pravila. Pravila predpiše občinska skupščina. S pravili sklada se podrobneje predpišejo in določijo namen sklada, način oblikovanja in trošenja sredstev sklada, določbe o razmerjih ustanovitelja do sklada, določbe o finančnem načrtu in zaključnem računu sklada ter druge določbe, ki imajo pomen za pravni položaj in poslovanje sklada. 4. člen Sklad upravlja upravni odbor, ki šteje 7 članov. Člane upravnega odbora imenuje na predlog občinskega združenja borcev občinska skupščina na skupni seji obeh zborov iz vrst odbornikov in občanov — borcev narodnoosvobodilne vojne. Mandatna doba članov upravnega odbora traja dve leti. 5. člen Sredstva sklada so namenjena za dajanje stalnih priznavalnin, enkratnih priznavalnin borcem NOV, zdravljenje v klimatskih in naravnih zdraviliščih ter plačevanje prispevkov za zdravstveno zaščito ter šolanje otrok borcev. 6. člen Dohodki sklada so: 1. udeležba ma proračunskih dohodkih, ki se določi z vsakoletnim družbenim planom; 2. prispevki gospodarskih in drugih organizacij; 3. drugi nepredvideni dohodki, darila in volila. 7 7. člen Dohodki in izdatki sklada se določijo s finančnim načrtom, ki ga sprejme za vsako koledarsko leto upravni odbor sklada. Finančni načrt mora biti sprejet pred začetkom leta, na katerega se nanaša. Upravni odbor lahko med letom spremeni razporeditev sredstev sklada in njegove dohodke poveča ali zmanjša. 8. člen Sklad ima rezervo. Rezerva sklada znaša 200.000 din. Rezerva mora doseči določeno skupno višino najkasneje v petih letih. Vsako leto se vloži v rezervo ena petina skupno določene rezerve. 9. člen Administrativne zadeve sklada opravlja oddelek za družbene službe občine Videm-Krško. Finančne zadeve sklada opravlja upravni organ za proračun občine Videm-Krško. 10. člen Odredbodajalec za izvrševanje finančnega načrta je načelnik oddelka za družbene službe občine Videm-Krško. 11. člen Ta odlok velja od dneva objave v Uradnem vestniku okraja Celje. Št. 402-15/64 Videm-Krško, dne 5. marca 1964 Predsednik Skupščine občine Videm-Krško ing. Franc Dragan 1. r. 112. Po 106. in 107. členu zakona o proračunih in o financiranju samostojnih zavodov (Ur. list FLRJ, št. 52-847/59, 23-388/61, 52-767/61, 28-358/62, 53-716/62, 13-185/63 in 7-100/64) je Skupščina občine Videm-Krško na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 5. marca 1964 sprejela ODLOK o ustanovitvi sklada za kulturno prosvetno dejavnost občine Videm-Krško. 1. člen Ustanovi se sklad za kulturno-prosvetno dejavnost občine Videm-Krško i(v nadaljnjem besedilu: »sklad«) z namenom financiranja in pospeševanja kulturno-prosvet-ne dejavnosti. 2. člen 113. Sklad je pravna oseba. Za obveznosti sklada jamči ustanovitelj. 3. člen Sredstva sklada so: • 1. del proračunskih dohodkov, ki jih z vsakoletnim proračunom nameni skladu občinska skupščina; 2. prispevki delovnih organizacij in posameznikov; 3. sredstva, pridobljena s prodajo kulturno-prosvet-nih objektov; 4. posojila, ki jih za sklad najame upravni odbor sklada; 5. druga sredstva, ki jih v sklad nameni občinska skupščina; 6. drugi dohodki (dotacije, darila, prispevki, volila itd.). 4. člen Sredstva sklada se uporabljajo za pospeševanje kul-turno-prosvetne dejavnosti v občini kot dotacije za gradnjo in popravila kulturno-prosvetnih domov in za stroške v zvezi z upravljanjem sklada. 5. člen Sklad posluje po določbah zakona o proračunih in o financiranju samostojnih zavodov. Dohodki in izdatki sklada se določijo za vsako leto s finančnim načrtom, ki ga sprejme upravni odbor sklada. Upravni odbor sestavi ob koncu leta zaključni račun in poročilo o izvršitvi finančnega načrta ter oboje predloži Svetu za prosveto in kulturo pri občinski skupščini v potrditev. 6. člen Sklad upravlja upravni odbor, ki šteje 7 članov. Predsednika in člane upravnega odbora sklada imenuje občinska skupščina iz vrst javnih delavcev, ki delajo na področju kulturno-prosvetne dejavnosti. 7. člen Sklad ima pravila. S pravili se natančneje določijo razmerja ustanovitelja do sklada. Pravila predpiše občinska skupščina. Pravila sklada dopolnjuje in spreminja upravni odbor sklada, dopolnitve in spremembe pa mora potrditi ustanovitelj. 8. člen Administrativne zadeve sklada opravlja oddelek za družbene službe — referat za šolstvo, finančne zadeve pa oddelek za finance. 9. člen Sklad ima rezervo v višini 100.000 din. Ta znesek mora sklad doseči postopoma v petih letih. 10. člen Odredbodajalec za finančni načrt je predsednik upravnega odbora sklada, v njegovi odsotnosti pa član upravnega odbora, ki ga pooblasti predsednik. 11. člen Sredstva sklada se stekajo na poseben račun pri Narodni banki — podružnici v Vidmu-Krškem. 12. člen Ta odlok velja od dneva objave v Uradnem vestniku okraja Celje. Št. 402-14/64 Videm-Krško, dne 5. marca 1964 Predsednik Skupščine občine Videm-Krško ing. Franc Dragan 1. r. Na podlagi določil tarife prometnega davka (Uradni list FLRJ, št. 25/62, 29/62, 31/62, 40/62, 42/62, 46/62, 46/62, 51/62, 53/62, 12/63 in Uradni list SFRJ, št. 18/63, 20/63, 23/63, 30/63, 44/63, 51/63, 52/63 in 7/64) in 26. člena statuta občine Videm-Krško je Skupščina občine Videm-Krško na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 5. marca 1964 sprejela ODLOK o dopolnitvi odloka o občinskem prometnem davku. 1. člen V odloku o občinskem prometnem davku (Uradni vestnik okraja Novo mesto, št. 4/60, 9/61, 2/62, 4/62 in 20/62) se v poglavju »B« Storitve doda za tarifno postavko št. 2 nova tarifna postavka št. 3, ki se glasi: Tar. št. 3 Od 1 m3 žaganega lesa se plačuje: od iglavcev od hrasta od cera, gabra in kostanja od ostalih listavcev 2.600 din 1.800 din 400 din 1.300 din Občinski upravni organ, ki je pristojen za finance, lahko oprosti plačila občinskega prometnega davka po tej tar. št. tiste zavezance, ki podarijo rezan les za javne namene ali ga uporabijo za lastne potrebe v primerih elementarnih nesreč. 2. člen Ta odlok velja od dneva objave v Uradnem vestniku okraja Celje. Št. 421-4/64 Videm-Krško, dne 5. marca 1964 Predsednik Skupščine občine Videm-Krško ing. Franc Dragan 1. r. 114. Skupščina občine Žalec je po 17. členu zakona o izvedbi Ustave SRS (Uradni list SRS, št. 10-91(63) in 26. členu statuta občine Žalec na seji občinskega zbora in na seji zbora delovnih skupnosti dne 18. februarja 1964 sprejela DRUŽBENI PLAN občine Žalec za leto 1964 I. DEL OCENA GOSPODARSKEGA RAZVOJA V LETU 1963 Po razdobju močnega gospodarskega vzpona v letu 1957 do 1962 in na osnovi ocene ter zbranih podatkov za polletno in tričetrtletno realizacijo v letu 1963 računamo, da bo v letu 1963 dosežena naslednja realizacija družbenega proizvoda in narodnega dohodka: 1962 v cenah 1963 v tisočih din 1963 Indeks 63 :62 Družbeni bruto proizvod 15,469.986 18,718.835 121,0 Narodni dohodek 7,914.825 10,197.971 128,8 Po panogah predvidevamo naslednji porast družbenega bruto produkta celotnega gospodarstva: Celotno gospodarstvo — industrija — kmetijstvo — gradbeništvo — promet -— trgovina — gostinstvo — obrt — druge dejavnosti •— znanstvena dejavnost 15,469.986 18,718.835 121,0 7,019.874 9,015.468 128,4 5,952.816 6,422.827 107,9 334.262 497.328 118,8 39.700 56.000 141,1 374.313 429.978 148,8 163.169 216.123 132,4 1,481.903 1,870.442 126,2 11.575 84.297 728,0 83.437 114.000 137,1 Predvidevamo, da bo po panogah porast narodnega dohodka celotnega gospodarstva naslednji: 1962 v cenah 1963 v tisočih din 1963 Indeks 63 : 62 Celotno gospodarstvo 7,914.825 10,197.971 128,8 — industrija 3,010.832 4,248.161 141,0 — kmetijstvo 3,553.113 4,114.359 115,7 — gradbeništvo 160.646 234.928 146,2 — promet 32.626 36.973 156,4 — trgovina 319.894 358.954 112,2 — gostinstvo 97.777 127.728 130,6 — obrt 691.487 954.455 135,1 — ostala dejavnost 4.270 66.413 1572,6 — znanstvena dejavnost 53.080 76.000 143,1 Industrijska proizvodnja je sicer v prvih mesecih leta 1963 nekoliko zaostajala, vendar pa je kasneje dosegla zelo visoko dinamiko rasti. Na povečano dinamiko so predvsem vplivale povečane kapacitete, uvedba tretje izmene ponekod, povečana osebna potrošnja in to v zvezi z zvišanjem osebnih dohodkov. Najmočnejši dvig proizvodnje beležimo pri podjetju Tovarna nogavic Polzela, Keramična industrija Liboje, Tekstilna tovarna Prebold in Juteks Žalec. Preskrba z osnovnim reprodukcijskim materialom je bila zadovoljiva skozi vse leto. Plan kmetijske proizvodnje v preteklem letu ni bil v celoti dosežen zaradi neugodnih vremenskih razmer. Zmanjšanje števila govedi in prašičev je znašalo okrog 8 %. Zmanjšanje površin hmelja v zasebnem sektorju pa je z novimi nasadi nadomestil družbeni sektor. Proizvodnji mleka se je posvečalo še vedno premalo pozornosti, proizvodnost molznih krav pa je še vedno nizka. Potrošnja umetnih gnojil se je povečala, kar bo imelo ugoden vpliv pri rasti v naslednjem letu. Sečnja lesa, ki je v prvih mesecih leta 1963 nekoliko zaostajala, je bila jeseni istega leta v celoti realizirana. Uspešnejši razvoj gradbene dejavnosti je zavirala slaba in nekompletna tehnična dokumentacija, še neurejeni urbanistični načrti, neenakomerna časovna izraba obstoječih kapacitet, dvig cen in s tem povečana konkurenca pri prevzemanju del. V primerjavi s preteklimi leti so investitorji pogodbe v glavnem pravočasno sklepali. Obseg opravljenih prometnih storitev je v letu 1963 presegel predvidevanja, saj je porastel za preko 41 %. Na skupni promet trgovine je vplivala založenost, ki se je v letu 1963 močno izboljšala, zaloge pa so se koli- činsko povečale. V prejšnjih letih močno naraščajoča tendenca dviganja cen je bila v letu 1963 z določitvijo marž zaustavljena. V gostinstvu se je v letu 1963 povečal promet za okoli 68 %, v glavnem zaradi povečanih kapacitet družbenega sektorja in povečanega iztržka za hrano. Kljub povečanemu prometu se finančni položaj podjetij ni bistveno izboljšal. Zaostajanje pri turizmu v preteklih letih je bilo v letu 1963 v celoti nadoknadeno. Neskladnosti v razvoju obrti se še vedno kažejo v zaostajanju storitvene zmogljivosti. Povečanje obrtne dejavnosti pri družbenem sektorju je bilo doseženo z boljšo izrabo razpoložljivih kapacitet, deloma pa zaradi upadanja zasebnega sektorja. Na povečanje izvoza je najbolj vplival daleč prekoračen izvoz tekstilnih proizvodov in hmelja. Uporabljena investicijska sredstva so bila v primerjavi s preteklimi leti zaradi dokončanja večine rekonstrukcij pri industriji nekoliko manjša, z izjemo pri kmetijstvu. Osebna potrošnja se je zaradi dviga osebnih dohodkov v letu 1963 povečala, vendar pa jo ni vedno spremljalo ustrezno povečanje proizvodnje in produktivnosti dela. Stanovanjska graditev se je v preteklem letu ustalila. Dograjenih je bilo 114 stanovanj, vidni uspehi pa so bili doseženi pri nadaljnji skrajševani dobi gradnje. V šolstvu je družbeno upravljanje pripeljalo do tesnejšega povezovanja šol s komuno. V zdravstvu je bil v letu 1963 dosežen ugoden razvoj na področju kurative, v socialnem varstvu pa se je organizacijsko močno utrdila strokovna socialna služba. S področja urbanistične dejavnosti so bili v letu 1963 dokončani zazidalni načrti za Šempeter, »center« Polzela in naselja Parižlje, Struge in Ložnice. Geodetske meritve v svrho izdelave urbanističnega načrta pa so bile dokončane za naselje Prebold. Z namenom pravične obdavčitve in točne evidence o površinah raznih kultur je bila v preteklem letu zaključena kompleksna revizija kultur v 6 katastrskih občinah, preklasifikacija zemljišč pa v 2 katastrskih občinah. V letu 1963 je bilo v družbenem sektorju vloženih v osnovna sredstva 2,614 milij. din sredstev, viri sredstev pa so bili naslednji: v tisočih din * I. — splošni investicijski sklad 543.371 — republiški investicijski sklad 234.192 — okrajni investicijski sklad 211.632 — občinski investicijski sklad 105.830 — sredstva denarnih zavodov 244.705 — republiški stanovanjski sklad 45.000 — občinski stanovanjski sklad 74.000 — posebni družbeni skladi 165.092 — republiške investicije iz proračuna 168.000 — razni skladi ustanov 70.000 -— poslovni sklad gospodarskih organizacij 521.053 — amortizacijski sklad gospod, organizacij 170.324 — sklad skupne porabe gospod, organizacij 60.990 II. DEL PLAN GOSPODARSKEGA RAZVOJA V LETU 1964 I. poglavje RAZVOJNI CILJI IN NALOGE Ugodna gospodarska dinamika v letu 1963 se bo nadaljevala tudi letos na vseh področjih gospodarske dejavnosti, zlasti pa v panogah industrije in kmetijstva. Še naprej se bo hitro povečevala količinska proizvodnja ob vzporednem naraščanju produktivnosti dela, ter nadaljnji intenzivni usmeritvi na mednarodno tržišče. Da pa bo tako gospodarsko gibanje res možno doseči, kažejo tendence stimulativne]šega delovanja gospodarskega sistema, hitrejšega in uspešnejšega prilagajanja gospodarstva novim pogojem gospodarjenja. Zlasti pa bo pospešen razvoj proizvodnje odvisen od skladnih odnosov med rastjo produktivnosti dela in rastjo dejanskih osebnih dohodkov. K takemu razvoju proizvodnje bodo zlasti prispevala za skoraj 38 % povečana lastna sredstva gospodarskih organizacij. Dosežene uspehe v letu 1963 na področju družbenih služb bomo v tekočem letu nadaljevali zlasti na področju šolstva, zdravstva in socialnega varstva. Občinska skupščina bo podpirala takšen razvoj z ustrezno politiko porabe sredstev svojih skladov in preko svojih strokovnih služb skozi vse leto spremljala realizacijo postavljenih ciljev gospodarskega razvoja komune, zlasti pa skrbela, da se zagotovi visoka rast proizvodnje in izvoza. 1. Razvoj celotne proizvodnje Ena trajnih nalog politike v naši komuni ho še nadalje krepitev družbeno ekonomskih odnosov v smeri neposrednega uveljavljanja socialističnega značaja in nadaljnjega usklajevanja, s temeljnimi osnovami naše družbeno ekonomske ureditve. Sedanje in povečane proizvodne zmogljivosti ter povečani izvoz omogočajo, da se bo v letu 1964 skupni obseg proizvodnje in storitev povečal za 13,8 %. Na takšno povečanje proizvodnje bosta najbolj vplivala industrija s 16,1 % in kmetijstvo družbenega sektorja z 15,0 %. Prav tako bo tudi narodni dohodek celotnega gospodarstva v letu 1964 porastel za 14,6 %, zopet pa tu prednjačita panogi industrija z 17,2 % in kmetijstvo družbenega sektorja z 20,4 %. Investicijska sredstva, ki bodo v letu 1964 močno povečana, se bodo usmerila zlasti v modernizacijo tehnoloških procesov in za zamenjavo zastarelih in dotrajanih strojev in naprav. Objekti in stroji ter delovne naprave bodo imele prednost, predvsem pa tiste, ki se bodo že v tekočem letu vključile v proizvodnjo. Zlasti velja to za novo delovno organizacijo Kmetijski kombinat, Žalec. Čedalje obsežnejše in zahtevnejše naloge, ki jih terja razvoj gradbeništva, bodo še naprej zahtevale uvedbo sodobnih načinov gradnje, predvsem pa smotrno izkoriščanje mehanizacije. Za uspešnejšo stanovanjsko graditev se bodo v tem letu pospešeno nadalje pripravljali urbanistični načrti, zlasti za tista območja, ki so predvidena za hitrejši gospodarski razvoj. Trgovina bo še nadalje izboljševala založenost svojih prodajaln in vlagala lastna razpoložljiva sredstva za modernizacijo že obstoječih obratov. 2 3 2. Zaposlenost in produktivnost Predvidoma se bo število zaposlenih v družbenem sektorju gospodarstva povečalo za 378 oseb ali za 5,9 %. Ob upoštevanju ustavnega določila o uvedbi skrajšanega delovnega tedna bo potrebno pomembno povečati produktivnost dela. Produktivnost merjena z narodnim dohodkom na zaposlenega se bo v letu 1964 povečala za 11,4 °/o. To povečanje pa bo mogoče doseči z boljšo, organizacijo dela, z racionalno izrabo delovnega časa, z boljšo tehnično opremljenostjo, z izboljšanjem strukture zaposlenih, z razvijanjem stimulativnejših oblik nagrajevanja ipd. V letu 1964 bodo še prav posebno potrebne skrbne analize v zvezi s pripravami za prehod na skrajšani delovni čas. 3. Gospodarski odnosi z inozemstvom Za gospodarski razvoj v letu 1964 bo posebno pomembno nadaljevanje povečanja izvoza. Najvažnejšo postavko pri izvozu bo še vedno predstavljal hmelj, ki je udeležen v celotni vrednosti izvoza z 97 %. Predvideno povečanje vrednosti izvoza v USA $ in v dinarski vrednosti bo v tem letu znašalo okoli 19,6 %, ter v vrednosti na domačem trgu za 20,4 %. 4. Osebna potrošnja in družbeni standard S predvidenim povečanjem proizvodnje in produktivnosti dela se bodo leta 1964 nominalni osebni dohodki predvidoma povečali za 14,6 %. Glede na zvišanje življenjskih stroškov v preteklem letu je za zagotovitev rasti realnih osebnih dohodkov posvetiti vso skrb izboljšanju preskrbe tržišča in njegove stabilizacije. K politiki krepitve rasti realne osebne potrošnje bo s svojimi ukrepi bistveno prispevala komuna in z izvajanjem davčne politike skrbela, predvsem za skladnost med splošnimi potrebami in dvigom življenjske ravni občanov. Dejavnosti družbenega standarda in družbenih služb se bodo še nadalje poglabljale z družbenim upravljanjem in se skladno razvijale s celotnim gospodarskim razvojem komune. Pri tem se bo podpiral predvsem razvoj stanovanjskega gospodarstva, šolstva in zdravstva. Krepitvi krajevnih skupnosti bo v bodoče posvečena še večja skrb. Krajevne skupnosti morajo hitreje razvijati servise za upravljanje storitev občanov in službe socialne pomoči ter druge službe, ki bodo razbremenjevale družine in gospodinjstva. II. poglavje PROIZVODNJA Na temelju obstoječih proizvodnih zmogljivosti ter materialnih in družbenih pogojev doseženih v preteklem letu, predvidevamo naslednje gibanje proizvodnje: — v tisočih dinarjev — po tekočih cenah Ocena Plan Indeksi 1963 1964 63 : 62 64 : 63 Družbeni bruto proizvod — skup. gospod. 18,718.835 21,315.812 121,0 113,8 Narodni dohodek — skup. gospod. 10,197.971 11,688.056 128,8 114,6 Družbeni bruto proizvod — družb, gospod. 15,314.351 17,878.989 123,2 1,16,7 Narodni dohodek — družb, gospod. 8,156.329 9,626.149 124,7 118,0 Po posameznih gospodarskih panogah bo glede na pričakovani razvoj gospodarstva po tem predlogu družbenega plana, družbeni bruto produkt skupnega gospodarstva tale: — v tisočih dinarjev — po tekočih cenah Panoga Ocena Plan Indeks Indeks 1963 1964 64 : 63 63 : 62 Industrija 9,015.468 10,473.051 1.16,1 128,4 Kmetijstvo 6,422.827 6,964.100 108,4 107,9 •— druž. sektor 3,390.429 3,901.379 115,0 103,9 — zaseb. sektor 3,032.398 3,062.721 100,0 112,6 Gradbeništvo 497.328 547.150 110,0 148,8 Promet 68.372 70.000 102,3 139,7 — družbeni sektor 56.000 70.000 125,0 141,1 — zasebni sektor 12.372 — — 133,9 Trgovina 429.978 468.964 109,0 148,8 Gostinstvo 216123 235.711 109,0 132,4 — družbeni sektor 105.560 120.726 114,4 168,8 — zasebni sektor 110.563 114.985 103,9 109,7 Obrt 1,870.442 2,373.167 126,8 126,2 — družbeni sektor 1,621.291 2,114.050 130,3 131,2 — zasebni sektor 249.151 259.117 103,9 100,9 Ostala dejavnost 84.297 84.669 100,4 728,0 Znanstvena dejavnost 114.000 99.000 86,8 137,1 Skupaj : 18,718.835 21,315.812 113,8 121,0 Po posameznih gospodarskih panogah bo glede na pričakovani razvoj gospodarstva po tem predlogu družbenega plana narodni dohodek celotnega gospodarstva tale: — v tisočih dinarjev po tekočih cenah Panoga Ocena 1963 Plan 1964 Indeks 64 : 63 Indeks 63 :62 Industrija 4,248461 4,976.995 1,17,2 141,0 Kmetij stvo 4,114.359 4,599.107 111,7 115,7 —- druž. sektor 2,281.717 2,748.139 120,4 96,5 — zaseb. sektor 1,832.642 1,850.968 100,9 154,0 Gradbeništvo 234.928 271.450 115,5 146,2 Promet 36.973 38.000 102,7 156,4 — druž. sektor 30.800 38.000 123,4 162,0 — zasebni sektor 6.-183 — — 133,6 Trgovina 358.954 390.838 108,8 112,2 Gostinstvo 127.728 136.445 106,8 430,6 — družbeni sektor 79.965 86.772 108,5 147,4 — zasebni sektor 47.763 49.673 103,9 109,7 Obrt 934.455 1,145.057 122,5 135,1 — družbeni sektor 779.391 983.791 126,2 14,1,5 — zasebni sektor 155.064 161.266 103,9 109,9 Ostale dejavnosti 66.413 66.164 99,6 1572,6 Znanstvena dejavnost 76.000 64.000 84,2 143,1 Skupaj : 10,197.971 1,1,688.056 114,6 128,8 V skladu s takim razvojem bo povečan narodni dohodek na enega prebivalca za 13,9 % od 327.362 din v letu 1963 na 372.813 din v letu 1964. III. poglavje INVESTICIJE Struktura vlaganj po virih sredstev v osnovna sredstva bo tale: 1963 1964 — zvezna sredstva 20,7 26,9 — republiška sredstva 17,1 10,3 — okrajna sredstva 8,0 18,2 — občinska sredstva 6,8 6,1 — bančna sredstva 9,8 1,9 —• sredstva gospodarskih organizacij 28,7 24,4 — ostala sredstva 2,6 — — posebni družbeni skladi 6,3 12,2 Skupaj 100 % 100 % Investicije v osnovna sredstva po panogah bodo naslednje: 1963 struktura 1964 struktura — industrija 877.594 33,5 955.844 31,1 — kmetijstvo 1,312.901 50,3 1,639.550 53,1 —- gradbeništvo 13.300 0,5 16.000 0,5 — promet 13.049 0,5 14.935 0,5 — trgovina 45.300 1,7 12.500 0,4 — gostinstvo 18.885 0,7 35.900 1,2 — obrt 294.860 11,3 315.655 10,2 — komunala 38,309 1,5 57,496 1,8 — ostalo — — 35.000 1,2 Skladno z nalogami perspektivnega razvoja komune Žalec pričakujemo, da bo na podlagi razpoložljivih in predvidenih sredstev znašal obseg gospodarskih investicij: Ocena 1963 Plan 1964 Indeks povečanja — v osnovna sredstva 2,614.198 3,082.880 1,17,9 — v obratna sredstva 420.000 460.180 109,5 — ali skupaj gospod. 3,034.198 3,543.060 116,7 negospodarske investicije 781.418 796.648 101,9 3,015.316 4,339.708 113,7 Porast investicij v primerjavi s porastom družbenega bruto produkta v socialističnem sektorju bo naslednji: 1964 : 1963 1963 : 1962 % % — družbeni bruto proizvod 16,7 23,2 — investicije v osnovna sred. 17,9 30,1 skupaj gospodarske investicije 16,7 40,1 Po virih sredstev bodo vlaganja v osnovna sredstva naslednja: 1963 1964 — zvezna sredstva 543.371 830.000 — republiška sredstva 447.192 320.040 — okrajna sredstva 211.632 561.810 — občinska sredstva 179.830 188.600 —- bančna sredstva 244.705 56.000 — sred. gospod, organizacij 752.367 750.125 — ostala sredstva 70.000 — — posebni družbeni skladi 165.092 376.305 Sredstva skupaj 2,614.198 3,082.880 Skupaj 2,614.198 100 % 3,082.880 100 % V okviru negospodarskih investicij bodo naslednja gibanja: fd 1963 1964 5 £ g V) — stanovanjska dejavnost 274,500.000 224,000.000 46,2 — komunalna dejavnost 67,000.000 77,719.000 16,3 — šolstvo 40,000.000 42,000.000 8,6 — zdravstvo in soc. varstvo 30,0,00.000 76,000.000 15,6 — telesna vzgoja 15,000.000 2,500.000 0,5 — državna uprava 30,000.000 62,286.000 12,8 Skupaj — stanovanj, dejavnost 456,500.000 484,505.000 100 gospodarskih org. 324,618.000 312,143.000 — Skupaj 781,118.000 796,648.000 — Obveznosti anuitet v so naslednje: družbene investicijske sklade 1963 1964 — splošni investicijski sklad 411.340 523.258 — republiški investicijski sklad 61.214 193.810 — okrajni družbeni invest. sklad 54.186 71.111 — občinski družbeni invest. sklad 64.297 39.095 — republiški stanovanjski sklad — 3.786 — občinski stanovanjski sklad 8.311 28.706 — ostali skladi 36.189 68.189 Skupaj 635.537 927.955 IV. poglavje PLAN PORASTA PRODUKTIVNOSTI ZA INDUSTRIJO NA PODLAGI FIZIČNEGA OBSEGA ZA LETO 1964 ZAPOSLENOST IN PRODUKTIVNOST Nadaljnji gospodarski razvoj ter vzporedno naraščanje družbenega standarda, prav tako pa tudi vključevanje v mednarodno delitev dela, zahteva hitro naraščanje produktivnosti. Ob upoštevanju spodbudnejših načinov nagrajevanja po delu in izpolnitve sistema delitve dohodka ter števila zaposlenih bi se lahko produktivnost dela v letu 1964 povečala za okoli 11,4 %. Na podlagi takega porasta produktivnosti dela ter predvidenega porasta proizvodnje, da bi se povečalo število oseb zaposlenih v gospodarstvu za okoli 6 % ali 379 delavcev. Gibanje delovne sile in porast produktivnosti po posameznih gospodarskih panogah ter porast produktivnosti v industriji na osnovi fizičnega obsega bo v letu 1964 naslednje: Zaradi pomanjkanja moške in pa visokostrokovne delovne sile je voditi pravilno politiko zaposlovanja. Organizirati je tesnejše sodelovanje med delovnimi organizacijami, občino in zavodom za zaposlovanje delavcev. Delovne organizacije morajo posvetiti večjo pozornost strokovnemu izobraževanju kadrov, kar bo omogočilo hitrejše odpravljanje nesorazmerja med sedanjo strukturo kadra in dejanskimi zahtevami. PLAN DELOVNE SILE ZA LETO 1964 Panoga 1962 1963 1964 Indeksi 64:63 63:62 Industrija 3.372 3.718 3.880 104,3 110,5 Kmetijstvo 1.169 1.183 1.258 106,3 101,1 Gradbeništvo 296 298 300 100,6 100,6 Promet 17 21 24 114,2 123,5 Trgovina 253 253 256 101,1 100,0 Gostinstvo 55 65 82 126,1 118,1 Obrt 684 783 894 114,1 114,4 Komunala 3 90 95 105,5 3.000,0 Skupaj: 5.849 6.410 6.789 105,9 109,5 PLAN PORASTA PRODUKTIVNOSTI ZA LETO 1964 Narodni dohodek Zaposlenost t ^ v ■ ....—indeKsi Panoge Po vnovč.Po vnovč. realiz. realiz. inueKsi produktivnosti 64:63 63:62 64:63 63:62 64:63 63:62 Industrija 117,2 141,0 104,3 110,2 112,3 125,8 Kmetijstvo 120,4 96,5 105,9 109,5 113,6 88,1 Gradbeništvo 115,5 146,2 100,6 100,6 114,8 145,3 Promet 123,4 162,0 114,2 123,5 108,0 131,1 Trgovina 108,8 112,2 101,1 100,0 107,6 112,2 Gostinstvo 106,5 147,4 126,1 118,1 86,0 124,8 Obrt 126,2 141,5 114,1 114,4 110,6 123,6 Komunala 99,6 1.572,6 105,5 3.000,0 94,4 52,4 Skupaj 118,0 124,7 105,9 109,5 111,4 113,8 Podjetja o-.5, £ P.S o «1 S S2 J5 O ro N S 2 c ti O P-. O, <£> ^ cy iss 1-1 O Tj* Pl P