Knjižni nairti Slovenske šolske matice Slovenska šolska matica obstoja žc 36 let. V tem času je izdala nebroj pedagoških knjig in šolskih priročnikov najrazličnejše vsebine. Na vsak način je nesporna zasluge Matice, da jc dosegla slovenska pedagoška knjiga v tem razdobju visoko stopnjo razvoja, saj je SŠM skoroda edina in stalna založnica večine vzgojeslovnih spisov za učiteljstvo vseh šol in kategorij. Svoje poslanstvo hoče nadaljevati tudi v bodoče. Odbor se jasno zaveda, da so današnje naloge pedagoškega ustvarjanja ter pota in cilji učiteljevega dela v marsičem drugačni in težji kakor so bili še pred desetletjem. Po vsem širnem in kulturnem svetu je doživela znanstvena pedagogika in z njo vred tudi šolstvo mogočen razmah. Zato bo skušala SŠM upoštevati tudi to stanje v svojih knjižnih izdajah. Ni pa namcn založbe, da bi hlastala po teh ali onih »senzacijah« iz tujerodnega pedagoškega življenja, pač pa hoče ostati zvesta vsem upravičenim željam stremečega in mislečega slovenskega učiteljstva, upoštevala pa bo seveda vse novejše znanstveno utemeljene izsledke in izkušnje naprednejših narodov, ki utegnejo biti v splošno korist učiteljstvu, šolstvu in vzgojstvu pri nas doma. Odbor SŠM se zaveda, da je treba vsestransko podpirati tudi razvoj naše domače vzgojeslovne književnosti v tem smislu, da bodo naše bodoče knjižne izdaje po svoji kvaliteti predstavljale najboljše vrednosti pedagoškega znanja in ustvarjanja v našem tisku. SŠM hoče v prvi vrsti razvijati in krepiti izvirno slovensko (v najširšem pomenu te besede) pedagoško misel. Po potrebi pa bo seveda izdajala tudi dobre prevode onih pedagoških mojstrov, ki morejo izpopolniti vrzeli v domači pedagoški književnosti ali sploh oploditi naše pedagoško ustvarjanje. Posebno skrb bo odbor posvečal pedagoški praksi in vsem problemom, ki so v zvezi z učiteljskim praktičnim delom in s sodobnimi šolsko-retormnimi stremljenji. Z načrt- nimi in po možncsti vsakoletnimi izdajami pedagoških priročnikov in pomožnih strokovnih knjig bo skušal odbor reševati najaktualnejša vprašanja s področja didaktike in metodike. Po potrebi bo izdajala Matica tudi zbirke učne snovi iz posameznih predmetnih strok, če bodo taka dela na razpolago. Te izdaje nimajo namena, učiteljstvo morda suženjsko vezati na te ali one metode, temveč dajati pametno vzpodbudo za čim bolj individualno izrabljanje metodičnih izseldkov. Na vsak način je potrebno, da bo Matica še daljc izdajala tudi primerna teoretična dela, znanstveno podprta, kajti odbor je prepričan, da je dostikrat težko in nevarno voditi in reševati učno in vzgojno dejstvovanje brez globjega upogleda v miselni pedagoški svet. V to vrsto del spadajo pedagoška psihologija in biologija, filozofija in zgodovina pedagogike, pedagoška sociologija, karakterologija in podobni spisi, ki poglabljajo pcdagoško kulturo in pedagoško stremljenje praktičnih učiteljev. V znamenju sinteze naj bi teorija podpirala prakso, a izkustvo naj bi donašalo teoriji potrebno gradivo. Na ta način bi se izključevalo vsako šušmarstvo v pedagoškem ustvarjanju. Prav tako Matica ne bo zanemarjala vzreje otroka, skrbstvene vzgoje, socialne zaščite zapuščene ali defektne miadine, sistematičnega študija življenjskih razmer in pogojev ter socialnih razlik, v katerih dorašča današnja mladina na deželi in po mestih. Tudi ta vprašanja naj bi se prikazovala na podlagi domačega študijskega gradiva. To bi bile glavne osnove knjižnega programa Slovenske šolske matice: razvijati v danih razmerah pedagoško kulturo z najrazličnejših vidikov in za življenjske potrebe našega šolstva. Razumljivo pa je, da je ta knjižni načrt brez sodelovanja in podpore vsega učiteljstva nemogoč, zato apelira odbor na učiteljsko javnost vseh šol, da ga v tem stremljenju podpira s kar najboljšo voljo in vztrajnostjo.