374 SlovenSki čebelar 11/2016 letnik CXviii IZ ZNANOSTI IN PRAKSE Kako nagovoriti kupce? Jesen je za marsikoga najlepši čas leta, saj se nam barve, ki jih pričara narava, ponujajo v vseh ču- dovitih odtenkih. Barvite so tudi naše police v shram- bah, pogled nanje pa nam daje občutek, da smo dobro pripravljeni na zimo. Pred čebelarji je sezona trženja, ki jo nekateri sprejemajo z največjim vese- ljem in pričakovanji, za druge pa je to zgolj delo, ki ga morajo opraviti po sezoni. Po podatkih ankete, ki jo izvajamo v okviru Medenega zajtrka, je v Sloveniji skoraj 80 odstotkov sodelujočih odgovorilo, da med kupujejo neposredno pri čebelarju. Zato smo za če- belarje pripravili nekaj koristnih nasvetov o tem, kako nagovoriti kupce. • Pomembno je, da ugotovite, kakšna pričakovanja ima glede nakupa vaših izdelkov kupec. To boste ugotovili v pogovoru z njim in z zastavljanjem vpra- šanj. Pri neposredni prodaji ima čebelar možnost, da dobro spozna svoje kupce in njihova pričako- vanja ter se po potrebi prilagodi njihovim željam. Seveda je vse odvisno od tega, koliko ste se tudi sami pripravljeni približati kupcu, in od tega, ali je za vas npr. želja kupca po medu v manjših kozar- cih (darilo) priložnost v poslu ali pa je to za vas ovira oz. problem, ki se ga ne želite lotiti. Vsako kupčevo željo sprejmite kot priložnost! • Občasno si vzemite čas za temeljit pogovor s kup- cem, čeprav ga nimate vedno na voljo. Kupci ra- di vidijo, da jim prisluhnete in upoštevate njihove pripombe. Prav tako cenijo osebni pristop, to je tisto, česar jim ne bodo omogočili v velikih trgo- vskih centrih. • Vzpostavite zaupanja vreden odnos, ki vam bo pomagal pridobiti stalne kupce, tako da se bodo vedno znova vračali k vam in povsod razlagali, da imate najboljši med. Kako vzpostaviti zaupanja vre- den odnos? Svojih kupcev nikar ne podcenjujte, kajti zelo dobro vedo, kdaj ste iskreni in kdaj ne. Zato bodite, če se le da, pristno iskreni, pozitivni, dobre volje, preprosti … Kupci namreč kupujejo od ljudi, ki so jim všeč in ob katerih se dobro poču- tijo. Saj ste verjetno že slišali, da nas stane prido- bitev novega kupca šestkrat toliko kot prodaja že znanemu kupcu, zato so stalni kupci neprecenljivi. • Upoštevajte mnenje kupcev in jim tudi povejte, da cenite njihovo mnenje, znanje in pobude. Tudi če ima kupec kakšno posebno znanje in je strokov- njak na povsem drugem področju, vedno razmi- šljajte, kako bi njegov predlog uporabili tudi sami. Bodite odprti za predloge. Nataša Klemenčič Štrukelj*, natasa.strukelj@czs.si * Svetovalka JSSČ za ekonomiko Polepšajte praznike kupcem z malo pozornostjo (fotografija je simbolična) Fo to : M B OBVESTILO – Slovenski med z zaščiteno geografsko označbo Bliža se konec leta, zato vse uporabnike obveščamo, da morajo do konca leta (31. 12. 2016) posredovati poročila o porabljenih prelepkah SMGO in količini z njimi označenega medu. Obrazec za poročanje (obrazec 5) najdete na spletni strani ČZS. SMGO š t e v e c Število novih članov SMGO septembra 2016 Število članov, ki so izstopili septembra 2016 Število vseh članov SMGO septembra 2016 4 0 301 Za vključitev v kakovostno shemo »Slovenski med z zaščiteno geografsko označbo« navežite stik z go. Natašo Lilek, in sicer po tel.: 040/436 519 ali 01/729 61 29 oz. na e-naslovu: natasa.lilek@czs.si Več informacij najdete na spletni strani www.slovenskimed.si pod rubriko SMGO. 375SlovenSki čebelar 11/2016 letnik CXviii IZ ZNANOSTI IN PRAKSE Kako prepričamo kupca, da bo kupil naš med? V tem obdobju se čebelarji prizadevno pripravljamo na trženje čebeljih pridelkov in izdelkov, saj sta pred nami dva najpomemb- nejša meseca za prodajo. Da bo ta bolje stekla, moramo vedeti, kaj je tisto, s čimer bomo prepričali kupca. Eden izmed najpomembnejših razlogov za nakup je brez dvoma embalaža! Veči- na ljudi je dokazano vizualni tip kupca, to je takšnega, ki svet po večini zaznava prek slik in podob. Po raziskavah strokovnjakov je v sodobnem hitrem interaktivnem svetu takšnih ljudi kar približno 60 odstotkov. Vsi ti torej kupujejo z očmi in tem je v množici izdelkov gotovo eno poglavitnih vodil za nakup videz – torej embalaža. Slovenski čebelarji imamo na voljo posebno, za kup- ce prepoznavno stekleno embalažo. Na voljo so šti- ri različne velikosti kozarca za med ter steklenica za medeni liker in medeno žganje. Poleg tega številne raziskave tako na področju nakupa živilskih izdelkov kot tudi na področju na- kupa medu kažejo, da sta slovenskemu kupcu naj- pomembnejša poreklo in kakovost. Slovenski čebelarji imamo z vključitvijo v kakovostne sheme Kočevski gozdni med, Kraški med ali Slovenski med edinstveno priložnost, da kupcu ponudimo prav to: kakovosten med znanega porekla. Omenjene she- me namreč že s svojim imenom poudarjajo izvor na- šega medu! Zavedati se moramo, da bo kupec kupil tisti iz- delek, ki mu bo prinesel največje zadovoljstvo. Izkoristimo torej možnosti, ki nam jo ponujata poseb- na embalaža in vključitev v kakovostne sheme! Tanja Magdič*, tanja.magdic@czs.si * Svetovalka JSSČ za ekonomiko Fo to : M B • Predstavite svojo dejavnost kupcem. Čebelarstvo je dejavnost, ki ima bogato zgodovino, tradicijo, znanje, avtohtono kranjsko čebelo, dobro razveja- no mrežo čebelarjev, ki je še kako pomembna za zagotavljanje opraševanja in vzpostavljanja ravno- vesja v naravi, ne nazadnje pa so čebelarji tisti, ki pridobivajo dragocene čebelje pridelke in izdelke … Če boste znali kupcem predstaviti »zgodbo o čebelarstvu«, vam bodo hvaležni, saj radi slišijo zgodbe in si dobre vedno tudi zapomnijo. V če- belarstvu je veliko zanimivih zgodb, zato imejte ve- dno kakšno v zalogi, če bo tudi hudomušna, pa bo še toliko bolj zanimivo. • Ker se bliža čas božično-novoletnih praznikov, po- darite svojim stalnim kupcem kako darilce, bodisi svečko, med v majhni lični embalaži ali kaj druge- ga. Z majhno pozornostjo boste kupcem polepša- li praznike, tako da se bodo z veseljem vračali in postali vaši glasniki v dobrem. Za navdih ali v razmislek vas vabim, da preberete še tole modrost: »Osebno imam najraje jagode s smetano, spoznal pa sem, da imajo ribe iz meni nezna- nih razlogov raje črve. Kadar grem ribarit, zato ne razmišljam o tem, kaj imam rad jaz, ampak kaj imajo rade ribe.« (Dale Carnegie, predavatelj in pisatelj)