Ob kandidaturah udteljev Učiteljsko javno delo je za narod tako ve'Jikega pomena, da mora biti povsod upoštevano. Z izvenšofekim. delom si je učiteljstvo pridobilo mnogo zaslug, a poleg zashig tudi odgovornost in neštetokrat prav nevšečne posledice. Z uspehom svojega dela smo si pridobili pravico postaviti zahtevo po zastopnikih učitelj^skega stanu tudi v parlamentu. V prdtekli dobi ni bilo v parlamentu nobenega narodnega poslanca učitelja iz dravske banovine. V interesu šole in našega stanu toi bilo. da bi bil stik med učitelistvom im narodnimi poslainci intenzivnejši in globlji. Ta stik naj bi ustvarjal najboljšo podlago za dvitš našega šolstva in naše prosvete spiloh. Narodove Dotrebe pozna ravno učiteljstvo najbolje in iskren stik narodnih poslancev z učiteljstvom bi dovedel do mnogih koristi, ki so ravno našemu narodu taiko zelo potrebne. Takega postopanja s strani narodnih poslancev smo zelo pogrešali, pač pa smo občučiti posledice delovanja v ravno nasprotni smeri. Šolska politika naših narodnih poslancev v preitekli dobi je .šla često za tem, da so si lastili pravico posredovati za premešeanje učitelistva iz kraja v kraj. Imamo tipične primere krivic prizadetih učiteljstvu prav zaradi pomanjkanja .poslančevega temeljiitega vpogleda v učitel.jsko delo med narodom. Osnovno šolstvo je temeli vsega kulturnega razvoia in napredka naroda. In ravno temu vprašanju mora posvečati prvenstveno in največjo pažnjo vsakdo, !ki hoče delati za narod. In delo ter skrb za narod in njegove potrebe je menda namen vsakega narodnega poslainca. V bodočem parlamentarnem zastopstvu dravske banovine naj uredijo to vprašanje poslanci - učitelji. Po objavi vložeirtih kandidatnih li.st smo zvedeli, da kandidirajo na listi ministrskega predsednika ¦Ł. Bogoljuba Jevtiča tudi naslednji naši tovariši: v Laškem Rudolf Pleskovič. učitelj v Trbovljah; v Novem mestu Karel Štrbenk, nastavnik meščanske šole v Novem mestu; v Prevaljah Karel Doberšek, šolski upravitelj v Prevaljah; v Slovenjgradcu Leopold Kopač, šolski upravitelj v Slovenjgradcu in v Šmarju pri Jelšah Ljudevit Komar, šolski upravitelj v Ponikvi. Pozdraviti moramo to dejstvo, ker smo prepričani, da bomo sedaj vendarle dobili Djčiteljske zastopnike tudi tamkaj, (kjer se odloča o usodi šolstva in učiteljstva. Učiteljslko izvenšolsko d'etlo je postalo z zakonom o nar. šolah vidnejše in akltivnejše. Večja aktivnost učiteljstva je postala potreba našega stanu prav zaradi ;tega, da bi se predpisi šol. zakona ne tolmačili krivo. Povsod, kjerkoli učiteljstvo deluje, mora zastopati interese celokupnega učiteljskega stanu. To je princip, od katerega ne more in ne sme odstopiti prav noben učitelj. Učiteljska organizacija obstoja zato, da ščiti stanovslko politične interese učiteljstva. Toda članstvo mora povsod in ob vsaki priliki aktivno sodelovati v bor;bi za naše pravice. Ako ie potrebno prenesti borbo za pravice vsega učiiteljskega stanu tudi izven delokroSa stanovske organizacije, tedai mora vsak učitelj nastopati v obrambo skupnih intere&ov. Učiteljstvo se je otreslo partizanstva v svoji stanovski organizaciji in je tudi na vasi posvetilo svoje moči predvsem igaspodarskeirai naprediku naroda. To delo je gilavna osnova in naitrdnejši temelj za SosipodaTski in socialni napredek našega podeželja. Postavili smo se na stališče. da more le pozitivno in stvarno goispodarsko delo voditi do dobrih uspehov. Iz dneva v dan se kažejo vidnejši uspehi, ki so nam dali tudi -upravičenost, da smo mogli postaviti zahtevo po lastnih zastopnikih v parlamentu. Med učitelistvom je zmagala stanovska zavesf nad partizansko in to je v velifco korist stanu. je pa tudi v korisit naroda. med Ikaterim učiteljstvo deluje. In ravno zmaga stanovskega čuta nam je pripomogla do upoštevanja našega stanu kot celote, in upoštevanie stanu in njegovega dela nam je pripomaglo do kandidatur iz učiteljskih vrst. Že večkrat smo poudarjali kako mačehovsko so se obravnavala šolska in učiteliska vprašanja. Poudarjali smo. da je nujno potrebno, da govorijo o šolstvu predvsem strokovnjaki. Postavitev petih učiteliev na kandidatno listo v dravski banovini, nas navdaja z upanjem. da se bo v bodoče upoštevalo nri reševanju raznih strokovnih vprašanj predvsem strokov.na mnenia zastopnikov, ki zadevo najbolj poznajo. To bo le v korist stvari. Kot učitelji z visoko razvitim stanovskim čutom bomo vedeli ceniti upoštevanje našei^a dela, upoštevanje našega stika z narodom in upoštevanje velikih uspehov, Iki smo jih pokazali s svojim delom med narodom. Kandidati iz naših vrst so predvsem zastopniki učiteljstva, in to moramo, kat organizirani člani stanovskega udruženja predvsem upoštevati. Interes našega stanu naj nam bo vedno nad interesom posameznikov, ker le na ta aačin bomo doscgli one uspehe, ki jih sami najbolj želimo.