Učenci so bili delavci Črnuški osnovnošotci so spoznavali proizvodnjo Tudi na črnuškt osnovni šoli Maksa Pefiarja zadnja leta uČenci izbirajo ie nekatere po-klice, čeprav je splošno znano. da po njih ni veC takih potreb To je v veliki meri posledica nepoznavanja ali pa napačnih predstav o vrsti poklicev. ki so sploSno manj znani aii pa so že po tradiciji nepriljubljeni Tudi predstavljanje pokficev s strani učiteljev m šolskih svetovalnih delavcev ni pomagalo. saj je bifo vse ie preveč leoretično Ugotovrli so, da ne bo 5lo brez neposredne povezave z zdru-ženjm delom. Za sodeJovarcje so poprosili TOZD iz neposre-dne okolice; fMP Promet. IMP Dvigalo. IMKO. ELMA in ENERGOINVEST. Povsod SO se strinjali, da morajo učenci od blizu vtdetl, kaj se dela, kje in kako. te hočemo. da se bo-do odlo^aii za pokltce, predv-sem kovinske in nekatere elek-tro stroke. ki jih zdruieno delo potrebuje. Domeniii so se. da bi bila najbotj primerna obhka proizvodno delo za učence 7 tn 8. razredov: delali naj bi dva dneva Pripravili so samou-pravne sporazume, ki dolofiajo pravice. dolžnosti in odgovor-nosti lakn 5ofe kot posamezne TOZD Vsaka TOZD je pripravi-1a program dela z učenci. ki zajema različna področja, od vamosti pri delu pa do prikaza različnih poklicev pač različ-no, glede na naravo dela v po-samezni organizaciji Učenci so bili že vnaprej seznanjeni z namenom proizvodnega dela in so tudi podpisali izjave o obve2nostih v TOZD. Vsi učen-ci so ie vnaprej pokazati veltko zanimanje za tako obliko po-klicnega usmerjanja. Prva skupina utencev je bila na proizvodnem delu v IMP TOZD Promet 9. in 10. novem-bra, ostali pa se bodo zvrsttfi Se po ostalih TOZD na črnu-čah do konca šolskega leta po že določenem vrstnem redu. Prvi vlisi so zelo ugodni. končanem dvodnevnem delu povedal; -Ob tričetrt na 5est smo se zbrali pred IMP Pro-met. Sprejel nas je inStruktor in odpetjal v delavnico, kjer nas je seznanil s programom dvodnevnega dela v njihovi or-ganizaciji Nato smo si ogleda-li posamezne obrate proizvod-nje. sprott nas je soznanjat s procesom deta. na koncu ogleda pa je spregovonl Se o celotni organizaciji IMP. Ta dan sem se prvič srečal s tovarno in v njej prezivel ves delovni Las od 6. do 14. ure. Dobit sem tudi matico V rokah sem imel pravo orodje in stro-je. s katehmi sam lahko sam ravnal, seveda ob prisotnosti inStruktorja Na vsako moje vprašanje sem takoj dobil nje-gov odgovor. Delo mi jebilo zelo v5eC Morda postanem va-rilec-« »Zaietek je torej uspešan. Želimo si, da bi Slo tako tudi vnaprej. Šoia si obeta. da bo letos manj težav z vključeva-njem uČencev v programe. ki izobrazujejo za proizvodne po-kfice, zlasti kovinske. TOZO pa bod nudil Stipendije m upajo, da si bodo s tem pridobile de-lavce \z ČrnuSkega okoliša in jih ne bo treba iskati drugje.