,,Nepremišljeni elementi". Slovesna zatvoritev šolske razstave v Ljubljani se je vršila pretekli torek dopoldne. Zatvoril jo je deželni šolski nadzornik g. Frančišek Levec. V svojem govoru je omenil, da kaže vzorno urejena razstava učiteljstvu pravo pot, kako mujepriti do lepih uspehov v šoli. Hvalil je vsega priznanja vredno vnemo zlasti onih učiteljev, ki so sami napravili razna učila. Preden se je zahvalil razstavnemu odboru in posameznim sotrudnikom, je grajal »nekatere nepremišljene elemente«, ki so krivi, da se je preprečila nameravana kranjska deželna učiteljska skupščina. Učiteljstvo je mnenja, da ni bila ta opazka umestna in da je bila izgovorjena po višjem naročilu. Umestna ni bila že zategadelj, ker so se slovesne zatvoritve udeležili razni gosti, ki jim ni nič mar, kako sodbo si je napravil dež. šolski svet, oziroma kak posamezni njegov član o znanem koraku delegatov kranjskega učiteljstva. Zatvoritvi je prisostvoval n. pr. tudi župan belgrajski, gospod G1 a v i n i č, ki ponese lahko v svobodno svojo domovino prepričanje, kako visi nad glavami kranjskega učiteljstira šiba c. kr. oblasti, ki takoj zapoje v brezobzirnem udarcu, ako se zagiblje svobodna volja in zatirano lastno mnenje učiteljstva. — Sicer se pa jako moti vsak, kdor misli, da so preprečili delovanje deželne učiteljske skupščine le »nekateri nepremišljeni elementi«. T o j e bila želja vsega kranjskega učiteljstva, odšteti nam je le dve ali tri izjeme. Zatorej ni opravičen govor le o »nekaterih nepremišljenih elementih« ker se je vse kranjsko učiteljstvozdružilovmogoČen element, ki protestuje proti krivici, ki hoče svojih pravic in ki ne prevzema noVega dela, dokler mu ne dado kruha! Delegati in delegatinje so storili le to, kar je tlelo v srcih učiteljstva; in da so ravnali prvi v popolnem soglasju s svojimi volilci, to pokaže bodočnostl Z opazko, ki je bila z višjega mesta naročena in od g. deželnega šolskega nadzornika izgovorjena, se odganja učiteljstvo od zaupanja in simpatij ter prihaja do čim globljega prepričanja, da mu je iskati rešitve v lastni moči in v podpori tistih, ki so jim simpatični tudi taki koraki »nepremišljenih elementov«. Sedaj je dospel čas, ko bi treba pomiriti ali vsaj ublažiti skrajno razburjenje in globoko nevoljo učiteljstva, ki je izbruhnila v dovolj jasni obliki na dan, a nikakor ni sedaj primerna doba, da bi kdorkoli razvnemal viharj in zbujal nove strasti. Že ravnanje okrajnih Jolskih nadzornikov ob glasovanju za nujni predlog glede takojšnjega razpravljanja o učiteljskih plačah jih je učiteljstvu popolnoma odtujilo ter mu izpričalo, da ni iskati med njimi več prijateljev in podpornikov, ker so se postavili na učiteljstvu docela nasprotno stališče, da ni treba razgovora o regulac i j i p I a č. Dolžnost bi bila sedaj onih faktorjev, ki imajo kaj besede in vpliva, da premoste globeli, odstranijo nasprotstva in se poprimejo dela, ki naj prinese učiteljstvu to, kar mu jamči § 55. državnega šolskega zakona ! Kdor pa seje veter — žanje vihar ! Opomniti nam je le še toliko, da ni učiteljstvo enako tistim, ki sede po šolskih klopeh ; zavoljotega je učiteljstvo mnenja, da je govoriti z njim tako kakor z onimi, ki sede za katedri.