Slovensko priseganje v prejšnjem stoletji. 357 Slovensko priseganje v prejšnjem stoletji. Naslednji opomin, kaj da je prisega, ter dva obrazca prisege sem v deželnem arhivu v Gradci v knjigah nekdanjega sodišča v Braslovčah v Savinjski dolini, ki imajo sedaj št. 2851 in 2852, našel, ko sem iskal druge listine iz prejšnjega stoletja. Prisege so se pri Braslovškem sodišču, kakor je iz knjig samih razvidno, zapisale 1. 1786. Ker ima deželni arhiv v Gradci veliko jednakih knjig tudi od drugih nekda,njih sodišč iz prejšnjih stoletij, vidi se mi brezdvomno, da bi se v njih lahko dobilo še obilo slovenskih spominkov, in le želeti je, da bi jeden ali drugi pravnik pregledal dotične sodne listine in knjige v deželnem arhivu Graškem Dr. Fr. Stor. P e r s e g a : ¦Kattera ima enimo Slekitirimo pred de on parsesche napre-derschana jenu postaulena bitti. I. Ed en Sleketirni Boga boietschi Carschenig kateri ima suoio vest jenu persego stiiritti Teiste more na suoie dessnj roki tri perste gori vsigniti. Korker pauz ta parvi parst pomeni Boga otscheta ta drugi perst pomenj Boga Sinii, ta treki Boga Suetiga Ducha ta druga diia dolli pernoglena persta kokar ta vetschi pomeni to tschloiieschko duschizo, ta peti perst katerimo Mesinz retschemo alj prauimo, pomeni to Tschlovesko triiplu ali tellii. Korker je Taisto proke te diischize Maihino stimati, sezer pak per ti zelli roki, se pa sastopi eden sam jedini Bug Stuarnig Zelliga karschaustua, Ne-befs, semle jenu vfsega kar kolli schiuj. 2. Katheri tschlouk se Toku naiiredno persesche jeno je jemo samimo taku Saiiraschnig da on kariiitschno perssego sturj Taisti persesche. Ko bi on diau koker jest danes krivitschno perseschem Taku jest profsim Boga otscheta Sinii jenu Siietiga Dilcha, to zello Siietto Troizo Boschio, da jest odlotschen bodem od gmeine jenu 358 Slovensko priseganje v prejšnjem stoletji. dobriite siiete karschanske zerlciie od gmeine vsich liibich suetniko od zelliga karschanstila jenu de taisto dobroto meni bodo k enimo vetschnimo sgubleino Moie boge Duschize, teilefsa jenu karui. 3- Ta naprauitschni Tschloiiek pa sche ko bi on diaii koker jest danes kriuitschno perseschem, taku pomagei Menj Buck otsche, Sin jenu Svete Diich, de taisti meni nigdar h troschto na pride u tem tschasu jenu urj koder se bode Moia Duschiza lotschilla od tega Teilefsa ali Siieta. 4- Kateri Naprauitschno persesche, taisti praui, koker jest dones fousch alli kriiiitschno perseschem, taku jest profsim Boga otscheta, Sinil jenu Siietiga Ducha, de taistu suetii zartanii Reschnu tellu Na-schiga gospuda Jesiifsa Christufsa nega naisretscheno Milost, nega nedouschnost sueti karuaiii pot nega britkost, trepleine, teschka smert jenu Nadouschna Maitra, bodi na meni bogimo greschniko sgublena jenu odlotschena vselej. 5- Le ta kateri fousch persesche. Taisti pravi, koker jest danes foiisch perseschem, taku bodi moia Diischa, katera se sastopi per tem tschetertim parstu, jenu moie tellii katerii se pack sastopi par tim malim Masinzo vekomei iikiipei ferdamano na sodni dan. Kadar jest Neprauitschni tschloiiek stau bodem pred taistim tardim Rich-teriem, katerimo Netsch skriiiniga ni jenii jest bodem odlotschen jenu odiierschen od tech praiiitschnich, obropan tega pogleda obli-tschia Boschiga Naschiga Jsiielitscheria Jesufsa Christufsa uselei na vekomej. Pomisli sedei slekerni kateri fousch persesche, koku on eno jsretscheno grasauitno sodbo sam tsches sebe retsche, de se on od-poiie jenu tudi sam odlotschi od te suete troize, tega oblitschi Boschiga te gmeine karschanske zuirkile, od gmeine tech lubich suetniko Boschich. Jenu se obliibj isuatom, Duschizo jenu Istelefsam Temu hudizhu jenii use negoiii Druschini jenii se fardama uta pa-klenski uetschni ogen. Slovensko priseganje v prejšnjem stoletji. 359 PARSEGA. lest N. jenu N. oblubim jenu perseschem gospod Bogu otscheto Nebeschkimo, de jest v tech retschech ko sem sedei ta dan heni pritschi naprei postaillen jenu praschan bodem, de iest otschem to prauo tschisto Boschio resnizo taku dati jenu povedati obene kriilize nutri meschati ne enimo alli Diugimo sa priasnast, souraschtua, strahu alli mite vole perloschite alli usete, koker bo to use jsmi-sleno moglo bitti, temiitscli moji vedeine po praili resnize taku datti jenu reskasati koker se enimii poslenimu karschanskimii Tschlo-iieku spodobi jenii de jest na sodni dan pred gospud Bugam ot-schetom Nebeškim bodem mogu odgover dati. Taku meni gospiid Buch pomagal jenii ta tschista pres vsiga madescha spotscheta Matti Boschia Maria vsij Svetniki jenii le ta suetj eiiengelium sedei jenii na posledni tschas: AMEN. Persega. Jest N. inii N. oblubim inii perscheschem Gospod Bogii Ot-schetu Nebeschkimii de jest utech Retschech ko sem sedei ta Dan heni Phritschij naprei postaiilen, inu praschan bodem de jest otschem to praiio tschisto boschio Resnizo tokii dati, inu povedati, obene krivize noter meschati, ne enimii alli drugimo sa Priasnast, Soiira-schtua, Strachu alli milost Vole, perloschiti alle usetti, lise po Pra-vizi po moimii Vedeinii inii Resnizi toku dati inii reskasati, koker se enimii slednimii kerschanskimu Tschloueku spodobi inii de jest na Sodni Dan pred Gospiid Bogam Otschetam nebeschkim bodem mogu Odgovor dati: Toku meni Gospod Bug pomagaij, inoj ta tschista bres usega Madescha spotscheta Matij Boschia Maria lisi Suetniki inii ta siieti Euangeliiim tedei inoi ta posledni Tschas Amen. Satorei obedeii Resnize na samautschi koker je enimo Sled-nimo lubii isuelitscheine negove boge Duschize.