SIS za ceste Kaj pa 347 km poti? Za območje ljubljanskih občin naj bi ustanovili samoupravno interesno skupnost za ceste. Usta-novitev te SIS je zakonska obveznost po Zakonu o javnih cestah, ki v cestno gospodarstvo vnaša zlasti naslednje novosti: javna cesta postaja osnovno sredstvo TOZD, ki cesto vzdržuje) kar ima za posledico, da bo le-ta planer in investitor. Dana je možnost, da občinska skupščina z odlo-kom določi, da je vzdrževanje ultc in trgov ter cest, ki niso magistralne in regionalne ceste, ko-munalna dejavnost in ne cestna dejavnost in to v mestnih naseljih • in naseljih mestnega značaja. Obvezna je ustanovitev SIS, ki je mesto dogovar-janja za vse naloge glede regionalnih in lokalnih cest, možno pa je tudi, da se gospodarjenje s cestami uredi v komurialni SIS oziroma, da se cestnemu SIS poveri gospodarjenje s komunalni-mi objekti. Določen je sistem financiranja in sicer se enostavna reprodukcija finajicira predvsem iz sredstev bencinskega dinarja in iz taks od motor-nih vozil, razširjena reprodukcija pa z namenskim združevanjem sredstev. Samoupravni sporazum o ustanovitvi SIS za ceste zaslžduje te cilje, vendar pa se-pojavljajo številne nedorečenosti, največ na področju finan-ciranja. Tako na primer s prenosom lokalnih cest iz komunalnega v cestno, gospodarstvo ne bo možno izvršiti prenos pripadajočih sredstev, na-menjenih za vzdrževanje le-teh, oziroma obratno, mestne ulice ne bodo več deležne bencinskih sredstev in taks od molornih vozil. Obstaja sicer možnost, da krajevne skupnosti samostojno go-spodarijo s krajevnimi potmi, vendar pa, ker je za območje, do katerega sega komunalna dejaynost omejeno na mesto in naselje mestnega značaja, krajevna pota pa so skoraj vsa izven tega območ-ja, KS v bodoče ne bodo deležne več teh komu-nalnih sredstev. Prav tako pa KS ne bodo deležne cestnih sredstev, ker samoupravni sporazum o ustanovitvi SIS za ceste sploh ne predvideva ob-stoja krajevnih potov, čeprav Zakon o javnih cestah daje to možnost, ki je vezana na odlok, ki pa ga naša občina ima. V naši občini imamo preko 117 km-mestnih ulic, preko 341 kin lokalnih cest in 347 km kra-jevnih poti, skupaj torej preko 805 km in ne 279 km, kot navaja osnutek SaS. Občinski izvršni svet je ponovno zahteval, da se krajevna pota v ta sporazum vključijo. Končno gre za 347 km krajevnih poti na področju občine, ki nikakor ne smejo ostati neopredeljene tako z organizacijske kot tudi ne s finančne piati. Nina Čož