56 Didakta | december – januar 2012/13 Mednarodno Mednarodno Comenius nadaljnja izobraževanja in usposabljanja v IKT Evelina Leskovar OŠ Sveti Jurij Comenius nadaljnja izobraževanja in usposa- bljanja (IST) so namenjena posameznikom, ki delujejo na področju vzgoje in izobraževanja in se odvijajo v državi članici EU. Vsebinsko se morajo navezovati na razvoj profesional- nih aktivnosti s področja šolskega izobraže- vanja: na pridobitev/poglobitev spretnosti, tehnik in metodologij poučevanja, vsebino in izvajanje šolskega izobraževanja, vodenje šolskega izobraževanja in njegov sistemski/ politični nivo. Uvod Pri iskanju izobraževanj si je možno poma- gati s spletno bazo Comenius-Grundtvig IST, ki jo vodi in ureja Evropska komisija, dostopna pa je tudi s spletnih strani Cen- tra RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja – Cmepi- us. Sofinancirajo se tista izobraževanja in usposabljanja, ki so ustrezna glede na kan- didatove zastavljene cilje, in ki ustrezajo potrebnim merilom kakovosti (npr. skla- dnost s splošnimi cilji programa Comenius, evropska dimenzija in dodana vrednost v primerjavi z izobraževanji in usposabljanji v domovini) Cmepius krije stroške poti, bivanja in kotizacijo seminarja. Sama sem se udeležila izobraževanja Empowerment in ICT Skills (dopolnjevanje v IKT spretnostih), ki je potekalo prvi teden v juliju 2012 na Malti. Izobraževanje izvaja agencija Executive Training Insitute – ETI Malta. Ob tem, da skozi vse leto izvajajo te- čaje za nadaljnja strokovna izpopolnjevanja 57 Didakta | december – januar 2012/13 Mednarodno za učitelje in vzgojitelje, ki so upraviče- ni do financiranja v okviru Comenius in Grundtvig programa EU Vseživljenjsko učenje, so specializirani tudi za intenziv- na usposabljanja iz angleškega jezika in komunikacije za odrasle in strokovnjake in se izvajajo v sodelovanju z Associates York v Veliki Britaniji (ETI, 2012). Vse dogovar- janje o poteku izobraževanja in nastanitvi poteka namreč z njimi, z agencijo, ki izvaja izobraževanje. Poskrbeli so za dogovore z gostujočo družino, prevoz iz letališča in nazaj ter za vse, kar je povezano z preživlja - njem časa na šoli in v prostem času, ki so ga zapolnili z družabnimi aktivnostmi. Ves čas posameznika spremljajo in po potrebi nudijo pomoč. Naš teden izobraževanja je obsegal 5 dni, oziroma 26,5 ur. Udeležilo se ga je 27 udeležencev iz vse Evrope (Španija, Romunija, Hrvaška, Bolgarija, Ukrajina, Francija, Belgija, Grčija, Velika Britanija). Razdeljeni smo bili v manjše skupine po 9 članov. Tečaj je bil sestavljen iz mnogih delavnic, interaktivnega, skupinskega in projektnega dela. Vsi udeleženci smo vse- bine spremljali na svojih računalnikih in vsa orodja informacijske-komunikacijske tehnologije preizkusili. Mentorica nam je vsako orodje najprej predstavila na zanimivih primerih, ki so delavnice zelo popestrili in so med aktivnim delom z računalniki (ki včasih tudi niso ubogali tako, kot bi mi hoteli) imeli tudi spro- stitveni učinek. Ob delovnih listih smo se nato po korakih, ki so bili natančno opisani, preizkusili še sami. Mentorica nam je bila ob tem ves čas na razpolago. Ob koncu vsakega dneva smo udeleženci predstavili svoje izdelke in ugotovitve ter podajali konkretne situacije, v katerih bi naučeno uporabili pri svojem delu. Na izobraževanju smo udeleženci spoznali in se naučili rokovati z zanimivimi ak- tivnostmi in IKT orodji. Izobraževanja so temeljila na praktičnem delu za uporabo različnih elementov, ki jih omogoča so- dobna tehnologija: • ustvarjanje bloga, • CMC in klepetalnice (Blogger, Drop- box, Lino, Tag-board), • uporaba Wikija, Google Earth, Maps in virtualna potovanja, • oblikovanje webquesta (kviza), • oblikovanje avatarja (Voki), • RSS Feed in Google Reader, • oblikovanje spletne strani (Google Site), • snemanje zvoka in dodajanje zvoka prezentaciji (Ppt, Camstudio), • snemanje in dodajanje videov, animi- rane prezentacije, • podcasti, vodcasti. 58 Didakta | december – januar 2012/13 Mednarodno Spoznali smo različne elemente za so- dobni način pouka ali pa smo te veščine razvijali le zase in lastne potrebe. Ob pe- strih metodah smo se lahko dopolnjevali v angleškem jeziku in navezovali stike z uči- telji drugih evropskih držav. Dnevno smo evalvirali svoje delo in svoje spremljanje zaključili z osebnim akcijskim načrtom, ki obsega izbiro tistih aktivnosti in orodij IKT, ki jih želimo preizkusiti v razredu ali na projektih. Tudi po tem izvedenem izobraževanju nam je na voljo spletno učno okolje, v katerem lahko izmenjujemo svoje izdelke in razmišljanja. Ker tečaj ni predvideval predstavitev udeležencev po posameznih državah, sem to lahko napra- vila v okviru novo pridobljenega znanja. Ustvarila sem wiki članek (v okviru spletne enciklopedije), kjer lahko ostalim predsta- vila sebe, šolo in Slovenijo. Razdelila sem jim tudi nekaj promocijskega gradiva o Sloveniji, ki sem ga prinesla s seboj. Ob pogovoru sem bila precej presenečena, kako dobro Slovenijo poznajo, so v Slove- niji že bili ali pa jo še nameravajo obiskati. Že pred izobraževanjem sem se odločila, da bom sproti vodila blog (spletni dnev- nik), v katerem sem dnevno predstavila delo na izobraževanju. Ideja se je tekom izobraževanja pokazala kot odlična. Pove- zavo na blog sem prilepila v šolsko spletno zbornico in je v teh dneh imel kar nekaj obiska. Tudi sama sem z ustvarjenim zelo zadovoljna, saj so zapiski nastajali sproti. Takoj sem vstavila povezave na spletne strani, ki smo jih uporabljali, kakor tudi vse svoje izdelke. Tako imam zbrano vse na enem mestu: http://malta123ikt.blo- gspot.com/. Zaradi vseh aktivnosti je energije ostalo zelo malo. A želja po spoznavanju otoka in ljudi je bila močnejša. Zato smo prosti čas kar se da izkoristili za izlete in oglede znamenitosti otoka. Tudi biva- nje pri malteški družini je moje znanje obogatilo z dodatnimi spoznanji. Bivanje pri gostujoči družini, kakor tudi aktivno delo v skupini, je prispevalo h krepitvi in dopolnjevanju znanja angleščine, kot tudi izmenjavi izkušenj. Z vsemi novimi znanji, doživetji in izkušnjami bom zago- tovo lahko oplemenitila svoje delo in svoja spoznanja delila z drugimi. Literatura Cmepius, Elektronski vir, http://www.cmepi- us.si/vzu/comenius/strokovna-spopolnje- vanja.aspx, dostop: 22. 6. 2012. Comenius – Grundtvig Training Database, Elektronski vir, Comenius – Grundtvig IST, dostop 20. 7. 2012. ETI Malta, Elektronski vir, http://www.etimalta. com/, dostop 20. 7. 2012.